Új hozzászólás Aktív témák
-
ttrap
tag
válasz janakbacsi #3000 üzenetére
Elvileg a sima fék fékkarjára is ugyanúgy felapplikálható a fékszenzor és a mágnes, mint a hidraulikus fék fékkarjára. Nekem is ma érkezik a bafang 750 wattos motor, szintén mágneses szenzorral, mert nem volt raktáron fékkar. Elég buhera megoldásnak találom ezt a mágneses fék szenzor dolgot, ezért én rendeltem hozzá másik helyről MS-BK-1R cut off bowden fék szenzort. Majd arra cserélem a mágneses szenzort, ha megérkezik.
-
big-J
őstag
válasz janakbacsi #3000 üzenetére
A fek szenzor opcionális.
Nem ertem miert szerelnel fel $1-os karokat amugy is. Ezek ipari hulladekok. Orulj, hogy nem azt kuldtek.
[ Szerkesztve ]
-
coolabácsi
tag
válasz janakbacsi #3000 üzenetére
Egy linket dobhátnál
-
janakbacsi
őstag
-
janakbacsi
őstag
válasz coolabácsi #3005 üzenetére
itt vettem, de úgy látom, hogy a spanyol raktáruk már kiürült. csak kínából rendelhető most.
május 20-án rendeltem, és május 27-én már meg is kaptam.
[link]"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
big-J
őstag
válasz janakbacsi #3006 üzenetére
Ketfajta szenzor van, mechanikus kapcsolos es magneses. A magneses elegansabb es utolag felserelni sokkal konnyebb.
Ezek a szenzorok nem tudjak hogy milyen tipusu feked van, es nem is erdeklik, akar a szempilladra is feltehetned, ott is mukodne. -
ttrap
tag
Bocs, hogy beleszólok, de van még egy harmadik fajta szenzor is, a fékbovden érzékelős (hasonló a váltó szenzorhoz). Ezt csak be kell iktatni a fékkar után a fékbovdenre, nem kell ragasztani, vagy rákötegelőzni a fékkarra és lényegtelen milyen a fékkar. Ezt bovdenes a fék esetén még elegánsabb megoldásnak tartom, mint a mágneses szenzort.
-
sompetike
aktív tag
Vettem Ghost hybrid Kato 4.0 ebike-t,0km-s,tehát újat.Shimano steps 8000 motorral szerelve,de sajnos 10km alatt dobott 2db hiba kódot az egyiket sikerült törölni(W13)de a másik hibakóddal E10 nem bír a bolt sem ahova vissza vittem az ebike-ot.Nem olvastam végig a fórumot de nincs itt valaki aki shimano guru.Nagyon jó lenne a segitsége..Köszi előre is.
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sompetike #3012 üzenetére
A W13 az azért volt, mert bekapcsoláskor a pedálon álltál. A Shimano nem szereti ha bekapcsoláskor taposod a pedált, mivel elvégez egy nyomatékszenzor tesztet és ha épp taposod, akkor bedobja a W13 hibakódot. Tehát Shimano-nál a lábad ne legyen a pedálon amikor bekapcsolod. Az E10 hiba vagy áram ellátási hiba vagy szoftveres gond. Pl az aksi
konzol le van lazulva, nem jól érintkezik. Ezt a boltnak mindenképpen orvosolnia kell garanciában![ Szerkesztve ]
-
sompetike
aktív tag
Olvastam én is a w13 hibáról,de sajna nem az a hiba, mert nem volt a lábam a pedálon.Volt szoftver frissítés és igy sem működik a technika...
[ Szerkesztve ]
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
StLui
veterán
válasz sompetike #3015 üzenetére
De akkor nincs gond, gari és kész (persze a kieső időért kár) Mondjuk nem is értettem ez ügyben miért innen vársz segítséget, én nem mernék egy garis bringával próbálkozni, hátha...
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
sompetike
aktív tag
Nem próbálkoztam a javitással,hanem csak érdeklödtem,hogy találkozott e valaki már ilyen hibával...
10km tudtam menni vele...szted mennyire sajnálom a kieső idöt
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
Joshi
titán
válasz sompetike #3012 üzenetére
W13 hibát akkor dob, ha menet közben kapcsolod be a kijelzőt. Fontos hogy álló helyzetben kapcsold be, mert olyankor nézi a sebességet is és annak 0-nak kell lennie. Ilyenkor kalibrál a rendszer. Itt megtalálod a hibakódokat.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
-
sompetike
aktív tag
Igen,hétfőn.Szombaton hoztam el,mentem vele 10 km-t....
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
cettlee
őstag
itthon ilyen "mud stop" tömitést bosch motorokhoz honnan lehet beszerezni?
-
gergo5991
őstag
sziasztok, nem tervezek ebikot venni egyenlőre, de elméleti sikon érdekelne pár kérdés. egy 625wh-s osch 4 gen akkumotor kombó mennyit bir turbó módban? a bosch oldalán van ilyen számláló, 50km-t mutatott nekem a következő paraméterekkel: 85 kiló, 25km/h speed max rásegités, teljes hegymenettel, mennyire rális ez? felhasználási területnek feltételezzük a magas-alacsony tátrát egy olyan 1000m es szintkülönbséggel kb 12-15% os emelkedő.
A másik kérdés: ebikot lehet upgradelni? ha 2 és mulva kijön egy bosch 4-5. gen motor, ki lehet rá cserélni? persze az akku az szerintem felejtős ilyen téren ha vázba integrált a méret miatt. -
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #3027 üzenetére
1000m szintet a 625-ös akku Turbo-ban szerintem kibír, szinte biztos, még az 500-as is kb ennyit tudhat. De azt mondjuk nem értem minek végig turbo? Ha elkezded használni úgy is rájössz, hogy full felesleges végig max rásegítésen menni vele, úgy sem fogod így használni.
Új generációs motort nem tudsz cserélni, mert mindig változik a mérete és ezzel a felfogatása is. De a gen 4 bosch 2020-ra jött, ezeket 4-5 éves ciklusokban cserélik. Szerintem 2024-2025-nél előbb biztos nem lesz bosch gen 5. -
matt22
tag
válasz gergo5991 #3027 üzenetére
Reális az 50 km, főleg aszfaltot feltételezve de ahogy Runner_fxr is írta az nem reális hogy végig folyamatosan max. rásegítéssel menjen valaki.Jópofa ugyan mikor először kipróbálja az ember és megindul alatta, meg egy-két extrém emelkedőn mikor már fáradtabb vagy, de az hogy reggel felkattintod maximumra és úgy mész vele folyamatosan az már nem életszerű. Egyrészt felesleges és értelmetlen, másrészt teljesen elvész a bicajozás élménye.
-
Somatom
veterán
Én ezt másképp látom. Terepen veszem lejjebb, meg amikor spórolni kell az akkuval. Különben mindíg fullon van. Nem tudom, hogy milyen bringaélményre gondolsz. Ugyanúgy taposok, ugyanúgy kifáradok, csak a tempó más, mint egy analógon. Igyekszem a városban az autókkal tartani a ritmust.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
matt22
tag
válasz Somatom #3030 üzenetére
Városban, aszfalton, jellemzően sík terepen érdemi edzettség nélkül is a második rásegítési fokozatban(tour) kb. 4-5 pedálfordulattal eléred a 25 km/h-s max. rásegítési sebességet. Mégis minek kéne turbo rásegítést bekapcsolni? Ha az autókkal tartod a ritmust akkor 25 felett már csak izomból tekersz mert nem dolgozik a motor tehát mindegy milyen rásegítési fokozatban van a gép. Nyilván ha tuningolt a bicaj akkor más a helyzet, de a kérdés arra vonatkozott hogy reális-e emelkedőn turbo fokozatban 50 km táv megtétele szabványos 25 km/h rásegítéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Emelkedőn simán kellhet a Max rásegítés, már csak az a kérdés, hogy milyen fokozatban (sebességgel) akar közlekedni az ember. Addig amíg ezt nem tudjuk ne találgassunk. Az alábbi képen látható a motor nyomaték kijelzője, ha itt nincs érdemi terhelés, akkor tényleg fölösleges a Max rásegítés.
A képen egy Shimano rendszer látható, nem tudom Bosch-nál hogy van ez.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én valahol megértem Somatom-ot, mivel alapvetően közlekedési eszköznek használja városban. Hasonlóan mint egy robogót, csak pedálozni is kell. Ilyen felhasználás mellett valóban kell a turbo fokozat. Amikor ki van szedve a korlátozás, és ezt ki is tudod használni, mert mondjuk nem mész akkora távokat egyszerre, hogy spórolni kelljen az akkuval, és a forgalom ritmusát is tartani kell, akkor tényleg a max rásegítési fokozatban az igazi élmény és így a leghatékonyabb. A tuning mellé kell, hogy a motor leadja a max teljesítményt, így lehet vele kényelmesen 35-40-el menni. Én is mentem anno városban a tuningolt Bosch motoros montimmal, az gyakorlatilag végig turbo-ban volt városi felhasználás mellett, így volt hatékony és élvezetes. Teljesen más kategória amikor elkezded kerékpárként használni, pl erdei túrázásra. Onnantól bejön a képbe a spórolás, a sport stb, és már sokkal kevésbé lesz szükség a nagyobb rásegítési fokozatokra. De abban teljesen igazad van, hogy ezek a gépek közepes rásegítés mellett is nagyon erősek, gyakorlatilag 1,5-2 ember erejét már hozzáadják a tiédhez így is. Én személy szerint off-ban kezdek, majd eco és ahogy fáradok úgy növelem a rásegítést, a túra vége felé jobb ha marad puskapor, de ez az én felhasználásom.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Az emelkedőn is reális. Egy e-bike -al nem kunszt feltekerni a János hegyre. De, ECO -ban, gyök kettővel felvánszorogni, abban mi az élmény? Én azt játszom, hogy fel tudok-e tekerni úgy, hogy nem megy 20Km/h alá a mutató. Ahhoz kell a kraft.
A többit leírta Runner.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
matt22
tag
válasz Somatom #3034 üzenetére
Senki nem állította hogy emelkedőn nem reális a legnagyobb rásegítés használata, csak azt hogy teljesen életszerűtlen hogy egész nap folyamatosan szükség legyen rá.
Ennek semmi köze ahhoz hogy 45 km/h-ig unlockolt géppel hogy közlekedik valaki, mivel egyrészt a kérdés nem erre vonatkozott, másrészt semmiképp nem ez az általános felhasználási mód, ezért ezt felesleges ide keverni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3034 üzenetére
De nem mindegy, hogy csak a János-hegyre akarsz feltekerni vagy mondjuk egy nagyobb túrát mész, ahol a János-hegy csak az egyik hegy amit megmászol. Nem lehet végig max fokozaton mindenhol, mert lemerülsz hamar. 50-70km és 1500m szint körül van nálam egy túra, ha végig maxon mennék akkor kb 25-30 km és 800-1000m szintnél vége lenne a mókának. Eco-ban mászni is lehet élmény, hiszen már így is gyorsabb vagy mint analóggal. Az élmény pedig a kerékpározás élménye!
-
Kroni1
veterán
Sziasztok! Nézegetem a Bosch Gen 2 gépeket, és az tünik fel, hogy nagyon kicsi a pedáloknál az első lánctányér. Ahogy latom az újabb gen 4es perf és active plus motorokat, annál már nagyobb.
Kérdésem, hogy ez azért van így mert maximálisan csak rásegítéses üzemre voltak tervezve a gen2 motorok? Ha jól tudom azokban még nem volt szabadonfutó se. Ahogy elnézem ezzel tempós haladáshoz nagy pedálfordulat kell nem..? Vagy valamit rosszul gondolok.?
Olyan középmotoros cross/trekking bringát szeretnék amit kikapcsolt motorral is tudok hajtani, erre jobb lenne egy másik gyártó motorja, vagy ha bosch akkor meg már egy újabb gen4es igaz?!
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #3036 üzenetére
Ha már itt tartunk. Ha vennék egy 625 -ös akkut, az csereszabatos lenne a mostani 504 -essel? Le tudná kezelni a szoftver?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
matt22
tag
Korábbi generációs tapasztalatom nincs de a gen 4 Bosch szükség esetén teljesen vállalható kikapcsolt motorral is. Nyilván nagyobb pár kilóval az önsúly mint egy analóg bicajnál, ezért célszerű úgy beosztani az aksit hogy hazafelé is maradjon egy kis szufla a minimális rásegítéshez, de ha totál lemerülsz akkor is simán tudsz tekerni motor nélkül, tehát nem kell megszakadni akkor sem.
-
Kroni1
veterán
Én több helyen olvastam, hogy a régebbieknek nagyobb volt az ellenállása. Pl. itt is említik a különbségeket: [link]
Más márkát is ajánlottak a Bosch helyett, talán a Brose-ra mondták, h annál nincs ekkora ellenállás.
A gen4-esen megnövelt lánctányér méret viszont arra is utalhat, hogy ezzel már nagyobb sebességgel lehet haladni rásegítés nélkül is esetleg, gondolom én.
-
Somatom
veterán
Erre Runner fogja tudni a pontos választ, de biztos vagyok benne, hogy ez nem így van. Én csak 4 fognyit változtattam az első tányéron, de így is "látványos" a különbség. A régi Bosch első lánckereket 1:1 -ben hajtva használhatatlan lenne a bringa. Biztos vagyok benne, hogy azoknál nem 1:1 -ben tekered a lánckereket, hanem egy belső áttételen keresztül. Tehát, többet forog az első lánckerék, mint a pedál. Gondolom, ez okozza a nagyobb "fal" érzést, amikor megszűnik a rásegítés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az fizikai képtelenség lenne. Átlagos ember sztem 100 fölé nem tudja vinni a csapásszámot. Próbáltam sík úton "tuningolva", az eredeti áttétellel (34:11, azaz, a módosítási érték 3,09). 30Km/h fölött már durva volt a csapásszám. Ezért lett lecserélve az első tányér 38 -ra. Ránézésre az a Bosch első lánckerék nincs több 25 fogasnál. Ha maradunk a 3,09 -es értéknél, akkor direktben hajtva a pedált, a használható pedálfordulathoz hátul 8 fogas lánckerék kellene.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #3045 üzenetére
Meg is van. Az utolsó motorképen látható a tányérkerék. Megszámoltam, 20 fogas. Azt pedig írja, hogy 1:1,5 a belső áttétel. Bár, sztem még ez is kevés, mert 30 -as első tányérnak felel meg.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#04331520
törölt tag
Sziasztok!
Tegnap kipróbáltam egy pedelec bringát és egyből szerelem lett belőle. Miután megtudtam, hogy 900ezer forint az ára nem is nagyon érdekelt csak miután rákerestem és találtam ugyanolyan teljesítményű motorral valamivel 200ezer Ft felett; gondoltam megkérdezem, hogy melyik modellek ajánlottak az alsó árkategóriából. City/trekking kéne aszfaltra 185cm magassághoz és bírja el a 115kg-os súlyomat.
[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
Leírom neked , mert van bosch cx motorosom, meg shimano e 7000 motorral is ebike-om. Ugyanolyan pedálfordulat kell kb azonos fokozatban, azonos teljesítményhez. Rásegítés nélkül mindegyiket szar tekerni, de tény hogy a kis lánckerekes bosch-t egy kicsit nehezebb. Viszont nekem erőben, karakterisztikában mégis jobban bejön a bosch, igaz ez papíron is erősebb, annak ellenére hogy a hatótávja is jobb. A shimanot viszont telefonoddal könnyedén konfigurálhatod egy nagyon eco üzemmódra is akár, amivel a sima bicaj érzést is elérheted.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12 / 256GB titánszürke dobozában 36 hónap garanciával!
- AKCIÓ! Intel Core i7 FÉLKONFIGOK - KÉRHETŐ ALKATRÉSZ IS CPU, RAM, ALAPLAP
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen