Új hozzászólás Aktív témák
-
kymco
veterán
válasz raczger #2093 üzenetére
Ez logikus, a suzuki úgy védte meg az autóit a korróziótól, hogy kevés fémet rakott bele..... jól értettem, amit írtál?
A régi skodákról csak négy negatívum a teljesség igénye nélkül
1. Rettenetes a kormányzása, mivel hátul a motor... ha utas is ül hátul, akkor a csomagtérbe homokzsák kell. A suzuki nagyon jól kormányozható.... ez pedig növeli a biztonságot.
2. Eszi az olajat, mint az állat. A suzuki semmit sem eszik.....
3. A skoda ha alulról vizet kap (pld nagy tócsa), hajlamos beázni, és akkor bakfitty
4. És elég szépen fogyaszt amellett, hogy nincs teljesítménye.
[Szerkesztve]www.refujvaros.hu
-
sasa311
veterán
ööö ti így vezettek általában, vagy csak néha?
Vagy csak én vagyok olyan spúr, hogy spórolok a benzinnel és nem nagyon járatok egy motort sem 2000 fölött, hacsak nem előzök
raczger: A szuzuki olyan amilyen! Kisautó gyenge kasztnival, kis motorral és utastérrel (Mivel kisautó, nem teherautó!) és az újakban egy viszonylag jó kis bikás mocival.
Viszont ezekért cserébe elég olcsó, olcsó a fenntartása, keveset fogyaszt.
Egész szép magyarsággal fapados VS olcsó. Ez ilyen, ezért nem kell szidni.
Akinek jobb autóra van igénye/pénze, az jobbat/nagyobbat/erősebbet vesz Én speciel szeretem a kicsit nagyobb autókat vezetni, ha nem is sokkal biztonságosabb, az érzetem jobb benne. Most is egy Audi 80-am van, lóerőre olyan, mint egy szuzuki, csak nagyobb kasztni, így nehezebb és kicsit lomhább, de nekem megfelel. Ha lesz pénzem szívesen cserélném egy ilyenre: [link] vagy egy újabb audira, de még 4-5 évig biztos jó lesz ez is nekem
azért azt hozzáteszem, hogy 2-3 mill között biztos nem vennék új szuzukit, inkább valami ilyesmi használtat: [link] vagy [link]
[Szerkesztve]Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
divot
veterán
Tildy: Hazavittem a rokonokat, hazafelé, egy üresebb szakaszon megnéztem, hogy mi a pálya, és hát az a helyzet, hogy 1-ben elszalad ötvenig, sőt, még csak el sem értem a leszabályozást, így valószínűleg nem annyira maradnék le az Accent mögött.
-
tildy
nagyúr
Majd egyszer valahol kipróbálhatjuk
(Bár sok függhet akár a vezetőtől is )
Emlékszel , hogy nálunk nem ment a suzi úgy , ahogy gondoltuk .... (Ennek oka valószínűleg az is lehet, amit mondtál... )"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
bobsys
addikt
válasz sasa311 #2103 üzenetére
hát általában igen, eléggé hmm... sportosan
több okból is:
ált hétvégén kocsikázom, hétköznap max 30km, és akkor szeretnék úgy vezetni ahogy nekem jó (ha mindennap kocsikáznék melóhely-otthon viszonylatban valszeg spórolósabban mennék)
ebből következik, hogy azt a +1-1,5 litert kibírja a pénztárcám
Sytex nemtom miért vezet úgy ahogy , kérdezd meg tőleEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
vtechun
veterán
nekünk 1 literes Yaris van, igaz ez kicsi de annal jobb bar belulrol ez sincs olyan luxus felszereles mint a 91-es Fiat UNO 70 SX i.e. volt, azt a kocsit de szerettem, de megy ez is mint állat főleg 1 literhez képest és megbízható. De amugymeg sztem nyugodtan vehetsz Suzukit, joaz. Japan, az a lenyeg. Én meg veszek egy Kymco Agility -t tavasszal : [link] Neked van egy esetleg? Csak a nicked miatt kerdezem
-
SzalaiG
addikt
válasz sasa311 #2103 üzenetére
A Suzuki 2,5-3 milla. Ha a Pénztárca felől nézzük a dolgot akkor végy egy Ladát, mely minden téren olcsó. Kerül 200eFtba és a többi pénzt meg elbenzinezed.
A magyar utakon lévő sebességhatárokat simán tudja, tehát ha etartod a szabályokat - miért ne tartanaád? - akkor ugyanolyan jó, mint bármely más autó, de ez a legolcsóbb megoldás. -
Dare2Live
nagyúr
válasz raczger #2096 üzenetére
jelenleg viszont a swift2 ami újonnan kapható és a kasznia teljesen rendbevan 4csillag NCAPon.
''az azért nemrohad mer nincsbenne fém...'' gyerek mekkora viccvagy....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
spirit007
senior tag
Nekem veletek ellentétben volt Skodám 105s - saját és nem apuci/anyucié (!)- , de három év használat után csak 2 erényt tudok felsorolni : keveset fogyaszt , olcsó az alkatrész .
Nos ez utóbbiban benne is foglaltatik a hátrányok összegzése ... mivel alkatrész az kellett hozzá dögivel . Állandó elektromos hibák , indítási nehézségek pl. gyujtáselosztó oxidálótott állandó jelleggel , egyébként maga a kocsi egy akku gyilkos , olajfolyás motor/váltó .
Minden egyedre jellemző hűtés/fűtés problémák .
Maga a vezetés - már ha működő képes volt - felért egy kalanddal . 70 felett dobálta az elejét hacsak zsák cement vagy egyébb ellensúly nem volt bekészítve , egyszer kb. 100 -nál kaptam takarásból egy fasza oldalszelet és majdnem lerepültem az útról . Olyan motorzaj volt az utastérben mint egy Sherman tankban .
Nem mellesleg az egész kasztni rohadt mint disznó . 11 évesen a gépháztető kivételével minden rozsdásodott sőt átlyukadt . A tartók , merevítők , köszöbök 7-8 éves korban cserére szorultak .
Horror mesék keringtek pl. Km spirál cseréléséről -én pl. anno fél nap után feladtam - .
Szóval röviden ritka silány sz*r volt .
Ehhez képest a '99-es 1.0 GL Swift-ünk egy álom !
Gyakorlatilag mióta megvettük - '05.május - semmit sem kellett rákölteni . Kell bele benzin és teszi a dolgát . Elvittem ősszel 6 éves műszakira és minden rendben volt rajta .
Konfortilag némileg alulmarad az 1,1-es Punto-mhoz képest , de mebízhatóság szempontjából messze az eddigi legjobb kocsink !
Eddig volt saját ''autóim'' :
Skoda 105s (A Jicin-i rém) , 601 Combi Trabi, 1.1 Combi Trabi , 2107 Lada , Uno 1.0 -
róland
veterán
A követelmények ugyanazok. Kis kocsiban is meg kell lennie a megfelelő biztonságnak, hogy megkapja a kívánt csillago(ka)t. Bár egy nagyobb kocsinak könnyebb teljesíteni a feltételrendszert. (Nagyobb kaszniból könnyebb a megfelelő energiaelnyelő zónát kialakítani. Stb.)
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
sasa311
veterán
Ugye ezzel most nem azt mondod, hogy ha az új swift 4* és az 5-ös is 4* akkor ha mondjuk a két autó 50-50el frontálisan ütközik ugyan az a sansz a sérülésre?
Édesanyám néha-napján mentőzik, és sajnos ezt nem támasztaná alá...Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
róland
veterán
válasz sasa311 #2124 üzenetére
Sajnos autó-autó teszteket még nem csinálnak az EuroNCAP-nál, de elvileg az azonos követelményrendszer mellett az esélyeknek közel azonosnak kell lenniük.
Amúgy érdemes nem csak a csillagokra figyelni, hanem a százalékos értékekre is. Nem minden azonos csillagszám jelent azonos értéket. (Amúgy Swift II a százalékos értékeknél sem teljesít rosszul.)
Divot meg már nyilatkozott róla korábban, hogy neki van az ország legdrágább Swift II-je, mert közel 5 MFt-jában van már az autó. Olvass vissza, miért lett ilyen értékes!http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
sasa311
veterán
Ismerem Divot történetét a padkával meg árokkal meg szétszakadt futóműval, sajnálatos
Pont 3 vagy 4 hete voltak kinn édesanyámék egy frontálisnál, 7es bmw vs szuzuki ignis. Nem tudni mennyivel mentek...
Ignisben az utas és a sofőr is a helyszínen meghalt, a bmwből kiszállt a sofőr, nem kellett kórházba se vinni (csak börtönbe ).
Szóval ezekbe a töréstesztekbe én nem nagyon bízok...
szerk: mielőtt valaki bekap vacsorára, meglepően szép eredmény az új szuzukitól az, ami a törésteszteken látszik, csakhát a méret meg a tömeg mégis nagy úr, és az esetek 80%-ában az emberek másik autóval ütköznek, nem fallal...
[Szerkesztve]Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz Jégkokó #1911 üzenetére
Egy ülés kényelmességét nem lehet egy autókiálításon kipróbálni.
Mondok példát, lehet furi lesz hallani.
Az egyik alany egy ssang yong korando, az előző autóm, és egy 120-as skodri, a jelenlegi.
A korando egy amcsi tipusu családi autóféleség bazinagy helyel mindenféle kényelmi cuccokkal. És egy kényelmes(nek tűnő) üléssel. Az üléssel városi forgalomba semmi baj nincs, de ha 100 kilcsi felett mész vele akkor egy rémálom. Pedig lehet rajta állítani vagy 5 helyen. Még a gerinced S kanyarulatát is be tudod lőni vele.
A másik ugye a skodri. Beleülsz nincs oldaltartása, kényelmetlen szarnak tűnik, de 2-300 kilóméter után is úgy szálsz ki belőle mint ahogy beszáltál. Pedig az az autó vezetési konfortban sehol sincs a korandóhoz képest! Gondolok itt az ülésen kívül mindenre, szervókormány, váltó, kezelőszervek.
Még egy autó 2001-es toyota corolla, Édesanyám szinte minden hosszabb utazás alkalmával visszasírja a skodrit. Pedig elsőre beleülve nagyon szuper az ülése.
Szal az egésszel azt akarom mondani, hogy ami elsőre kényelmetlennek tűnik az hosszú távon nem biztos hogy az, sőtt!
Szerk inkább offba teszem mert nincs sok köze a suzukikhoz.
ÉS egy mondat ON: Ja egy régi cimbim mostanában vett swift2 és nagyon tetszik neki:d
[Szerkesztve]MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
Tomoty
aktív tag
válasz sasa311 #2127 üzenetére
Azzé nem rossz ez az új Swift...
Most vett nővérem egyett, és össze se lehet hasonlítani a régi szériás gépekkel.
Csak hát a holttér az első szélvédőnél... Kibasz*tt nagy.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
T. Almeida
senior tag
válasz sasa311 #2127 üzenetére
Hát igen, egy kategória az 2 autó...
Mondom is faternak, hogy gyorsan adja el a Wagonrjét, és v1en már egy BMW-t.. (mellesleg 18 misi a legolcsóbb modell alapára a bmw.hu szerint).
Egyébként akár fordítva is lehetett volna...hogy a bmw-s marad ott...szerintem ilyenre is volt már példa. Gondolom nem totál telibe kapta el a két autó egymás, különben a bmw-ből se maradt volna sok, nemhogy a sofőrből... -
st.hubertus
tag
Azért jófejek vagytok, hogy a Swifteket a BMW-hez hasonlítjátok. A családnak Suzukija van, most megy az első műszakira, eddig egyetlen dolgot kellett cserélni, a szélvédőt, mivel egy kavics betörte (esőben, kamion, az ablaktörlő nyele is megsérült, olyan erővel vágódott oda). A fűtéssel nem vágom, mi a gond, a miénkben rendben van, kb 2km után jó 20 fok van. Nyáron azonnal 40..
-
T. Almeida
senior tag
válasz st.hubertus #2132 üzenetére
Eegen, szerintem is a kategóriájában kellene hasonlítgatni...
Ja, hogy a legjobb közöttük? -
st.hubertus
tag
válasz T. Almeida #2133 üzenetére
Igen, ha egy Logan, vagy Matiz, stb mellé állítjuk, akkor azokat bőven. De ha nem a Swiftet nézzük, hanem pl az új Grand Vitara-t, akkor már ugye nem az alsó kategória népautójáról kell beszélnünk, hanem valami egész másról. (Igaz, az nem is nálunk készül)
-
SeF
tag
Üdv mindenkinek!
Friss élményből építkezek:
Hétfőn reggel indultam vizsgázni,nagy hideg, igaz kis gázra de elsőre beindult.
5perccel később az Ajtósi Dürer sor-Cházár András sarkán karamboloztam egy Corollával. (a másik kivágott elém).
Hát mikor kiszálltam csak néztem mint hal a szatyorban, Corollának lökhárítóján pár fekete karc kerékívnél meg egy kis helyen benyomódott. Suzuki: alsó-felső lökhárító K.O. indexbúra K.O., ködlámpa K.O. Légzsák szerencsére nem nyílt.
Azóta komolyan elkezdtem félni. Tört, nyikorgott. Évente 40-50000km-t megyünk vele, nincs kedvem se temetést intézni, sem 22évesen a másvilágba kerülni, vagy ami rosszabb örökre bármilyen maradandó sérülést.
Szeret(tem) a Suzukit, de ezek után nem biztos, hogy ebbe kell gondolkoznom.
Típus: Swift 1,3 GLX Extra 85LE, 2002decemberi
Hibák amik bosszantottak 3év és 130000.km után: lámpák érintkezési hibái (hátsó világítás, műszerfalvilágítás; nyikorgó ülések, pocsék fék, tükröződő műszerfal-visszatükrözi a fényt a szélvédőre, lógó ajtók, központi zár jobb hátsó relé elromlott, elektromos ablakok lassúak, illesztési hibák, motorzaj, kopogó motor-típusbetegség állítolag, kontár szerviz (legalábbis ahol vettük), tanknyitó fél év után megadta magát+a beakadó fül le is tört-mostmár kulccsal nyílik-ki kell feszíteni, gyári akksi 2évet bírt és nincs hová pakolni
Ami jó: a fényszóró és szélvédőmosón kívül semmit nem kell bele önteni, na jó csak benzint.
Mindettől függetlenül jó kis autó, de én váltok, viszont el nem adom.Csavarni a spanglit! Felpróbálni az összes csálécsöcsű stoppospi*sát! Ja, lehet meg se nősülök :)
-
sasa311
veterán
válasz T. Almeida #2131 üzenetére
Tán azért ilyen az árkülönbség, mert nem egy kategória Ezért nincs is értelme sok öszehasonlítani, mert az elég ciki lenne a fritzeknek, ha egy 2-3 kategóriával alacsonyabb autó bármiben jobb lenne....
Sajnos ilyen hírt még nem hoztak haza, hogy a nagyautó porrá tört a kiskocsiból meg kiszálltak és leporolták magukat... Szomorú, de ez van, a forgalom veszélyes üzemEs mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
vashal
tag
Hi
nekem is swiftem(98') van, szerintem nagyon jó kis autó,sok kis apróság van ami sokkal jobban sikerült mint más hasonló kategóriájú autóba.az árát pedig nagyon tudja
és hogy nagyon törik hm nem azért vettem, hogy összetörjem -
oceanearth
őstag
válasz T. Almeida #2131 üzenetére
láttál te már BMW-t Suzukival ütközni? azt azért megnézném, hogy amikor ütközöl egy BMW-vel egy Swifttel a BMW-be meghalsz a Suzukiból meg épen kiszállsz. ez egy butaság te is elismerhetnéd. már csak a fizika miatt.
''Gondolom nem totál telibe kapta el a két autó egymás, különben a bmw-ből se maradt volna sok, nemhogy a sofőrből...''
nem láttál tew még luxus, bálna autót törni, én már láttam egy SEL mercit és bizony ki lehet belőle karcolás nélkül szállni csakúgy mint egy 7es BMW-ből
nem a suzukit akarom fikázni, csak egy 7es BMW az 7e BMW ne találjuk már ki, hogy a suzuki biztonságosabb ez egy butaság -
sasa311
veterán
válasz oceanearth #2138 üzenetére
Elmesélnélk egy sztorit.
Nekünk régen a boltunk egy telephelyen volt a Pesti úton, ott, ahol most McDonalds áll
Szóval egyszer egy - szemtanúk állítása szerint - fekete bömös (ez már vagy jó 10 éve volt) úgy elkapta az épület oldalát, hogy letört egy 1,5X1,5m-es faldarabot a sarokról! A szemtanúk és a rendőrség állítása szerint az ismeretlen tettes a helyszínről azonnal továbbhajtott....Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
T. Almeida
senior tag
válasz oceanearth #2138 üzenetére
Én nem mondom, hogy biztonságosabb a Suzi
De szvsz a #2127-ben leírt balesetben a két autó tuti nem kapta totál telibe egymást, mert különben a BMW-s is biztos, hogy meghalt volna, főleg bruál nagy sebességeknél.
Mi van, ha mondjuk a két kocsi orra épp összeér, a BMW-s lesodródik az útról stb., a Suzi, meg mondjuk csoda folytán csak pörög párat? Szal el tudom képzelni, hogy a nagyobb kocsi tulaja marad ott.
A volt főnököm Suziját (régi Swift) egy állat sz*rrá törte pesten (majdnemhogy a roncstelepre kellett szállítani egyből) és karcolás nélkül szállt ki belőle.
Na, de hülyeség ilyeneket elemezgetni...A BMW biztonságosabb, az tény.
[Szerkesztve] -
T. Almeida
senior tag
válasz oceanearth #2142 üzenetére
Hát, hja, ti se vártátok meg vele a 130.000-et, amint látom
-
oceanearth
őstag
válasz T. Almeida #2143 üzenetére
nem azért adtuk el, még most is hűen sztolgálja azt aki megvette, igaz, hogy 1.2es és csak 44 lóerős, de annak a motornak soha semmi baj nem volt pedig ment már légszűrő nélkül is vagy 150km-t, de meg sem érezte
-
Shadows
senior tag
Nekünk wagonR+ van nagyon megkedveltem a kisautót 2003-as széria nem a legsfullosabb nem volt több kes DE NAGYON OTT VAN. 1.3GC
Nem tud-e valaki ebbe a típusba órát a középkonzolra????? ócsóé mert 13k a suzukinál bontottan is jó csak menjen fa..ánCsak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet
-
mynames
senior tag
-
bod101
aktív tag
Nekünk Ignis van. Tavaly megjártuk vele Angliát minden gond nélkül. Egyetlen egy baja van a hátsó felfüggesztés.
Előtte Wagon R+ volt ég és föld a kettő (vagy csak megszoktam az Ignist ).
Biztonság téren azért sok fejlődés volt a Suzukinál.1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
st.hubertus
tag
Nem azért, de a ''régi'' swiftek biztonsága átlagos volt akkor, amikor elkészült az első darab, akkor még Metro néven. Figyelembe kell venni, hogy ez olyan 20 éve volt, és nem a cápa BMW-khez kell hasonlítani őket. Az új Swift pedig biztonságos a kategóriájában. Ha jól emlékszem a Corsa is ebben a kategóriában volt a ncap (jól írtam?) oldalán..
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen