Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz kisharsany #247 üzenetére
Nagyobb távolságokról való ingázásra jelenleg még alkalmatlan a villanyautó. Nem a hatótáv hanem a töltési idő miatt. Majd ha 3-5 perc lesz feltölteni mondjuk 50%-ra és -10°C -ban is el tudsz vele menni 100-120 kilométert akkor majd tényleg értelmét veszti a belsőégésű motoros autó. De addig még bőven van létjogosultsága. Jó barátom például Dunaföldvárról jár át Kecskemétre melóba. Háztól házig oda vissza az majd 150 km naponta. Csináld meg ezt egy elektromos autóval úgy, hogy a munkahelyeden nincs lehetőséged tölteni. A legjobb, hogy mindez a "luxus" még csak pénzébe sem kerül mert az egyik munkatársát felveszi Solton a másikat Szabadszálláson és a hármójuk útiköltség térítése bőven fedezi az autó fenntartási költségeit + az ingyenes céges buszjárathoz képest megspórol napi másfél órát. 230 munkanappal számolva az 345 óra ami több mint 14 nap. Két hetet "kap ajándékba" évente ingyen.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Ezekiell
veterán
Izé, egy Teslat pl 6-8 óra fullra tölteni otthon fali töltőről. Hazaér, rádugja, másnap 100%ról indul újra. Szóval nem teljesen értem az okfejtésed (nyilvánvalóan ne vegyen EV-t, aki otthon nem tudja tölteni, de ez triviális)
Napi 150 km-t meg ingázzon a halál bármivel is
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #252 üzenetére
Izé... a legolcsóbb használt Tesla 10,5 millió forint a hahun...
Ha valaki az isten háta mögött él kénytelen ingázni, hogy normális bérért dolgozhasson."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Ezekiell
veterán
Akkor nem a töltéssel van a baj, hanem az árral - ami megint más tészta (csak nem ezt írtad).
Igen, a villanyautózás perpill nem az átlagember sportja (ahogy mondjuk a 3D nyomtatás se volt pár éve, most meg már simán).
Edit: mondjuk évi min 36.000 kilométer autózásra (lásd barátod esete) már simán kijöhet az átlagembernek is a matek ám, pláne, ha még a másik kettő fizet is neki - de ez baromira egyén függő. Sima matek, ki kell számolni, hogy megéri vagy se. Ha nem, akkor se a villanyautó a szar, csak neki nem optimális, ennyi.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
tomcat78
őstag
válasz Ezekiell #254 üzenetére
Évi 36 ezer km autózásra vagy pláne fölötte egyenlőre teljesen alkalmatlan a villanyautó.... Hacsak nem akarod a fél életed töltőknél leélni. Azt hozzá téve, hogy nem két fix pont között közlekedek, hanem teljesen random az országban. Az ára meg a másik.... Inkább hajtom a 2700köbcentis benzinest, két turbóval.... És még akkor is hosszú-hosszú évek, mire ott tartok vele, mint egy villanyossal pénzben. Az irány jó, de a technológia egyenlőre kiforratlan ahhoz, hogy mindenkinek jó legyen. Az újdonság felárról nem beszélve. Egy Tesla sem a minőségétől lesz luxuscikk, hanem az árától sokaknak. Pedig, ha valakinek, nekem biztosan sokat számítana, hogy mennyibe(re) fáj fenntartani valamit évi 60-80 ezer km mellett. De egyenlőre az elektromos ebben elvérzik... Mivel melózni járok az autókkal, így az amortizáció/ értékvesztés is nagyobb. A többi hátrány mellett ezzel pluszban már nem fér bele. A vételárat figyelembe véve a jelenlegi árakon, ha 12 litert megetetek az autóval, akkor sem jönne vissza egy elektromos 10 év alatt sem. És itt a fenntartás egyéb költségeit is számoltam, úgy hogy nagyker áron veszem az alkatrészt, és ingyen szervizelek. Ez persze hatalmas előny, így másnál nem tudom mi a matek, de nekem simán csak szar. Nem azért, mert elektromos, hanem, mert nem éri meg ekkora futás mellett sem.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Ezekiell
veterán
válasz tomcat78 #255 üzenetére
Mondd ezt uzlezkoto rokonoknak, aki 40000+ kilométert megy a model 3mal évente, és milliókat spórol benzinen De biztos nem vette észre, hogy szarul csinálja
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
btprg
senior tag
válasz Ezekiell #252 üzenetére
"Napi 150 km-t meg ingázzon a halál bármivel is"
Ez egy jó pont. Az ilyen dolog nem normális, inkább visszaszorítani kéne, mint pártolni, olcsóbbá tenni. Jobb a fizetés, de közben az illetőnek nagyságrendekkel nagyobb esélye van akármelyik nap balesetben meghalni, megnyomorodni, esetleg másokat megölni, ha akármilyen állapotban is kötelezően le kell vezetnie a 150 kilométerét...
Inkább olyan helyre kell költözni ahol van munka, vagy tömegközlekedéssel értelmesen be lehet járni. A mindentől távol eső kis települések létjogosultsága megkérdőjelezhető, egyre inkább előkerül hogy fenntarthatatlanok. Legfeljebb sok home office esetén van értelme.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz Ezekiell #260 üzenetére
Hát ez kicsit költői túlzásnak tűnik nekem Hacsak nem lopja az áramot, vagy a fél életét ingyen töltő kereséssel tölti, de akkor meg ahhoz kéne hasonlítani, aki lopja a benzint
A Wiki szerint a Model 3 hatékonysága legfeljebb 15 kWh/100km. A villany nem rizsacsökkentett ára kb. 190 Ft/kWh. Mondjuk az aktuális 600 forint körüli benzinárral számolva így 4,75 literes fogyasztásnak felel meg. A 42 éves Ford-omhoz képest ez kb. 2,5 liter spórolás 100 kilométeren, ez így 600 ezer forint nyereség lenne évente a benzinen. De ha azt nézzük, hogy a Model 3 helyett egy vadonatúj benzinest vagy dízelest vett volna, aminek kicsit jobb a fogyasztása, már nem olyan durva a különbség az üzemanyagnál. Persze a 40 ezer kilométer alatt – a gyártói bullshit-től függetlenül – illene 4x olajat cserélni, az se két fillér egy új autónál. De azért a milliós spórolás túlzás mindenképpen Esetleg ha ezt sok évig csinálja, de akkor még mindig ott van a vételárbeli különbség, amiben biztos nem a Model 3 a nyerő.
#257:
A Tesla nagyban hozzájárul a Föld megmentéséhez, olcsóbb, gazdaságosabb, kényelmesebb, mindent is jobban tud. Tessék, csak hogy boldog légy"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Ezekiell
veterán
A személyes kételyed érvelési hiba pusztán A matekod meg remek, azt az apróságot felejted el, hogy ekkora futásnál mondjuk alap egy naperőmű és az ingyen töltés, aminek a bekerülési összege réges rég visszajött (pláne az elmúlt években futó kormányzati pénzosztással), de sebaj, én nem akarlak győzködni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
"nyilvánvalóan ne vegyen EV-t, aki otthon nem tudja tölteni, de ez triviális"
Még jó hogy írtam... Meg azt is írtam, hogy matek az egész, ki kell számolni - csak hát ezt nem szeretik az emberek, mert hirtelen kiderülne, hogy ostobán döntenek (lásd a "panelban lakok, BMW-t veszek lízingre" idiótákat)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #265 üzenetére
Az a baj, hogy otthon sem tudni meddig tudod tolteni olcso arammal, foleg napelemes arammal, lasd mar nem adnak visszataplalasra engedelyt. Az uzemanyag pedig nem 1-2 ev mulva fog megterulni. Szoval ez meg csaladihaz eseten sem olyan egyszeru matek, mint ahogy allitod Azok jol jarhattak akik idejekoran beleugrottak es csak is allami dotacio mellett(mint pl. az eves szaldo), de ha nem kishazankra koncentralunk mar egyaltalan nem olyan szepek a szamok.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Mondj már egy olyan országot ahol nem olyan szépek a számok. Ha lehet ne eszak koreat vagy kinat vagy magyarorszagot.
Ugyanezt a szoveget toltatok akkor is amikor bizonyos emberek "ideje koran beleugrottak"
Csak ők lehet gondolkoztak, nem pedig toltak a sok baromsagot. Kezdve ezzel a nem kishazankra koncentralunk, mikor az egyik legdragabb az elektromos aram az egesz regioban nalunk van. Es ez csak az áram.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #268 üzenetére
Meglatjuk hogy milyen feltetelek mellett, elvegre az eves szaldo helyett brutto lesz, az meg nem egy nagy biznisz a 7 forinttal jelenleg, ahogy akkubol tolteni az auto akkujat sem.
#267Noukoum: Ahol nem 36-72 forint a villany es az uzemanyag megis ugyanannyiba kerul, mint itt.
"mikor az egyik legdragabb az elektromos aram az egesz regioban nalunk van."
Nemetorszagrol ugye hallottal mar?[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
válasz Ezekiell #260 üzenetére
Idéznéd kérlek, ahol azt írtam, hogy nem gazdaságosabban fenntartható? Mert nekem úgy tűnik, hogy némiképp fogalomzavarban vagy.... Én megtérülést írtam!
Nem mellesleg gyanítom, hogy a model3-ra nem pakol tetőcsomagtartót és nem szállít építőanyagot, sittet, mikor mit. Sőt, valószínűleg utánfutót is ritkán húz és még csak bele sem ül koszos göncbe. Az amortizáció a másik, amit ecsetelgettem. tehát kontextusba helyezve: Nekem az autó gyakorlatilag a szerszám kategória, ahol nem fér bele az, hogy mondjuk 10 év alatt hozza be az árát. Tudod: megtérülés. Mert addig csak és kizárólag minuszban vagyok vele, bármennyibe is kerül fenntartani. Szóval, ha kérhetnélek, ennek fuss neki mégegyszer.
Amúgy csak csendben: valószínűleg az emlegetett illető is ott tart egyenlőre, hogy vissza jöjjön az előre ellocsolt néhány 10 milliója.... Ergo nem spórol, hanem próbálja vissza termelni azt a pénzmennyiséget, amit már bele tett. Természetesen tévedhetek, ugyanakkor ez jelenség szinten igaz, hogy de mennyit spórolok vele. Igen, majd fogsz. Ha már bejött, amit napelembe meg EV-be tettél. Esetleg letörlesztetted az ezekre felvett hitelt, stb. Addig csak szeretnél spórolni, míg utól nem éred a saját pénztárcád. A törlesztés szerintem nem spórolás. Addig minuszban vagy. Egy autó soha nem jó befektetés ( szélsőséges esetektől eltekintve), ezalól az elektromos sem kivétel semennyire."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
-
Ezekiell
veterán
Arra jön majd az időzített töltés/hibrid tárolós kiserőművek - de tény, hogy szarabb lesz a dolog, és drágább.
Mondjuk azt senki se várta gondolom, hogy majd a kieső benzin/dízel jövedéki adót és társait az állam nem szedi be a napelemeseken, ugye?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz tomcat78 #270 üzenetére
Nagyszerű, akkor te ne vegyél, kutya se akart rábeszélni. Egyébként se a kétkezi melósok autója (nyilván), ahogy kb egyik személyEV se.
valószínűleg az emlegetett illető is ott tart egyenlőre, hogy vissza jöjjön az előre ellocsolt néhány 10 milliója
Hát hogyne, te már csak tudod, 0 fogalommal rólaTermészetesen tévedhetek
Természetesen tévedsz.Addig csak szeretnél spórolni, míg utól nem éred a saját pénztárcád. A törlesztés szerintem nem spórolás. Addig minuszban vagy
Hát a fejlesztési beruházásokhoz nem sok közöd van láthatóan, mert ekkora sületlenséget írni másképp nem lehet.Láthatóan nem neked találták ki az EVket egyelőre, ami nem gond, csak ne akard akkor megmondani, hogy másnak is biztos szar ha neked is - mert nem.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz arnyekxxx #274 üzenetére
Jelenről beszélünk, amikor is még szaldó van. Jövőre franc se tudja mi lesz. De lásd kettővel feljebb.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
tomcat78
őstag
válasz Ezekiell #273 üzenetére
Hol írtam olyat, hogy másnak is szar???? Pont azt írtam, baszod, hogy egyenlőre nem mindenkinek felel meg! Leszarom mennyibe kerül, ha nekem túl sokáig áll benne a pénzem, haszon nélkül. Nem mellesleg nekem aztán édes mindegy, hogy milyen autóra fizettetem ki a megrendelőkkel a költségeimet. Igen, az összeset, mivel azért tartom fent. És momentán egy EV azt jelentené, hogy az olcsóbb üzemeltethetőség ellenére, emelnem kéne az árakon, ami miatt így is sokszor megy a hiszti.
Az meg megint más, hogy valóban sajnálnám befogni ilyen célra. de járműre meg szükségem van.
A fejlesztési beruházásokhoz azért akad némi közöm. Az, hogy nekem nem éri meg valami, az nem azt jelenti, hogy másnak sem lehet jó ilyen- olyan okokból. Nekem jelen helyzetben csak és kizárólag a rövidtávu profit/ megtérülés számít, mivel a kutya nem tudja megmondani, hogy mi lesz 1-2-3-4-5 év múlva. Sajnos a kis magyar valóság az, hogy kis cégként kicsi pénzből kicsi foci. És szintén kis magyar valóság az is, hogy cégként (nyereségesen és ezen tudatosan dolgozva, nem nullára hozni, hogy mindent zsebre tegyen az ember) pályáztunk is pl napelemre. Van róla fogalmad, hogy miért nem nyertünk? Igen, jól sejted. Politikai hovatartozás vagy nem tartozás miatt. Mert ez itthon így működik sajnos. A cég és magánszemély dolgot próbáljuk meg külön kezelni. Teljesen más világ, teljesen más perspektívák, amiket figyelembe kell venni.
És még valami: felőlem olyan magas lóról dumálsz, amilyenől akarsz..... Igazából leginkább vicces a dolog. De az, hogy a saját szemszöged lenne csak mérvadó, szintén nem igaz. Egy szűk keresztmetszet alapján ugatsz valamit, amiről láthatóan halvány lila fingod nincs."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
8th
addikt
Otthon? Bármeddig. Jelenleg Magyarországon a lakossági áram ára piaci alapon nem rezsicsökkentve 70 Ft/kWh, "éjszakai áram" esetén 61 Ft/kWh. Ha holnaptól a háromszorosára emelkedne az ára még akkor is megérné otthon hálózatról etetni az autót. 210 Ft/kWh lakossági áramdíjjal számolva (ami már nagyon horror lenne) egy átlagosnak mondható 16 kWh/100km fogyasztású villanyautó 3360 forintból gurulna el 100 kilométert. Viszonyításképpen az én szög egyszerű szívóbenzinesem 7,2 litert kér 100 kilométerre ami a jelenlegi 583 Ft-os benzinárral számolva az 4200 Ft/100km fogyasztást jelent. A karbantartás és szervizigényről már ne is beszéljünk.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Ezekiell
veterán
válasz arnyekxxx #276 üzenetére
Nem fogok belemenni ebbe a vitába, ott a napelem topik, ott lehet háborúzni ezzel
#277tomcat78
Nem kell mérgeskedni pajtás, attól hogy szarul megy neked a bolt, másnak mehet jobban. A kocsmai prosztó stílust meg vidd a kocsmába vagy a sittes vödör mellé.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
tomcat78
őstag
-
btprg
senior tag
Ezek az áramárak honnan jönnek? Nekem a legutolsó számlán az volt, hogy a 166 kWh-ért 6471 forintot kell fizetnem, rizsacsökkentés nélkül meg ez 50024 forint lett volna. Máshonnan meg ezt a 190 Ft/kWh körüli értéket hallottam (de az lehet hogy nem lakossági volt). Akkor most mennyi az annyi? Kamu ez a nagy összeg a számlán?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #272 üzenetére
Az allam nem szedi be, ez mar a haveroknak megy De nyilvan lesz egy luk a koltsegvetesben amit valahonnan betomnek, nem feltetlen a napelemesektol, sokkal inkabb az elektromos autosoktol. Majd a villanyos toltesen is lesz jovedeki ado.
#278 8th: A 70 forint sem hinnem, hogy piaci alapon lenne 70 ft, de vegyuk ugy, hogy az. Az 8.40 ft/km sporolas evi 36Mm-mel 5 ev alatt 1.5 misi, azert ennel tobb a felara az elektromosnak. Meg lehet sporolni egy kicsit a szervizen.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Eddig az elmúlt 8 évben minden évben megcsinálta a teljes önvezetést és robotaxit, miért pont ez az év maradna ki?
-
stellaz
addikt
Azért ez gondold át, ez bűntetőjogi kategória és milliónyi auótból nagyon sok baleset és szabályszegés lesz, nem hiszem, hogy musk személyesen üli madj le a gondatlanságból elkövetett emberölésekért egyenként azt a pár évet, meg fizeti be a csekkeket.
A 4-es metro pedig egyegytlen üzemeltető kezében van és teljesen zárt rendszert alkot, teljesen blőd dolog ide keverni.
-
#56573440
törölt tag
Muti már hogy rendelkezik akár a hazai akár az usa törvény arról, hogy ha önvezető autó onvezetes közben halálos kimenetelű balesetet okoz magától...
Ez nem a beszorulo szőnyeg, vagy a bmw féle leég a kocsid kategória, milliónyi autó futhat potenciálisan gyilkos szoftverrel az úton. Se a törvény se a biztosítók nincsenek erre felkészülve, mert eddig ez egy nem létező dolog volt... A meglévő szabályozás meg nem autonóm autókra íródott, ezért azokra ráhúzni elég fura lenne.
De az se kell, ma, egy onvezeto barmiben onvezetes közben atmegy a piroson, erről felvétel készül, megvagnak pénzre. Good luck azt lezongorazni hogy nem te voltál
-
Shadowbull
addikt
válasz #56573440 #297 üzenetére
"egy onvezeto barmiben onvezetes közben atmegy a piroson, erről felvétel készül, megvagnak pénzre"
Nem. Abban az autóban, ami jogilag önvezető, nem téged fognak megbüntetni.
Az már más kérdés, hogy jelenleg nincsen ilyen jármű kereskedelmi forgalomban, tehát elvileg sem történhet ilyen senkivel.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #297 üzenetére
A kékkel kiemelt részek vonatkoznak az önvezető autókra, amiknek az utasainak nagyjából annyi kötelezettségük van, hogy egyrészt legyenek rendesen bekötve, másrészt meg ha baleset történik és az autó magától nem értesíti a 911-et, akkor azt tegyék meg ők.
Phoenixben üzemel a Waymo önvezető taxiszolgáltatása, azért van erre szabályzásuk.DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xbox tulajok OFF topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Óra topik
- Építő/felújító topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen routert?
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen