- Microsoft Excel topic
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Zyxel NAS326
- Facebook és Messenger
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Xar olajat bele jó drágán...
Így mulat egy magyar úr...Volt értelme szerinted? Azon kívül hogy a kocsmában a csapolt-vizes lóbányai homályos mellett elmondhatta az előző tulaj hogy "de racse olaj van benne, úgymegy b+...", igaz hidegen a hidrotőkék inkább a Földkörüli pályára igyekeznének, de ha egyszer bemelegszik (úgy tboldiék környékére ha 'nyíregyről indulsz) az plusz 2 lóerő...
Én nem is értem egyesek miért akarnak okosabbak lenni a mérnököknél akik már óvodában is ezzel foglalkoztak... Leírja a Fiat hogy milyen olajat öntsél bele... erre van egy másik hasonlatom, de nem merem, mert kapok megint egynapos bant.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz 2ozzmexy #9553 üzenetére
A bant legközelebb a felületességed miatt kapod.
Az előző tulaj eléggé tele van korpával; így a vizezett lóbányait kizárnám.
Erre a fosch olajra meg azt írják, hogy:"A PETRONAS SELENIA ABARTH 10W-50 a speciális, nagyteljesítményű versenymotorok maximális teljesítmény eléréséhez felkészített teljesen szintetikus motorolaj.
A PETRONAS SELENIA ABARTH 10W-50 az ABARTH járművek teljesítmény fokozásához készített TUNING KIT része.
Az ABARTH együttműködés a legjobb bizonyíték a SELENIA termékek minőségére.
Jellemzők:
A PETRONAS SELENIA ABARTH 10W-50 használatával a motor maximális teljesítménye elérhető.
Nagyon magas stabilitást biztosít magas hőmérsékleten.
Megakadályozza a lerakódásokat a turbófeltöltőben, ezáltal optimalizálja a motor teljesítmény szintjét.
Magas védelmet nyújt az oxidáció ellen.
Maximális olajfilm tapadást biztosít.
Jóváhagyások:
SAE 10W-50
ABARTH JÓVÁHAGYÁSI REFERENCIA SZÁM Nr.0101"Tiszta jó szándékot feltételezek mögötte. De attól még fa$$ágnak tartom ilyent beletenni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Valószínűleg lehet kereslet ilyen hülyeségekre, a Motul is gyárt Abarth 0101 specifikációjú 10w50-et. Normális áron adják, így se kéne.
Talán egy fűrészelt T-Jet motorba, amatőr versenyzőknek oké lehet, de véleményem szerint utcai használatra nem; és Multiair motorba nem.
Amúgy ez lenne a "gyári": SELENIA-ABARTH-5W-40, helyette ment a megfelelő specifikációjú Motul.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A vizezett lobanyai kissé szarkasztikus volt, de kb ezt a tájékozottsági szintet képzelem el, a pénz nem jár ésszel, ha eszert penzt adnának te is az Adrián vitorlaznal, már ha érted...
Mindenki okosabbnak hiszi magát a mérnököknek akik azt a nyamvadt motort tervezték, erre a jelenlegi tapasztalatod jó példa: a racse olajat ette? És most eszi a belevaló olajat? Ennyike. nem kell ehhez ész, csak belatni hogy nem minden fehér és fekete
Nyilván ha treleren vinned palyanapra ott jó lett volna a racse olaj, csak nem palyaautonak használta ő sem, mint ahogyan senki sem csak arra használja, leszamitva a fanatikusokat. Szerintem utcai körülmények között nem is éri el az az olaj azt a hőfokot amire tervezték.
Ez kicsit olyan mint a szomszéd anyuka akinek phev XC90-e van hogy isibe hordja a 2 gyereket a szomszédos kerületbe... de neki olyan kellett mert nagy és erős (szóval az ura inverze )@Qru: nem tudom mennyit tesz hozzá vagy vesz el, csak ironizaltam, pont mint az elsokerekes octavia hátsó szárnnyal (nem az rs) felesleges parasztvakitas. A turbó siklocsapagya meg köszöni jól van ,főleg hidegen alulról terhelve...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz 2ozzmexy #9557 üzenetére
És elvileg nem műszaki analfabéta, egy valóban jó hírű , bejáratott motorkerékpárszalon és egy használtautó kereskedés tulajdonosa - ez utóbbit nem ismerem, a motorszalonbol vettem az autót. Nem tartom kizártnak, hogy a motorkerékpárokhoz való olajokból indult ki (?). A gyakorlat eddig a gyári specifikáció helyességét igazolja.
A hidegindításkori olajlámpa nem jelentkezett az utóbbi napokban. kopp, kopp, kopp.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Alfába Fiatba 10w60, Hondába Toyotába 0w20, Vwagenbe Bmwbe 5w40.
És ki van balanszolva a piac
Topic zárhatóAláírás (nem kötelező megadni)
-
Dare2Live
nagyúr
válasz 2ozzmexy #9557 üzenetére
"Mindenki okosabbnak hiszi magát a mérnököknek akik azt a nyamvadt motort tervezték,"
Ha a gépkönyvben 5w30 sött 10w30 van és te 0W30at raksz bele milyen problémákat fog okozni? Miért?
Másik pl az amikor a motor már létezett de az olaj még nem esete. 2000ben az 1szfe, 2szfere a toyota ajánlott olaja az 5w30. Centire uez a motorcsaládra 2008ban már 0w20 van a gépkönyvben. Jó esélyel udta a mérnök hogy jobb lenne a méghígabb olaj... csak nem volt. És ami nincs nem lehet beleírni a gépkönyvbe.
De hasonló az API osztály is. Fenti motor gépkönyvében API SJ van. Melyik a jobb bele egy SJ vagy egy SN? Mégis SJ van abban a fránya gépkönyvben.
detto ilsac....
Szóval nem szentírás ami a gépkönyvben van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #9564 üzenetére
A megfelelo olajnyomas nem egyenlo a megfelelo kenessel. Ha nem igy lenne, akkor az uj Mustangokhoz nem az 5W20 lenne az eloiras hanem a 0W20.
De nyilvan van szamos eset amikor meg nem volt elterjedt az adott alacsony viszkozitasu olaj ezert kerult vastagabb a gepkonyvbe.Az api/ilsac kategoriak visszafele kompatibilisek, ott all amit irsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
nagyúr
"A megfelelo olajnyomas nem egyenlo a megfelelo kenessel."
Írtam ilyet?
De hamár bedobtad hidegen melyik olajnál nagyobb az olajnyomás 0Ws vagy 5Wsnél? (5W)
Közben még a 0Ws is baromira nem ideális a motornak hidegen szörnyen sürű/viszkozus ahoz képest, hogy milyen egy 100Cs xW40 sött akár 50es olaj. Nehogy egy 100Cs XW30as vagy XW20as.
szerk:
pont nemrég írtam egy ilyet:
"0ws olaj jobban folyik hidegen. jobban ken hidegen de olajnyomás alacsonyabb lesz. A motor épségének a folyamatos megfelelő mennyiségű olajáramlás a fontos és nem a magas olajnyomás.""[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A beírod és 0 magyarázattal nem tudok vitatkozni.
Ráadásul amit írsz ahogy írod az biztos nem igaz. Nem a higabbal fog elöbb létrejönni a "megfelelő" olajnyomás. Pont fordítva: Minnél sürübb az olaj annál gyorsabban éri el és lesz magasabb az olajnyomás. Alap fizika.... gondolj egy fecskendőre és 0Ws majd 20Ws olajjal. Melyiket kell jobban nyomni, hogy kifollyon? Melyiknél lesz magasabb a nyomás? Melyik folyik jóval könnyebben, melyik jut be gyorsabban könnyebben az illesztésekbe?
A kulcs nem az olajnyomás. Hanem a megfelelő olajáramlás.Gyöször: Terméeszetesen olajról beszélünk ott is hideg oldalról és nem málnaszörpről.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #9569 üzenetére
Anno és vszeg most is a felvillanó olajlámpára az "okos" javítás a sürű "cuppanós" olaj volt. Olcsó volt és hát megoldotta a problémát... onnan nem villant fel a lámpa az olajnyomás mindig bőven megfelelő volt.
Ezzel viszont az átáramoltatott olaj mennyisége erősen lecsökkent... garantáltan 10kkmen belűl már a 20W60at is zabálta aztán jött a vég. Miközben egy 5W40el még elment volna 3-4* annyit. Igaz felvillant volna az olajnyomás lámpa.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MasterMark
titán
2005-ös Peugeot 206 1.6 16V benzinesbe mit ajánlotok?
Egyáltalán mi kell bele?[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9571 üzenetére
Abba nem kell semmi extra olaj, sima A3/B4 is eleg vagy A5/B5 ha nagyon ragaszkodsz a gyari szabvanyhoz akkor PSA B71 2290 (bar ez 2008-as szabvany EU5 benzin/dizelhez).
Vmi 5W30-as Total olaj boven jo lenne bele. Total Quartz INEO ECS pl tudja.
#nincsbennetarcsi
-
Gyöször
senior tag
Ne haragudj, ne vedd támadásnak, beleugatásnak, de így külső szemlélőként azt gondolom nem nagyon vágod miről beszél Dare2Live. És egyúttal a kenés lélektanát sem mert azt gondolom Dare mondja a frankót.
Az ecet nem ken jól, de a jó minőségű olaj igen. És nem az 5w-40 hanem a belevaló. De ha 0w40 vagy 5w40 ről beszélünk akkor kenésben semmi különbség nincs, ha meleg az olaj. Ha hideg, akkor a 0w vel jár jobban a motor, mert hidegen könnyebb szivattyúzni, hamarabb körbeér, tehát KEN míg az 5w lassabban ér oda, tehán addig nem ken. Érti e kend?
Azontúl nem az olajnyomás ken, hanem az olaj. Minél több olaj folyik át a kenési helyen annál jobban hűti, illetve szállítja el a kopadékot. A piros csodalámpa egy tájékoztató jellegű műszer, ha indítás után kialszik jó vagy. Ha soká, akkor van valami gond, ha meg sosem alszik ki akkor nagy gond.
Ha alapjáraton bevillan nem kezdek el a Ladába 20w50et tölteni mindig 10w40 megy bele, holott annak idején 15w40et írtak a könyvébe.
Ha minden kenési helyen szalad az olaj akkor elvan a motor. Nem kell a 8 bar hidegen, mert akkor szépen kinyit a végnyomásszelep és onnantól a szivattyú nem tudja ellátni a feladatát, azt hogy x fordulaton x*y mennyiségű olajat tegyen a nyomócsőbe. És ha nem megy körbe a mérnök által kitalált mennyiség akkor lesznek az olajkör vége felé eső helyeken, ahová sokáig nem megy olaj vagy jóval kevesebb. De az eleje is csorbát szenved amint nyit a nyomásszelep.Én valahogy így látom.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Asbee
veterán
válasz Gyöször #9574 üzenetére
Nem tudom feltűnt-e, de Qru pont ugyanarról beszélt mint te….. Van egy határ ami alá viszont nem szabad menni. Azért megvannak azok a pontok a motorban ahol nem áramolnia vagy nem csak áramolnia kell az olajnak hanem ott is kell maradnia. Plusz illesztési hézagok stb stb. Tartani kell amit előír a gyártó aztán nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mindenki nyugodjon le, az utobbi 3 napban nem reklamalt az Ypsilon.
-
szimi57
őstag
Túl van ragozva ez a viszkozitás téma. Meg kell nézni a számokat. Egy 40 fokos és 100 fokos olaj között a viszkozitás különbség 70 vagy még több mm2/s. Egy 40 fokos 5w és 10w olaj között a viszkozitás különbség ennek a töredéke kb. 3 mm2/s. 100 fokon 0,3 mm2/s. Ez kb. semmi. Ahhoz, hogy 40 fokra felmelegedjenek a motor alkatrészek és ezzel az olaj nem kell 1-2 percnél több. Nincs miről beszélni. Ha az olajlámpa friss olajjal nem vacakol, egyébként pedig igen ott már gond lehet. Nem biztos, hogy a motor, de lehet akár az olaj is.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
pepucs
tag
Egyik kolléga 3 éve jár egy benzines Golf 4-el. Indítás után nem alszik ki az olajnyomás lámpa, aztán menetközbe melegen igen vagy nem . Sporadikusan indításonként eldönti, hogy köszön-e neki az autó vagy sem Azóta is tökéletesen járja vele európát. Ezt kevesebb mint 100k km-rel bontatlan motorral teszi. Nem foglalkozik vele mer' ez így jó, és ami gyárilag jó azt nem kell bántani
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Gyöször
senior tag
válasz szimi57 #9581 üzenetére
Amit mondasz az igaz, az 5w40 meg a 10w40 között 100 fokon nem is nagyon kéne különbségnek lenni, mert mindkettő 40es melegoldali viszkozitású.
Viszont szerintem a víz melegszik fel télen 5 kilcsi alatt 80ra, de nem foglalkoztam vele, hogy akkor megfogjam az olajteknőt, hogy az vajon mennyi lehet?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
pepucs
tag
válasz molnarpeter #9584 üzenetére
1.6 BCB
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
tboldi
nagyúr
Gyöször: Elkiabaltam, delelott meg nem volt semmi, elmentunk vele Gyorbe, majd az allatkert parkolojaban ~3 orat allva bedobta az insufficient oil pressure-t, de nagyon hamar ki is aludt, meg mielott panikszeruen leallithattam volna. 🤷♂️
pepucs: Taljan forumokon is olvastam effeleket.
..........................................De ezt leszamitva teljesen hibatlannak tunik, menet kozben tenyleg semmi nincs, es ha nem latnam ezeket a hibauzeneteket, eszembe sem jutna, hogy barmi baja lenne. A hangja is gyonyoru, egeszseges meg hidegen is - persze 4 hengeres dizel ertelmezesi tartomanyban.
Olasz auto, lelke van, finoman kell vele banni es kedvesen beszelni hozza...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Most láttam ezt a becsnepper videót [link], T-Jetbe teszik a 10w50-et, az enyém Multiair, abba biztosan nem való.
Tegnap volt olajlámpa indításkor, ma nem. 🤷♂️ Digó feature lesz. A Motul 5w40-et egyelőre nem eszi (< 0,1 liter / 1000 km, üzem melegen nem finomkodva).
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9581 üzenetére
Dehogy 3 mm2/s a különbség, inkább 20-30. Még alacsonyabb hőméréskleten még nagyobb. Pont ott ahol a legfontosabb lenne. Tehát nagyon is van miről beszélni. Rengeteg motort pl az agyatlan 10w-40-ezés tesz tönkre idő előtt, ami ráadásul sokszor nem is megengedett az adott típusba. Nem kellene túlragozni a viszkozitás témát, ha tartva lenne az előírt olaj mindig, vagy rendesen lenne értelmezve. De még mindig rengeteg a rossz berögződés. Arról meg ne is beszéljünk, nem csak viszkozitása van egy olajnak.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9590 üzenetére
"Egy 40 fokos 5w és 10w olaj között a viszkozitás különbség ennek a töredéke kb. 3 mm2/s"
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445 84Mobil 1™ High Mileage 5w-30
Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445 70Mobil 1™ High Mileage 10W-40
Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445 102Mobil Super™ 2000 X1 10W-40
Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445 95MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/sMOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.7 mm²/sMOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 69.2 mm²/sSoroljam még? Szerintem te nem a 40 fokos viszkozitásról beszélsz.... És ez 40 fok.... Nem 0 meg minuszok. Ott még durvább a különbség. Ott ahol a leginkább elszenvedi a kopást a motor. Hogy az olaj 40 fokos legyen egy jó kis téli éjszakázás után, nem 1-2 perc kell. A víz nem lesz 1-2 perc alatt 40 fokos....
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Aki töltötte már be ugyan azt az olajat télen meg nyáron annak nem kell ezt magyarázni számokkal, az okosok meg ezután is hülyék maradnak, mert a 10w40 jobban ken meg az 5w30 egy hígfos és autópályán elvékonyodik megég satöbbi. ( 🐎 faxt) :-))
De le a kalappal, jót melóztál vele mire összeszedted és vastagítottad a számokat. Jól látszik a lényeg. És ahogy mondod ez 40 fok.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Asbee
veterán
válasz Gyöször #9592 üzenetére
Igazad van. És akkor egy viszkozitási indexbe bele se menjünk, mondjuk egy modern fullos 5w30 meg egy “ős” 10w-40 esetén, melyik mennyire vékonyodik el… Van aki örökre kitart ennél…. Tegnap is belefutottunk egy havernak nézett 1.6-os 2006 os corollába. Csomitartóba befigyelt a Total classic 10w-40. Hát a szerelő ezt rakta bele mert benzines. Lassan manapság normális olajjal időben cserélve, autót, használtan nem találni. Vagy inkább el sem adják, vagy mint a kincset keresni kell.
-
Asbee
veterán
Ez már a második amibe belefutottunk hogy ilyen. Bár a kedvencem az Auris a kereskedésben, németből behozott. 1.4d Frissen tolták ki a saját kozmetikájukból, motortér is lepucolva. ~140 el volt hirdetve, kis olajcserés cetli ott lógott hátul a levegőcsőn, legutóbbi olajcsere 234-nél. Fiat Fiorino ugyanott ugyanez az eset, 220 al hirdetve, olajcsere legutóbb olaszban 420-nál. Nem írom le a kereskedés nevét de nem kicsi.
-
Asbee
veterán
Szerintem most nagyon gáz a használt piac, iszonyat figyelni kell. Minden szart elakarnak adni, mert felmentek az árak, meg sokan keresnek autót. Nyugaton sem cserélik már annyira őket. Bravo 1,4 tjet, büszkén mutatta a kereskedő német szervízkönyves. Nem vicc 35-40 ezrenként volt benne olajcsere. Vagy csak elszámolta magát a barom, mikor otthon alkotta. Én is nagyon nézegetek mostanában, de elég elkeserítő.
-
chester99
aktív tag
sziasztok
érdeklődni szeretnék melyik a top márkák szűrőkben, amelyeket érdemesebb venni?
Eddig mindenből bosch-t vettem, de hallom ez már nem az a bosch...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs