- Microsoft Excel topic
- Zyxel NAS326
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- SkyShowtime
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
8
senior tag
válasz Dißnäëß #5674 üzenetére
Ahogy előzőleg írták, például a kijelölt mol kutakon ingyen leadható.
Ha semmiképpen nem tudod ott megoldani, akkor mégis találj rá módot hogy leadd, de ha tényleg a kiöntés vagy olajkályhában elégetés lenne az egyetlen opció, akkor ahelyett minden kúton van egy vagy több "veszélyes hulladék" feliratú szemetes a kútfejek közelében. Ha csak néhány literről van szó, akkor legeslegvégső utáni esetben abba is beteheted, mert onnan is megfelelő kezelésre kerül, sajnos valószínűleg nem lesz újrahasznosítva, de legalább a környezetet nem fogja szennyezni - ezt inkább a nagyobb kutakon érdemes megtenni (mol, shell, omv, stb), ott szigorúbban betartják hogy tényleg veszélyes hulladékként kezeljék ezen gyűjtőknek a tartalmát.
Olajos rongyokra ugyanez vonatkozik, semmiképpen sem szabad a kommunális hulladékba kerülniük.50.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. Raiffeisen 55-60.000Ft, Curve €5 ajánlókód elérhető. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Privát üzenetben küldöm
-
veterán
válasz Dißnäëß #9025 üzenetére
Szia!
Xado 1 Stage-et tettem ez előző és a mostani autómba. Az előző egy 5 hengeres Volvo dízel (D6 PHEV, D5 motorral) 202 ezer km-nél kapta a Xadot és 224 ezerrel adtam el. A mostani egy 3. generációs VAG 2.0 TSI, ez 70 000 km-nél kapta, most 92 ezer van benne. Szóval mindkettővel 22 ezret mentem eddig a kezelés óta, káros hatással egyelőre nem találkoztam.
Mintha picit kevesebbet fogyasztana utána, de eltelt egy év, kopnak a friss érzések. Talán nem placebo. Preventív jelleggel alkalmazom. Az olajhőmérséklet is mintha csökkent volna pár Celsius fokot.
Visszaolvasok...Visszaolvastam:
- A Volvoban semmi változás. [link]
- A Golf "mintha" finomabban járna. [link] Fene se tudja. Az olajat ugyanúgy csipegeti.
- A Golfban hűvösebb az olaj. [link][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dißnäëß #9025 üzenetére
Nikkel szilikon karbid bevonatot ( vastagsága pár tized milliméter) a hengerfalon alkalmaznak.
Nálunk Nikasil néven ismerik a szerelők.
Elsősorban a nagyobb kopásállóság miatt, másodsorban a felületén a gyártás során mikrógödrök alakulnak ki, az olaj ezekben a mikrógödrökben meg tud kapaszkodni, így nehezebben válik le a felületről.Gyakori olajcsere amit megtehetsz. Videó [link]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dißnäëß #9029 üzenetére
Kérdésedre válasz: szerintem nem lesz tőle rosszabb a motor; elvágre nem DPF-es dízel, hogy komolyabb gondot okozhasson.
Vegyesvágott:
Normál polgári használat vagy padló-parketta, mennyire jellemző ovi járat vagy épp hosszú utazás?
Szerintem T5 száraz persely, nem a hónolást nézték? (Első linken látni vélem a gyári hengerhüvelyt, a furat peremén sötét szürke gallér, és külön fúrja fel az első átmérőt, majd nagyobb előretolással szedi le következő lépcsőben a puhább alumíniumot. Ha már módosítás és csak a tartósság szempont lóerő növelése nélkül, akkor inkább spórolnék és csak lapkáznék+kitámasztást csináltatnék a hengereknek, de azt sem feltétlenül, már overkill gyári teljesítményhez. Belcord csinál pl hengerperselyt egyedileg amúgy.)
Főtengely: amelyik köszörülhető, ott van gyári túlméret és csinálsz vele amit akarsz, amelyiknél nem érdemes próbálkozni, ott nincs kisebb átmérőre csapágy, gyakorlatban ez szokott működni, és mennek a motorok újabb 5-10 ezer üzemórát. Ha plusz pénzt akarsz valamire költeni, akkor néhány olajcserénként küldj mintát laborba, az kimutatná az idő előtti bármilyen kopásokat (de itt most elvileg a 300 vagy 500 ezer km élettartam közti különbségről beszélünk, feltételezve mindeközben a megfelelő karbantartást)
Olajat én nem elsősorban Ford specifikáció szerint néznék, ők csak határértékeket adnak meg tesztelés/ellenőrzés nélkül, plusz Volvo blokk... Ha biztosra akarsz menni, legyen mellette pl VW (konkrét listát adnak ki a bevizsgált olajokról) és/vagy Mercedes minősítés is - aztán ha ezek mellett van ott a Fordé, az sose baj, a svédek meg ACEA vonalon szoktak mozogni emlékeim szerint.
Konkrétan amúgy mi is volt a meghibásodás, elfordult a csapágycsésze aztán megszorult? Nyilván ott kellett volna lenni, de sok a lehetőség (alacsony olajszint, netán szivattyú/szűrő probléma, vagy akár szivárgó okoskeréknél elvesző olajnyomás, kilyukadt karterrel út szélére lehúzódás, stb), nem csak a rossz/túlhordott olaj lehetett az okozója. Megértem azt a részét, hogy szeretnél vigyázni a motorra, ha már ilyen szépen rendbe lett téve, volt már pár felújításban részünk, ne vedd rossz néven[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dißnäëß #9025 üzenetére
A szerelok ritkan szoktak kenestechnikusok/olajmernokok is lenni egyben. Erre jo pleda hogy aki szerint jo olaj a Mannol arra a bringam sem biznam, nem hogy a kocsim. Erdemes a gyari ajanlasoknal maradni olaj teren es idoben cserelni. Meg persze hidegen nem rugni a kocsinak, ha turbos visszahuteni, stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Dißnäëß #9036 üzenetére
Jó írás, köszönöm!
én meg közben hülyére túrtam a netet, hogy ennek a motornak szokása-e az olajat elhagyni, emiatt aztán hajtókar csapágyas lenni, semmi komoly ilyenre utaló, max egyetlen dolog, hogy olajlámpa nincs ezekben a műszerfalon, mert a Ford (?) úgy döntött, jóazúgy. Szóval a gazdin múlik, nézi-e.
Ez alatt mit kell érteni, megeszi az olajat, vagy elmegy az olajnyomás?
-
veterán
válasz Dißnäëß #9059 üzenetére
Tudják, teljesítik az adott - jóváhagyást kiadó - márka longlife olajcsere-periódusát, ami lehet fix vagy rugalmas.
Pl.
- VW 502.00 - benzines fix 15 ezer km / 1 év
- VW 504.00 - benzines fix 30 ezer km (merész!) / 1 vagy 2 év, vagy rugalmas, de legfeljebb 30 e. km / 1 vagy 2 év, amit az autó számítógépe kalkulál.
VW 504 esetén az adott motortól függ, hogy fix vagy rugalmas. Továbbá az adott autótól függ, hogy használható-e benne az 502 vagy az 504, stb. A leges legújabb VW-k már 508.00-t kérnek (0w20 vagy 0w16?).[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz Dißnäëß #9027 üzenetére
Olaj adalékról van egy történetem, konkrétan a Metabondról. Cégekhez járt egy házaló termékbemutató úriember. Hozzám is bekopogott. Többek között előkerült a bőröndjéből a Metabond is. Elővette a tesztelő eszközét. Ennek az volt a lényege, hogy mekkora erő hatására szűnik meg a kenőképesség. Az eredmény rendkívül meggyőző volt az adalékolt olaj javára. Mindez a szemem előtt történt. Ez lehetett vagy 30 éve. Akkoriban használtam is rendszeresen az adalékot. Nyilván azóta sokat fejlődött a kenéstechnika. Valszeg ma is találhatók ilyen bemutatók a legújabb olajokkal.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Építő/felújító topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- Nemzetközi bemutatókra készül az Oppo
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen