Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Geli #1 üzenetére

    "kicsivel többért már rendes laptopokat is vehetnek..."

    Egy "rendes" laptop ennek inkabb a sokszorosa, viszont ez a fajta megkozelites eleg fals. Egyreszt a josag sok parameter alapjan merheto es az XO-nak eleg sok olyan feature-e van, amit semmilyen mas gep nem tud (hattervilagitas nelkuli uzemmod a kijelzon, az egesz haz kialakitasa, stb). Masreszt az OPLC nem igazan a HW-rol szol (es foleg nem a MHz-ek es GB-okrol): hanem arrol, hogy egy minel jobban hasznalhato oktatasi es kommunikacios eszkozt adjanak a gyerekek (es kozvetett modon a szuleik, ill. altalaban a lakossag) kezebe.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Geli #6 üzenetére

    "ez aztán komoly előny "az egesz haz kialakitasa,""

    Felteszem, meg eletedben nem volt laptopod. Tudod, mi a fo kulonbseg a 130k-s tescos Acer meg FuSi es a ket-haromszor ennyibe kerulo Thinkpad T kozott? Nem? Megmondom: a haz kialakitasa. Ez egy rettenetesen fontos szempont akkor, ha az az elvaras, hogy mostoha korulmenyek kozott se romoljon el egy-ket ev (v akar honap) alatt es konnyen lehessen hurcolni (lsd az XO fulet, aminel fogva taskakent lehet hurcolni). Vagy emlithetnem a forgathato kijelzot (kb mint egy tablet notebookon), amivel pillanatok alatt e-bookka lehet varazsolni a gepet.

    "Addigra mi fog futni ezen?"

    Itt mar nem is kell feltevesekbe bocsatkoznom: fogalmad sincs az egesz projektrol. Ez a gep nem arra van, hogy DoomX-et meg MS Office-t futtasson, hanem a szoftvere is teljesen erre a gepre szabott (egyebkent Linux alapu, bovebben a Wikipedian). Az meg gondolom eleg egyertelmu, hogy amit most tud futtatni, azt tiz ev mulva is fogja tudni futtatni.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Geli #9 üzenetére

    Te lehet, hogy birod a hordozasat, de egy 10 ev koruli gyerek, akinek par kilometert kell gyalogolnia az iskolaig, az lehet, hogy nem birna (az meg biztos, hogy a laptopod sem).

    "kis bantunéger gyerek mit fog rajta tanulni?"

    Egyreszt megtanul egyaltalan szamitogeppel banni (nem mintha ez valami nagy wasistdas lenne, de a felnotteknek szoktak ezzel gondjaik lenni), masreszt ez lehet a konyvtara, harmadreszt altalanos kommunikacios eszkoz (ez rengeteget jelent, en meg emlekszem, hogy milyen volt a vilag az internet elott :) ) negyedreszt meg - mivel az egesz teljesen nyilt platform es igyekeznek minel tobb dolgot Pythonban meg hasonloban megirni - egyszeruen belekostolhat a programozasba (egyszeru kis scriptek irasat barki meg tudja tanulni). Ezek igy egyutt lehetove teszik, hogy a kis bantu neger gyerek joval kozelebb keruljon az altalunk ismert XXI. szazadhoz, mint amire amugy remenye lehetne.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz werman #10 üzenetére

    "Ilyen hülye szinben 2km látszik hogy mi az,ez elégé elszelektálja a tulajdonost a többi pc használótól"

    vs

    "Elöször is a kis "bantunéger" azt se tudja mi az hogy számítógép."

    :)

    "Ez olyan mint a autó vezetés, elöször elmélet aztán gyakorlat."

    Ez szerintem nem igy mukodik. Az osszes, a temahoz barmennyire is kapcsolodo tapasztalatom ennek teljesen ellentmond. Az elmeleti oktatas unalmas (es szinte semmi hatasa sincs), a gyarkorlati kiserletezgetes meg izgalmas, inspiralo es nagyon nagy hatasa van (egyebkent autosoknal is el lehet ugyanezt mondani: amig a vezetes keszsegszintuve nem valik, addig hiaba tomod a fejet mindenfelevel, a jo reszet nem is fogja erteni a diak, mert egyszeruen nem tudja hova kapcsolni: a Kresz onmagaban bonyolult es baromi onkenyes szabalygyujtemenynek latszik, de mindjart ertelmet nyer, ha az ember ismeri azokat a problemakat, amiket megold).

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz werman #14 üzenetére

    "Azt modndják neked hogy itt egy szöveg gépeld be ilyen és olyan formázásokal és aztán küld el egy cimre."

    Na, itt bukkan ki a hagyomanyos oktatas baromsaga. Oszinten szolva, mikor erdekel egy gyereket ilyesmi? Raadasul ezzel megint ahhoz a szemlelethez lyukadunk ki, hogy a szamitogep nem mas, mint egy nagyon modern irogep - pedig nem az. A masik problema meg az, hogy konkret alkalmazasokat probalnak tanitani, nem pedig alapveto koncepciokat (azt meg mar meg sem emlitem, hogy egy fejlodo orszag falujaban elo gyerek egyaltalan tudja-e, hogy mi az a formazas, ill. hogy ez mennyire eletszeru feladat a szamara.)
    A temaban kapcsolatban talan linkelnem ezt a cikket a Hole-in-the-Wall projektrol, talan erthetobbe valik, hogy mirol is akar szolni ez az egesz.


    "magadtól nem fogsz rájönni mi az a pl.: bekezdés formázás"
    .
    Megdobbentelek: magamtol jottem ra. ;) Egyebkent meg ez az egesz szovegszerkesztesi paradigma, abban a formaban, ahogy azt a MS Word propagalja, teljes mertekben elhibazott, ugyanis a tartalmat es a prezentaciot elvalaszthatatlanul egybe koti (gondolom, te is lattal mar kezzel irt oldalszamokat .doc-okban - es ez csak a nagyon feltuno hulyeseg). Az, aki csak meg akar irni egy levelet v oneletrajzot v barmit, az miert vacakoljon a margo szelessegenek az allitasaval meg a betumerettel? Az tipografusok dolga, szoszoljenek ok vele, mint ahogy a fontokat sem a titkarnonek kell megrajzolnia. Ott van a LaTeX, az a koncepcio rendesen ki lett talalva, de azt szinte csak professzionalis felhasznalok ismerik - pedig a mindennapi felhasznalonak is nagyon sokat tud nyujtani.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák