Új hozzászólás Aktív témák
-
Brownn
tag
Tenyleg szepen elvezetik a kabeleket es megcsinaljak tisztessegesen? Nyilvan nem olvastam at az egesz forumot, de olvastam olyat h hasznalt termeket kuldtek valakinek (utott, kopott volt). Egyebkent iponos alkalmazott, kollega az itt felmerulo velemenyeket olvassa es probalja megoldani az esetleges problemakat?
[ Szerkesztve ]
-
Bivaly26
tag
válasz Exodion #10757 üzenetére
Az én gépemet is ott tették össze anno 2008-ban amit a mai napig használok!teljesen rendben volt a házba minden be volt rakva bekötve!A gyári dobozok is jöttek egy csomagban proci doboz videokártya doboz,Megmaradt csavarok a házhoz,kábelek,stb!!Ha onnan rendelem csak házat,alaplapot meg procit hozzá nem gyári hűtőt remélhetőleg azt is összeszerelve kérem és szerintem táp nélkül is kérhetek bios frissitést.És az itthoni tápom be a ram amit máshol rendeltem és a mehet a gép.Bár nem tudom a régi szerelők meglehetnek-e de biztos van ott is régi motoros!
-
bul07
nagyúr
válasz #24845312 #10762 üzenetére
Persze nem kell gyári doboz
Na de ha futárnak adod át nem gyári dobozba és bármi kis deformáció történik akkor bukta vanMert egyből jön jogosan hogy nem gyári doboz, nem megfelelő védelem
Mint intel alaplapok esetén ha valaki nem rakja vissza a foglalatot védő kupakot és még nem is gyári csomagolásba küldni simán elég egy erőteljesebb megfogás és össze is van borzolva az érintkező
Nem kötelező de erősen javallott
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
#24845312
törölt tag
Ez mind oké, de itt a gyári doboz megléte és a garancia közti összefüggésről volt szó. Ha belerakod az alaplapot egy ugyanakkora méretű, de teljesen másik típusú alaplap dobozába, abban sem fog ugyanúgy megsérülni, és él a garancia, holott nem a saját gyári dobozában küldted vissza.
-
bul07
nagyúr
válasz #24845312 #10765 üzenetére
Ez oké de mi értelme más alaplap dobozát megtartani ha meg lehet az eredeti dobozt is
De mondjuk vga esetén adott vga-hoz van perforálva a szivacs
Eredeti boboz nagy szopórollertől tud megvédeni
Én agybajt tudok kapni HDD csomagolásoktól, na aztán nem véd semmit
És kiszámíthatatlanan hogy bennük lévő mechanika mennyit visel el, van hogy egy asztalra letevés tönkre teszi, de van hogy direkt földhöz vágás is kibírnak (sok éve egyik főnök is így járt, jöttek a rendőrök lefoglalni de hiába dobálta a HDD-t földhöz túlélte(nem nagy dolog volt, zenegép HDD-je zenei jogvédő díj miatti ügy)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Rhair
csendes tag
Sziasztok
Rendeltem egy gépet innen, de az első rendelés emailnél láttam, hogy sikerült házhoz szállítás helyett a személyes átvételt kiválasztanom
Lesz lehetőség módosításra vagy vissza kell mondani a rendelést? Köszi -
bul07
nagyúr
Írj nekik emailt info@ipon.hu, rendelés száma legyen benne
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
oriic
HÁZIGAZDA
Ok, lehet hülyeséget kérdezek, de ha RAM,SSD,VGA nélkül rendeltem alkatrészeket, akkor kérhetek összeszerelést és BIOS frissítést? (Táp, CPU+gyári hűtő), lap, ház amit rendeltem most nemrég és csak utólag gondolkoztam hogy nem biztos, hogy ez így menni fog. (Megjegyzéshez írtam)
Live-Die-Respawn
-
ByNor85
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Az iponnál van egy garanciális ügyintézésem G.Skill ramokról van szó. 2019 februárjában vásroltam tőlük júliusban elromlott. Garancia futárt kértem, jött is a futár. Visszaigazoló e-mial megkapták. Azóta semmi konrétumot nem tudok az ügyintézésről. Érdeklődtem e-mailben de csak sablon üzeneteket válaszolnak: beszállítónál van, még vizsgálják ilyenek...
Azt írták max 15 munkanap. Már 20 munakanap is eltelt. Ma is írtam nekik de nem kapok mostmár választ sem.
Kérdésem az lenne mit lehet iylenkor tenni?
Töbsszőr vásároltam már tőlük eddig garanciális dolgom nem volt velük, de eddig nagyon rossz a tapasztalatom.
Más webshoptól már rendeltem és garanciális ügyem is volt az 7 munkanapon belül sikerült elintézni.Válaszokat előre is köszönöm
-
bul07
nagyúr
válasz ByNor85 #10774 üzenetére
Minden eset más
Nem tehetsz mást vársz, és néha rákérdezel
Vagy esetleg küldesz egy privátot subaruwrc fórumozótársunknak(ő ott dolgozik, HUN]Repa nem annyira aktív mostanában hogy őt mondtam volna) hogy nézzem már rá, hátha tud valami pontosabbat mondani
RMA szám legyen benne az üzenetbe[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
inf3rno
nagyúr
válasz ByNor85 #10774 üzenetére
Ha kifutnak az időből hívd fel a fogyasztóvédelmet, aztán majd ők elhajtanak a békéltetőhöz gondolom. Az ipon az egy ilyen cég, szeret szórakozni az emberekkel, hátha megunják a jogi procedurát és benyelik az ő veszteségüket. Addig örülj, amíg visszakapod egyáltalán a pénzed vagy adnak valami működő ramot. Egyébként nagyjából az a hozzáállásuk, hogy ők a törvény, és ők tesznek szívességed neked, hogy egyáltalán elintéznek neked bármit. Lehet van valami csókos a főnökségben, azért nem ver oda nekik a hatóság többszázezres bírságokat, pedig rendre törvényt sértenek több ponton. Nagyjából ennyi a tapasztalatom velük. Jobb messziről elkerülni őket, és használtan sem venni ipon garis dolgokat. Az aqua hasonló kvalitású cég, őket is kerüld. Meg még van egy pár. Az alza sem jött be annyira nekem, de ők csak másodikra nem cseréltek széria hibás egeret így távolról garancia futárral, azt még úgy ahogy el tudom fogadni, bár tőlük se rendelek többet.
szerk:
Ja látom közben szerencséd volt.[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
bul07
nagyúr
válasz inf3rno #10777 üzenetére
Ilyenkor úgy elolvasnék konkrét sztorikat, majd a másik oldal nem sablon véleményét is
Mondjuk benne mis van tüske az ipon felé, bár nem garancia, így ha már nézelődök nem csak náluk és nem is fogok hozzájuk ragaszkodni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz lafaty80 #10780 üzenetére
Lehet hogy a 14napos elállásra gondolt, mert sokan abból sportot űznek
Olvastam már olyat is hogy, három különböző üzletből berendelt 3 másfajta tévét hogy megnézze melyik a jobb neki, egy maradt kettő ment vissza
És ilyen bármire igaz
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Semin
senior tag
válasz inf3rno #10777 üzenetére
Eddig 2 garanciális ügyintézésem volt az iPonnal, 1 az Aquával.
(iPonnál 2-3 Millát már elköltöttem, szóval elég ritka a garis gond.)
Minden patikán zajlott, mindenütt segítőkészek voltak.Sok múlik azon is Te mint vevő, hogyan kommunikálsz, menniyre vagy türelmes stb.
(iPont kicsit mellőzöm mostanság, de csak azért, mert a garanciaidők nem túl meggyőzőek.)
-
inf3rno
nagyúr
válasz subaruwrc #10779 üzenetére
Nálam konkrétan használt hibás terméket küldtek ki tele ujjlenyomattal, a három napos cserét megtagadták (1), helyette garit akartak, amikor elálltam végül hosszas levelezés után, akkor meg a pénz visszafizetési határidőt sértették meg úgy rémlik legalább egy hónappal (2). Volt még más is, mert annak idején 3 törvényt sértettek, de már nem emlékszem, hogy mi volt a harmadik. Leginkább az baszott fel, hogy rendeltem tőlük egy monitort ők baszták el, és még én fizettem rá duplán a szállítási költségre, na meg persze a hangnem. Ki is maradt az előzőből, a pofátlanul lekezelő hangnem, ami sokaknál kiveri a biztosítékot. Annak idején árukeresőn olvastam olyat is, hogy a fazon azt írta, a kutyájával nem beszélne így. Mindig érdemes átnézni az árukeresőn a rossz véleményeket egy boltról, mert ha konzisztensen jön vissza ugyanaz a sztori, az jelent valamit... Én ezt náluk tanultam meg.
Más öt törvény sértésig jutott velük eddig, szóval én csak kispályás vagyok [link], de lehet, hogy lesz az még több is, amilyen a hozzáállásuk...
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
válasz lafaty80 #10780 üzenetére
Nem a törvényekkel van a baj, azok valóban jók, és védik a vásárlót. Az a gond, hogy sok cég nem tartatja be őket. Az én feljelentésemre annak idején annyit válaszolt a fogyasztóvédelem, hogy forduljak békéltető testülethez. 5-10k miatt, amit a szállításon vesztettem nem fogok pereskedni. Egyedül azért írtam nekik, mert az a dolguk, hogyha valaki megsérti a fogyasztóvédelmi törvényt, akkor megbüntessék, és így helyreállna az ember igazság érzete. Legalábbis én naiv azt hittem, hogy ez a dolguk...
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
Exodion
aktív tag
válasz inf3rno #10784 üzenetére
Mondjuk, nem hiába mondtam hogy nem szerettem volna ide beírni, de mostmár úgyis mindegy.
Én úgy látom, hogy a törvények pontosan annyira védik a kereskedőket mint a vásárlókát. Ottvan a 14napos elállás amivel a vásárló lehet egy görény. A kereskedő kezében meg ottvam a jótállási kötelezettség megszűnése olyan hibák esetén mint pl egy kiégett LED (BestMarkt).
Mindazonáltal 20 nap még bennevan a talonban pedig nekem aztán végképp nem áll érdekemben védeni az ipon-t ha már inf3rno idézte a hozzászólásom. Az originál PTK nem köt ki határidőt a jótállási kötelezettség teljesítésére, az új NGM rendelet is csak törekvésben állapítja meg a 15 napos határidőt amit meg lehet magyarázni külföldre küldéssel és "alattomos" hibák nehéz detektálásával.
Semin -nek pedig. Hát tudod én végig tisztelettudóan kommunikáltam emailen talán egy pontot kivéve amikor visszakaptam egy nyilván selejtes kártyát 2hónap után és rákérdeztem, hogy esetleg tönkretegyem-e hogy legyen egy darab tégla és akkor elfogadnák-e hibának. Nem értem el vele semmit; nem kaptam mást csak időhúzást, ferdítést, meg egy lóf***t a se****e hogy úgy szépen magyarul leírjam pedig én aztán olyan türelmes voltam 45napig amilyen csak lehetek. Tehát akkor milyen a jó vásárló? Nincs garanciás gondja. Ha van meg csak leadja a terméket és nem érdekli milyen jogok illetik meg hanem kussban vár ha kell 2-3hónapig amíg majd méltóztatik a gond megoldani magát. Nekem is mindenem az ipontól van, az utolsó kábelig a gépemben; sőt a korábbi gépeimet is tőlük vásárolt alkatrészekből raktam össze és soha nem volt gondom. Három napos cserét nekem sem teljesítettek, de vettem egy másik alaplapot attól meg elálltam. Jogtalan? Igen, de meh annyin nem akadtam fennt.
[ Szerkesztve ]
-
inf3rno
nagyúr
válasz Exodion #10786 üzenetére
Bocsánat, valahogy átsiklottam felette, hogy nem akarod ide beírni.
Igazából ez az egész ipon dolog már évek óta érlelődik bennem, pontosan azért, amit írtam, hogy sérti az igazság érzetem, hogy simán működhet egy ilyen cég tovább mindenféle szankciók nélkül. Ha akkor foglalkozik vele a fogyasztóvédelem, már rég elfelejtettem volna őket.
Buliban hasznos! =]
-
Exodion
aktív tag
válasz inf3rno #10787 üzenetére
Mostmár mindegy . Nem akarok én ebből az ügyből most nagyvolumenű következtetéseket levonni. Leírtam a tapasztalataimat és kész. Volt egy garis ügyintézés ami problémákba ütközött és úgy adódott a dolog hogy magunk között nem tudtunk dűlőre jutni. Független békéltető testület meghozta a döntést most úgy alakult hogy az se tetszik. Megyünk tovább ennyi.
Nem hinném, hogy ez általános lenne különben már nem működnének. Ha veszünk 1000 rendelést havonta, abból jó ha 100 rendelésnél fognak az emberek jótállási időn belül garanciális igényt érvényesíteni. Abból a 100-ból lesz 10-20 problémás, és abból a 10-20 -ból kitudja hányan járnak úgy mint mi.
-
knuckle
aktív tag
válasz inf3rno #10789 üzenetére
A "szívóznak" kifejezést jegelném....nem csak az iPon-on áll a dolog. Némelyik beszállító elég ganef garanciális ügyintézéssel rendelkezik. Olyankor van az, hogy úgysem tudnak mit írni, mint "kérem várjon türelemmel" , mert a mi leveleinkre sincs semmi válasz...
"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
-
inf3rno
nagyúr
válasz knuckle #10790 üzenetére
Itt azért messze több történt, minthogy kicsúsztak garanciális ügyintézésnél a határidőből (ami kb. minden napos itthon a cégek többségénél). A három napos cserét megtagadták, ami sérti a fogyasztóvédelmi törvényt, illetve nálam a fizetési határidőből is rendesen kicsúsztak, amit meg nem igazán lehet mással magyarázni. Nincs 50k a bankszámlájukon vagy mi? A hab a tortán a gerinctelenségük, hogy nem hajlandóak cserélni, amit hibásan teljesítettek, és utána még oda-vissza a szállítási költséget is tőlem vonják le. Szerintem ez bőven kimeríti a "szívózás" fogalmát, és akkor ez még egy egyszerű ügy volt, nem is annyira cifra, mint a másik.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Közben átnéztem árukeresőn a véleményeket az Ipon-ról. [link] Csak az elmúlt 2 évre volt időm, de erre is sajnálom azt a két órát, ami elment vele. Az én esetem még 2012-es, és már akkor is ilyesmiket olvastam, szóval nyugodtan lehet ezt extrapolálni az elmúlt 10 évre kb. Itt van a kigyűjtött lista: [link], ide most csak az összefoglalót írom. Nem akarok elméleteket gyártani azzal kapcsolatban, hogy ennek a jelenséghalmaznak mi a háttere, igyekszem pusztán a tényekre szorítkozni.
Gyakran előforduló jelenségnek tűnik náluk, hogy láthatóan használt hibás terméket küldenek ki, utána pedig megtagadják a 3 napos cserét, és felajánlják helyette a több hónapig húzódó garanciális ügyintézést. Ha elfogadja az ember, hogy garanciálisan kezeljék az ügyét, akkor is előfordul, hogy hónapokkal később ismét hibás terméket kap. Ha a 3 napos csere megtagadását követően inkább eláll valaki, mert más lehetősége nagyon nincs, akkor leveszik tőle a visszaszállítás költségét is. Nem fizetik vissza a pénzt határidőn belül. Az arrogáns, lekezelő ügyintézés teljesen általános olyannyira, hogy nem csak az ügyfélszolgálatra jellemző, hanem kiterjed a bolti alkalmazottakra is. Nincs telefonos ügyintézés. Nem kezdeményeznek kommunikációt, az ügyfélnek kell folyamatosan írogatni, ha működő terméket akar, vagy visszakapni a pénzét. A weboldalon szereplő téves információkért nem vállalnak felelősséget.
Az igazán érdekesek számomra mégsem ezek voltak, mert ezt már eddig is tudtam. Ami számomra új és meglepő volt, hogy a garancia idő és az ár változtatásával is trükköznek néha, bár ezt csak ritkán olvastam véleményekben. [link]. Nehéz megmondani, hogy a fentiekhez képest azért ritka e, mert ritkán csinálják, vagy mert akinek feltűnik, az nem jut el a rendelésig és a véleményezésig. Mindenesetre fórumtárs sztorijában békéltető testületes ügy után ugyanerre próbálnak hivatkozni, hogy ők 3 év helyett mégis inkább csak 1 év garanciát adnának. Szóval ez a fajta logika úgy tűnik elég mélyen beépült a gondolkodásmódjukba. Ez a része persze csak sejtés.
Buliban hasznos! =]
-
-
Exodion
aktív tag
válasz inf3rno #10792 üzenetére
Hű nemtudom mi volt veled de nagyon a lelkedre vetted ha 2012 óta ennyire zúdítod. Amúgy ha csak az 1-2 csillagos értékeléseket nézed az csalóka lehet. Van 193 (1*)/354 (2*)/617 (3*)/2564 (4*)/18355 (5*). Na azért érted. És mondom ezt úgy hogy nekem aztán végképp az utolsó a listámon bárki védelme.
Mondjuk ez a használt cucc érdekes. Elköldöttem már az elmúlt 10 évben náluk egy-két milliócskát de még használt cuccot nem kaptam soha. Garis ügyintézésem is összesen volt 2db, ebből az első olyan meh hagyjuk kategória (a videó nem volt elég olyan szájbarágósan kellett leírni a hibát amit nem vártam volna, de 2hónap alatt megoldódott), a második hát az igen.
A telefonos ügyfélszolgálat az valóban hagy némi kivánnivalót maga után amikor egy az egyben rámrakta a telefont hogy írjak emailt az rma -ra, de az info@ -on meg a iPon Facebookon még eddig mindent sikerült megoldani. Szerintem engedd el jobban jársz ... 1000-ből 1-ek voltunk ennyi le kell nyelni.
-
inf3rno
nagyúr
válasz Exodion #10794 üzenetére
@fricz19
Persze, hogy komoly sérelmek értek, de igazából már annyi éve volt, hogy ilyen szempontból szinte tökmindegy. Akkor megfogadtam, hogy akit lehet lebeszélek erről a boltról, vagy legalább figyelmeztetem őket, de úgy emlékszem, hogy ide nem írtam, mert nem is tudtam, hogy van róla külön topic. Egyébként nem ritka, hogy végigolvasom az összes 1-2 csillagos véleményt egy boltnál mielőtt vásárolok, illetve követni szoktam, hogy mit írnak a fekete listás boltok topicjában, hogy naprakész legyek. Nem kifejezetten hirtelen felindulásból gyűjtöttem ki most sem, inkább érvelni szeretnék vele, hogy igenis általános jelenség ez náluk.@Exodion
A vélemények alapján nehéz megmondani, hogy milyen arányban fordulnak elő ilyen ügyek. Az árukeresős véleményeknél 2.5% az 1 és 2 csillagos, de van közte olyan is, aki azért panaszkodik, mert törölték a rendelését. Belenéztem egy kicsit a 3 csillagosokba is, ott is vannak ritkán hasonló sztorik, de az ottani véleményezők még abban a fázisban vannak, hogy eltelt 2 hét, és még hitegetik magukat, hogy történni fog valami pozitív, azért nem 1-2 csillagos lett a véleményük. A nagy része a 3 csillagosnak inkább arról szól, hogy késnek a kiszállítással vagy törölték a rendelést, mert nem tudják teljesíteni. A 4-5 csillagosok általában minden boltnál azok, akiknek megjött a rendelés és úgy 99%-uknak nem volt garanciális ügye. Igazából most az 5 csillagosnál is olvastam olyat, hogy hosszadalmas a garanciális ügyintézés, a 4 csillagosnál meg hogy életuntak az alkalmazottak, szóval az a része borítékolható, hogy úgy van. Össze lehetne számolni a 4-5 csillagosoknál, hogy hányan voltak elégedettek a garanciális ügyintézéssel, de az se lenne reprezentatív, mert lehet, hogy aki elégedetlen az gyakrabban ír véleményt, mint aki elégedett. Sajnos ezek alapján nehéz becsülni is, hogy a problémás esetek hány százaléka végződik így. Abban talán egyezünk, hogy egy vagyunk az ezerből, már ha arra gondoltál, hogy az összes rendeléshez viszonyítva. Az összes garanciális / cserés ügyet nézve viszont szerintem jóval nagyobb lehet az arány. Nekem legalábbis az a tapasztalatom, hogyha egy boltnál az egy és két csillagos véleményeknél ugyanaz a sztori ismétlődik rendre, akkor érdemes hitelt adni neki, és nagy valószínűséggel az az ügymenet része, vagy ha úgy tetszik általános gyakorlat. Ugyanez egyébként étterem vagy szállás értékelésekre is igaz. Érdemes mindig beleolvasni a szöveges részbe, mert a történet a lényeg. Pl ha csak azért adnak sokan 1 csillagot, mert plusz egy hetet kell várni a beszerzésre, az nekem általában nem gond.Egyébként ha most történne meg velem ugyanaz, akkor pillanatok alatt fogyasztóvédelmi ügyet tudnék csinálni belőle. Egyrészt lenne kicsomagolós video, amin látszik, hogy ott az ujjlenyomat az "új" monitoron, meg tiszta por az egész. Igazából enélkül is csak annyi kellene hozzá, hogy visszakérdeznék, hogy akkor itt most az az általános gyakorlat, hogy (3 napos) cserére a vevőnek nincs joga, csak elállásra és garanciára? Ha a válasz igen, akkor az már elég egy feljelentésre. Az egyedi eseteket kevésbé szereti a fogyasztóvédelem. Valószínűleg engem is ezért küldtek volna békéltetőhöz annak idején. Azért az egyedi eseteknél sem teljesen reménytelen feljelenteni őket. Jogi fórumban pl azt tanácsolják, hogy az "általános gyakorlat" szókapcsolat jó ha benne van az irományban. Illetve én még azt javaslom, hogy a büntetéssel, ilyesmivel kapcsolatban ne írjunk semmit, inkább arra érdemes kihegyezni a dolgot, hogy veszélyben vannak a fogyasztók és hogy miért jogszerűtlen a cég magatartása, és ez miért általános jelenség. Egyik ismerősnél pl Vodafone 70k-t számlázott ki egy külföldi út után, mert repülőn nem kapcsolta le a mobilját, és roaming volt a repcsin, amire automatikusan rácsatlakozott a telefon, aztán kb. 10MB emailt letöltött a gmail-es app a háttérben valami 3-4000 Ft/MB áron. Érdemes erre is odafigyelni, mert már nem csak wifi van repülőkön, hanem roaming is, ami büntet, ha nem teszi az ember repülő üzemmódba a telot. Neki el tudtuk intézni ezzel a stratégiával, hogy a fogyasztóvédelem büntetett, a Vodafone meg fellebbezett. A pénzét így se kapta vissza, ahhoz külön per kéne, de nem hiszem hogy ennyi pénzért bíróságra járkálna, túl elfoglalt ahhoz.
Na részemről ennyit az Iponról, remélem ez itt marad a jövő generációknak, mint intő jel. :-)
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
gondor53
csendes tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az Ipon garancia futárnak nevezett szolgáltatásával kapcsolatban?
A szitu a következő: Júniusban rendeltünk 5db Toshiba 1TB HDD-t NAS-ba. Kb. két hét üzem után a NAS az egyiket hibásnak minősítette. Megnéztem, SMART hiba volt. Mivel kritikus az üzem, rendeltünk pluszban egy hasonló winyót, a hibásat meg garancia futárral vissza küldtük.
Itt kezdődnek a furcsaságok. A Garancia futár megrendelési felületén minden adatot, SN, számlaszám, stb megadtam, és ezeket papíron is mellékeltem a csomagban.
A garancia futár pár napra rá jött is, és elvitte a csomagot, de semmiféle átvételt igazoló papírt nem adott.
Telt múlt az idő, de csak nem jött infó. Lassan a második hónap telik el.Az Ipon garanciális ügyintézése a kérdésemre azt válaszolta, hogy nem tudják beazonosítani a problémát.
Létezik az, hogy a saját honlapjukon leadott Garancia futár megrendeléseket nem tartják nyilván?
A futár valami alapján csak kijött a megadott címre, mostanra ezek az adatok elvesztek volna?
Valóban nem kell adnia a garancia futárnak igazolást a csomag felvételéről? Hogy számol el vele?
Kíváncsian várom a fejleményeket, mert ez így nagyon nem gömbölyű. -
gondor53
csendes tag
válasz Jester01 #10798 üzenetére
Végül is megoldódni látszik az ügy.
Az elhúzódó ügyintézés miatt garanciális levásárlást ajánlottak, amivel éltünk.
Egy azonos HDD-t rendeltünk garanciális levásárlással.
A házhozszállítási költséget buktuk, de ez még mindig a jobbik eset.Az hogy a futár nem ad átvételi elismervényt az elszállított csomagról az vajon mennyire jogszerű?
Mondjuk maga az a tény, hogy a futár megjelent, hitelesíti hogy rögzítették az igényt.Mindenesetre sokkal megnyugtatóbb lenne, ha az Iponos profilban, ahol a garanciafutárt igényli a vevő, nyomon lehetne követni az ügyintézés állapotát. A korábbi vásárlások szépen ott sorakoznak.
-
bul07
nagyúr
válasz gondor53 #10799 üzenetére
Én ha tehetem lefényképezem azt a papírt amit rányom a cuccra a futár
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Windows 11
- Milyen processzort vegyek?
- PlayStation 5
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Apple notebookok
- ZNET Telekom
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen