-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz galervin93 #11550 üzenetére
Érdemes megvárni klímázva, míg leáll a benzinmotor.
-
nagyúr
válasz galervin93 #11550 üzenetére
Napokig esélye sem volt hűlni.
Ma reggel hétkor induláskor 32°C-os volt az akksi, ezt melegedett tovább egész nap.
Máskor, ha melegebb is volt, reggel max 24-25 fokos szokott lenni, induláskor."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
Bullitz
aktív tag
Tegnap elmentem egy körre a Priussal ismerkedni. Volt egy pont mikor a hybrid akksit zöldig töltötte, ez mit jelent? előtte ilyen nem volt csak kék volt mindig ilyenkor van "maxon" - 80%?
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
nagyúr
válasz Bullitz #11557 üzenetére
Magasabb akku hőmérsékletnél előbb jelez max-ot.
68-80% között van a maximum jelzés, több változó van a kijelzés képletében.
Általában akkor kerül maximumra, ha sok fékezés volt dombról lefelé, ilyenkor érdemes B-be rakni. Másik lehetőség, hogy gyenge az akksi."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
KMT
addikt
Sziasztok!
Bocs, ha volt már tárgyalva, a keresővel nem futottam bele. Szóval a kérdésem, hogy a toyota hibrid motorok esetében a megadott gyorsulási adatok valósak, vagy van benne valami "elhanyagolás"? Csodálkozom, hogy 1.8-as motorral, nem extrém súly mellett is viszonylag kevés lóerő, nyomaték és 0-100-as gyorsulási adatok vannak. Ezek valósak? Környezetvédelmi lefojtás miatt? Vagy elektromos rásegítés nélkül mértek? Pl: [link]
-
nagyúr
Valós olyan 10-11mp között van.
Kombinált Atkinson-Miller ciklus-ban működik változó szelepvezérléssel, az a hatékonyságra van hangolva, nem a teljesítményre.
A bolygómű áttételezés miatt 70km/h fölött csökken a nyomaték.
A 0-100-as gyorsulási adatok nem mondanak semmit.
60km/h-ig nagyon gyorsul, 130km/h felett pedig gyenge a gyorsulása.
Prius azoknak való, akik felgyorsulnak a kívánt sebességre majd bekapcsolják a tempomatot.
Amúgy a Prius lenyugtat és leszoktat a gyorsulgatásokról."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
flegga92
senior tag
válasz Dluinet #11562 üzenetére
Tényleg lenyugtat a hybrid
Auris HSD előtt egy 7g Civic Sportom volt, állandóan gyorsan mentem főleg kanyarba, lámpánál húzattam. Az asszony kifejezetten örül az új autónak, utálta ahogy a civiccel mentem. Gyorsan sose hajtottam vele, csak dinamikusan, pályán is inkább 120-al mentem, mert majdnem 1l-el többet fogyasztott 130-nál.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Igen, előzésnél viszont a power mód jól tud jönni, hadd nyerítsenek azok a "lovak"
Városban ráadásul kifejezetten idegesítő a többi autós, hogy én már mennék, amikor zöldre vált a lámpa, a kéziváltósok meg még keverik a lekvárt a fakanállalTSI Golfból ültünk át tavaly márciusban kettes priusba, az autópályán kicsit fájt először. Aztán hozzászoktam, most az aurissal megint egy kicsit jobban lehet haladni.
[ Szerkesztve ]
-
Bullitz
aktív tag
En 2.4 accord type-sbol ültem át es borzasztó gyorsan lehet hozzaszokni.. Jössz mész a-bol b-be a fotelodban ulve. Néha ha odalepsz neki egész kellemesen lodul meg, de nem erre es ezért veszel priust. Mi imádjuk négy nap után. Ebben az az élmény higy próbálsz minél gyorsabban menni full elektromosan. Eddig 68 km/h volt a max :D nem lejtőn.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
galervin93
őstag
"Városban ráadásul kifejezetten idegesítő a többi autós, hogy én már mennék, amikor zöldre vált a lámpa, a kéziváltósok meg még keverik a lekvárt a fakanállal."
Ha első az ember ez a pár méter előny sokszor pont arra jó, hogy soroljon egy gyorsat/okosat az ember, ha a helyzet megkívánja. És ehhez nem kell kirottyantani a belét, sőt én Powerbe sem teszem. Egy kis figyelem a lámpákra, meg a jó érzékkel adagolt villanyos nyomaték ha csodákra nem is, de kellemes meglepetésekre képes.
Apropó villannyal indulás, hogy milyen egyszerű ezekkel a dögökkel akár meredeken felfelé elindulni! Nekem a munkahelyem kijárója viszonylag meredek, ráadásul forgalmas útra nyílik, de olyan szépen ki lehet pattanni, és persze a benzines még be sem indul.
Lassan két éve van meg a gép, egy pillanatig sem bántam meg! Első autó, de tuti, hogy valami HSD lesz a kövi is. Vigyázz Camry.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
El Rey
tag
Sziasztok!
Corolla D4D 1.4 es autón van és az alábbi hibát produkálja:
-Eddik két kivétellel- minden esetben lassítás után (kanyarodás, körforgalomba behajtás 20-30km/h) egyszerűen nem reagál a gázpedálra.
A motor erőtlen lesz és gurul tovább az autó azzal a sebességgel amelynél éppen előjött a hiba. Arra sem reagál ha padlóig nyomom a gázpedált.
A két kivétel pedig egyszer 80 as tempónál 4 ik sebességben majd ezután 100 as tempónál 5ik sebességben jelentkezett.
Ilyenkor félreállok, üresben megtúráztatom a motort (sötétszürke füstöt produkál) majd megy tovább mintha mi sem történt volna.A hiba teljesen random jön elő, van, hogy egy 20km es úton kétszer is, aztán van, hogy két hétig semmi baja.
Hibakódot nem produkál ez már többször is meg lett nézve.
Van 5letetek, hogy mi okozhatja ezt?
Remélem, hogy tudtok segíteni. -
nagyúr
válasz El Rey #11569 üzenetére
Nem vagyok autószerelő, de motorfék üzemben, ha ereszt a szelepszárszimering, akkor olajt szív az égéstérbe. Hosszabb motorfék üzemben még több olaj kerül bele, ez lehet a füstölés.
Az égéstérbe került olaj lassítja, gyengíti az égést, ezzel csökken a motor teljesítménye is. A katalizátort is degradálja.
Ez csak elmélkedés, autószerelőnek kell megnéznie. Addig tudod ellenőrizni, hogy ha üresbe teszed az autót és úgy gurulsz ki, akkor is marad-e a jelenség vagy csak motorféknél.
Olajszintet ellenőrizd."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
El Rey
tag
Olajszintet rendszeresen ellenörzöm. Mindig a megfelelő mennyiség van benne, nem tűnik el belőle.
Autószerelő nézte már de "Neálam nem jött elő a hiba, nem tudom, hogy mi okozhatja" felkiáltással elkért 15 ezer ft ot az elvégzett "munkáért".... Szóval az ilyen szakikat kihagynám, azért érdeklődök fórumokon, hogy hátha belefutott valaki már ilyen hibába."Addig tudod ellenőrizni, hogy ha üresbe teszed az autót és úgy gurulsz ki, akkor is marad-e a jelenség vagy csak motorféknél."
Üresbe tettem már egy visszaváltás erejéig, olyankor nem pörög fel a motor és amint visszaváltottam marad a jelenség továbbra is. Nem nevezném motorféknek, mert ha elveszem a lábam a gázpedrálról akkor ugyan úgy gurul tovább adott sebességgel nem kezd el lassítani mint normál üzemmódban.
-
KMT
addikt
Olyannal találkozott már valaki, hogy a bekapcsolt klíma "piszkálja" a motort? Ez alatt azt kell érteni, hogy egyenletes sebességnél úgy csinál, mintha nem fixen állna a gázpedál, hanem néha kicsit jobban nyomná az ember, majd kevésbé, pár másodperces periódusidővel és minden esetben. Motorféknél is érezni, hogy nem egyenletesen lassul. Kikapcsolt klímával tünetmentes.
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
2. generációs Auris kombi és a sima 5 ajtós változat között van valami különbség tágasságban a vezetőülés tekintetében? Ülésmagasság esetleg különbözhet?
-
KTTech
veterán
Minden klíma ki és bekapcsol, ez az alapvető működése. Mivel rendesen terheli a motort, így érezhető lehet amikor ki/bekapcsol - bár általában simán csak több üzemanyagot küld az ECU a motornak, hogy fedezze a klíma szükségletét (és ki is kapcsolja, amikor gyorsítunk/nagyobb motorerőre van szükség).
Van olyan eset amikor érezhetővé válik a működése: ha a kuplungja kezdi megadni magát, és szorul a klímakompresszor / esetleg nincs benne elég gáz, de még nem tilt le. Ezt nem tudja ellensúlyozni az ECU.Kivétel persze a hibrideknél, ott ugyanis nem a motort terheli, hanem a hibrid akkut, tehát nincs semmilyen hatása a hajtásláncra.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
gorgo
őstag
Hmm, tegnap az (aszfalt feletti) 39 fokban, olyat hallottam, amit még soha. Bekapcsolt a venti a motorházban? Épp nem ment a motor, azaz csend volt, és elég halkan hallottam. Az is lehet, hogy másik autóé volt.
Korábban írta valaki, hogy nyugodtan mehet a klíma, szinte mindig, merthogy alig dob a fogyasztáson, kb. 0.1 litert. Neki elég nehéz lába lehet, és alapból sokkal több lehet a fogyasztása mint ami egy hibridtől elvárható. Az is egy fogyasztó, vicces lenne, ha 0.1 literből elmenne. Ha nincs extrém hőség, akkor nálam 0.3 - 0.4 liter a többlet (ez is sacc), de ezekben az elcseszett forró napokban bőven 1 liter fölötti a plusz.
A nemrég megosztott Prius videoban láttam, hogy ott az utastérből szívja be a hibrid akksi hűtéshez a levegőt. Az aurisban is? Nálam nincs légrés, ahol a Priusnál. Remélem kapott egy direkt légcsatornát a klímából. Mire egy akkora böszme tömegű akkupakk a beltéri 50 fokról visszahűl nem mindegy, hogy direkt hideget kap, vagy utastéri nem annyira meleget.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
dj79
senior tag
Igen, az aurisnál is, a bal hátsó ülés alatt van a nyílás meg a szűrő, amit nem árt néha kitakarítani.(ülést felpattintod
feltéped,küszöbről műanyag fel, 3 patent kivesz, burkolat kiemel és voilá)[ Szerkesztve ]
-
Senhi
aktív tag
válasz kw3v865 #11573 üzenetére
Nincs, csak a csomagtartóban más.
gorgo: ha megnyugtat, nálam is fél liter plusz a klíma, mindig vannak nagyot mondók én már senkinem nem hiszek semmit . Ez olyan mint amikor fb csoportban jön a koma, hogy autópályán gps-nél 135-tel 5 litert eszik... egyszer, Érd után lefelé elérte biztos ezt a tempót, de amúgy ő az aki 110-el kivág eléd kamiont előzni.
Hűtő sajnos utastérben van, bal hátsó ülés alatt az ajtóhoz közel. Figyelni kell rá, mert rosszabb helyen van mint a priusban és jobban koszolódik. Rendszeresen takarítani kell illetve ilyen nyári melegben érdemes hybrid assistantot használni.
-
nagyúr
Bekapcsolt a venti a motorházban, mert a klíma kondenzátorának is kell a hűtés,
Folyamatos 80km/h vagy a fölötti haladásnál, 28°C alatt hozható a +0.1 liter fogyasztás klímával.
Álló helyzetben használva a klímát, akár végtelen fogyasztás is kijöhet, ahogy a fűtésnél is.
Utastérből kapja a szellőzést, de különböző feltételek együttes teljesülése alapján kapcsolja be az akku szellőzést."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
KTTech
veterán
Klímánál alap, hogy a külső levegő el van zárva, és max 10 fokkal kevesebbre van állítva, mint a külső hőmérséklet. Ha nem így van, zabálni fog... de még mindig kevesebbet, mint a lehúzott ablak 80km/h felett.
Minden hibridben az utastér levegője hűti az akkupackot, kivétel ahol vízhűtése van, de az Auris/Prius/Yaris nem ilyen.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
"autópályán gps-nél 135-tel 5 litert eszik..."
Simán hozható, még kevesebb is, ha egy nagyobb gépjárművet követsz legalább 30 méterre, sebesség változtatás nélkül. De ez nem biztonságos követési távolság. Teljesen biztonságos csak 2 másodperces vagy nagyobb követés lehet. Követő radarral lelehet vinni 1 másodpercre a távolságot.
Elnevezése: Hypermiling Drafting[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Ck.
addikt
válasz galervin93 #11567 üzenetére
Én egy Mercedes C350e-vel kezdtem el a hybridezést, nagyon megfogott az egész hangulat, a hangtalan suhanás, parkolás, villanymotor nyomatéka, na meg persze a a fogyasztás is.
Mióta lecseréltem egy IS 300h-ra, azt kell mondjam Toyotáék a hybrid-rendszert egy teljesen más szintre emelték. Vezettem még a Mercedesen kívül BMW 330e-t is, de a németek nagyon-nagyon messze vannak ettől…az a bakkecskézés amit produkáltak amikor bekapcsolt az ICE vagy amikor fékezni kellett és működésbe lépett az üzemi fék…egyszerűen kabaré.
Mellesleg az egész hajtást egy hagyományos automata váltón keresztül vezették át, így ott villany üzemben is megvolt a szokásos gangolás, időnként egy kis rántással megfűszerezve. Mellette hagyományos önindítóval van szerelve az ICE életre keltéséhez, 4 éves autó 130 ezer km-rel már a harmadik indító motort taposta…amikor elkezd megkotlani, akkor jön ám az igazi bakkecske, de olyan erővel, hogy azt hittem valaki hátulról belém szaladt, de nem, csak az önindító…egyszer körforgalomban ki akartam lőni, erre nem indult be a benzinmotor padlógázon se, csak valami 5 másodperc késéssel, majdnem puszi lett a vége a nagy forgalomban… nevetséges.
Néha időnként hiányzik az AirMatic rendszer hintázása és az a 279 lóerő, meg 600 Nm, de a problémák abszolút nem. Nagy német autó fan voltam több, mint egy évtizeden át, Audi-BMW-Mercedes, éppen hogy csak a csengőhangom nem a német himnusz volt, de az a rengeteg szopás…mostmár értem miért kötnek ki annyian végül a japánok mellett.Teljesen elégedett vagyok a Lexussal minden téren, egy igazi megváltás a német prémiumok után. A fék pedig parádés a többi hybridhez képest amiket vezettem, semmi rántás, abszolút átmenet nélküli, egyenletes fékhatás.
-
KTTech
veterán
-
tomi5244
őstag
Sziasztok!
Auris vagy Yaris nyomógombos motorindítása egyenlő a kulcs nélküli ajtónyitó rendszerrel? Vagy az külön opció, netán évjárattól függ? (hybrid modell)
Köszi!
-
KTTech
veterán
Szerintem azzal kezd, hogy nézesd meg egy klímással én csak ötletelek, de látni kell, lehet, hogy teljesen más a gond. Elvileg gondot nem okozhat, mert ha behúzva akad be a kuplung, akkor csak fázni fogsz állandóan, ha nyitva, akkor nem fog menni a klíma. Mivel nincs hangja, így a csapággyal nincs gond, ami már hamarabb okozhatna gondot.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
IS 300h új fogyasztási rekord, hideg motrral indulva munkába, 8,5 km-es szakasz, városban, illetve 2 sávos elkerülőn, vegyesen 40-70 km/h között autózva, +20 fok, ülés szellőztetéssel, klíma nélkül, zenével, 4,2 liter/100 km (66,9 MPG) lett az eredmény.
-
KTTech
veterán
Az nagyon nem rossz
Nekem ma klímával (de csak páramentesített valószínűleg, auto-n 21°-on), Bedford-MK oda-vissza 61 km átlaga (volt benne pálya, autóút, város - ami a magyaroknak szokatlan, sok helyen 113-as korláttal, mint a pálya -, dimbes-dombos szakaszokkal), 2 fő, zene lett 3.9L (72.4mpg). A hőmérséklet 18-22 közt, ráadásul most először csak sima 95-öst tankoltam bele a Tesconál indulás előtt, teletank (így is 132.9/L = 542.5Ft/L a fene enné meg őket, pár hete még a 99-es volt ennyi), eddig mindig 99-es Momentumot kapott.
Ápr. 30 óta beletekertem 3800km-t, kezdünk összeszokni. Mindent egybevetve nagyon megérte a váltás a MK3-as Yaris HSD-ről a MK4-re, két dologgal nem barátkoztam még meg: a világos belső (még nem találtam megfelelő üléshuzatot sem rá, MK3-hoz van fully tailored, ehhez csak univerzális), és a 17-es felnik de sajnos a legmagasabb felszereltséghez csak ez járt... (kisebb felszereltséghez meg nem volt panorámatető, ami must have feature)
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
galervin93
őstag
Na akkor egy kis klímás-adat részemről: Bp-Nógrád 2x oda vissza (autótúton vmax 110 + végig inkább határ alatt kiv. pár előzés) két nap alatt + egy kis pesti tekergés, gyak. végig klímával 23.5-24.0 fokon, 4.4 átlag P3-mal.
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
SoulReaver
veterán
Sziasztok.
Érdeklődni szeretnék, hogy a 2010-es Toyota Avensis 2.0 D-4D motorjának van-e valami gyermek betegsége?
Hallottam, hogy egy idő utána "gátas" lehet...? (Henger furatok közti anyag átszakad)
Létezik ilyen?
Lenne most egy ilyen autó, csak ezzel most eltántorítottak.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11598 üzenetére
2009 utáni a 2.0 D-4D (1AD-FTV motorkód) esetében alapvetően már ki lett köszörülve a főbb problémák, szóval ha jól karban volt tartva, akkor bátran ajánlható, de ez a motor se elnyűhetetlen. Amennyire én találkoztam vele, ami probléma lehet az az injektor-cserék ( nem olcsó ) meg hát ugye általános probléma a DPF körüli állapotok ( az sem olcsó ).
De eleve egy 11 éves autónál nagyon-nagyon sok minden függ attól, hogy az előző gazda / gazdik mennyire törődött vele. Nem mindegy, hogy autópályán vagy városban használta inkább, nem mindegy, hogy mennyire törődött az üzemanyag-minőséggel, az injektor-cserével, ha a DPF-el probléma volt, akkor kicseréltette vagy csak valamilyen tisztítást csináltatott meg rajta, stb.
Függően attól, hogy mik a terveid, akár még jó választás is lehet - ha alapvetően hosszabb autópályás utakra szánod.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
SoulReaver
veterán
Ahogy én ismerem az autó múltját: Újonnan vásárolták főnökömék. idősebb ember használta, nincs szét hajtva. 220.000 km van benne kb, általában városi használatban volt, de szoktak vele hosszabb autópályás utakra is menni, de az ritka. Idén lett kuplung cserélve(kettős tömegűt nem tudom).
Nem füstöl, nem zajos.
Az injektor és részecske szűrőknél mik a jelek, ha már cserére szorulnak?
Köszönöm az eligazítást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen