Új hozzászólás Aktív témák
-
HGTimber
tag
válasz FrankMonzano #2970 üzenetére
Személyes tapasztalat 2009-es évjáratú (2010-ben vásárolt) 207-essel: új kora óta nálunk van, szintén 1.4 16v benzin, most 134.200 km van benne.
Olajcsere 15 ezrenként, ez idő alatt kb. 1 liter olajat elszopogat. Hidegen kicsit ciripel, de melegen elhalkul.Kb. 132 ezernél elkezdte fogyasztani a hűtővizet, rátöltés után 1-2 hét alatt le ment minimum alá. Az ok: vízpumpánál folyatta/csöpögtette el a vizet, vízpuma csere óta stabil a hűtővíz szintje. Ekkor volt egy hosszbordás szíj csere is.
Volt egy időben (kb. 2 éve), hogy a fékolaj rendzseresen eltűnt a rendszerből, végül kiderült, hogy a kuplungnál egy szimering engedte el az olajat. Orvosolva, azóta nem fogy.A hátsó kipufogódobot tartó lemez kb. 80 ezer környékén szétrohadt, azt cserélni kellett, ill. az egyik kipufogó tartót hegeszteni.
Most a toronycsapágyak nyekeregnek, a cseréjüket tervezem.
A 3. akkut tettem bele, az akku lemerülést nagyon meglepően és érdekesen adja tudtunkra. Tegnap még pöcc röff, minden szép és jó, másnap meg már semmi tekerés, indítózáskor az ablaktörlő elindul, a világítás stroboszkóp szerűen villog, belső műszerfal visszajelzők - mintegy karácsonyfa - villognak... Már 2x szivatott meg. Jellemzően hétköznap napi 30 km, hétvégén 200 km amit megyünk vele, tehát nem mondanám alultöltöttnek.
Egy kissé elhúzódott és későn cserélt gyertyák is okoztak problémát, de ez az én saram volt.
Igazából egyelőre ennyi. A motorral kapcsolatos tipushibáról nem nagyon tudok, talán csak annyi, hogy a fent említett olajfogyaztást már máshol is olvastam.
-
erik365
aktív tag
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #2974 üzenetére
Ha Kfu motorkodú akkor semmi, csak van ahol 88 van ahol 90 lóerősként említik.
[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #2976 üzenetére
Tudomásom szerint nincs.
Én nem vennék magamnak 1.4 16 szelepest, akkor inkább már 1.6nfu, vagy ha elég a 75ló akkor 8 szelepes faék egyszerűségűt venném.
Amúgy nem rossz motorok, csak ha nem kapták meg a kötelező dolgokat, akkor ez a motor fogja a leghamarabb megbosszulni.[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #2978 üzenetére
Olajfogyasztás, meg szeret hengerfejes lenni, ha ütik vágják.
1.4 T-jet M32
-
őstag
válasz FrankMonzano #2980 üzenetére
Az 1.6 NFU-t 8 évig nem bírtam szétütni egy C3-ban anno, pedig első autó lévén sajnos sokat kapott
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #2982 üzenetére
Én sem szidom, csak autós fórumokon erre olvastam a legtöbb panaszt, és ez jóval ritkább mint motor mint a többi.
[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
őstag
válasz FrankMonzano #2983 üzenetére
Nem mondtam, hogy az 1.4 halálos, viszont az 1.6 nfu jobban bírja. Első generációs C3 miatt sok fórumot bújtam és sokkal több apró nyűg volt az 1.4-gyel. Persze szerintem normális olaj és 10-12ezrenként olajcsere meg hidegen kímélés elég sok problémától meg tud kímélni.
Most C5 van, 300ezer km után is gyári turbó és semmi motor kín, igaz ez 2.2 meg dízel. Túlzás lenne azt mondani a fentieken kívül kímélve lenne, turbó miatt leállítás előtt megvárom amíg lehül, ennyi az extra rituálé.Az 1.4 amúgy tök elég ekkora autóba, volt egy rövid időre 1.1-es 206 nálam, ésszel az is élhető egy embernek.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
HGTimber
tag
válasz FrankMonzano #2972 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy stabil igen, megbízható, szerethető autó. Bátran elindulunk vele bár hova. A hátsó lámpáit és a hűtőrácsot elnézve nem faceliftes.
-
őstag
válasz FrankMonzano #2986 üzenetére
Több apró nyűgje volt, mint az 1.6 NFU-nak. Olajfogyás, hengerfejesedés hajlam. Átlag használat mellett sokkal jobban se fogyasztott.
Nekem a C3 vegyesbe (fele pálya-külterület, fele Budapest) 7.2 körül evett nehéz lábbal. Ismerős Peugeot 206 vidéken 6.5 alá nem ment az 1.4-gyel, pedig annyira nem hajtotta.Ettől még simán jó az 1.4 normál használathoz, ha nincs agyonhajtva nem hiszem komoly gondod lesz vele.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
gooool
őstag
válasz FrankMonzano #3049 üzenetére
Szia!
A közvetlen befecsis motorok a működési elvük miatt koxolódnak...akármit is csinálsz, maximum lassítani tudod a folyamatot, elkerülni nem.
Időnként vegyszeres tisztítás vagy diószórás kell nekik, hogy ne legyen nagyobb baj. Előbbi jelentősen olcsóbb és ha időben elvégzésre kerül, akkor bőségesen elég.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz FrankMonzano #3051 üzenetére
Ha le van koxolódva akkor azt vagy leszedik az említett két eljárással vagy ott marad és még inkább gyarapszik. Az olaj nem fog ezen segíteni, sőt elég csúnya dolgok történnének, ha a darabkák leszakadnak és az égéstér környékén munkához látnak.
Itt most ugye a szelepszáraknál jelentkező koxképződésről beszélünk.Üdv, Balázs
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #3049 üzenetére
Az nem koksz lesz akkor, hanem olajsár. A későn elvégzett olajcsere miatti lerakodások.
1.4 T-jet M32
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #3055 üzenetére
Olcsó olajjal átjáratni a motort, majd friss jó minőségű olaj, és szűrök cseréje.
Utána 8000-10000km-es csere periódus.1.4 T-jet M32
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #3057 üzenetére
Olajsár általában a motoron belül van, a veztengelyen, szelephimbákon, általában azokon az alkatrészeken amiket az olaj ken és hűt. A kox pedig a szívótorokban, szívószeleptányérokon ahonnan a levegőt és üzemanyagot kapja.
1.4 T-jet M32
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FrankMonzano #3057 üzenetére
Végső soron mindkettő odaégett olaj, vagy tökéletlenül elégetett üzemanyagból származhat, kvázi szenes lerakódás illetve korom, ha jól tévedek (carbon buildup/deposit)
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz FrankMonzano #3094 üzenetére
Fogj egy hosszú csavarhúzót, tedd a szelepfedélre az egyik végét, a füledre a másik végét, és hallgasd meg, tényleg onnan jön-e a hang. Azt nem tudjuk, mennyi km van az autóban, hogy a gyári olaj, vagy esetleg más került-e bele, sok összetevője van ennek a problémának...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz FrankMonzano #3096 üzenetére
Sok múlik az olaj mellett az olajszűrőn is, de első körben megméretném a valós olajnyomást egy olajgomba helyére betekert mérőműszerrel...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #3141 üzenetére
A szelepfedélnél, vagy a hengerfejnél? Esetleg a vezérműtengely végénél?
1.4 T-jet M32
-
kalmanchris
tag
válasz FrankMonzano #3687 üzenetére
Xsara-m is csörgött anno a 95-ös mol-tól, pedig kutya baja volt az 1.6/16v-nek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen