Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Remik2077 #33 üzenetére

    Elsőként hogy Elon megemlítette reddit-es AMA-ban, hogy jelenleg még csak a Block 3-as elnevezésű Falcon 9-esek repülnek. Block 5 vagyis a végső verzió ez év második felében kerül kihozatalra.

    Pardon, én más véleményen vagyok ama kijelentésével kapcsolatban. Musk egész pontosan ezt írta:

    "Block 5 starts production in about 3 months and initial flight is in 6 to 8 months, so there isn’t much point in ground testing Block 3 or 4 much beyond a few reflights.”

    Írta mindezt tavaly októberben. Tudom, hogy a /r/SpaceX Wikin is olvashatóan ezt sokan úgy értelmezték, hogy a Block 4 még nem repült és a Block 3 a Falcon 9 FT.

    Csak az a gond, hogy én más véleményen vagyok. Ugyanis nem azt írja le, hogy a Block 3 = Falcon 9 FT, hanem azt, hogy a Block 3 és 4 rakétákat nem érdemes már tesztelgetni. Pont ma kerül majd ki a Logoutra egy bővebb írásom a Boeing Starliner és SpaceX Dragon űrhajókról, ahol ezt is leírom. Röviden az én meglátásom:

    Block 1 = Falcon 9 v1.0
    Block 2 = Egy, a Falcon 9 v1.0 továbbfejlesztés, 3x3-as hajtóműelrendezéssel (az első F9 User Manual-ban hivatkoznak rá), ez a verzió vagy nem is repült, vagy v1.0-nak hitte mindenki a SpaceX-en kívül.
    Block 3 = Falcon 9 v1.1
    Block 4 = Falcon 9 FT
    Block 5 = A legújabb Falcon 9 verzió, ami ugye még nem repült.

    Természetesen ha van forrásod, ami ezt megcáfolja, kész vagyok felülvizsgálni elméletemet! :R

    A spacex oldalán látható adatok mind a Block 5-re vonatkoznak. Tehát az 5500kg hasznos teher, nem expandable mód arra vonatkozik.

    Ezzel annyi a probléma, hogy az első F9 FT GTO indítás, a SES-9 esetében 5271 kg-os műhold tömegnél is volt első fokozat vissza hozatali kísérlet. Ha igaz az elméleted, akkor az FT nem lett volna képes erre, hiszen akkor rá az előző megadott értékek vonatkoznak, vagyis 4 850 kg @ GTO (első fokozat vissza hozatal mellett). Én úgy vélem, hogy az a v1.1 teljesítménye volt. A most a honlapon lévő érték továbbra is az F9 FT-re vonatkozik. Szerintem...

    Amos baleset óta visszatértek egy régebbi, bevált töltési szekvenciára ( copv miatt ugye), azonban ez azzal járt hogy sokkal korábban állnak neki, tovább tart a töltés. Emiatt a subcooled LOX-nak több ideje van melegedni, ergo veszítenek a hatékonyságból, kevesebb hasznos teher.

    Ez mondjuk egy teljesen vállalható és érthető magyarázat! :R

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák