Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
aktív tag
30-50€ autónként évi 300k€-t jelent egy kisebb darabszámú modell esetében is, az összeset összerakva meg több millió Eurót. Elég kevés programozó keres ennyit a szektorban, hogy olcsóbb legyen.
#33 dangerzone: Mivel az újautó vásárlók általában max 8 éves korukig lecserélik az autót, nekik pont nem érdekes, hogy nyolc éven túl mennyi ideig működik az autó. Az autógyárak tervezési intervalluma egyébként kb. 10 év, 150-200k km, és ha tíz évig gyártanak egy autót, akkor utána tíz évig kell legyen pótalkatrész -ez törvényi előírás. A tizenöt évesen mennyire van szétesve csak keleten, ahol újat kizárólag monitoron látnak, fontos.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
Ez a csapat már most is ott van és programozza a millió ECU-t. Speciel egy éve küzdök velük rendesen. És ez a csapat fejleszt minimum 10 modellre. Szóval összeadva még mindig drágább a plusz hardver, mint a munkabér.
A hardver berakás nem csak a költségen áll.
Modell fejlesztés előtt másfél-két évvel kell eldönteni, milyen cucc kerül az autóba. Itt a teljesítmény, a gyártási volumen, az ár, a minimum 16 évig elérhetőség játszik, plusz egyéb követelmények. Pl. architektúra kompatibilitás. Ezt kell megugrania a beszállítónak. Eme döntés után sok esély nincs változtatni. De az IT hektikusságát nézve, SOP előtt hat évvel mennyire tudnád megtippelni, milyen HW lesz elég gyors, elég erős?A jelenlegi cuccok, egy motorvezérlő, kijelző mögötti rádió/Infotainment cucc azért száz eurós szinteken mozog tömeggyártás esetén is.
S így is láttam idén is motorvezérlő hiány miatt álló gyárat. -
Alaaf Pi
aktív tag
Fog jönni egyetlen ECU mindennek, és csak a kábelek ki. Nem akarom kivárni, mekkora szopások lesznek ott mind launch, mind after sales részen a millió ESP, headlamp, klíma, cluster etc. konfigurálás terén, s ezek saját szoftverjeinek futtatását látva. Éljen az OS, Windows módra!
Amikor a fejlesztés elkezdődik, akkor modern SoC-ot kapnak, mire az autó lejön, addigra elavul. Mindent folyamatosan cserélgetni, validálni nem annyira lehet állandóan, vagy azt mondjuk a júzernek, kiadtál harminc millát ezért a lomért, leszel szíves béta tesztelni, és mi semmiért nem leszünk hibásak, ha beszarik. Nem tartom követendő példának.
Amúgy ha már telematics, mi a baj a linux fejlesztő környezettel linuxra? Melyik része elavult?
#51: Sajnos itt jönnek a befektetök, hogy a 10% környéki profitráta nem elég, mert az IT-ben van harminc is, szóval fel kell tolni. Na meg az egyéb drágulásokat is igyekezni kell kompenzálni.
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Hieronymus #80 üzenetére
Igen, négy karikával az orrán. Vagy lovacskával.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Hieronymus #87 üzenetére
"A hengerek térfogatával minimum arányosan nő a megtermelt nyomaték mértéke. Dinamikusabb motort lehet építeni, mint amire a kicsit nagyobb hengertérfogatú 4 hengeres motorok képesek."
Izé, nem. Pláne, hogy nem nagyobb térfogatú egy henger, hanem maradt ugyanannyi 1,6-1,2 relációban. A nyomaték extrát a turbó adja, ami esti fény alacsony fordulaton.
"A három henger nem véletlenül lett kitalálva. "
Tény, meg kellett felelni az EURO x normának."Most jelentek/jelennek meg BYD modelljei. "
A 48V-os akkuikhoz van szerencsém, van még mit fejleszteniük, ha bármi érdemit akarnak az európai piacon produkálni."A PSA - Opel házasság is úgy kezdődött, hogy az Opel kapott egy hatalmas fejlesztési injekciót. Megkapta szinte az összes PSA fejlesztést."
Valamint fordítva is volt transzfer, s a fejlesztés is szét lett osztva a márkák között.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs