Nagy siker az Office, nem úgy a Vista

Az Egyesült Államokban sokkal jobban fogy a dobozos – azaz az üzletekben önálló termékként kínált – Office 2007, mint elődje, miközben a Windows Vista bolti változataiért egyáltalán nem tolonganak a vásárlók. Az NPD piackutató adatai szerint a Microsoft irodai csomagjainak forgalma az új verzió megjelenését követő fél évben nagyjából kétszerese volt az Office 2003 kiadása után mért számoknak, és 59,6 százalékkal volt erősebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

Chris Swenson elemző elmondta, hogy az Office 2007 önmagában is sokkal jobban fogy, mint az Office 2003 annak idején, ám meglepő módon a maces változat – a három éve bemutatott Office 2004 for Mac – is erősen hozzájárul a termékvonal forgalmához. „Az amerikai kiskereskedelmi eladások 20 százalékát a Mac Office teszi ki” – magyarázta a korántsem magától értetődő trendet, hozzátéve, hogy mindez a PC-ről Macre váltó felhasználóknak köszönhető. „Ha én Macre váltanék, lenne néhány olyan alapszoftver, melyet biztosan megvennék: ilyen az Office” – mondta. E mellett a csábító árazás is szerepet játszik a látványos keresletnövekedésben: a legjobban az USA-ban 149 dollárért árult Home and Student verzió fogy, ez adja az eladások 80 százalékát.


Steve Ballmer Microsoft-vezér bemutatja a Vistát

A Windows Vista dobozos változata viszont továbbra sem kelendő. Az új operációs rendszerből a megjelenését követő fél évben 59,7 százalékkal adtak el kevesebbet, mint a Windows XP-ből annak idején. A bevételek kisebb mértékben, 41,5 százalékkal csökkentek, ami a drágább Vista-verziók nagyobb kedveltségének köszönhető. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a termék összességében gyengén muzsikál: a Vista ugyanis viszonylag erős hardvert igényel, ezért a felhasználók többnyire új PC-vel együtt, előtelepített változatban jutnak hozzá. A Microsoft adatai szerint a Windows-eladások több mint 80 százalékát az előtelepített verziók adják, márpedig a személyi számítógépek forgalma a Windows XP megjelenése óta közel megduplázódott.

Egy operációs rendszer sikerét a vállalati ügyfelek frissítési hajlandósága is erősen befolyásolja. A Windowst használó cégek azonban egyelőre kivárnak, a Vista első szervizcsomagjának jövő év elejére várt kiadásáig. Emiatt elképzelhető, hogy a Microsoft nem tudja tartani magát ahhoz a prognózisához, amely szerint a vállalatok kétszer olyan gyorsan váltanak majd Vistára, mint tették azt az XP esetében.

Az NPD a jelentését a nagyobb amerikai kiskereskedelmi láncok – az Amazon.com, a Best Buy, a Circuit City, a CompUSA, a Kmart, az Office Depot, az OfficeMax, a Staples és a Target – által szolgáltatott adatok alapján készíti el.

Azóta történt

Előzmények