Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bul07 #239 üzenetére

    Kicsit kiemelem, mert van egy tévhit a következő logikában.

    "SUV ellenérvénél a súly kérdése kapufa mert akkor minden elektromos autó is mehet SUV kategóriába súly tekintettébe"

    Korántsem.

    A SUV esetében fékezéskor a mozgási energia hatalmas részét a fékekkel kell elemésztetni.
    Kisebb részben a motorfék dolgozik. De a lassításkor feleslegessé váló mozgási energia teljes egészében elveszik .
    Az elektromos autók lassításkor elektromos árammá alakítják vissza a mozgási energiát. A lassítás során egy rekuperációs folyamatban visszatöltődik az akkumulátorba a mozgási energia jelentős része. Ez újra felhasználható lesz a következő gyorsításhoz.

    Nagyvárosi forgalomban/dugóban egekbe szökik a belsőégésű motorok fogyasztása. Az automatikus stop-start rendszer is hamar lekapcsolja önmagát az akku kímélése okán. Magyarul álló helyzetben is fogyaszt a motor.

    Az elektromos járművek fogyasztása is emelkedni fog, nem 100%-s hatásfokú a visszatáplálás. De korántsem akkora mértékben, mint a hagyományos társaiké.

    Ha az SUV hibrid meghajtású némileg javul a helyzet. De sokkal kevesebb energiát lehet visszatáplálni.
    Vannak a kamu (kedvezmény orientált) hibridek. Gyakorlatilag kondenzátor módjára működnek.
    Ford Fiestákkal próbáltuk ki. Fogyasztáscsökkenés nem volt a nem hibrid fiestákhoz képest. Kinyomott kuplung mellett nincs visszatöltés. Eléggé odafigyelős a vezetés, hogy a következő gyorsításhoz igénybe lehessen venni az elektromos rásegítést.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák