- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Windows 10
- Router gondok
- Linux kezdőknek
- SkyShowtime
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- DIGI műholdas TV
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- DIGI kábel TV
-
IT café
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
travix
aktív tag
válasz Ringman #3889 üzenetére
Egy nagy scam volt az egész, már onnan tudni lehetett amikor youtube-on az összes pénzzel foglalkozó csatorna alatt kriptot pumpoló hozzászólások voltak. Valakinek biztos megérte... NFT-k árait pedig köztudott hogy a legtöbbször úgy pumpálták h a tulajok és haverjaik vették meg brutál árakon ezzel generálva egy mesterséges árat, aztán persze volt olyan palimadár aki vett hasonló áron. Elég csak színészek, énekesek között szétnézni pl. Justin Bieber. A legszomorúbb hogy valaki szerint menő és státuszt növel egy bután kinéző rajzolt majom a facebook profil/instagram profil helyén...
-
Ringman
nagyúr
matolcsy tárgyalt pressmannal, remélem lesz valami előrelépés a kettős adóztatásról.
[link]
A jegybank közleménye szerint „áttekintették a magyar és amerikai gazdasági, valamint a kétoldalú pénzügyi kapcsolatokat és a további szakmai együttműködési lehetőségeket”, emellett szó volt arról, hogy „a jelenlegi bizonytalan gazdasági és geopolitikai helyzetben az erős bilaterális kapcsolatok elengedhetetlenek” és hogy „szükséges a két ország közötti gazdasági kapcsolatok további mélyítése és a folyamatos párbeszéd fenntartása”. Pressman szintén elégedetten posztolt a találkozó után, nagyszerű találkozóról és hihetetlen lehetőségekről írt. -
Ixion77
Topikgazda
válasz Ringman #3906 üzenetére
Meg a bevételi is. Legalábbis ha jól értelmezem, nominálisan lett pl. júliusban alacsonyabb az ÁFA bevétel az egy évvel korábbinál, holott közben volt 17%+ infláció. Tehát sokkal kevesebbet költenek az emberek. Elfogytak a megtakarítások.
Az viszont már engem is érdekelne hogy az Opust mi hajtja ennyire.
Jut eszembe észrevettétek hogy a TradingView-ban pár hete végre a magyar részvényárfolyamok is megjeleníthetők?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ringman
nagyúr
válasz Ixion77 #3907 üzenetére
igen, az is elég rosszul néz ki, és valóban, elfogyott az emberek pénze.
tavaly ott volt a fegyverpénz + az szja-visszatérítés, na meg gőzerővel szórták ki a támogatásokat is, azóta lejtmenetben is az építőipar (persze nem csak ez az oka ennek sem)ezen felül sokan külföldre járnak bevásárolni/tankolni/nyaralni, etc. ezek nyilván önmagukban nem nagy tételek, de azért ez sem segít.
rendesen levizsgázik a vezetés, hogy mi a forgatókönyv akkor, ha nem jön be a gdp pár %-a támogatásként, miközben vége a nullkamatos időszaknak és nincs világgazdasági fellendülés.
+ versenyképesség a padlón, egyszerűen ennyit tud az ország.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Ixion77
Topikgazda
válasz attiati #3910 üzenetére
486 talán ha jól emlékszem. De a napi limit 100.000 részvény, tehát kb. 40 mFt forgalom jön ebből. A mai forgalom viszont 2000mFt+ volt, tehát nem a srv a meghatározó.
Plusz olyan korlátjuk is van hogy összesen 1 milliárdot költenek srv.re, aminek több mint a fele már elfogyott.
Gondolnám hogy kisbefektetői őrület, de ők szerintem nem csinálnak napi többmilliárdos forgalmat.
Az is látszik, hogy a bennfentesek már az srv. bejelentése előtti hetekben masszívan vették a részvényeket.
A legfőbb kérdés, ahogy te is mondod hogy mire ez a száguldás és meddig. Nekem csak az EU-pénzek jutnak eszembe, de ha az ügyben lenne előrehaladás, az talán a forint árfolyamon is látszana.4IG is elkezdett mozogni az elmúlt 2 hétben, elképzelhetőnek tartom hogy ott is lesz valami hír.
BUX ATH úgy általánosságban is meglepő számomra. Tényleg ennyire jó lenne a helyzetünk?"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
cdl
senior tag
Kiírtak e gy 200 milliárdos napelem gyártó tendert pl.
Biztos, hogy lesz a hálózatok felújitására EU-s pénz. (sok milliárd lesz)
A gázvonalon is lesz pénz a leválásra.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz Ixion77 #3911 üzenetére
Ft szakadás is megállt, pedig az indexek estek tovább, usa hozamok is jöttek fel.
EU-s pénzeket írtam én is, mint tipp az opus részvény ralli mögött.Plnhuf árfolyam jön lefelé, pedig a hozamfelárunk még csökkent is.
Aug 7 óta frissítés.
Egyértelmű huf felülteljesítés, körülményeket tekintve főleg.[ Szerkesztve ]
-
Celithrandi
addikt
Össze vissza tippelgetnek és riogatnak. Több kárt okoznak mint hasznot. Ezen véleményem miatt közgazdász haverok eléggé meg szoktak sértődni Sok helyen van hasznuk amúgy, de a médiában való jóslástól eltiltanám őket.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Vesa
veterán
válasz stingy2 #3868 üzenetére
+donat_sz
Thx! Kb. pont ennyi érdekelt volna, mert folyamatosan azon agyalok, hogy az ETF lábat növeljem, vagy inkább vállalkozásokba toljak több pénzt? Utóbbi rizikósabb, de ha bejön, sokkal többet hoz. 10-20 évekre én már nem akarok beleülni semmibe, 50 évesen ez már nem igazán opció. Ha jól értem, ahhoz, hogy kb. 15% körül működjön/év, sokat kell vele foglalkoznod. Normál esetbn csak jóval kevesebb lenne, azt is brutál időtávon hozza.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ringman
nagyúr
Figyelmeztetést kaptak a Revolut felhasználói: a NAV pontosan tudja, mennyit tartanak a számlájukon
Tévhit, hogy Revolutról nem lehet pénzt behajtani. A NAV automatikusan kap információkat a külföldön vezetett számlákról.
-
Ringman
nagyúr
[link]
last week vinfast a vietnamese ev company went public via spac
the company is now worth over $108 billion dollars
the company has sold around a 1,000 electric cars so far this year and had to recall all of them
its currently worth more than mercedes, bmw , ford & rivian
---
#3921 stingy2
ja, csak most ez újra előkerült hírként, ill. nav-os közleményként. -
ngaba
aktív tag
válasz Ringman #3922 üzenetére
Erről jut eszembe.
1. Szerintem az EV zsákutca.
2. Autóiparban dolgozó ismerősöm azt mondta, hogy bármennyire is tűnik csábítónak a klasszikus autógyártók látszólagos alulértékeltsége (VW és társai), ő nem merne beléjük egy forintot sem rakni. Kína itt is le fog uralni mindent, ahonnan protekcionista módon nem tiltják ki. (Persze semmi sem biztos. Lehet, hogy a Kínához való hozzáállás épp most változik meg, és most roggyan meg a gazdaságuk is. De nagyon afelé mennek a dolgok, hogy a hajszárítója, úgy az autója is kínai lesz "mindenkinek" előbb-utóbb.)[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
Topikgazda
1, Önvezetés nélkül szerintem is, mivel az egyhelyben állás költsége még a hagyományos autókénál is nagyobb. Azzal együtt viszont működőképes lehet.
2, "nagyon afelé mennek a dolgok, hogy a hajszárítója, úgy az autója is kínai lesz "mindenkinek" előbb-utóbb"
Ez szerintem pont a múlt/jelen, és most próbál a világ kanyarodni arra, hogy ez ne így legyen. Ha kell, akkor protekcionizmussal, állami támogatásokkal, bármivel. Már mindenki látja mit csinál Oroszország, és tudja hogy Kínában talán még annál is kommunistább rezsim uralkodik. Keményen dolgozik a nyugat azon, hogy visszaszorítsa a szellemet a palackba. Rég az a véleményem hogy a kamatemeléseknek is ez a valódi oka, nem az infláció. (Aminek a gerjesztése szerintem szintén tudatos és szándékos volt.)[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
Topikgazda
Semmi gond, ebben a topicban bárki elmondhatja a véleményét, aztán majd megvitatjuk. A valóságot úgysem ismeri egyikőnk sem. Az "autóiparban dolgozó ismerős"-t is beleértve. Nekünk, egyszeri kisembereknek nincs esélyünk átlátni a vállalatvezetői, vagy világpolitikai döntések valódi okát. Csak tippelgetünk, szeretjük a sztorikat. Hallgatni és kitalálni egyaránt
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
ngaba
aktív tag
válasz Ixion77 #3926 üzenetére
Persze, csak tippelgetünk és sztorizgatunk, aztán majd lesz valahogy. Pont azért írtam ide be, mert laikusként pont valami value európai autógyártó jutna eszembe először (lehet, hogy pont a VW), ha egyedi részvényt akarnék venni. És nagyon meglepett, hogy amikor beszélgettem erről egy az autógyártásra jobban rálátó emberrel (egyébként pont az egyedi részvények kapcsán jött szóba), akkor azt mondta, hogy neki eszébe se jutna.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
"autóipar", erre mondjuk nem adnék semmit se. nem mindegy, hogy random sori mérnök, a vw strartégiai részlegén dolgozik, vagy egy tier3 bszállítónál hr-es szerinted mennyi rálátása van valójában az autóiparra?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
julius666
addikt
Igazából ha a stratégiai részen dolgozik se biztos, hogy átlátja a teljes pályát. Hogy a kínai cuccok nyomott árazása mögött milyen esetleges állami szubvenció, vagy valami beteg hitelstruktúra van (akár közvetetten, pl. az egészet hátán elvivő belföldi keresletet mennyire ez fűti), ez meddig lesz fenntartható/felemészti-e az egész sztorit ha kiesik azt biztosan nem fogja tudni megmondani itt Európában senki, valszeg Kínában se sokan (ezt még a többi már említett érv mellé). Nyugati autóipart temették már a japán miatt, koreai miatt, de még mindig itt van.
Biztosan sok mindent jól lát az ismerős, csak hát ez nem egy elérhetetlen titkos tudás, ez vastagon benne van a cégek tőzsdei árfolyamaiban. Pont ezen kockázatok miatt olyan alacsony az árazás.
-
ngaba
aktív tag
válasz julius666 #3929 üzenetére
Az a jó ebben a piacnak mindig igaza van elméletben, hogy nem tudsz rossz pénzügyi döntést hozni: Ha most megveszel egy panelt 50 millióért 9%-os 15 éves lakáshitellel, akkor jó döntést hoztál. Vagy hát inkább semlegeset.
Volt régen egy gyorsan megbukott vetélkedő, a Gesztiméter. Ott az volt a játék menete, hogy feltettek egy kérdést, pl. hogy szerepelne-e a Playboy címlapján, és az nyert, aki azt a választ adta, amit a stúdiókban ülők kisebbsége. Mi itt a helyes stratégia? A helyesnek gondolt NEM választ nyomni, vagy az IGEN-t? Nem nehéz végiggondolni, hogy ha lenne bármilyen értelmes stratégia itt (pl. az előző 10 adás kistatisztikázása, hogy ilyenkor tagadni kell-e, vagy nem), akkor arra a többiek is rájönnek (szuperokosnak feltételezve az ellenfeleket), és mindenki veszíteni fog. Nem nagyon lehet értelmesebbet csinálni, mint feldobni egy pénzérmét.
Voltak olyan kérdések is, amikor azt a választ kellett megtippelni, amit a többség fog adni. Na, ez már jobban hasonlít a tőzsdére, hogy akkor nyerek, ha azt csinálom, amit a többség.
Persze lehet mondani, hogy a tőzsdén nem ugyanazok a céljaink, más a befektetési időtáv, valakinek pl. holnapra kell a pénz házra és elad mindent. De szerintem a nagy pénzeket a profik mozgatják, akiknek ugyanaz a célja: az éves jelentésben szép számokat látni. Ebből a szempontból egy ügylet egyik résztvevője jól jár, a másik meg rosszul. Mit csináljunk, ha a piac szerint "mindegy", ennyi az értéke most a részvénynek?
Nem akartam kisregényt írni, de én ezért voksolok arra, hogy valamilyen randomizáció nem árt egy jó stratégiához. Amiket ide beírunk (small cap, historikusan olcsó stb.), azokat mindenki tudja. És nem csak passzióból valasztottam az OPEN-t: Ezt a beválasztási metódust tartottam a legvéletlenszerűbbnek (pl. a legutóbbi refaktornál kikerült az Eli Lilly, és bekerült a British American Tobacco meg a Shell - egy ESG-ből ezek szinte ki vannak tiltva, a Teslának meg bérelt helye van). Equal weight és évenkénti rebalansz.
[ Szerkesztve ]
-
Celithrandi
addikt
válasz pictigjis #3931 üzenetére
túlvett volt és az árat nagyban tolta fel, hogy saját maguk vásárolták már hetek óta + Lölőke is vette szépen
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Mercutio_
félisten
válasz Ixion77 #3924 üzenetére
Próbálnak, kérdés mennyire függenek a kínai akku gyártóktól, mert ha nagyon (úgy rémlik legutóbb még ez volt a helyzet) akkor ott a kínaiaknál a a zsarolási potenciál védővámok, egyéb kiszorító eszközök ellen.
Márpedig a villanyautók árának tetemes részét az aksik teszik ki, ezzel tervezhető fix bevételt biztosítva számukra.Ismerősök tesztelték az EU piacra betörni készülő kínai gyártók elérhető modelljeit (flottás szempontból) és vagy árbeli, és/vagy minőségi, és/vagy hatótáv problémáik voltak velük. Persze ettől még a magán vásárlóknál tarolhatnak az EU-s gyártókéhoz képest lényegesen alacsonyabb áraikkal
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
-
Dare2Live
nagyúr
Összességében kína exportál többet így a ki veszít többet problémás, kína zsarolási potenciálja "nem tökéletes".
"1. Szerintem az EV zsákutca."
Én azt látom, hogy az ICE fejlesztések erősen leállóban vannak ellenben az EVbe ömlik a pénz. Ebből aztán az is látszik, hogy a gyártók szerint az EV mennyire zsákutca.
2. Autóiparban dolgozó ismerősöm azt mondta, hogy bármennyire is tűnik csábítónak a klasszikus autógyártók látszólagos alulértékeltsége (VW és társai), ő nem merne beléjük egy forintot sem rakni. Kína itt is le fog uralni mindent, ahonnan protekcionista módon nem tiltják ki. (Persze semmi sem biztos. Lehet, hogy a Kínához való hozzáállás épp most változik meg, és most roggyan meg a gazdaságuk is. De nagyon afelé mennek a dolgok, hogy a hajszárítója, úgy az autója is kínai lesz "mindenkinek" előbb-utóbb.)
Rengeteg iparágban ment végig az elmúlt 30évben a kína lop/másol, kína ad rengeteg támogatást a gyártóinak, ledömpingelik az EUs... piacot vonal. Komplett iparágak haltak ki emiatt. De egyrészt közismert másrészt az autóipar strat jelentősségű. Nem kell semmi hude igazságtalan csak pl kelljen a Kínai cégeknek uazt a védővámot kifizetniük mint amekkorát az EUs gyártóknak ha kínába akarnak exportálni. (20-40%) Ha kínai gyártó EUba akarja hozni a gyártást akkor pedig 51%ba be kell vegyen egy EUs céget tulajdonosnak. Semmi igazságtalan uazok a feltételek mint amiket kína szab a piacukra való bejutáshoz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ngaba
aktív tag
válasz Dare2Live #3937 üzenetére
A politika meg az ipar (részben előbbi következményeként) ráugrott az EV-re, de ezt majd a vásárló (aki szavazó is!) fogja eldönteni. Amíg télen egy Budapest-Kaposvár-Budapest kör egy kalandtúra EV-vel, addig csak a nagyon elhivatottak fognak EV-zni. És a kényelem nagy úr ám: A megyebérlet óta a diákok az egyetemistákig bezárólag lényegében ingyen tömegközlekednek az egész országban (nekik 2000 ft az országos bérlet), és eddig még nem hallani arról, hogy nem férnek fel a tömegek a buszra.
Nem azt mondom, hogy a belsőégésű motor jó, de én továbbra is azt jósolom, hogy az EV zsákutca lesz...
-
Wn2tl
tag
"De nem csak EV szempontból nagy a kínai piac..."
Kínában ugyan vannak szuper fejlett gazdasági és technológiai gócok, de az egyenlőtlenségek és a kommunizmus szerintem erős versenyhátrány lesz nekik a jövőben.
A nyugati piacoknak óriási a vásárló ereje. Arányításképp pl. nálunk Mo.-n 7-8000$-al nagyobb az egy főre jutó gdp, mint Kínában, pedig a legszakadtabb ország vagyunk Európában. A protekcionizmusnak az a vesztese, aki kiszorul a "nyugati" piacról.
-
ngaba
aktív tag
"Arányításképp pl. nálunk Mo.-n 7-8000$-al nagyobb az egy főre jutó gdp, mint Kínában"
Az lehet, de mégsem a magyar piacért megy a nagy verseny, mert Kínában egy kicsit többen laknak.
P.S. Nem vagyok se Kína-párti, se Nyugat alkonya hívő, de azért a kínai termékek kiszorítása nem lesz egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Hirtelen keresésre: 10->15%ra ugrottak az EV eladások EUban. n June, new registrations of battery-electric cars in the EU increased by a significant 66.2%, reaching 158,252 units. This resulted in a market share of 15.1% (up from 10.7% in June 2022) and positioned battery-electric cars as the third most popular choice among new car buyers, overtaking diesel for the first time.
Nem kis emelkedés a vásárló (aki szavazó is!) láthatóan dönt.Kína ennél előrébb jár első keresésre 2023 q2ben jóval 25% felett áll eladásokban az EV julyra 30%+t találtam. [link]
A vásárló (aki szavazó is!) láthatóan dönt.
És akkor azt nem említettem, hogy 2036tól lényegében vége az ICEknek EUban. A vásárló pattoghat a fején nem fog ICEt kapni. Bár amilyen sebességgel nő az EV market share nem lesz erre szükség.Én BPről Pécsre járok le ~230km. Ezt simán tudja az alap model 3/y még a nagy aksi se kellene. Ha adriára mennénk le ami évente egyszer van akkor meg kéne állni 2* ~30percre. Elsőre biztos 3*30percre állnék meg mert tuti ami fix. De családos vagyok, benzin ára miatt MOon is meg szoktam állni, 3h után fáradok inkább egy kv mint egy csatt és hát vannak a gyerekek (akik miatt amúgy is meg kell álni)...
btw emlékeim szerint még nem volt olyan, hogy lejutottunk volna 4 megállásnál kevesebbel.
De tény egy BP->Pécs->BP az megállás nélkül nem menne. Na bumm ha lemegyek Pécsre nem fogok megállás nélkül vissza indulni.
Szóval nekem meg tippre az átlag 80%nak jó lenne. És még nem is az LRrel számoltam.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem a magyar piacért megy a verseny. Az EUs piacért.
Szerintem a fő gond, hogy az EU nem volt elég agresszív kínával az meg finoman szólva se korrektül játszott = másolt/lopott és rengeteg iparágat tönkretett/ledömpingelt. Nem tudom, hogy most szgk vonalon ez váltoik e de nem látom az EU hova hátrálhatna. Vagy lép vagy a szokásos kínai lop/másol, brutális állami támogatás dömping kombó mindent tacsra tesz EUban.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Drizzt
nagyúr
Nvda-nak ugy latom szep napkezdese lesz a fiscal quarter report utan.
I am having fun staying poor.
-
Mercutio_
félisten
válasz Dare2Live #3937 üzenetére
Azért állnak le az ICE-fejlesztések, mert a fejlesztésre allokált források nem elegendőek, és most az elektromosé a prioritás. Így persze abba "öntik a pénzt", hisz másba nem is nagyon lehet.
Másrészt ha az EU a fejlesztési ciklusokhoz képest rövid idő alatt hoz egy lényeges döntést (vö 2 ciklus lenne még hátra és már csak az E-fuel-ek maradnak) a gyártók se a belsőégésűbe tolják a korlátos forrásukat.
Kínában nincs ilyen egy utcába terelés, ott minden alternatív technológiát támogatnak "aztán majd eldől melyik mennyire életképes" alapon. Mint ahogy a világ nagy részén sincs ilyen döntés, csak az EU navigálta bele magát ebbe az utcába.Emellett Kína viszi el a belsőégéső fejlesztőket, mert bár náluk belföldön szépen nő az elektromos eladás (btw volt egy támogatás csökkentés, akkor elég rendesen visszaesett az eladás, lehet ehhez képesti az a 10-ről 15%-ra növekedés) ez még mindig viszonylag kis része a piacuknak és az újonnan piacra kerülő belsőégésűeknél (akár hibrid, akár tisztán) cél a minél újabb benzines technológia, ezzel csökkentve a károsanyag kibocsájtás mértékét. (a növekvő életszínvonal miatt nő a gépjármű eladás)
Így aztán az EU-n kívüli piacokon, (ahol folytathatnák a belsőégésűek eladását és fejlesztését) is konkurenciaként fognak a kínai gyártók megjelenni.Az akkuk és ritka alapanyagok miatti függőség mellett a nagy beszállítók (Bosch és társai) is elkezdtek a kínaiak felé kacsintgatni. Ebben az erősödő versenyben, mindezt megfejelték az EU-gyártók a dealer hálózatokat szívató elképzeléseikkel, miközben a kínaiak ugyanezen hálózatokat próbálják meggyőzni, hogy tetemes jutalékért inkább az ő márkáikat forgalmazzák
Szvsz hiba volt EU-szinten konkrétan az elektromos vonalat kijelölni és ezzel párhuzamosan a belsőégésű fejlesztéseket parkolópályára kényszeríteni.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
julius666
addikt
Járjunk utána mai epizódjában: kínai befektetések idei alakulása: [link]
Mikor is tolta itt a kisregényeket Econ (valamelyik nickje) Kínáról?
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus K95VJ, 18,4" FHD, I7-3630QM 8x3,40 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD+1TB HDD, 1GB VGA ,WIN 10, Számla,
- Asus R751L, 17,3" FHD, I7-4510U, 8GB DDR3, 1TB HDD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla, garancia
- IdeaPad 1 15ALC7 15.6" FHD Ryzen 5 5500U 16GB 512GB NVMe SSD (PCIe 4.0) gar
- Asus N73S, 17,3" FHD, I7-2670QM 8x3,10 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD,500GB HDD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla,
- Asus K75VJ, 17,3" HD+, I7-3630QM 8X3,40 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest