It-cég vagy ügynökség?

Interaktív média it-szemmel

 

Bíró Tamás
Bíró Tamás

Az internet az interaktív szervezeti kommunikáció egyik fő platformja, melyre alkalmazásokat it-cégek és interaktív ügynökségek is ajánlanak. Jogosan merül fel a kérdés, mi a különbség egy it-cég és egy interaktív ügynökség között e területen? A kérdésről Bíró Tamást, a Sense/Net marketingigazgatóját kérdeztük.

– Mi a szerepe az it-cégeknek az interaktív médiában?

– Az interaktív média egy részének it-cégek adják a platformot. A World Wide Webbel és más internet-technológiákkal foglalkozó cégek olyan szoftvereket és megoldásokat szállítanak, amelyek lehetővé teszik az igazi interaktív kommunikációt a szervezetek számára. A vállalati portál e szoftverek egyik példája.

– Mi a különbség egy interaktív ügynökség és a Sense/Net között?

– Az interaktív ügynökségek a problémát a kommunikáció felől közelítik meg, míg az it-cégek az informatika felől, megint mások megpróbálnak informatikával és kommunikációval is foglalkozni. A legtöbb it-cég azonban egyáltalán nem foglalkozik médiával és kommunikációval, és nem is nagyon érti az efféle igényeket. Az interaktív ügynökségek viszont az it területén maradnak el, bár ezt gyakran nem vallják be.
Mi az informatikában vagyunk erősek, nem a médiában, és nem is kívánunk interaktív ügynökséggé válni. Nekünk elég az, ha megértjük ügyfeleink kommunikációs igényeit, a kommunikációs stratégia kialakítása vagy a kreatív anyagok gyártása nem célunk. A két tevékenységben nem lehet egyszerre jónak lenni, nem lehet egyszerre "két lovat megülni".
Mi az interaktív cégeknek partnerséget ajánlunk, biztos technológiai alapokat, informatikai biztonságot és it-támogatást, ez az ügyfeleink érdeke, és ez az igényük is.
A Budapest Portál, a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Villamos Művek és a Fővárosi Gázművek mind minket kértek fel külső és belső interaktív kommunikációjuk megvalósítására, mert az interaktív ügynökségek nem tudták azt a nagyvállalati it-architektúrát és -biztonságot nyújtani, amit e nagy szervezetek elvárnak.

– Mit jelent az interaktivitás egy it-cég szemével nézve?

– Számunkra az interaktivitás a belső és külső kommunikáció, valamint adatbázisok és vállalati alkalmazások összekapcsolását jelenti, nem kommunikációs stratégia tervezését és kampányok lebonyolítását. Ezt a felhasználók és az informatikai rendszerek közötti kölcsönös kommunikációt hivatott elősegíteni az integrált vállalati portál.

– Hogyan lehet összekapcsolni a külső és belső kommunikációt?

– Az integrált vállalati portálokat pontosan erre a feladatra találták ki. Ezek a szoftverek több célcsoportot szolgálnak ki egyszerre. A vállalati portálok egy rendszerben adják a publikus elérést (az internet oldala), a partnerek oldalakát (extranet) és a belső kommunikációs rendszert (intranet). A három rendszer teljesen átjárható, a portálba integrált alkalmazások mindhárom felületen megjelenhetnek, időt és erőforrást megtakarítva a szervezetnek.

– Hogyan kapcsolódnak az integrált vállalati portálok az interaktív médiához?

– Ma már a vállalakozások, szervezetek weblapjai nem egyszerű HTML-oldalak. A vállalatoknak szükségük van egy olyan rendszerre, amely elősegíti belső működésüket és kommunikációjukat, valamit hidat képez partnereik, ügyfeleik és a cég között. A vállalat munkatársai, az ügyfelek és partnerek között létrejövő kétirányú kapcsolat az interaktivitás. Egy szervezet üzleti folyamataiban számos szereplő vesz részt. Házon belül a cég alkalmazottai, a dolgozók, a menedzserek, a vezetők és a tulajdonosok, míg házon kívül a vásárlók, a megrendelők, a partnerek, a beszállítók, az újságírók vagy a nagyközönség. A szervezet hatékony működéséhez elengedhetetlen, hogy ezek a csoportok hozzáférjenek a nekik szükséges információhoz és szolgáltatásokhoz, illetve képesek legyenek a szervezet számára fontos információt közölni. Lényeges, hogy a szervezet irányítani és felügyelni tudja, hogy a megfelelő információ a megfelelő irányba terjedjen, ne kerüljön illetéktelen kezekbe, viszont eljusson azokhoz, akiknek igazán szükségük van rá. Egy ilyen több szálon futó kommunikációt egy tartalomkezelő (CMS) rendszer képtelen kiszolgálni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények