- Aliexpress tapasztalatok
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- VPN topic
- Vírusirtó topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sequator
senior tag
válasz hhgygy #17905 üzenetére
Arra számíts, hogy a gyári 25 km hatótáv csak papíron létezik, a valós valahol 13-18 km közt van, sofőr, útvonal, időjárás függvényében. Télen a fűtéshez kell a benzinmotor, mert klímával nem tud fűteni.
Otthoni 70 forintos árammal elég költséghatékony (jelenlegi áron 1,8-2 liter benzinnek megfelelő /100 km), sima konnektorból mehet, legfeljebb 10 A-t vesz fel, de folyamatosan inkább 9-et. A konnektorig legyen azért jó a vezetékelés és a konnektor is, gagyi sárga hosszabbító nem ajánlott. Ha mégis hosszabbító kell, akkor egy minőségi kültérit vegyél, vagy szerelj magadnak méretre (én egy 3 méterest csináltam hozzá).
A töltési idő kb 80-100 perc, egy töltéssel 2,5-2,8 kWh áramot vesz fel töltési veszteséggel együtt.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
-
-
sequator
senior tag
válasz rob210 #17915 üzenetére
Toyota SLLC minősítésű kell mindkét hűtőkörbe.
Egyéb, hasonlóan jó minőségű, etilén-glikol alapú, szilikát-, amin-, nitrit-, borátmentes,
hosszú élettartamú („long-life”), hibrid szerves sav technológiával készült hűtőfolyadék is megfelelő a kézikönyv szerint.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz galervin93 #17927 üzenetére
A többet járó motor lehet koszos EGR-szívósor jele. Mikor volt utoljára EGR tisztítva és ha volt, akkor a szívósor is ki lett-e pucolva?
Anyósülés oldalán a középkonzolból két esetben szokott víz folyni:
1., az utas szétrúgta a klíma kondenzvíz kivezető csövét: a kárpit mögött van (https://www.youtube.com/watch?v=QQ5X8iyJ3c0)
2., a cső eldugult és visszafolyik a kondenzvíz
A videód alapján inkább a második.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz galervin93 #17931 üzenetére
A jobb első kerékív mögött, elég bent, közel az autó középvonalához. Szerintem nem nagyon juthat sár oda, ahhoz már nagyon húzni kell az alját. Inkább az a valószínűbb, hogy egy pók vagy más rovar költözött be.
Sajnos az EGR szelep cseréből még nem következik, hogy az egészet kipucolták. Sokszor csak az EGR szelep-cső-hűtő kerül takarításra, a szívósor és az abban lévő vékony EGR portok pucolása szokott elmaradni. Így egy ideig jobb lehet, de a probléma nem szűnik meg.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz polonic #17942 üzenetére
Csak az volt a Totalcaros cikkben, hogy 5W30-at tettek bele a 0W20 helyett, ami nem tett jót az 1,33as motornak. De nem volt szó arról, hogy sumákságból került volna bele, inkább azért mert azt kérte a tulaj, az az olcsóbb. Egyébként vannak ajánlott és inkább kerülendő márkaszervizek is, így azért nem teljesen kizárható a sumákság.
Örök vita téma ez a Toyota hibridek (különösen a Prius2 esetében). A kézikönyv szerint egyszer mehet bele a "sűrűbb", ha az ajánlott éppen nincs, de a következőnél mindenképpen az ajánlottra kell visszatérni.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
11 éves gyári akku van a Priusomban, már eléggé a végét járja, de téli hidegben utcán állva simán indul 9-10 nap után. Covid alatt a leghosszabb állása 3 hét volt, gond nélkül indult az akkor 8 éves akku.
Egy jó akku bírja az állás hetekig, inkább azzal van gond a hibridek esetében, hogy már öreg akku van benne, amit egy hagyományos autóban már régen cseréltek volna. Mivel nem kezd el köszörülni, amikor gyengül, a tulaj már csak akkor veszi észre, amikor se kép, se hang.
Ami az újabb autókat is érinti, ha nem zárják le az autót (pl saját udvarban), így nem alszanak el a vezérlők, vagy közel tartják a kulcsot az autóhoz és állandóan ébren tartja az autót. Menetrögzítő kamera, egyedi riasztók, lopásgátlók is megehetik az akkut.
Egyébként az ilyen félelmeket időben cserélt akku vagy egy jó zsebbika megoldja.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz polonic #18047 üzenetére
Persze, valaminek biztosítani kell a kenést és a hűtést, ezért a HSD hajtóműben is van olaj.
Normál használathoz nincs előírva csereperiódus (Priusokhoz biztosan, de szerintem a Corollához sem), de nem árt, ha a megterhelő használathoz előírt időben (90 ezer km) cserélve van.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz almafa42 #18094 üzenetére
A Toyotának van 4+ szervizprogramja a 4 évnél idősebb autókra. Ott nagyon baráti áraik vannak, bár a honlapon a GR86 nem választható a programban részt vevő modellek közt, mert még túl fiatal.
Annak csak örülni lehet, hogy enélkül is baráti az ár. A Priusba nekem az olaj csere 4,2 liter 0W20 olajjal 45ezer Ft 4+ programban.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz dragon1993 #18121 üzenetére
Szerintem nincs az a gyártó, aki fűtéshez a benzinmotort beindítaná felügyelet nélkül távoli indítással. Biztonsági okból csak akkor járhat a benzinmotor, ha a sofőr bekapcsolja az autót.
Így vagy hőszivattyúnak, vagy valamilyen elektromos fűtésnek kell benne lenni a távoli fűtéshez, különben csak hűteni tud. Viszont ezek elég sokat fogyaszthatnak és a hibridek kis akkuja nem sokáig tudja ellátni árammal.
A Prius3 távolról indított klímája legfeljebb 3 percig hűt, aztán magától kikapcsol. A P3 plugin pedig max 10 percig, akkor is, ha teli van az akku.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18126 üzenetére
Hűha, nem gondoltam volna, hogy elég bátrak, hogy egy képernyőnyi figyelmeztetéssel a felhasználóra bízzák, hogy ne járassa a motort zárt garázsban.
Még Japánban el tudnám képzelni, de kíváncsi vagyok, hogy az USA verzióban is be merték-e ezt vállalni. Vagy ott 3 oldal a figyelmeztetés.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18213 üzenetére
Az MG2 hajtja a kerekeket, így annak a fordulatszáma és az áttétel megfelelő a 180 km/h végsebességhez is.
A P1-P2-nél volt probléma, hogy az MG1 fordulata túl nagy lett volna nagyobb sebességnél, azért volt a korlát. Itt szimulálható, hogy a P1 hajtása 42 MPH felett álló benzinmotorral az MG1et a maximális 6500 RPM fölé forgatná. P2nél már 10000 RPMet bírt az MG1, a P3ban már 14000 a maximum.
A P3/Auris generációnál ez már nem áll fent mert többet bír az MG1 és bekerült egy második (fél) bolygómű (MSR) is, ami megakadályozza az MG1 túlpörgését. Ott inkább már csak azért van az EV módban a sebesség korlát, mert nagyobb sebességnél túl hamar merítené az akkut.
Mivel a 1300 Wh akkuból csak 25-40%-ot használ, de 70es tempónál 150-180 Wh/km a fogyasztás, így csak 2-3 km-t tudna megtenni.
A P3 plugin ugyanezzel a P410 hajtóművel 92 km/h-ig is EV módban menni, mivel ott a nagyobb akku már nem annyira korlátozza.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
Az Aurisban is a P3 hajtása van, ahol az inverter hűtőköre be van kötve a hajtóműbe is az MG1 hűtésére. A Prius+ facelift utániak esetében (és ezek szerint az újabb Aurisokban is), hogy a hajtóműbe két helyen van bekötve az inverter vízköre, az MG1 mellett az MG2 is kapott.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18233 üzenetére
Igazad van, de a P610 teljesen más mint a P410, valószínűleg az a jelentősen módosított elrendezés számít ebben is. Én csak a korábbiakról írtam, mert ott valóban volt probléma az első időkben a villanymotorok fordulatszámával, de a P410-ben ez már nem probléma. De számos más oka lehet, hogy mégis megtartották az EV mód sebesség korlátozását.
sautia
sequator
-
sequator
senior tag
-
sequator
senior tag
válasz BoneDragon #18234 üzenetére
Éppen tegnapelőtt küldte a Toyota az őszi-téli szerviz ajánlatokat, abban van kerékcsere is, új gumival, felnivel, stb. Külön nincs írva az ára a sima cserének, de biztosan azt is vállalják.
sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18245 üzenetére
Nem közvetlenül, a benzinmotor a bolygókerekekre van kötve, az MG1 a napkerékre.
Ezért bolygóműben az MG1 a benzinmotortól függetlenül is tud forogni, pl amikor EV módban az MG2 hajt. Ekkor (az áttételek miatt valószínűleg más esetben is) nagyobb fordulatra is képes, mint, amit a benzinmotor bírna, ezért növelték a generációk során az MG1 a fordulatszámát.
A korábban linkelt PSD szimulátorban nagyon jól látszik a 3 egység együttműködése és különböző állapotokban elérhető fordulatszámok a P1 esetében. P2-P3nál a maximális fordulatszámok a lentiek szerint különböznek, de sajnos arra nem lehet átállítani a szimulátort. A P4 meg teljesen más, ahhoz nem is találtam ilyen szimulátort.
A P1ben 6500 volt mindkét motor, P2ben az MG2 maradt 6500, az MG1 már 10000, P3-ban mindkettő 13500, aztán a P4ben lett az mindkettő 17000 (és először ott az áttétel miatt az MG1 forog lassabban). Biztos, hogy ez is hozzájárult az EV módban elérhető magasabb sebességhez, de a 13500hoz képest a 17000 csak 26%-kal több, ami a 92 km/h-hoz képes csak 116 km/h-ra növelné a maximális EV sebességet és nem 130-ra. Ezen felül az áttételeket is változtatták, hogy bármelyik motor túlpörgését megakadályozzák és nagyobb sebesség legyen elérhető.
Az is előfordulhat, hogy még a P3 pluginban is valamiért jobban le van korlátozva az EV sebesség, mint amit a villanymotorok fordulatszáma indokolna.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz galervin93 #18288 üzenetére
Ott is csak az IPAval szerelteknél, a sima kameránál nem.
sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz Tom1939 #18332 üzenetére
Ezért szokták használni a toronycsavart negatívnak zsebbikával, az elérhető. A lényeg, hogy egy fényezetlen csavar legyen, ami a karosszériával kapcsolatban van (a kisakku negatívja is rá van kötve a karosszériára).
Már jópár autót indítottam zsebbikával, benzinest, hibridet is, a toronycsavar megfelelő volt minden esetben.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz Tom1939 #18335 üzenetére
Szerintem inkább azért szállnak el, mert a felcserélik a pólusokat, vagy letestelik a pozitív kábelt.
Prius esetében felcserélt pólussal is többnyire csak a főbiztosíték megy ki, amit ugyan macerás kicserélni, mert a biztosítéktábla alatt nehezen hozzáférhető helyen van, de semmi másnak nem szokott baja lenni. Ami valóban gondot okozhat, ha bekapcsolt hibridről akarnak másik autót bikázni, az kifejezetten tiltva van a hibridek kézikönyvében.
Egyébként a Prius kézikönyvében is ugyanilyen ábra van és szerintem a legtöbb gyártó a motorblokkon vagy a váltón jelöl ki negatív pontot, mert ott a legjobban hozzáférhető. A toronycsavar néhány típuson úgy el van takarva, hogy nem lehet biztonsággal hozzáférni. Illetve a zsebbikák csak nemrég terjedtek el, így az autógyártók a hagyományos bikakábelhez készített ábrákat viszik tovább a kézikönyvekben.
Ha az autó kézikönyvében kifejezetten tiltva van a toronycsavar vagy bármi egyéb a kijelölttől eltérő pont használata, az nyilván teljesen más eset, akkor én is mást keresnék a biztonság kedvéért. Egyébként az általad linkelt képen is csak annyit ír, hogy stabil, mozgó részektől távoli fényezetlen fémrészre kell kötni, távolabb a bikaponttól. Nincs szó róla, hogy a toronycsavar ne lenne jó, bár lehet vitatkozni, hogy mennyi a "távolabb". Mivel nem nagyon gyártanak olyan zsebbikát, aminek hosszabb negatív kábele van, így gyakorlatilag egyiket sem lenne szabad használni. Hagyományosokat sem, hiszen azok is tele vannak vezérlőkkel, nem csak a hibridek, így az általad felvetett probléma nem csak hibrideket érinthet.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz polonic #18438 üzenetére
A Google hónapokig nem tudta lekövetni a 7. kerületi forgalmi változásokat. még úgy sem, hogy bejelentettem nekik a hibákat. Az a furcsa, hogy néha meg nagyon hamar kijavítják a, még olyat is, amit biztosan nem több százan jelentenek, mert apróság.
Az utcánk sarkán néha tudja, hogy szabad a teli zöldnél balra kanyarodni, néha meg azt hiszi, hogy nem. Ez alapján én nem tartom igazán megbízhatónak, elég esetleges a működése.
Wazeval sokkal jobb tapasztalataim vannak, ott a 7. kerületi változások azonnal megjelentek. Inkább csak a változások bejelentése macerás, valahogy nem esik kézre az alkalmazásban bejelölni egy új lezárást, stb.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18498 üzenetére
Nem a katalizátorról, hanem utána van egy külön hőcserélő. Itt elmagyarázzák.
A katalizátornak magas működési hőmérséklet kell, így onnan nem jó ötlet elvonni a hőt.sautia
[ Szerkesztve ]
sequator
-
sequator
senior tag
válasz polonic #18525 üzenetére
3., Prius3-asnál 150ezer a motorhűtőkör és 240ezer az inverter hűtőfolyadék csere periódusa. Ahhoz képest rövidítettek rajta. Toyota Super Long Life Coolant folyadék kell bele, elvileg azért bírja sokáig.
4., Normál használatra nincs előírva csere, "élettartam"-ra van a hajtómű olaj. Azt sajnos nem mondja meg a Toyota, hogy szerinte a gyártott autóinak mi az élettartama, de a garancia időt biztosan kibírja.
Az óvatosabbak a megterhelő használatra előírt 90ezerenként szokták cserélni, márkaszerviz külön kérésre megcsinálja (legalábbis Toyota Mayernél nekem megcsinálták). Valószínűleg kevesebben cserélik, mint akik nem és így sem hallani elromlott Toyota eCVT "váltóról".
Egyébként itt vannak leírva a megterhelő használat feltételei, az alapján eldöntheted, hogy a te használatod beletartozik-e.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz Tom1939 #18713 üzenetére
Szerintem nem ugyanabból dolgozik a Waze és a Googlemaps.
1., A Waze ismeri a 7. kerületi forgalmi változásokat (be is lehet állítani, ha van behajtási engedély, mint az autópálya matricákat), a Google simán át akar vezetni a mindkét irányból behajtani tilos kivéve engedéllyel szakaszokon.
2., A Waze tudja, hogy a II. János Pál pápa térről a Népszínház utcába lehet balra kanyarodni, a Google meg néha tudja, néha meg nem.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18727 üzenetére
Tudom, hogy a Google megvette a Waze-t, de nem vagyok meggyőződve, hogy teljesen integrálták a rendszereiket. Sok esetben a megvásárolt cégek még sokáig külön működnek.
Ezért simán előfordulhat, hogy nem ugyanazokból az adatokból dolgoznak. Ha a térkép információ azonos lenne, akkor a Waze ugyanúgy bevinne a mindkét irányból behajtani tilos szakaszokra, de mégsem teszi.
