-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kw3v865
senior tag
Szerinted ha kb. 70% országút, 20% autópálya, 10% város a megtett kilométerek aránya, akkor már megéri a hibrid Toyota? Konkrétan az 1,8-as HSD Corolla/Auris vagy Prius van az 1,6-os manuális váltós sima benzinessel szemben. Én úgy számoltam (Spritmonitort is átböngészve), hogy ilyen felhasználás esetén 1,7 liter lehet a hibrid előnye. Mennyire reális ez szerinted?
[ Szerkesztve ]
-
blg
senior tag
a márkaszervizben 1000 km/1l olajfogyasztásra mondták, hogy az már probléma lenne...
amúgy szerintem 85% Budapest volt a felhasználásom, de én is használtan vettem, nem tudom előttem hogy használták
de mindegy, már nem az én problémám. a vevőnek eladáskor elmondtam az olajfogyasztást.most 1,6 Aurisom van, szerintem semmivel sem alkalmasabb az autópályára, mint a P2 volt, de legalább szűkebb...
-
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
Ha kombi Auris, már csak azért is megéri, mert a hybrid szinte egy árban van az 1.6-al, jóval nagyobb a választási lehetőség. Ha jobban felszerelt példányt szeretnél pláne. Kivéve ha utánfutót szeretnél vontatni, akkor a hybrid kiesik.
Hybrid fenntartási költségei is sokkal alacsonyabbak.[ Szerkesztve ]
-
Bullitz
aktív tag
válasz rbalint88 #11296 üzenetére
Természetesen tudom, hogy 2 millióért nem új lesz, nem is ez a cél most. A cél az Accordnál kevesebbet fogyasztó városi családi, amibe elfér a gyerek, vagy ha kell 2 nagyobb felnőtt, nem eszik sokat, és brutál megbízható.. leginkább utóbbi 2 indok miatt került a választás a P2-re, de erősen agyalunk még egy sima 1.4 Jazz vagy Insighton is. Lehet kicsit túlkomplikáljuk asszonnyal de még nem tudtunk dönteni
[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
-FreaK-
veterán
válasz Bullitz #11305 üzenetére
Pont Jazz-ről akarok váltani valami kombira, mert a babakocsi mellett alig marad hely a csomagtartóban, meg egy nagyobb bevásárlás is necces, én nem ajánlom. Persze, külső méretéhez képest belül nagy, 4 felnőtt is simán elfér benne, de a csomagtartó az kicsi. Ha nyaralásig nem veszek mást, bajban leszünk.. Nálam emiatt a prius is kiesik, én azt se ajánlom, de inkább nézd meg élőben.
Persze ha már nagyobb a gyerkőc akkor ez nem feltétlen probléma.
-
Bullitz
aktív tag
válasz -FreaK- #11308 üzenetére
Alapvetően a babaprojectet idén kezdjük, de én úgy olvastam hogy simán befér akár 2 babakocsi is, illetve ha hajtjuk 1/3-2/3-adba az ülést akkor egyiken elfér a gyerek másikon meg a motyók ha nagyon kell a hely, nem? Nekem sem az első számú jelölt a Jazz, de nem tudom mi legyen az Accord helyett és erre a három verdára esett a szűkítés. Nagyon tetszenek a focusok és mindig is szerettem vezetni őket, de a 8-10 lityós városi fogyasztás az 1.6-os motornál elég erős.. az accord jár el 10 körül majd 200 lóval. szóval megbízhatóság -> fogyasztás -> kellő helykínálat a sorrend nagyjábÚÚÚ
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
- hybrid országúton a legjobb
- 90-nel tempomattal 4,5 fölé nem lehet vinni (most áprilisban Pécs - Budapest, Békásmegyer 4,3l/100km volt)
- autópálya 5,5 és 7 liter közt vezetési stílustól függően
- város 3,8-tól a 7,5 liter forgalomtól és időjárástól függően, de 4,5-5,5 liter a jellemző
A 10 km alatti utak tudnak plusz fogyasztást hozni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-FreaK-
veterán
válasz Bullitz #11309 üzenetére
Anya ott ül a baba mellett, azt nem hajtod sehova
Nézz meg élőben egyet inkább.. Be tudok rakni két babakocsit igen, egy ki tölti a csomagtartót, egy meg megy az anyós ülésre mondjuk, de ezen kívül már mást nem nagyon raksz be.. Ha szeretnéd, csinálok róla képet. És akkor tegyük hozzá hogy elég hamar eléri a baba azt a méretet amikor már a baba hordozó (amit be tudsz rakni az autóba) kicsi/kényelmetlen neki, onnantól nyaralni/kirándulni vihetsz magaddal a babakocsi guruló része mellett egy ülő részt is. De nem is kell baba, elmegyünk hárman vásárolni anyóssal, már az nagy terhelés neki, ha tele pakolom a csomagtartót (csomag ásványvizek mondjuk), egyrészt megemeli az elejét mert a motor is pille, van hogy elforognak a kerekek elindulásnál pl. A 84 lóerős motor így meg főleg kevés neki.
Ezért akarok egy kombit venni, Avensis vagy Auris van most képben. Accordot is néztem egy darabig, de azonos futastelejsitmeny/kor mellett drágábbak mint a Toyoták, nagy átlagban. Arról visszaváltani Jazz-re... Én nem javaslom. Második autónak, anyának futkorászni, babát oviba/suliba vinni tökéletes.A fogyasztás engem speciel pont nem erdekel, keveset megyek egy évben, leginkább helyben, országúton járok, ha egy hónapban a kb 14e helyett 20e-t kell tankolnom nem olyan lényeges.
Igazából szívem szerint egy erősebb Octaviat, Superb-t, vagy olyan áron már Passat hybrid-et vennék (nekem a plug in hybrid lenne a tökéletes), de azokat már nem akarom megfizetni.
-
rbalint88
addikt
válasz Dluinet #11310 üzenetére
Nalam stabil 7, asszonynal stabil 5,5 🤷♂️Jo mondjuk nalam varos+palya volt, nala varos+orszagut, meg o nem vezet allat modra.
Freak, Bullitz: csomagtarto nem kicsi, meg ugye sok cuccot el lehet rakni a padlo alatti rekeszekbe pluszban. Ket babakocsit eros eufemizmusnak erzek, max esernyosbol fer el normalisan.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
Ez kb. most is él. A hibrid sok dugóban állásban, sok városi közlekedésben térül meg. Itt nem a 10% a lényeg, hanem hogy az a 10% mennyi dugót tartalmaz. Anno 7,5-7,7 literes fogyasztásom volt az 1.6-os szívó E210-el, mikor napi másfél-két órát, távban kb. 20-30%-ot álltam a városban, amúgy meg 70%-ban autópályán haladva ingáztam.
Most ennél kicsivel több az autópálya, de az átlagfogyasztásom 6,5 liter körül van, mert a mostani munkahelyig nincsenek nagy dugók (legalábbis mostanában).
Hétvégén voltunk a Jeli arborétumban, a 7-es és 8-as úton haladva kb. 450km-en az átlagfogyasztásom 5,3 liter volt...Szóval ilyen feltételek mellett egy manuális szívó vs. hibrid Auris / Corolla között sehogy sem fog a hibrid győzni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dorian
félisten
Èppen család (2 kisgyerek, 2 kutya) miatt vettem Avensis kombit. Abba minden belefèr. Napi agglomerációs 2x25 km bejárás ès kb. havonta 2x250 km autòpálya 148 tempomattal 7,3l-re jön ki. Igaz amikor legutòbb ordìtott a kisebbik ès 220-al söpörtem a pályán, akkor azèrt jòval többet evett.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Bullitz
aktív tag
Na, most már egyre tanácstalanabb vagyok. király! köszi srácok.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
kw3v865
senior tag
válasz flegga92 #11304 üzenetére
A fenntartási költségbe az üzemanyagot is beleérted? Azzal együtt nyilván, olcsóbb, de anélkül szinte ugyanazokat kell cserélni, amit benzinesben is, csak a fékek kopnak lassabban. Illetve gondolom néha nem árt megnézetni a hibrid rendszert, amihez nem ért bármelyik átlag szerelő (itt vidéken kisvárosban, de ha emiatt még messzebbre kell vinni, az is plusz költség, de legfőképp idő).
-
kw3v865
senior tag
A 10%-ban dugó 1, max. 2 %. Többnyire kisváros és/vagy Szeged, de nem csúcsidőben. Városon belüli rohangálásr,a rövid utakra elvből nem használok autót. Most 600 ezer Ft a különbség két azonos évjáratú, és futott km-ű Corolla esetén az 1.6-os javára. Mondjuk az nem tetszik, hogy 45Ah-s, és 360A indítóáramú aksi van benne gyárilag, bár biztos lehet bele újat tenni, de 2 éves autóról van szó, de az 1,4-es E12-esemben alapból nagyobb volt. Igaz a hibrid magasabb fejleszereltségű comfort tech helyett comfort style, de a LED-es világításon kívül számomra csak felesleges súly ezek nagy része. Ez szubjektív, de a 17-es kerék a peres gumival pedig számomra a hulladék kategória sajnos (nem a kinézet miatt), értékcsökkentő tényező. Ha azt a hibridet venném, tuti, hogy lecserélem. Ugyanakkor keveset használom az autót, kb. 8000 km évente, de hosszú távra tervezek vele (amíg szét nem rohad). A benzinárat meg nem tudjuk milyen ütemben fog drágulni.
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
Szerintem kicsit olvass utána a hsd témának, kicsit más a karbantartási igénye. Fiatal autókra meg köthető hibrid garancia.
Nekem is ez volt a problémám anno, hogy senki sem ért a hibrid autókhoz a környéken, de ezen túlléptem, vettem minivci kábelt, szóval adott esetben magam is ki tudom olvasni. A hsd 12v akkuja agm, akár 8-10 évet is elmegy, ugyanis nincs más feladata, minthogy ellássa árammal a rendszert, a motorindítást a nagyakku végzi (meg kb minden mást is). Amúgy a hibridek felára a jobb értéktartás miatt végig megmarad, a megbízható automataváltó pedig abszolút ütőkártya.[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #11319 üzenetére
A hibridekbe elég egy combosabb 9V-os elem az indításhoz... szóval még túl is van méretezve az a 45Ah-s AGM akku (a normál akkut 1-1.5 év alatt kinyírná)
A 17-es kerekek megszokhatóak, lecserélni igen zsebbenyúlós dolog (normális felni + gumi páros laza 350-400E Ft alaphangon) .www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Soulfly842
addikt
Az meg van egyébként, hogy a Toyota hivatalos márkakereskedésekben jelentős százalékos kedvezmény van már honvédségi dolgozóknak (illetve közeli hozzátartozónak is akár)?
Egyedül itt találtam egy részleges leírást, de minden márkakereskedésben érvényes.
Úgy tudom, hogy évente egyet lehet kedvezményesen vásárolni
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
" ugyanazokat kell cserélni, amit benzinesben"
HSD-ben:
-nincs váltó
-nincs kuplung
-nincs kettőstömegű
-nincs turbó
-nincs generátor
-12V-os akku nem indítja a motort
-nincs önindító (nincs hidegindítási para)
-nincs szíjhajtás, (nincs mi elszakadjon, vagy cserélni kéne, generátorhoz, stb)
-nincs start-stop rendszer
-stb-P2-ben még egy nyomorult EGR szelep sincs
Nem mondanám hogy ugyan az, mint egy sima benzines.
Ami nincs benne, arra soha nem kell költeni.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
Én sokáig vaciláltam, végül hybrid lett. Akkor 1.z-ból 3 db volt hahun, egyik sem ledes, egyikben 350e+ km volt a másik kettő active felszereltséggel 150e km körül 3,8M volt.
Ezek helyett lett 3,9-ért egy fényezés mentes Executive+Skyview+TSS Hybrid 200e km-el végig vezetett szervizkövvel, itt ott nagyon apró esztétikai hibákkal (ajtórányitás)
5L vegyes fogyasztásából kijövök úgy, hogy sokszor csak a 2,5km*2 megyek a munkába, hétvégén 120km fele pálya fele főút. Baromi jó érzés végig menni a kis falvakon villannyal. Nem finomkodok vele egyedül ésszel fékezek. Eddig én -5 fokig robogóval jártam esőben is, az ex Honda sokat evett a városban. Itt a jó idő egyszer nem ültem a robogón még, valószínűleg eladom.
Másik kommentekből látom, hogy Szegedre szoktál járni, ott van a Sléber autó, Toyota és hybrid guru. Én is oda fogom hordani Békéscsabáról, ha lesz valami gond a hybrid gari után. -
Veron
őstag
Beújítottam egy 1, 5 éves Corolla TS comfort style techet. Tetszik a verda és lenne néhány kérdésem.
-ki lehet kapcsolni, a bimbamolást amikor benne a kulcs, de nyitva a vezetőülés ajtaja?
-beállítható, hogy záráskor felhúzza az ablakokat?
-a résnyire lehúzott ablak rossz úton zörög. Más is tapasztalta?"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
KTTech
veterán
Alakul a fogyi - 2 fővel (kb 165kg), némi csomaggal, 100-ra állított tempomat, illetve a forgalom amit engedett éppen, minden korlátozást betartva, légkondi bekapcsolva, viszont város/ falu nélkül (csak ami az indulási és érkezési helyen volt, minimális), ahol javult volna az eredmény. A tapasztalatom eddig, hogy nagyon pontos az ECU fogyasztásjelzője: 0.2l/100km volt a legnagyobb eltérés a valós kúton mért fogyasztáshoz képest.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Bullitz
aktív tag
Ha valaki esetleg tud jó állapotú nem 250ezret futott eladó P2-rol az kérem jelezze! Úgy döntöttünk ez lesz az INSIGHT és jazz triobol.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
kw3v865
senior tag
180 ezer km akár reális is lehet hazai viszonyok között. Viszont azt az autót jó eséllyel nem adják el, vagy ha igen, ismerősi körben gyorsan megveszi valaki. Azonban nem mindig előny a kevés kilométer. Ha szinte csak városban használták, az nem tesz jót semelyik belső égésű motornak. Pláne ha az olajcserét nem megfelelő gyakorisággal/nem jó olajjal végezték. Akkor a motor jó eséllyel olajevős lehet, ami már nem jó vétel. Tehát állapotot kell venni, nem kilométert. Bár abban nem vagyok biztos, hogy egy alapos átvizsgáltatással megbízhatóan meg lehet róla győződni, hogy eszi-e az olajat a motor. Egy kezdődő olajevés még nem jár komolyabb tünetekkel.
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11337 üzenetére
Igen, de az itthoni prius2 állomány szervizkönyves része jellemzően magasabb futással rendelkezik, mert kint sem a keveset futott példányok az olcsóak, körül lehet nézni a holland használtautós oldalakon, mint pl a gaspedaal.nl, louwman.nl, etc. Azokat nem éri meg behozni. Amúgy 275e volt a miénkben is, de nem ette az olajat, Fb klubon belül lett csak meghirdetve, az első jelentkező vitte is.
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
Na igen, kezdetben a Priusokat itthon a "hibridbuzik" vették, akik jellemzően nagyon odafigyelnek a karbantartásra. Egy ilyen példányt kifogni főnyeremény lehet, de ők nem nagyon adják el, vagy ha igen, azonnal elviszik. Az utóbbi években már átlagemberek is veszik, akik kevsébé gondos tulajai az autónak, csak használják, aztán a szerencsén múlik mennyire tartják karban.
-
Bullitz
aktív tag
válasz kw3v865 #11337 üzenetére
Igen, valahogy 200 alatt-körul szeretnenk venni, nagyjából tisztában vagyok a km helyett állapotot veszünk kérdéssel köszönöm a hozzaszolasokat :) az accordot 270e - rel vettem és most 370 körül tervezem eladni.. De szeretnék max 200e körülit most, amiből 3 ev mulva kevesebb bukoval tovább tudunk menni egy fiatalabb autora.
[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11332 üzenetére
Hmmm, egész szép számok. Normál vagy ECO módban toltad neki?
Nekem egyelőre az IS 300h tojáshéjjal közlekedve az eddigi rekord munkába menet alapos útismerettel és előre tervezéssel 4,4 liter/100 km (64 mpg), a 2 hetes átlag pedig olyan 5.5-6 liter körül van, de még tart az ismerkedési fázis, megy ez még lejjebb is. -
nagyúr
Sziasztok!
Nem tudtam, hogy létezik ilyen topik, gondoltam benézek "joggal", hiszen tavaly augusztusban vettem egy 2018-as évjáratú RAV4-et (hybrid).
Üdv,
Vikthor~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
Gombinyó
őstag
[link]
A C-HR egész pofás lesz, a többi az meh. -
kw3v865
senior tag
Üdv!
CVT-váltós, nem hibrid Corollával van valakinek tapasztalata? 2019-es 1,6-os modellt néztem ki, de talán már a korábbi generiációban is ugyanez a váltó volt. A fogyasztása mennyire gáz? Alapvetően takarékosan vezetek, nem nyomom ész nélkül a gázt. A tesztek alapján 130-nál is csak 2500-at forog, ami szimpatikus, de a katalógusadatok alapján többet fogyaszt, mint a mnauális váltós. Esetleg valami típushibája van-e ennek a váltónak?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Spórolós topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Assetto Corsa Competizione
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen