Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    "Megkérdőjelezték továbbá az olyan gyakorlatokat, hogy visszaszámláló jelenik meg a képernyőn, különben nem garantálják a meghatározott időben való kiszállítást."

    Nem tudom pontosan mit ertenek ezen, de nalam ez teljesen termeszetes, peldaul ha rendelek valamit Prime-al ami masnapra jonne meg, nyilvan van egy limit amig ez teljesitheto.

    Ilyenkor irja az app, hogy ha 4 oran belul megrendelem (peldaul legkesobb este 7ig), akkor masnap megjon. Maskulonben nem teljesitheto, csak egy nappal utana.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Az Amazonnál több probléma is van amellett hogy nálunk még nincs. :DD

    Egyrészt lassan meg kell fontolni, hogy kitiltsák mindenhonnan, mert ha az nem monopólium akkor nincs értelme a szónak. Másrészt el kellene tüntetnie a sok ipari hulladékot ami Kínából jön, vagy legalább ne engedni nekik, hogy átverjék a vásárlókat, kamu review-ekkel, a termékoldal utólagos átszerkesztésével. Remélem az EU őket is komolyan célozza emiatt valami multimilliárdos büntetéssel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Tigerclaw #2 üzenetére

    Tekintve a monopolium teljesen mast jelent mint amit te ra akarsz huzni, van ertelme a szonak, csak itt nem all fenn.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Busterftw #3 üzenetére

    https://www.statista.com/statistics/274255/market-share-of-the-leading-retailers-in-us-e-commerce/

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Tigerclaw #4 üzenetére

    Tehat az US piac 37.6%-a van nekik, van 9 masik versenyzo a piacon (sokkal tobb, ez a top 10, ami 60%-ot tesz ki) a tobbi versenyzo birtokolja a tovabbi 40%-ot.
    Na most akkor nezzuk mit jelent a mopolium:

    "A monopólium olyan eladót jelent egy piacon, amelynek nincsen versenytársa."

    Se az adott piac teljes, kizarolagos birtoklasa, sem a versenyzok hianya nincs meg itt.

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Busterftw #5 üzenetére

    A top 10 -es listán nekik van 37,6%, a mögötte lévő legnagyobb vetélytársainak meg összesen 22,4%. A második helyezettnek 6,4%. Ha nem is tiszta monopólium, de gyakorlatban mégis az.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Busterftw #5 üzenetére

    "A monopólium olyan eladót jelent egy piacon, amelynek nincsen versenytársa."

    Amúgy nem. A monopólium kizárólagos jogot jelent valamihez, valamely területen.
    Monopol helyzetben van az összes víz, áram,... szolgáltató. Kizárólagos szolgáltatási jogot vásárol egy adott térségre, meghatározott ideig. Habár az országban több áramszolgáltató működik, de a mások területén nem szolgáltathatnak.
    Például Németországban egy adott lakhelyen több áramszolgáltató közül lehet választani.
    Münchenben legalább 12 szolgáltató, összesen 78 ajánlata között lehet választani.

    Az Amazon nincs monopol helyzetben sehol sem. De több helyen meghatározó szereplő az online piacon. Pontosabban a teljes piacon.
    A helyi és nemzetközi áruházláncok árcsökkentésre kényszerültek. Sokáig látszat harcot vívott a Mediamarkt és a Saturn. Mind a két lánc tulajdonosa a Metro volt. (Miután elfogyott az extra profit, elengedte mind a két láncot önálló életet élni.

    Az Amazon nem csak saját termékeket forgalmaz. Piacteret biztosít a kisebb - nagyobb kereskedő cégeknek is. Az együttműködés legalacsonyabb szintjén kizárólag az Amazon fizetési rendszerét használják a kereskedők. A legmagasabb színt, amikor csak a terméket szállítják az Amazonnak. Minden mást az Amazon intéz. Beleértve a szállítást is.

    Az alkalmazkodni tudó kiskereskedőknek és kisvállalkozásoknak a túlélést és a növekedést biztosítja az Amazon. (és az eBay) Hatalmas piacon értékesíthetik a termékeiket.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Busterftw

    veterán

    válasz Tigerclaw #6 üzenetére

    Pontosan, tehát nincs monopólium.
    Ha csak az a 10 lenne a piacon, akkor sem lenne monopólium.
    De ha csak az Amazon lenne meg mégegy cég, akkor sem lenne monopólium.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Hieronymus #7 üzenetére

    Ne nekem mondd, írj a Wikinek meg az online értelmező szótáraknak.
    Addig meg amúgy igen, definíció szerint ezt jelenti.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Én mint vásárló örülök majd, ha megjelenik nálunk is az Amazon, de tudom hogy rengeteg kiskereskedő, online és hagyományos tönkre megy majd, nem beszélve arról, hogy sokkal kevesebb adót fizet majd, mint akiket kiszorít.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • blueMerle

    veterán

    Na ja, Lengyelország. Egész biztosn nincsenek kormányközeli kapcsolataik az Allegro oligarcháinak....oh wait :D Pusztán érdekes, hogy az Allegro nem kap ilyen büntetést, mert ott aztán minden rendben van :U

    [ Szerkesztve ]

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Tigerclaw #10 üzenetére

    Alapjában véve a kereskedőnek semmi értelme. Abszolút nélkülözhetőek, nem adnak hozzá semmit a termékhez. Mindössze áthidalja a gyártó és a vevő közti időbeli, és térbeli eltolódást. Ha ezt a problémát automatizálni lehet algoritmusokkal, akkor az lenne a fura ha megmaradnának. Az adót sem ők fizetik, hanem a vevő a termék árában.

    Kérek egy számot a jútútú

  • blueMerle

    veterán

    válasz Tigerclaw #10 üzenetére

    Dehogy megy tönkre. Nálunk Szlovákiában pár hete jelent meg az Allegro, értsd: mindenki, akinek van egy csöppnyi esze pakolja fel oda a cuccait. Ha megjelenik az Amazon az két gigász harca lesz, az győz, aki kevesebb jutalékot kér. So simple :)

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #12 üzenetére

    Ez most április elsejei tréfa?

    Ha akarsz venni egy kiló krumplit elbuszozol/autózol a termelőhöz?

    Ha szükséged van egy vasalóra, elmész a gyártóhoz?
    Vagy megrendeled és fizeted a postaköltséget?
    Mind két esetben legalább annyiba kerül a termék, mint a közbeiktatott kereskedővel.

    Pontosan azért alakultak ki a kereskedések, hogy egyszerűbbé és olcsóbbá váljanak a vásárlások.
    A gyártóknak hasonló méretű szervezet kellene fenntartania, mint a kereskedőknek. A kereskedők viszont több/sok gyártóval állnak kapcsolatban. Rajtuk keresztül árusítva olcsóbbak a termékek, mint saját hálózattal.

    Egyszer valaki azt mondta, hogy a gondolkodás nem fájdalmas dolog. Én most Einsteinre fogom. :DD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • totron

    addikt

    válasz Hieronymus #14 üzenetére

    Az nem rossz gondolat, hogy elmész az előállítóhoz. Alapvetően megkövült, bebetonozott rendszerek és azok sarcai játszanak, úgyhogy ha valakiben ott élnek aktívan a jobbítás, költségminimalizálás és minőségmaximalizálás elvei, azzal semmi gond nincs. Hajlamos arra a felállásra kifutni a folyamat, hogy mások hízó zsebei miatt faljuk a szart és használjuk a sorjás eszközt. Néha, változásokkor belegondolunk ebbe, de alapvetően a kiszolgáltatottság játszik, némi ellentmondásban a fogyasztói sokasággal. A kereskedő/közvetítő, mint személy alapvetően svindler mondja valaki, hogy alapból nem ez ugrik be, mondjuk inkább azt, hogy a szükséges köztes platformból ildomos megtalálni a legelőnyösebbet. Más kérdés, hogy ma már ez a kettő összemosódik, a Amazon az új termelői piac, a logó az arc, ennek ellenére ki lehet érezni Tasunkó soraiból, hogy végeredményben a feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna. Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik. Hogy a hiánygazdaságtól mi választja el és honnan is beszélhetünk igazi túlkínálatról, az nem csak száraz papírformában írható fel, kulturális és igényszint, korszellem függvénye is.

    A köztest mindezek mellett és ellenére kivenni nem lehet, optimalizálására is kizárólag szubjektív opciók ugranak be.

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #14 üzenetére

    A gyártóknak hasonló méretű szervezet kellene fenntartania, mint a kereskedőknek.

    Úgy mondod, mintha egy fiktív, nem pedig már rég gyakorlati dologról beszélnénk.
    A gyártásban is gyakori a darab csomagolása. A darabszám softwerekkel van rögzítve, elszámolva stb. Csak egy címet kell rádobni, és ez be fog következni, látszik hogy közelítünk hozzá. Pl. az aliexpresses árut tökmindegy hogy egy helyi kereskedőnél veszem meg, vagy egyenesen elpostázzák a címemre, még ha az ár ugyanaz is. Itt már a kereskedelem leginkább szállítást jelent, és voltaképpen nettó szoftweres tudatmanipuláció amit hozzátesz. Ráadásul egy jóval kisebb létszámmal gazdálkodó részleg, aki az algoritmust programozza, ami a keresési adataim alapján próbál rávenni olyan dolgok megvételére, amit alapjában véve nem volt szándékomban.
    Persze az is lehetséges, hogy ez a kereskedelemnek betudott dolog, annyira konkrét kontúrokat kap, ami által értelmezhetővé válik tömegek számára, és a jövőben kialakul egy nyomás, amiben hátrébbszorul a tudatmanipuláció, és szabályozni próbálják azt hogy milyen módon, és mit lehet árulni.
    A vasaló esetében egy szokásbeli akadályról beszélünk, hogy a délutáni műszak, miért is ne kapja meg a megrendelésem, ami alapján a sor végén kipottyanó vasalót, még melegen postázzák, akár doboz nélkül. Húsvéti locsolkodás is szokás volt, mára meg már kiveszett. Teljesen használható eszköz a vasaló anélkül is hogy fényképes dobozban lenne, amin háziasszony vasal boldogan.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • totron

    addikt

    válasz Tasunkó #16 üzenetére

    Persze az is lehetséges, hogy ez a kereskedelemnek betudott dolog, annyira konkrét kontúrokat kap, ami által értelmezhetővé válik tömegek számára, és a jövőben kialakul egy nyomás, amiben hátrébbszorul a tudatmanipuláció, és szabályozni próbálják azt hogy milyen módon, és mit lehet árulni.
    Ezt nem is teljesen értem, de főleg az nem világos, hogy honnan jönnek ezek.

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz totron #17 üzenetére

    Ahogy a gyártó és a vevő közt a szállítás lesz a meghatározó, úgy a többi rész amit kereskedelemnek hívunk, lényegében mire fog majd korlátozódni? A csomagolás is a szállítás része. Elég látványossá válik, hogy amit kereskedelemnek hívunk csak egy szemfényvesztés.
    Pl. ha rendelek valamit, az be van csomagolva, valami műanyagba, színesbe, képekkel. Ezt aztán feldolgozza egy webes felület, ennek hatásaként becsomagolják újból és elküldik, tehát 2 csomagolást fizetek. Megálltak 2-nél valamiért, nyilván mert ha 6szor játszanák le, az már feltűnő lenne, tömeges felháborodást keltene, és a 2 marad egy konszenzus, aminél még nem jön létre akció, ellenhatás. Nálam mondjuk létrejön már 2nél is, de nem egyedül élek a bolygón, és polgártársaimmal ennyire toleráns halmazt tudunk képezni.
    Éppígy ha az ismert kereskedelemről bármiféle értelmes tevékenységet lefejt, mondjuk a számítástechnika, technológiák, akkor kizárólag szemfényvesztésből fog állni, ami reakciót okoz majd gondolom.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz totron #15 üzenetére

    "végeredményben a feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna. Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

    Ez kicsit mindenről szól. Nézzük meg részletesen.

    "...feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna..."

    Ezt ki állapítja meg és mit használ etalonnak a hasonlításhoz?

    Ami neked felesleges, nekem szükséges lehet. Ha valamire valóban nincs szüksége a vásárlóknak vagy kb. használhatatlan, szóróajándék ként fogja végezni a legjobb esetben. Vagy közvetlenül a hulladékfeldolgozóban köt ki.
    Ha tartósan gyárt egy cég szükségtelen dolgokat, önmaga is szükségtelenné válik. A nemlétező bevételből nem fog megélni. Nyilván van piac torzító beavatkozás. Egy időben, a használhatatlan lélegeztetőgépeknek is nagy keletje volt.

    Ki állapítja meg azt, hogy mennyire drága egy termék?
    Szerintem a fogyasztó. Ha túl drágának találja nem vásárolja meg. Keres alternatív terméket.
    A gyártó is optimalizálja az árait. A normális gyártónak a legnagyobb realizálható bevételre van szüksége. Nem arra, hogy néhány százaléknyi terméken kaszáljon nagyot. A maradékot bezúzza. A legnagyobb bevétel annál az árnál van amelyiknél a termékének több mint 99%-t képes értékesíteni.
    Ez alól a rajongótáborral rendelkező gyártók kivételek. A vásárló családja majd két évig zsíros kenyéren fog élni, de az áhított telefon meg lesz. Lehet mutogatni.

    Abban viszont egyetértek, hogy a járművekhez hasonlóan, az elektronikus termékek esetében is minőségi minimumot kellene előírni a forgalomba hozásához.

    "Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

    A választék és a túlkínálat csak felületesen függenek össze.

    A túlkínálat másképpen fogalmazva a fizetőképes kereslet hiánya.
    Ennek az lehet az egyik kényes pontja.
    Ha olcsóbb lenne többen vásárolnák meg. Akció.
    Ha olcsóbb lenne az ár, megvásárolnák a terméket, de még akkor sem tudnák megvásárolni. Gazdasági válság.
    A terméket a jelenlegi áron is meg tudnák vásárolni, de kevesebb pénzért sem vásárolnák meg. Nem tudnák mire használni. Egy kézi-kasza élező automatagép nem létező űrt tölt ki a piacon.

    Dolgozok egy cégnek. Irodai kellékeket forgalmaz. A kis adagos kávétejszíntől, a professzionális 3D nyomtatóig. Kivéve a számítógépeket.
    Lényegében nagy tételben vásárolnak, csomagolnak és leszállítják a vásárlóiknak. Van sajátmárkás nyomtatópapírjuk, borítékuk, ...
    A problémájuk, hogy csökken a kereslet. Nagy a konkurenciájuk. A kb 30 éves technológiát le kell váltaniuk, túl magas a munkaerőigény. Egyes termékeket már ők is az Amazontól vásárolják. Olcsóbb így mint közvetlenül a gyártótól.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #19 üzenetére

    Az hogy az Amazonnál van, annak nincs sok értelme. Az Amazonnál ideális esetben addig van, amíg becsomagolja és postázza. Ahogy a Boeing sem használ raktárkészletet, pont ez a logisztika, amivel ilyen gazdag lett az Amazon, hogy időben reagált a technológiai fejlődésre.
    A gyártó árszabása egy külön mese, mert simán vehetsz olyan cuccot, aminek az árából elvisz egy kedves helyi jellegű kiskereskedő 60%-ot és akkor még akiktől szerezte azok sem szégyenlősek, így a gyártó lát belőle valami elhanyagolható százalékot és nincs összefüggés a gyártási ár és a vételár között, tehát egy csökkénő vételár esetében a gyártónak kifizetett ár lehet éppen növekvő tendenciát mutat. Persze ettől még egyenesen a gyártótól venni sem muszáj hogy olcsó legyen, mert elsősorban szerződésre gyártanak, és valami belsős bratyijának kiszervezi azt hogy árulja a cég termékeit úgymond közvetlenül a gyártótól, aki megnyomja a ceruzát, úgymond szerinte a piac ilyen árat kíván, és akkor végeredményben simán lehet drágább, mintha a szerződött amazonnál megrendeled, aki szintén a lehető legrövidebb összeköttetésben van a gyártóval. Az amazon lényegében csomagoló HR részleg, a csomagolókat kell szervezni, hogy olcsón és kellő létszámban munkába álljanak, illetve egy webes felület amit karbantartanak.
    Ez egy westerndíszlet szélhámosság, egyszer úgyfog a parasztra ráborulni az egész hogy csak pislog majd alatta. És akkor ez alapján számolják ki a gazdasági előrejelzéseket, és akkor hogy ne röhögjél olyankor.
    A gazdasági válság 2008-ban fantasztikusan jó példa, ami pár hét alatt robbant, de a pár hét előtti utolsó napon a gazdasági szakértők tömkelegének halvány lila fingja nem volt arról hogy bekövetkezik. Kb. annyit tudtak kiolvasni a számokból, mint a dinoszauruszok a meteorbecsapódás előtt egy perccel még békésen legelték a páfrányt.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #20 üzenetére

    "A gyártó árszabása egy külön mese, mert simán vehetsz olyan cuccot, aminek az árából elvisz egy kedves helyi jellegű kiskereskedő 60%-ot és akkor még akiktől szerezte azok sem szégyenlősek, így a gyártó lát belőle valami elhanyagolható százalékot és nincs összefüggés a gyártási ár és a vételár között, tehát egy csökkénő vételár esetében a gyártónak kifizetett ár lehet éppen növekvő tendenciát mutat."

    Kicsit bajban vagyok. Ez a mondat megint nem kissé túlbonyolított lett.

    Ha a helyi kiskereskedő elvisz 60%-ot, az Amazon meg kevesebbet, akkor mi a bajod?

    A gyártási ár, inkább a gyártói eladási ár. Annak sincs túl sok köze az előállítási költséghez.

    "Az Amazonnál ideális esetben addig van, amíg becsomagolja és postázza."

    Úgy látom még nem ment át. Az Azon egy piactér. Az Amazon saját eladása csak része a teljes forgalomnak.
    Jelen vannak kiskereskedők is. Az Amazon nélkül már bezárták volna a cégüket. Egy fizikai üzlettel már tönkre mentek volna. Például a használt könyv kereskedés.
    Van olyan kereskedő, ami csak az Amazon fizetési rendszerét használja. Van olyan amelyik csak beszállítja a termékét és mindent az Amazon végez.

    "Az amazon lényegében csomagoló HR részleg, a csomagolókat kell szervezni, hogy olcsón és kellő létszámban munkába álljanak, illetve egy webes felület amit karbantartanak."

    HR (humán erőforrás menedzsment)

    Nem gondolnám, hogy az Amazon embereket is forgalmaz. :D
    Nem teljesen korrekt, de kb az összes kereskedőház így működik.
    Sok ember már nem dolgozik a raktáraikban. A tárolás és előkészítés teljesen automatikus. Egyedül a csomagoláskor van szükség emberre.
    A saját forgalmazású termékeit, hozzám már másnap kihozza.

    "Ez egy westerndíszlet szélhámosság, egyszer úgyfog a parasztra ráborulni az egész hogy csak pislog majd alatta. És akkor ez alapján számolják ki a gazdasági előrejelzéseket, és akkor hogy ne röhögjél olyankor."

    Mégiscsak április elseje van. :DD Ha te mondod...

    "A gazdasági válság 2008-ban fantasztikusan jó példa, ami pár hét alatt robbant, de a pár hét előtti utolsó napon a gazdasági szakértők tömkelegének halvány lila fingja nem volt arról hogy bekövetkezik."

    Inkább bank válság volt. Magát a gazdaságot kevésbé érintette. Legalább is Európa nyugatabbi felén.

    Most viszont szerencsénk van. Nem lesz itt válság, amikor ilyen jó szakértő, szakért itt!

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #21 üzenetére

    A gyártási ár, inkább a gyártói eladási ár. Annak sincs túl sok köze az előállítási költséghez.
    Nem, nem. Arra gondoltam amibe kerül előállítani a gyártónak a terméket.
    itt írtad:
    A gyártó is optimalizálja az árait. A normális gyártónak a legnagyobb realizálható bevételre van szüksége.

    Viszont a termék ára meg nem a legyártásnak az árával függ össze. Ha például egy kereskedő nyer rajta 60%-ot a gyártó már csak 40-et tud, így a legnagyobb befolyása a kereskedőnek van az árra. Nyilvánvaló hogy a gyártók túszul estek a kereskedelemnek, mivel a piac diktálja az árat. Valamiért dönthetnek arról hogy nem közvetítenek, így a gyártó nem tudja eladni, ezért eladja azon az áron amiért kiközvetítik. Sok értelme nincs, mint a világgazdaságnak általában, de ha a kereskedelem már lényegében egy algoritmus csak, akkor a vevőről tudjuk hogy végtelenül ostoba és nyilván otthagyja szívesen a pénzét, de a gyártó miért hagyná majd a pénzét a kereskedőnél? Pláne ha mindinkább már csak 1 gyártóról beszélhetünk, ami Kína.
    Másrészt meg a vevő szabja meg az árat, ha megveszi de a vevő meg pszihológiai manipuláció áldozata, amit a kereskedelem elkövet rajta. Ráadásul nincsenek feltüntetve a legyártás költségei, nem tudja milyen körülmények közt gyártották, nincs tájékoztatva a kereskedő hasznáról, így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról, csupán egy villanykörte ami nyaralni jár.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #22 üzenetére

    "Viszont a termék ára meg nem a legyártásnak az árával függ össze. Ha például egy kereskedő nyer rajta 60%-ot a gyártó már csak 40-et tud, így a legnagyobb befolyása a kereskedőnek van az árra."

    Vannak fixidea szintű számaid. 60 és 40.
    De ez nem így működik. A zöldség és gyümölcs esetében, mivel gyorsan romlandó az árú, nagy a kereskedő árrése. Ezzel kompenzálja a megromlott - kidobott árun keletkezett veszteséget.

    A szórakoztató elektronikát forgalmazó üzletekben a kis alkatrészeken és kiegészítőkön, hármat fizet - egyet kap akció van. A drágább eszközök esetében nem nagyon lehet feljebb menni az átlagos áron. A vásárló nem hülye. Nem azt nézi, hogy vehetné meg a legdrágábban azt a készüléket.

    Ezt rendszeresen kihagyod a gondolkodásból. A szoci időkben volt a keravil hálózat, egyen árakkal. A monopóliumban olyan árat szabtak meg, amit akartak.

    "Nyilvánvaló hogy a gyártók túszul estek a kereskedelemnek, mivel a piac diktálja az árat."

    Aki ezeket az alaptalan rágalmakat a fejedbe ültette, sohasem volt kapcsolatban a való élettel.
    A kereskedők sem a maximális eladási árat akarják. A kereskedők szentgrálija a maximális forgási sebesség.
    Ezért léteznek akciók.

    Ha valami beragad, akkor a beszerzési ár alatt is eladja a készletet. Egyrészt a raktárban foglalja a helyet a kelendő áruk elől. Másrészt a pénze áll benne, amivel kelendőbb árukat tudna vásárolni.
    Azért is akcióznak, hogy növeljék a vásárlók számát. Ha már ott van a vevő, valószínűleg mást is fog vásárolni.

    A magas forgási sebesség, ami moderált árakat jelent, biztosítja a magasabb hasznot, nem a magas ár.
    A meglévő pénzével hányszor tud árut vásárolni egy adott hónapban. Az árrések ismeretében kiszámítható az értéktöbblet. Ennek kell magasnak lennie.

    "Másrészt meg a vevő szabja meg az árat, ha megveszi de a vevő meg pszihológiai manipuláció áldozata, amit a kereskedelem elkövet rajta."

    Elmúlt április elseje.
    A kereskedő az akciókkal manipulál, a gyártó a reklámmal. De a vásárólak így lenézni, ahogyan leírtad nagyon durva.

    "Ráadásul nincsenek feltüntetve a legyártás költségei, nem tudja milyen körülmények közt gyártották, nincs tájékoztatva a kereskedő hasznáról, így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról, csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

    A gyártási költségeket akarod tudni?
    Első körben azt kellene tisztázni, mi a gyártási költség. Pontosan miket tartalmaz.
    A kereskedő hasznáról miért kellene tájékoztatni a vásárlót. Ha egy képzelt határnál magasabb, akkor soha többé nem vásárolsz kenyeret és tejet?

    "így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról"

    Mindenki el tudja dönteni, hogy az eladási ár ismeretében megvásárolja a terméket vagy sem. Nem kell hülyének nézni mindenkit.

    "csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

    Te jársz nyaralni?
    Nem hiszem.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #23 üzenetére

    Vannak fixidea szintű számaid. 60 és 40.

    Ez egy példa volt arra, hogy semmiféle rendszer vagy felépítmény nincs az ár mögött. Van ilyen arányú nyereség, van ennél több. Van amin kevesebbet, teljes az anarchia. Egyébként ezt magába foglalja az hogy a piac diktálja az árat, tehát amennyiért megveszik. Ha 100xos áron veszik meg akkor annyi, márpedig ilyen módon a kereskedelemben túl sok pénz keletkezik, hozzáadott érték nélkül.
    Hogy miért kéne tájékoztatni? Mondjuk mert természetes, hogy mindenkit kéne hogy érdekeljen, hogy amiért megdolgozik pénz, azt épp egy átveréssel elszedik tőle, akkor tisztában legyen vele legalábbis hogy mi történik.
    Ha azt veszed Josip Bezos az amazon ősatyácskája, is a kereskedelemben található haszon egy részét csatornázta át magának. Az automatizált működés miatti, jóval csekélyebb ráfordítással, így még nagyobb hasznot tudott létrehozni, ami pár év alatt katapultálta a világ leggazdagabb cégévé, ami árulkodó arról hogy micsoda működés is ez a kereskedelmnek nevezett engedélyezett fosztogatás.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #24 üzenetére

    Bocsika nem érdekel.
    Százszoros árakat emlegetsz. :F

    Amúgy Jeff Bezos született Jeffrey Preston a neve. Az automatizálás költség csökkentő tényező. Csak akkor tud nőni egy kereskedő cég, ha a olcsóbb a többinél. A keletkező többlet nyereséget megosztja a vásárlóval.

    Nem kell válaszolnod. Elmúlt elseje, a viccekre már nem vagyok kíváncsi.

    Pápá

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #25 üzenetére

    A keletkező többlet nyereséget megosztja a vásárlóval.

    Ez az április 1.-i tréfa.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Busterftw

    veterán

    válasz Tasunkó #26 üzenetére

    Hat nem az.
    Nezd meg mit nyujt az Amazon az usernek, meg mit nyujt a tobbi online marketplatform.

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Busterftw #27 üzenetére

    Hmm. De a kifejezés hogy megosztja a nyereséget, úgy hangzik, mint a fifty-fifty.
    Az opciók amiket nyújt, lehetnek technológia alapúak, illetve ha olcsóbban kínálja, akkor is a lehetőségeihez képest a legdrágábban, amivel még elnyeri a konkurenciától a vásárlót, illetve a platformjára csábítja. Végeredményben a forgalmával és a technológiájával a gyártásra is nyomást tud gyakorolni, az egész jóval összetettebb, és az utolsó helyen sincs a szempont, hogy osztozkodhatnékja támadna.

    Kérek egy számot a jútútú

Új hozzászólás Aktív témák