A 7. kerületi változások már több évesek, többször jelentettem a Googlenak, de nem javították. Ezzel szemben egy kis 30 méteres útszakaszra bejelentett hibát néhány héten belül javítottak, szóval annyira nem tart sokáig átvezetniük a módosításokat.
Ezért én inkább külön alkalmazásként tekintek a kettőre.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
Nem véletlenül nagyon ajánlottak (ahogy a pilisvörösvári is) internet szerte.
Nekem a menetrögzítő kamera vezetékét fűzték be kérés nélkül ingyen a burkolatok mögé.
Most egy új kamera miatt ki kellett cserélnem, azt én kértem és 20ezer Ft-ba fájt. De így, hogy a másik ingyen volt, végülis a két szerelés megvolt féláron.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz ncc1701 #18818 üzenetére
Mármint a "másik gyári" alatt a márkaszervizben kínált OptiFit akkura gondolsz? Az nem a gyári Yuasa, hanem valami olcsósított, de drágán eladható vacak. Sokaknak alig bírja ki a 3 év garanciát, amit adnak rá.
Nekem a gyári Yuasa 11,5 éves és még a terheléses teszten "Jó" minősítést kapott a múlt hónapban. Mondjuk parkoló kamerát már nem kötnék rá.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz ncc1701 #18829 üzenetére
Azt adja a Toyota, de lehet venni valódi gyári Yuasa akkut is:
https://www.yuasabattery.hu/
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz Razenhell #18995 üzenetére
BÚÉK!
P3 Pluginba többnyire OMV 100-ast tankolok, mert keveset megyek, azt is elektromosan. Ha az valamiért nincs, akkor OMV prémium 95-öst.
Tavaly július 11-től december 28-ig 27 liter benzin fogyott a tankból. Mondjuk, ehhez az is kellett, hogy a hosszabb utazások elmaradtak, mert mindig közbejött valami.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz fokukac #19015 üzenetére
P3 Plugin hibrid módban, töltés nélkül:
Országúton 3,5-3,8 liter/100 km normál tempóban, sebesség határokat GPS szerint tartva.
Városban, extrém rövid (2-2,5 km) távokon jégolvasztással, páramentesítéssel a havi átlag 7,5-8,5 literre is kijön néha. Attól függ, hogy mennyi hosszabb út van a hónapban, ott vissza tudja nyerni egy kicsit. Persze ilyen felhasználásban inkább elektromosan megyek, hogy kíméljem a benzinmotort.
A becslés a korábbi utak alapján számol, ha keveset fogyasztott (pl országúton jártál) és utána mész egy hosszú autópályás szakaszt rendes pályatempóval, ott borul a becslése.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz fokukac #19032 üzenetére
Üdv!
Kizártnak tartom, hogy ilyen rövid távok alapján becsülne, mert akkor nagyon változó lenne a becslés.
A leírásod alapján inkább az valószínűbb, hogy nem elsősorban megtett távolság alapján, hanem utazás (beindítás/leállítás) alapján számol. Így a sok jó fogyasztású rövid városi utad becslését még nem írta felül az egyetlen rossz fogyasztású hosszú utad.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz fokukac #19091 üzenetére
Szerintem a gyártók többsége hasonlóan próbál becsülni, az utazások és valamennyi összes megtett út alapján.
Külön-külön mindegyik módszernek vannak olyan esetei, amikor a becslés nagyon messze van a valóságtól, ezért szokták kombinálni a kettőt és valamilyen módon súlyozni. A súlyozás miatt gyártónként, talán típusonként is különböző lehet, hogy melyik van túlsúlyban. Úgy sejtem, hogy olyan átlagos felhasználáshoz igyekeztek optimalizálni, mikor az utazások többnyire hasonlóak (napi-heti rutin alapján) és a hirtelen megváltozó körülményekhez nem alkalmazkodik elég gyorsan.
Én ritkán megyek a napi munkába járáson kívül másfelé, különösen ritkán megyek 100 km-en túlra, így a becslés nekem tűpontos.
Mivel a múlt alapján próbál a jövőre vonatkozó információt nyújtani, mindig lehet olyan szélsőséges eset, amikor nem lesz jó.
sautiasequator
-
-
sequator
senior tag
válasz polonic #19117 üzenetére
Mert annak az a dolga, hogy a korom és más részecskéket felfogja és ne kerüljön a külvilágba, emiatt minden regeneráció ellenére idővel eltömődik és cserélni kell.
Ha a motorból kijövő gázt átvezeted a részecskeszűrőn, akkor az szépen kiszűri belőle a részecskéket, aztán a gáz (egy része) az EGR-en keresztül visszamegy a motorba és újra tele lesz kiszűrendő részecskékkel. Amit újra ki kell szűrni, így a szűrő jobban használódik, mintha a szűrő csak a külvilágba kipufogott gázt szűrné. A gyártóknak többnyire a kipufogott gáz minősége számít, hogy a kibocsájtási értékek jók legyenek. Az legtöbbször nem cél, hogy a garanciaidőn túl is jól működjön pl az EGR. Ha addig nem koszolódik el részecskeszűrő nélkül sem, akkor nem fogják annak az élettartamát csökkenteni az extra szűréssel, vagy elég egy olcsóbb részecskeszűrőt betenni.
A videóban egy turbódízel motor van, ami elvileg alapból jobban kormol mint egy benzines és ebben dCi motorban az EGR-be küldött gáz hajtja meg előbb a turbót mielőtt visszavezetésre kerülne a szívósorra. Szerintem inkább a turbót akarják védeni a koromtól, ezért kapja a részecskeszűrőn keresztül.
@KTTech: Jogos, elnézést kérek, hogy nem tudtam, hogy ez ennyire szakmai topik és a közismert rövidítés nem használható. A kedvedért ebben a hozzászólásban mindig kiírtam, hogy részecskeszűrő.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #19125 üzenetére
Lehet vitatkozni a szemantikán, de ha megkérdezel az utcán járókelőket, hogy mi a részecskeszűrő rövidítése, a DPF-et kapod többségében válaszul és nem a GPF-et. Ezt jelenti, hogy közismert rövidítés.
Mivel dízel autókban már jóval régebb óta van, mint a benzinesekben és elég rossz híre lett az évek során, ezért ezzel a rövidítéssel ismerték meg a laikusok. Nem zárom ki, hogy a későbbiekben majd a GPF is elterjed, de még nem tartunk ott és kétlem, hogy valaha eljutunk oda, hogy az utca embere meg tudja majd különböztetni a kettőt.
"Az EGR-nél mondjuk hamarabb lesz mostanság gond a vízhűtővel (átszakad), mint az elkokszosodással egy hibridnél"
Ennek ellenére kokszos EGR-rel sokkal több 3. generációs hibrid tulaj jelentkezik a fórumokon, mint átszakadt EGR hűtővel.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
-
sequator
senior tag
Van belőle "fapad" LED lámpa és más extrák nélkül. Valóban többnyire magasabb az alapfelszereltség a pluginokban, de csak kb azokkal az extrákkal van több, amik a sima hibrid 2012-es facelift-je után lettek az alapfelszereltség részei. Pl tolatókamera, kijelzős fejegység, talán még az esőérzékelős ablaktörlő, stb
Egyébként országonként eltérőek a felszereltségek nevei és tartalma, valamint néhány országban elég szabadon lehetett konfigurálni, így akadhat meghökkentő kombináció.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz se4ever2 #19447 üzenetére
Igen, felhívtam őket, mondtam, hogy átvizsgálás lenne (pláne szombaton volt). Megbeszéltük az időpontot, az eladó hozta, átnézték, rendben volt, megvettem.
4 éve volt, akkor valahol 15-20ezer Ft közt volt, nem emlékszem már rá, de ennyi idő után nem is igazán releváns.
Szerintem most sem kérnek olyan összeget, ami sok lenne egy 4 milliós autó árához képest és biztos lehetsz benne, hogy értenek hozzá.
sautiasequator
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs