Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #62200 üzenetére
Én nem nyafogtam, hanem fizettem, és meg sem mentettek, mert bőven többet fizettem vissza, mintha ft hitel lett volna.
A devizahitelesek jó része 1-2 éve végzett a törlesztéssel. Ennyit a nagy megmentésről. Mikor felvettem, elötte 8 évre visszanézve megnéztem az árfolyamot, rendben volt.Btw, most vett fel az állam brutál mennyiségő deviza hitelt eszméletlen kamatra. Akkor ez gondolom őket is minősíti. Mert ők nem fognak az uniótól felvenni pénzt minimális kamatra, mert szemét brüsszel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #62203 üzenetére
"Btw, most vett fel az állam brutál mennyiségő deviza hitelt eszméletlen kamatra"
Szerintem egy "állam" az IMF-től nem is vehet fel másképpen, hiszen mi másban venné fel, a saját pénznemében!? Tudod hogyan működik a bankjegy? Nem, nem a dollárra gondolok hanem a forintra, vagy a lei-re...
Igen, sok támogatástól elesünk, mert Vityát nem szeretik Brüsszelben, ennyi, ezt a békát le kell nyelni, hidd el, januárra Putyint sem fogják a szívükbe zárni, a fritzek meg a sógorok tutira.De nem akartam ilyen irányba elvinni a témát, elnézést kérek, befejeztem a politizálást.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
K14D
Szomorúan vettem ma Reggel tudomásul, hogy a lágy hybrid rendszer már ebben a +7 fokban sem működik azonnal, ami esetemben azt okozza, hogy a hegyről lefelé nem tölt legalább 1km-en át (össz táv 1.3km), nem fogja így ereszkedés közben az autót (még több fékhasználat) és mellé van egy kicsi üzemanyag fogyasztás is (mutatja), de ha ez nem lenne elég, az akku is kisebb töltöttségen marad mire beérek, mivel hegyre mászás közben lemerítem, lefelé nem töltöm vissza. Szumma: Többletfogyasztás. Illetve ahhoz hogy a munkahelyig meleg legyen a motor be kell tenni manuálisba és legalább egy 2000-en jönni, ami a turbó miatt igen igen éhessé teszi az autót. Amit megnyerek benzint nyáron azt kamatostul fogom elhasználni télen, előre látom. Mi lesz itt ha fagyni fog? Költői. Az M16A 10* barátságosabb volt ebből a szempontból.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Janusz001 #62211 üzenetére
Én a 2-3 pálcikás zónából eddig csak a Dunántúlon tudtam kimozdítani, dombról lefelé. Alföldön nem igazán van rá lehetőség olyan nagyon meglódítani és hosszan regeneratív motorfékezni. Országúton körforgalmakhoz érzekés az amikor hosszabban tudom ezt csinálni, vagy felüljárókról lefelé haladva. De városon belül nem sikerült feljebb tornáznom. Ott maximum az segít konzerválni, ha "nagypapásan" indulok el és nem akarok tempósan kereszteződésekből elindulni (ugye akkor mindig rásegít az elektromos rész).
Igazából annyira nem érdekel, csak a szalonban ezt a mondást nem értettem, hogy ha lemerítem teljesen akkor nem lehet utólag feltölteni és csak cserélni lehet, milliós összegért. Egyrészt mi merül le rajta? Gondolom csak nem olyan hülye az autó hogy bizonyos töltöttségi színt alatt is használja még a motor rásegítést és a start/stop rendszert, ez teljesen alapvető védelmi dolognak tűnik nekem.
Ahhoz pedig szerintem elég sokat kellene állnia az autónak, hogy csutkára merüljön a li-ion akksi. Konkrétan szerintem az ólomsavas akku hamarabb feladja szulfátosodás miatt, amikor a li-ion-ban még lesz töltés, de ez a személyes véleményem.
Illetve mint tudjuk minden li-ion akkunál a 0 és 100% szint nem annyit jelent valójában.
Szóval nem igazán értem amivel riogattak, de biztos..---
Apropó, héten végre nekem is megjött végre a mankókerék szett, és a gumiszőnyegek (épp időben a saras esős időszakra), suzukigyal.hu-ról, nagyon segítőkészek voltak emailben. Tegnap szépen berámoltam mindent. A kis Continental elektromos pumpából nem néztem volna ki, de felnyomta 4.2bar-ra a mankókereket. Küzdött vele mondjuk, de megcsinálta.[ Szerkesztve ]
-
válasz DarkByte #62212 üzenetére
Én igazság szerint ritkán pillantok rá az aksi töltöttség jelzőjére de még sosem láttam rajta mást mint 2 vagy 3 "pálcikát". Hozzá teszem, 90%-ban városban nyomom és elég dinamikusan megyek.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
DarkByte
addikt
válasz mefistofeles #62213 üzenetére
Ugyanez. Én is néha napján ránézek. De pl. most két hete vittem csapatépítőre a kollégákat és mutattam a kocsit. Egyikük mondta, hogy a két óra közé tuti azt a hibrid jelzőt pakolná ki. Nekem ki van pakolva a digitális km/h óra középre és jóvanazúgy. ¯\_(ツ)_/¯ A felső sávon úgy is van az a fehér visszajelző, ha tölt a regeneratív rész, ha nagyon tudni akarom.
-
dethroner
veterán
válasz DarkByte #62212 üzenetére
Pedig tényleg képes csutkára merülni és megdögleni, márkaszervizben dolgozó haverom mesélt már róla. És tényleg aranyárban megy a csere, nélküli a kocsi nem hajlandó működni, ki lehet iktatni, de ilyenkor ott a hibajelzés a műszerfalon, műszaki vizsgán bukta.
Életben kell tartani, muszáj.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
DarkByte
addikt
válasz dethroner #62215 üzenetére
Nagyon kíváncsi lennék hogyan idézi ezt bárki elő.
Li-ion akkunak az önkisülése relatíve kicsi, havi 2%, és ennél sokkal jobb akkuk is vannak már, tippre autóba nem a legagyibbat teszik. Két-három csíkról úgy gondolnám hónapokig kellene a garázsban egyhelyben állnia, hogy annyira lemerüljön hogy már töltést sem vesz fel. Tippre az egy csík töltöttség alja is még mindig ilyen 5-8% körül lehet a cellák szintjén.
Szándékosan nem próbáltam, de gondolom ha dodgem módjára közlekedsz és folyamatosan használod az elektromos rásegítést, regeneratív fékezésnek meg nem hagysz teret, akkor is egy bizonyos töltöttség alatt már nem fog elektromosan gyorsítani. (ahogy Kolondrum is írta hogy figyelembe veszi a hőmérsékletet már csak a töltésnél is)
Szóval picit túl misztifikáltnak érzem ezt, kb. mint a telefon akksi pre-kondícionálást több tíz órás töltéssel, amit a mai napig csinálnak egyes emberek, pedig már régen semmi jelentőségük. Konkrét tényeket (használati szokás, előfordulási arány, stb.) szeretnék látni.
De én még ennek ellenére sem különösen remegnék ezen, mert továbbra is azt gondolom valami szélsőség tud ilyet előhozni.
[ Szerkesztve ]
-
Eddig akárhol néztem, elég homályosan volt leírva, mit is jelent, hogy 3+7 év gari a motorra, váltóra és hibrid rendszerre.
Lehet, hogy megvan valahol de amerre én néztem, sehol sem részletezik.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
válasz Qtya123 #62219 üzenetére
Ezek az erőforrások úgy lettek tervezve, konfigurálva, hogy részük ez a "nem sokat érő" mild hibrid rendszer. Nem hiszem, hogy csak úgy ki lehet hajítani az autóból, mint ha ott se lett volna és használni sima benzinesnek. A turbósbol sem dobhatod ki a kifingott turbót csak úgy....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #62220 üzenetére
Nyilván.
Csak ha ezek valóban el tudnak halálozni, mint ahogy fentebb írták, akkor elég sakk matt helyzet alakulhat ki.A turbó nem jó hasonlat. Azt kidobod és az autó elveszítette az ereje jelentős részét.
Ellenben egy mild hibrid leegyszerűsítve annyit tesz, hogy ad klímát álló motornál, arról indítja a start/stop esetén az autót, meg minimálisan rá tud kicsit segíteni az autóra.
Ha nem használod a start/stop rendszert, kis túlzással olyan, mintha nem is lenne, mégis megkerülhetetlen és költséges akadályt jelentene, ha meghibásodik.Amúgy ez nekem is kb a hihetetlen kategória, hogy csutkára lehet meríteni, de manapság már nem lepődik meg semmin az ember.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Ma kivételesen pályáztam az Scrossal és jó nagy szél is volt.Olyan érzésem volt néha mintha üveg se lett volna az első ablakokon.Még az asszony is megnézte vajon fel van húzva az ablaka mert úgy zúgott a szél.
Kérdésem az lenne légterelő ezen vajon tud javítani vagy csak rosszabb lesz?
Mondjuk a felhúzott ablak is lekezdett a fülembe ciceregni és ezen biztos segítene mert megfeszítené az egészet gondolom.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bigdigit #62222 üzenetére
Akkor lehet előtte valami jobban szigetelt autóban ültél, vagy az én IS200-am volt rossz szigetelésű, de tök érdekes, mert nekem a Cross kevesebb szélzajt ad pályán, mint az IS.
Viszont a motorhang meg lényegesen több, mint az IS-nek, pedig kevesebbet forog a Cross ugyanannál a tempónál.
Aztán az is lehet, hogy azért tűnik nekem kevesebbnek a szélzaj, mert elnyomja a motorzaj.
-
tboldi
nagyúr
S-Cross-ról nem tudok nyilatkozni, de azt mondanám, hogy inkább autófüggő. A Jazzem semmivel nem lett hangosabb a légterelőkkel (két évig Heko volt, most már Szatuna), a telefonfülkével vetekedő WagonR viszont nagyon is (Heko).
Amúgy én is az ablakcicergés miatt tettem fel a Hondára, és bejött, azóta kussban vannak az üvegek.
[ Szerkesztve ]
-
válasz tboldi #62226 üzenetére
Ezen a légterelő dolgon régóta filózok.
Egyrészt nem néz ki rosszul, másrészt ha a cicregés ellen is jó az megint csak előny.
A menetzaj viszont ellene szól, a kis swiftem eléggé kulturált ebből a szempontból.
De mi van ha nem tetszik és leveszem? Nem tágítja ki az ablak rést? Zörgés, beázás ilyesmi?Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #62227 üzenetére
A rögzítőklipszek nyomot hagynak, ha leveszed, kitágulás is csak azoknál fordul elő lokálisan.
Zörögni nem zörög, ha elég klipszet nyomsz be, illetve ügyesen helyezed el őket. Viszont ha hátra is raksz, azok függőleges rész hiányában időnként lejjebb csúszhatnak.
Beázás abszolút semmi, magasnyomással mosva sem. -
SirKero
őstag
Légterelő témához.
Nekem három autón is volt/van ( Liana-Vitara-Scross ) egyik sem lett hangosabb viszont szerintem jól néz ki és a szellőztetésnél is hasznos.
De nem vagyunk egyformákMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Qtya123
őstag
válasz bigdigit #62230 üzenetére
Próbáld ki mind a 4 ajtónál, hogy beülsz, becsukod és megpróbálod bedugni az ujjad az ajtó és a gumi közé. Fent a tetőkárpit mellett.
Ha lent van a gond, akkor nyilván azt nem tudja leellenőrizni így az ember.
Én így szúrtam ki anno egy autóban, hogy miért erős a szélzaj, főleg szeles időben. 3 ajtónál egyformán kb az első ujjpercem 1/4 részét tudtam benyomni, de a 4. ajtónál érezhetően lazábban illeszkedett az ajtó a gumira, az első ujjpercem simán befért.
Beállítottuk az ajtót amennyire lehetett, javult, de nem lehetett kihozni azt, ami a másik 3 ajtón volt.
Így jött a drasztikusabb megoldás, térd nekitámaszt belülről, ablak leenged és a keretet kicsit beljebb húzni. Nem volt egyszerű, elég masszív volt, nem úgy, mint egy régi Swiften, hogy meghajlítod fél kézzel.[ Szerkesztve ]
-
Nem merül le a hibrid akku, csak ha lefelé nem töltöm be amit felfelé kivettem 2 pálcikáig, akkor a főúton én pikk pakk 1-2 pálcika között maradok ha csak melóba megyek, mivel 10km-en át nekem nem kell fékezni, tempomat 66-al végig, mivel hajnalban nem sokan járnak. Korábban 2-ről 4-re töltöttem mire lejöttem a hegyről. Jó ez csak látom mennyire meg fog nőni a fogyasztás télen és sztem szumma ott leszek ahol az 1.6 vitarával. Majd kialakul. Gumikat fújni kell, jött a hideg majdnem bejeleznek.
[ Szerkesztve ]
-
dobolan
senior tag
válasz Kolondrum #62233 üzenetére
Nekem szervízben mondták, hogy az nem tud lemerülni, csak abban az esetben talán, ha hónapokig nem indítod be a motort. Bizonyos fesz szint alatt töltésre kapcsol (járó motor is tölti ebben az esetben, nem csak a rekuperáció), és nem engedi meríteni a vezérlés.
Ahhoz meg szerintem, hogy annyira lemerüljön a Li-ion, hogy már a töltést se vegye fel, nagyon sok időnek kell eltelnie használaton kívül. -
zsolt19900
őstag
válasz dobolan #62234 üzenetére
itt a szalonban várt egy cserés a sorára, drnő elfelejtette közölni, hogy mire is veszi a Swiftjét és az 1km oda és 1km vissza az otthona és a rendelője között sajnos nem tette jót az akkunak
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Nirvatti
tag
-
Qtya123
őstag
válasz zsolt19900 #62235 üzenetére
Na igen, ez olyan, mint mikor a munkatársam megvette az új dízelt arra, hogy 1.5 km-re járjon oda-vissza munkába. Hiába mondtam neki, hogy ne tegye. Mikor már harmadszor vitte vissza a márkaszervizbe, hogy részecskeszűrő probléma van, akkor utána eladta és benzineset vett.
Amúgy rossz ez, hogy nem tudsz választani, mert nyilván ritka példa az 1 km-t ingázó dokinő, de ha az ő példájánál maradunk, akkor gyakorlatilag új swift, vagy bármi más mild hibrides gépezet kilőve, mert alkalmatlan arra, amire használni akarja.
Márpedig ha ő mégiscsak Swiftet szeretne? Akkor két út van, vagy megveszi a jó öreg hagyományos benzinest, de akkor nem új autóba ül, vagy céltalanul bóklászik plusz utakat beiktatva az új Swifttel, hogy ne menjen tönkre.[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Qtya123 #62238 üzenetére
1km-t ingázni mondjuk egy elektromos kocsi megtenné szerintem, időnként feldugva tölteni konnektorra. Vagy egy e roller.
Jó, nem mondom, az én autóm is úgy van használva, hogy néha 2 hétig se nyúlok hozzá, de akkor minimum 100-200km-t használom autópályán. Közte csak alkalmanként megyek bevásárolni, ügyeket intézni vele városon belül, pár km-t. Mióta teljesen home office-ban vagyok eléggé leredukálódott hova kell mennem. (nem is baj)
Nem csodálnám, ha mire majd 6-7 éves kora körül cserélni tervezem még 70k km se lesz benne.
Apropó, valaki próbálta már tölteni ezen autók ólomsavas akkuját úgy, hogy csak motorházban rácsíptetve, kiszerelés és lekötés nélkül? A régi autót simán csináltam így, de az relatíve buta volt elektronikában, nem volt minek problémáznia. Lehet még ezekkel is ilyet csinálni? Téli hónapokban rápakolnám a procis töltőt párszor mikor hosszabb ideig nem nyúlok hozzá. Relatíve pici is az az akku ahogy néztem, mondjuk nyilván azért mert a start-stop-ot a li-ion-ról csinálja az első indítás után.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolt19900 #62235 üzenetére
1km!? Tudom, tőlem visszás lesz, de ekkora távra bármilyen autót!? Ennél többet sétálok a parkolóból az irodaház bejáratáig... Vagy akár a busztól.
Nem tudom mivel foglalkozik a kedves doktornő, de gondolom nem diétetikus a lelkem... ennyi testmozgás kell, ennyire ne legyen senki sem eltespedve, aztán csodálkozik hogy 50 éves korára megvolt a két hátsófali infarktus...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DarkByte
addikt
válasz 2ozzmexy #62240 üzenetére
Ja, ezt én is utólag akartam most beleszerkeszteni, hogy mondjuk én heti négyszer sétálok 2km-t oda-vissza edzőterembe. Már ekkora távra se veszem elő az autót a garázsból, csak ha mondjuk nagyon rossz az idő vagy egyébként is lenne utána a kocsival dolgom. 20 perc tempósabb séta. Ennyi az egész napi gép előtt melózás után még jól is esik.
ncc1701: igen, pont ez a cél vele. Meg tényleg kicsit kiszellőzök fejben a munkából.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz DarkByte #62245 üzenetére
Hmm, egyébként az a gondolat jutott még eszembe, hogy mivel lezárni nem tudod nyitott ajtó mellett a kocsit, ez már nyitott motorháztető mellett se fog sikerülni, mert gondolom annak nyitására is riasztana, ugye? Garázsban áll, szóval nem probléma nyitva hagyni töltés idejére, csak hogy ne lepődjek meg.
-
simonjoe
őstag
Nem is oly régen beszéltünk a autós vadkárokról. Ezt most találtam:
[link]Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs