Új hozzászólás Aktív témák
-
Giot
addikt
Az autót kb másfél óráig sasoltuk egy műhelyben megbontva, úgy tűnik a posztban említett pipa csatlakozásnál jön. Ami pedig a blokkba csatlakozik. De a pipa nem törött, nem is mozog, nincs rajta lyuk. A rá csatlakozó gumi cső is hibátlannak látszik.
A motort többször feltöltöttük.
A víz egy arra alkalmas edénybe csordogált. -
McKane
senior tag
azthiszem kezd meghalni az üzemanyag-szint jelző mutató.
a hétvégén azt jelezte,hogy alig van benzin a tartályban. nosza,irány a benzinkút, majd' 10 rugóért közel 22 liter benzin. erre meg teli tankot mutatott a jelző..
másnap délután meg újra beülök az autóba és már csak félig van a szintjelző szerint a tankez hogy lehet? nem,nem ment senkise az autóval
valami alkatrész-cserés lenne a tartály felől ? -
Giot
addikt
Nos!
Az m-es suzuki motoroknál a blokk hátsó részére került a termosztát, a termosztát ház. Amiből a Swift2 M13A motoroknál egy kis fém csőpipa áll ki. Amire egy gumicső cuppan rá. (az Ignis M13A VVT blokknál nincs ott ez a kis cső sem pedig a pipa)
Ez kis pipa lyukadt ki. A blokk felé spriccelt, közel a becsatlakozáshoz, emiatt nem vettük észre. Ki kellett volna cserélni a termosztát ház ezen részét ahol a pipa van. Ez ha lett volna a gyárban 22e ft-ba került volna. De mivel nem volt, emiatt hajrá a bontóba, elsőnek Ignis blokkokat találtunk, de azon ahogy említettem is nem volt ez a kis csonk, a termosztátházon.
Szerencsére az egyik bontóban, tudtak adni termosztátot igaz kompletten nem csak a termosztát ház azon részét ahol ez a pipa is található. De még így is 10e ft-ba került és az egész, termosztátházastól, mindenestől. És nincs elrohadva, nincs rajta rozsdafolt sem. Ellentétben az enyémmel ahol a kis pipán randa rozsdafoltok éktelenkednek.
Hogy mitől lehetett, nem tudni 100%-ig. Talán a nem megfelelő hűtőfolyadék alkalmazása. Ami az előző gazdájának a számlájára írható. Aki valószínűleg egy elég trehány ember lehetett, mivel elég sok gond előjött már mióta megvettem.
Ja innen is üdvözlöm!! És jó egészséget kívánok neki, egy autóval nem csak annyi a feladat hogy megvegyük, és fizessük a részleteket ha van rajta.[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
Azt nem tudja valaki, hogy a régi Swiftekbe (2000-2003) utólag lehet-e, vagy mennyiért lehet klímát betenni?
Köszi -
Kvazár
őstag
Egy 1 L-est mennyire fog vissza a klíma és fogyasztásban mennyit számít?
Eladó cuccaim: -
-
Vesztor87
senior tag
Csak azért kérdem, mert ha olcsón egy jó állapotú autót kifog az ember AC nélkül, akkor érdemes lehet-e belerakatni, vagy nem. Ha 50k-ból AC-s lesz, az szerintem még belefér. Kérdés, hogy a bontott mennyivel rosszabb?
Másik: nem tudom mennyire fogja vissza a klíma, de ha sikerülne egy 16v-s Swiftet kifogni, nem hiszem hogy gond lehetne De szerintem a 68 lovas is jó lenne nekem klímával
[ Szerkesztve ]
-
-
csdm
senior tag
Sziasztok
2002-2003 ás 16 szelepes swiftek mennyivel fogyasztanak többet, mint az elterjedtebb, gyengébb 1.3 ás társaik? 5/3 ajtós swift ról lenne szó. Ugyanolyan használat mellett értem , nyilván a 16v-t ha jobban nyomja neki az ember szomjasabb. -
-
csdm
senior tag
Én szinte kizárólag városban használnám. Nagyon ritkán hagynám el a város határát. 1.0-át nem szeretnék, megőrülnék azzal (volt a családban). Több helyen is lehet olvasni, hogy az 1.0 és 1.3 közt nagyon kicsi a fogyasztásbeli eltérés, ezért érdeklődöm, hogy 16v és 8v közt vajon mennyi lehet.
[ Szerkesztve ]
-
macskajancsi
aktív tag
Itt pl. sokan leírják.
Nekem konkrétan 7.5 körül van az átlagom mióta nálam van (7000km), de valami baj van vele, mert ennyit nem lenne szabad zabálnia. Főleg Bp.-n használom, de néha pálya és országút is.
Az enyém (2001, 1.3, 16V, 5 ajtó) 115km/h-nál 6.3-t eszik, 130km/h-nál 7.2-t, városban meg 8 körül jellemzően. A legutolsó értéken kellene még kalapálni lefelé...[ Szerkesztve ]
coito ergo sum...
-
szg88
őstag
válasz macskajancsi #8830 üzenetére
Városban nekem 7.5 körül eszik, városon kivül 6 körül. !ajtós 2002-es többi ua.
-
Vesztor87
senior tag
válasz tomsics #8778 üzenetére
Az 1,3-as Swift is kb annyit forgott Szüleimnél, vmi 750-800 vt a szervizben a műszer szerint (nem vt benne frsz mérő). Az Ignis is annyit forog kb, Annál asszem úgy van hogy 4. ben 80-nál 2500-at forog, szerintem a Swiftnél is inkább annyi, ahogy néztem az 1,0-ás Swift váltó kiosztása nagyon hasonló az Igniséhez. 100-nál van kb 3000 rpm 5-ben, ahogy a kis Swiftnél is. Az 1,3-as Swift jól tudom hogy 120-nál forog 3000-et?
-
tomsics
senior tag
-
mdk01
addikt
válasz macskajancsi #8830 üzenetére
2001 1.3 8v GLX 5ajtó
Nyáron csak város 6.8
Télen csak város 7.8
Nyáron vegyes 6.1Újonnan vettük 102.000km van benne és viszonylag rendesen odafigyelve a szervizelésre.
Jah és Székesfehérvár nem Bp.[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
-
Vesztor87
senior tag
A régi Swifteseket kérdem, milyen kocsi a régi Swift? Törtetek már össze régi Swiftet? Gondolkodom még mindig milyen első autót kéne venni, a Feliciát néztem, abban viszont nincs klíma, ezért lehet Swift lenne, csak nem tudom rá merjem-e bízni magam Hogy a manóba lehet 775kg egy Sedan? Vezetés közben is érződik ez a pille súly?
-
Vesztor87
senior tag
válasz tomsics #8838 üzenetére
Igen, anyag gondolom van, kb 2 mázsával nehezebb mint a Swift, a kollégám azt mondta hogy a céges Felicia neki nagyon tré volt, kényelmetlen valami volt, a kuplung úgy elfárasztotta a lábát egy hosszabb úton, meg utána a dugóban, hogy alig tudott járni Ő a Swiftet sokkal jobban szerette.
-
Giot
addikt
válasz Vesztor87 #8837 üzenetére
Nekem vagy 10 évig volt régi swiftem. Nem haltam meg, könnyű autó tudni kell vele bánni és tudni kell hol a határ. Az hogy pörög a motor mint a bolond jó dolog, viszont megállni kell megtanulni vele. Egy koccanásos balesetem volt, nem túl nagy tempóval a kis súly miatt hiába tapostam a féket a vízes úton csak ment egyenesen, nem reagált semmire. Nagy kár nem lett kisebb riadalmon kívül.
1.3 8V 5 ajtót nyúztam elég sokáig, az 820 kiló környéke.
A pille súly valóban érződik de mivel nem magas mint pld az Ignis így nem igazán dobálja a szél. Velem megtörtént hogy Gyöngyös környékén az M3-ason, egy lejtős részen, a belső sávban busz előzés közben megjelent valami nagy bővérű német autó a tükrömben, hát nyomtam neki a gázt. 4-en ültünk az autóban és azt éreztem hogy kezd elemelkedni az autó. Azt nem kívánom senkinek még Apum is rám nézett hogy érzed? Mintha nem lett volna súly a kerekeken. Az órára lenézve 180-at mutatott sok volt egy ilyen kis könnyűvérű autónak. De ez ne riasszon el az én hibám volt, még ha nem is történt semmi, mivel a gázt visszaengedve szépen visszaült az autó. Egy feliciával nem hiszem hogy ilyen megtörténhetne, de csak azért mert nem pörög ennyit a motor.
Részemről abszolút ajánlott, megbízható pörgős motor, az akkori kornak megfelelő futómű, ne feledd az alapja a 90-es évek elején lett tervezve, a felicia nem ellenfél. Csak módjával, mert valóban törékeny.[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Én is csak ismételni tudom azt hogy tudni kell hol a határ, mert elég kistestű könnyű autó keskeny gumikkal és a fékezés nem az erőssége. Én a 160-as tempónál esőben éreztem azt hogy ez már sok és nem éreztem magam biztonságban. Koccanános balesetem nekem is volt a fékek miatt, de ott a murva is közre játszott. Szóval jó autó olcsó a fenntartása és megbízható, de meg kell ismerni hogy mit lehet és mit nem.
[ Szerkesztve ]
-
csdm
senior tag
ABS-es swifteknek már jobbak a fékeik?
-
Reaper
őstag
A Swift ABS-éhez nagyon hozzá kell szokni, mert hamar úgy érzi dolgoznia kell. Főleg a minőségi pesti utakon, amikor elpattan a kerék. Viszont volt már, hogy engem és a páromat megmentett, mert így a féken állvan ki tudtam kerülni a hülye szarvast viszonylag nagy tempóról fékezve.
Ha megtanulod kezelni, akkor nagy segítség.szerk.: pl. pont tegnap a hobbi kocsimmal, 4 tárcsa, de no ABS akkorát csúsztam, mert egy gyökér amatőrködött, hogy hihetetlen. Na akkor hiányzott az elektronika egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
csdm
senior tag
Hmmm..
Szerintetek melyik a legbiztonságosabb autó?
Régi swift az utolsó évekből, közepesen felszerelve, Wagon R+(magyar, nem a régi) fapados, 2001-2002ből, vagy egy szintén fapados Alto?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Azért az sem mindegy, hogy milyen minőségű tárcsát és betétet veszünk... ami most van az enyémen, jobb minőségű, mint a gyári, párszor megmentett már koccanástól, igaz nem is volt olcsó, együtt több, mint 30k. Emellett nem árt lecserélni időnként a fékcsövet, és a fékolajat sem
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Androidos fejegységek
- Elektromos autók - motorok
- Cyberpunk 2077
- Gyúrósok ide!
- PlayStation 5
- XGS24 - Gameplay előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen