Új hozzászólás Aktív témák
-
Rive
veterán
A hírek szerint a felújítása 4 hónapba tellett...
Erről én annyit hallottam (de nehéz mostanában megbízható forrást felhajtani...), hogy felújítás nem nagyon volt (~ festés és tesztek), inkább a logisztika és az újrafelhasználáshoz köthető protokoll kidolgozása/bejáratása volt ennyi idő.
Ha bejáratódik a dolog, majd gyorsabb lesz. Legalábbis ezt szeretnék.Sajnos csak annyi info van, hogy 4 hónap volt - hogy mi volt ebben benne, azt nem tudjuk.
OK, épp kérdezni akartam, hogy milyen forrásaid vannak/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
#65675776
törölt tag
Azért szerintem egy alapos repedésvizsgálaton mindenképpen át kellett esnie a sárkánynak.
Arra meg, hogy olcsóbb közúton szállítani: aztán majd felkenhetik a hajukra az olcsó szállítást, ha emiatt nem fogják tudni tartani a határidőket, és esetleg akkora kötbért kell majd fizetniük, hogy abból mindegyik rakétához vehettek volna egy külön Dreamliftert.
-
#65675776
törölt tag
Igen, ebből tudnak születni a csúnya katasztrófák. Az F-15-öknél is olyan helyen jelentkezett pár éve a repedés, ahol nem is számítottak rá.
Ha tényleg tartani akarják azt a felbocsájtásszámot, amit megálmodtak, akkor viszont valamit lépniük kell az ügyben, mert szárazföldön szállítva tarthatatlan lesz. De láthatóan Musk úgy számol mindig, hogy 100% a megbízhatóság és rendelkezésre állás. Ebbe viszont belebukhat az egész cég.
-
apatyas
Korrektor
"roncsolásmentes vizsgálat (röntgen vagy hasonló)"
Csak érdekességképpen: én itt pl alkalmaznék ultrahang vizsgálatot, ami lassú mert pontról-pontra halad. Vagy valami lézer-interferométer/hologramos letapogatást, amivel pl az látszana, hogy szakadás van az anyagban, mert ugrás van a felület helyzetében a törésvonal mentén, főleg ha ehhez egy kicsit meg is zengetik a testet - akkor önmagával interferál, így keletkezik különbségi kép.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Remik2077
újonc
@Cifu: Ha lehetséges én is beszállnék a spekulációba. Echostar XXIII esetében szerintem kihagytál két fontos tényezőt.
Elsőként hogy Elon megemlítette reddit-es AMA-ban, hogy jelenleg még csak a Block 3-as elnevezésű Falcon 9-esek repülnek. Block 5 vagyis a végső verzió ez év második felében kerül kihozatalra. Javított változat az újrahasznosítás jegyében. A spacex oldalán látható adatok mind a Block 5-re vonatkoznak. Tehát az 5500kg hasznos teher, nem expandable mód arra vonatkozik. Bár ugye azt most nem tudni, hogy akkor a 3-as és 5-ös verziók között mi a különbség thrust tekintetében, mert ahogy te is írod már az FT-nek kéne lennie. Payload esetében pedig ez ami a legfontosabb.
Második dolog pedig a töltési procedúra. Amos baleset óta visszatértek egy régebbi, bevált töltési szekvenciára ( copv miatt ugye), azonban ez azzal járt hogy sokkal korábban állnak neki, tovább tart a töltés. Emiatt a subcooled LOX-nak több ideje van melegedni, ergo veszítenek a hatékonyságból, kevesebb hasznos teher.
E mellett persze, lehet lehetséges lett volna egy kísérlet de nem akartak lyukat ütni az asds-be és úgy járni mint a SES-9-el. Azonban most azt pletykálják hogy lehet a SES könnyít spacex sorsán és nem kell olyan magasra juttatniuk a mostani műholdat, ezáltal biztosabban le tudjon szállni a B1021. Majd a műhold rásegít, mármint annál is többet mint szokás. Azonban ez pletyka szóval Take with a grain of salt
-
Vesa
veterán
Nekem mindig az jut eszembe, hogy ha ilyen tempóban lövöldöznek fel (nem csak ők ugye), akkor lassan -de inkább gyorsan-, ki kéne már találni valami megoldást a feljuttatott eszközök lehozására is, mert jelenleg tizenXezer műhold és egyéb eszköz kering a bolygó körül, ennek 80%-ka már üzemképtelen, űrszemét és roncs. Már évekkel ezelőtt is arról ment a diszkurzus, hogy tarthatatlan az egyirányú működés, le kell tudni hozni valahogy a hulladékot.
A tudomány a valóság költészete!
-
ViiiiktorOC
senior tag
Köszönöm a választ. Meg is vizsgáltam a videókat, és láttam is amit írtál hogy nincs láb.
Nagyon hasznosak a kommentek is. Jó olvasni őket, sokat tanultam belőle.
Főleg a (#37) Vesa fotója, h mennyi is az űrszemét. Eszméletlen, lehet h nem méretarányos, de akkor is meglepő. Ezek a tárgyak sose ütköznek fent egymással?Cifu, mikor lesz a történelmi újra felhasznált rakéta indítása? 28.-a utánra mondták, Tudsz róla valamit?
Közben olvasom az amerikai űrhajók cikkedet. Ott is lesz pár kérdésem.LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
apatyas
Korrektor
Egy hülye ötlet, gondolom már más is gondolt hasonlóra, s legfőképp veszélyes és kockázatos: mágneses térrel begyűjteni az ISS felé jövő cuccot (a., ha nem túl gyors a különbség a sebességben, b., ha mágnesezhető egyáltalán a tárgy), majd a kapott tömeget lefelé kilőni, az megsemmisül, az állomás meg feljebb hajtódik. Így persze, mivel előbb befogta a szemetet, ajándékul a pályamenti sebessége is jobban fluktuálna, aszerint hogy milyen irányból kapott el cuccot.
És mellesleg, a környékbeli töltött részecskék is adott helyre fókuszálódnának (ugyanott, ahol a szemét megáll) és azt erodálnák a burkolat helyett.[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Rive
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Apple 96W USB-C hálózati adapter / töltő
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen