Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz #65675776 #26 üzenetére
Azért szerintem egy alapos repedésvizsgálaton mindenképpen át kellett esnie a sárkánynak.
Most még igen, feltehetően később már nem lesznek annyira alaposak, ha kellő számú repülésen vannak túl, és látják, hogy hol lehetnek problémák a rakétatestekkel.
aztán majd felkenhetik a hajukra az olcsó szállítást, ha emiatt nem fogják tudni tartani a határidőket, és esetleg akkora kötbért kell majd fizetniük, hogy abból mindegyik rakétához vehettek volna egy külön Dreamliftert.
Egy Dreamlifter ára még úgy is 238-261 millió dollár, hogy használt Boeing 747-400-asokat használnak fel. Ez pedig ~2010-es ár. E mellé még probléma, hogy kifutó sem árt, ahol a Dreamlifter le és fel tud szállni (márpedig elég hosszú kifutó kell neki). Van egy tippem, hogy a SpaceX is gondolkozott a dolgon, de jelenleg még nem engedhetik meg maguknak. A cég bevétele 2015-ben cirka 0,9 milliárd dollár volt, és 15 millió dollár veszteséggel zárt a CRS-7 balesete miatt. Eredetileg 2016-ra 1,9 milliárd dollár körüli bevételt reméltek, de ez ugye meghiúsult a szeptemberi AMOS-6 féle baleset miatt. 2016 elején ~1,2 milliárd dollár készpénztartalékuk volt, de ebből 1 milliárdot az Alphabet és a Fidelity a műholdas-internetszolgáltatás projektre adott.
Ezekből jól látható, hogy legalábbis jelenleg nem opció egy alsó hangon is 300 millió dolláros befektetés a fokozatok légi szállítására...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- OLED TV topic
- iPhone topik
- Diabetes - Cukorbetegség
- Kés topik
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Acer M511: kompakt projektort próbáltunk ki
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen