Új hozzászólás Aktív témák

  • lapa

    veterán

    válasz kokyt #114 üzenetére

    én ezzel odáig mentem, hogy az elektromos kacsa (citroen) adatait felskálázva csináltam egy 5 millás költségvetést a saját kisteherre a hibridüzemhez.

    amiknál lehet kapni közvetlen kardán helyére illeszthető dc motorokat ford f150-be meg ilyenekbe, szóval egy elnagyolt vázlatot is csiholtam a dolog mérnöki oldalára.

    nagyjából az volt a terv, hogy 500 kg, a kocsi hasára függesztett ólomakksival (ill később lifepoval vagy ami lesz) rá lehetne segíteni a dízelnél (károsanyag)problémás gyorsításokra, cserébe a részterhelés időszakokban töltene.

    az akksik cseréjére is kidolgoztam pár konkrétumot, gyak békával lehetett volna cserélni a két akksiblokkot egymás közt. nyilván a nem használt akksiblokk tölthető napelemről, vagy télen a kocsi részterheléses menetideje alatt a másik irányba.

    nem kell nekemfutni emiatt, mert csupán a gondolattal játszottam el. de ha lesz olcsó és komoly teljesítményű akksi (mondjuk lifepo a mostani ólomakksik összélettartam-wh-ra vetített feléért), akkor nem tartom kizártnak a dolgot.

    ha meg annyira elszaladna az akksik kapacitása, hogy nem kell a dízelmotor, akkor lecsavarozom a hengerfejet meg megcsinálom plexisre a motorháztetőt. olyan lenne, mint a jobbféle lego technic kocsik, ahol látja az ember mozogni a dugattyúkat.

Új hozzászólás Aktív témák