- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Windows 11
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sakal83
addikt
válasz Alogonomus #57200 üzenetére
Azert 10% nem rossz foleg 4kn
-
KillerKollar
senior tag
Ezzel az a bajom, hogy még olyanoktól is hallottam, akik jellemzően kritizálni szokták a túlárazott hardvereket, hogy nem baj az, ha a következő generációba feljebb mennek az árak, mert akkora lesz az ugrás, hogy a Navi 33 így is olcsóbb lesz mint a 6900XT és hasonlóan gyors, úgyhogy húde jól fogunk járni. Igen ám, de a játékfejlesztők azt fogják látni, hogy akkor ez az új középkategória és aszerint (nem) fogják optimalizálni a játékokat. Ez már most látszik, elég megnézni a Dying Light 2-őt, ray-tracing mellett még az Nvidia csúcskártyáin is játszhatatlan pedig arra lett optimalizálva mert NV partner játék, a legerősebb, alig több mint 1 éves konzolokon is (PS5, Series X) választhatsz 1080p 60 fps ray-tracing nélkül, 1080p 30 fps ray-tracinggel vagy 1800-1944p 30 fps ray tracing nélküli opciók közül. Örülök, hogy vannak opciók de azért ez így elég gyenge 2022-ben. Szóval szerintem az lesz, hogy aki megvette az 2-3x MSRP áron a 3080-3090-6800XT-6900XT-ket az 1-2 év múlva azzal fog szembesülni, hogy a kártyája már is egy 1080p 60 fps kártyává degradálódott a friss megjelenések esetén, márpedig kétlem, hogy ennyi pénzért az lett volna a target. De nem baj a Navi 33 meg a 4090 azoknál is tudja majd a 4K@60-at meg az 1440p@144-et. Ja, hogy ezeknek már a "normál" (MSRP) ára is 2000-3000$? Bocsi ez az új normál. Ha a konzoloknál lesz végre rendes készlet és valóban 500$ lesz a PS5/Series X akkor RIP PC gaming . Tudom, ezt is sokszor hallottuk már, eddig én is mindig megmosolyogtam, de olyan szerintem még soha nem volt, de a közelmúltban biztos nem, hogy egy középkategóriás videókártya 2-3szor annyiba kerül mint egy konzol.
-
Busterftw
veterán
válasz KillerKollar #57203 üzenetére
Szerintem nem annyira veszes a dolog, epp most keszul RT/DLSS patch fix is.
1440p High-on nalam RT nelkul siman van 100+ FPS a varosban, RT DLSS Quality meg 70+.Es ez csak javulni fog.
-
KillerKollar
senior tag
válasz Busterftw #57204 üzenetére
1 milliós videókártyával elfut 1440p-ben a játék? Ennek örülni kellene? 3080 Ti-nél szerintem 4K@60 vagy 1440p@144 a minimum, de biztos én vagyok túl igényes. Én amúgy ha hardver review-er lennék és mondjuk 1-10ig pontoznám a hardvereket akkor ha a 7900XT/4090 valóban ilyen 2000-3000$ MSRP lenne, akkor azt csinálnám, hogy belőnék egy targetet, legyen 4K@60, tesztelném a legigényesebb játékokat, minden ultra, RTX max, semmi DLSS meg upscaling, ha találok 1 játékot, ahol nem tudja megütni repül a 0 pont. Irreálisan magas ár mellé szerintem jogos az irreálisan magas elvárás. Ja, hogy az nem úgy megy, minden játéknál lehetetlen, hogy meglegyen, szarul van optimalizálva, bla-bla... Hát akkor meg nem úgy megy, hogy 1-2 milliót fizetek egy szaros videókártyáért
-
Busterftw
veterán
válasz KillerKollar #57205 üzenetére
1199 euroert vettem.
4K@60 RT mellett? Mert anelkul meg van az, Youtube videok alapjan.
A varosban 1440p High-on kb 120FPS az atlag es ez launchkor.
Persze orulnek en is, ha 4K@300 fps lenne RT-vel, de nem tudom hol voltal az elmult 5+ evben amikor minden AAA/AA jatek igy jon ki launchkor es ez meg a jobbik eset.Miert csinalunk ugy, mintha a jatekok nem valtoztak volna az evek soran?
Ezt mar irtam mashol is, egy 1080p jatek 8 eve nem olyan technikailag es kinezetre mint a mai 1080p.Az arak meg elszalltak, aligha a dev studiok tehetnek rola.
[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
senior tag
válasz Busterftw #57206 üzenetére
Akkor te szerencsés vagy, de ha megnézed, a legtöbben nem ennyit fizettek, nem mintha az kevés lenne.
Nem a dev stúdiókra haragszok (bár rájuk is, mert az utóbbi időben szokás lett félkész játékokat kiadni, Cyberpunk 2077, Battlefield 2042, Dying Light 2), hanem a hardver gyártókra. Kinyírják a PC gaming piacot mert rövid távon kaszálni szeretnének. Én értem, hogy a 4K 300 fps RT-vel irreális elvárás a hardverrel szemben, de az 1 milliós vételár kifizetése meg irreális elvárás a vásárlóval szemben. Értem én, hogy bányászat, hogy Covid, hogy chiphiány, hogy supply-chain, csak az a baj, hogy mire megoldódnak ezek a problémák addigra normalizálva lesznek ezek az árak. Most kiadnak egy impresszív generációt, és mindenki ledobja az állát, hogy úristen mekkora teljesítmény ugrás, érthető, hogy feltolták az árakat az egekbe. De az azutáni generációnál megint megkapjuk a szokásos 30-40% extra teljesítményt, igen, nem lesz valószínűleg még egyszer akkora ugrás árban sem, de mindegy, akkor már a középkategória is 600$, mert már az azelőtti generációban is az volt. Ez az új normál. A PC gaming pedig a gazdagok kiváltsága lesz majd szép lassan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57203 üzenetére
A Dying Light 2-nek nagyon el lett baszva a motorja. Eleve ez egy nagyon sokat csúsztatott játék volt, amit igencsak konzolra optimalizáltak, de itt gond, hogy a PC-s shaderek nagyon különböznek. Egy rakás kód meg van írva konzolra SM6.x-be, és PC-ben mégis SM 5.x-ben van futtatva egy jóval butább és jóval lassabb verziója ugyanannak a kódnak.
Nagyon szembetűnő, hogy maga a DX12-es kód alapvetően el van baszva. Ez ott látszik, hogy egy RX 6900 XT a DX11 driveréből ~170 fps-re képes Full HD-ben, míg DX12-ben ugyanez az adat, ugyanazzal a grafikával ~160 fps. És ugye az AMD-nél megszoktuk, hogy gyorsulni szokott a DX12-től. Az NV-nél a driverek stagnálnak, mind a DX12 mind a DX11 kód ~150 fps tud ugyanitt RTX 3090-nel, ez valami CPU-limit lehet, amin az NV hardvere/drivere nem tud túljutni. De a CPU egy 12900K, tehát kezdeni se lehet vele semmit hardveresen. Talán az 5800X3D segíthet picit, de nem fogja megváltani a világot.
Na most az eddigi adatok alapján azért nem gyorsul a DX11-ről DX12-re váltásnál, mert a fejlesztők mindent amit lehet direkten a root signature-be mentenek. Ez azért nem ajánlott, mert maga a root signature nem támogat minden formátumot. Ahhoz, hogy ez működjön a Dying Light 2 veszi a konzolos formátumokat, beleírja a memóriába egy leíróhalmazba, majd ott átkonvertálja őket egy olyan formátummá, amit a root signature direkten kezel, és ekkor átmásolják oda a puffert, amivel dolgozik a játék. Majd minden frissítéskor visszamásolják a leíróhalmazba, ahol visszakonvertálják az eredeti formátumba. Ez olyan bődületesen nagy marhaság, hogy elmondani nem lehet, és csak ezen a konverzió-másolós hülyeségen minimum 30%-os teljesítményt veszít a játék DirectX 12 alatt. Valószínűleg ebből jön a DX11-hez viszonyítva a lassulás, mert ott nem kell ez a konverzió.
Röviden akkora marhaságot csinálnak a Dying Light 2-ben, hogy azt a Microsoftnak oktani kellene egy "mit ne csinálj" előadáson. Sokkal gyorsabb lenne, ha direkten dolgoznának a leíróhalmazokba konverzió és másolás nélkül, és még lehetne minimum +20%-ot nyerni ha wave intrinsics függvényeket használnának DirectX 12 alatt SM 6.x-ből.
Ami látszik, hogy ez a játék alapvetően DX11-re készült, és az RT effektek miatt valahogy belehánytak egy alapszintű DX12 támogatást, ami úgy szó szerint kerülőutakkal belehegesztettek "éppenhogycsakműködőre". A sebesség itt nem számított, mert arra nem volt idejük. És itt igazából egy gyártó is tehetetlen. Ha rosszak az alapok, akkor az NVIDIA sem tud mit kezdeni vele, hiába támogatják pénzzel a fejlesztést. Az alapok annyira mélyek, hogy azoknak az átírása hónapokat venne igénybe, amit lehet, hogy beterjesztettek a kiadónak, aztán miután kiszámolták, hogy mennyi pénzbe kerülne, még a másik épületben is lehetett hallani, hogy: nein-nein-nein...
Én egy alapvetően elbaszott játékokból nem indulnák ki, de igen, szar dolog, hogy ez PC-n még megtörténik. Nyilván szar dolog, hogy megtörtént hasonló a BF2042-vel és a CP2077-tel is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
válasz KillerKollar #57207 üzenetére
Jo de akik annyit fizettek szerinted panaszkodnak? Mar kb masfel ev ota ez a GPU helyzet es nem ez az elso jatek ami igy fut.
Ertem az elegedetlenseget, de engem meg ezek az ismetlodo kommentek zavarnak, amikor mar 2 eve ez a helyzet.Ezen ugy lehetne valtoztatni, hogy senki nem vesz GPU-t, de az meg eselytelen.
Talan akkor, ha annyira beesik a crypto vagy mar POS miatt nem eri meg. -
KillerKollar
senior tag
Néztem a Digital Foundry elemzős videóit a játékról, konzolon se sokkal fényesebb a helyzet az a baj. Mint feljebb írtam a legerősebb konzolokon (PS5 - Series X), van 1080p@60 ray-tracing nélkül, 1080p@30 ray-tracinggel, vagy 1800p/1944p@30 ray-tracing nélkül. Semmi uspcaling tech, checkerboard rendering, a felbontás fix. Ez azért nem túl acélos. Az előző generációs konzolokon pedig 864p-ben fut a játék 30 fps-el, szóval ha eredetileg azokra lett tervezve a játék akkor az elég
"Én egy alapvetően elbaszott játékokból nem indulnák ki" Az a baj, hogy egyre gyakoribb az ilyen, gyakorlatilag a nagyobb címek jelentős százalékánál előfordul, rádadásul ezek nagy költségvetésű projektek amin rengetegen dolgoznak és mégis... az átlag felhasználót meg nem érdekik a technikai részletek és, hogy miért fut szarul a játék, Ő csak azt látja, hogy megvette a kis videókártyáját 2-3szor annyiért amennyibe a gyártó szerint eredetileg kerülnie kellene és szarul fut.
#57209 Busterftw:
Feltételezem, hogy panaszkodnak, de legalábbis panaszkodni fognak, ha majd év végén az új kártyák szarrá verik azokat amiket túlárazottan megvettek és rá 1 évre meg szarul fog futni minden a kártyájukon. Max azok nem panaszkodnak akiknek tényleg nem számít a pénz, azok meg úgyis megveszik mindig a legújabbat, kerüljön bármennyibe. A kommentek addig fognak ismétlődni, amíg meg nem szűnik a helyzet, másfél év nem elég ahhoz, hogy kihaljon a PC piac, hiszen bár már most is vannak sokan, akik ennyi pénzért nem tudnak/nem hajlandóak fejleszteni, de lehet, hogy nekik még van egy használható 2-3-4 éves videókártyájuk és úgy vannak vele, hogy ez most még elég, kivárok. De ha várnak még 2-3 évet és addigra is ilyenek lesznek az árak, függetlenül attól, hogy van-e bányászat, chiphiány,covid vagy nincs, akkor Ők le fognak lépni és vesznek egy konzolt vagy előfizetnek valami cloud gaming szolgáltatásra. Az valóban esélytelen, hogy senki ne vegyen GPU-t, de arra kéne bíztatni mindenkit, hogy túlárazottan ne vegyen ha nem muszáj, különben az lesz az üzenet a gyártók felé, hogy ezek az árak így rendben vannak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57210 üzenetére
A felbontásnál szerintem sokkal nagyobb baj, hogy a zseblámpára nem generál a játék árnyékot. Hello 2022...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég, ha a Microsoftot kérdezik. Ők már régóta mondják, hogy a root signature nem arra való, hogy erőforráspuffert rakjanak bele. Erre a leíróhalmazok vannak a DirectX 12-ben. Eleinte oké, hogy ebbe belefutnak, de lassan minden évben többször elmondja ezt a Microsoft, így 2022-ben már kínos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz KillerKollar #57205 üzenetére
Amíg az 1-2 mFT áron is elfogynak a csúcs dVGA kártyák, addig nem hiszem, hogy a gyártók problémázni fognak ezen...
Márpedig elfogynak...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Alogonomus
őstag
Azért mostanra már egyedül a 3090 maradt az 1 mFt-os árszint közelében, bár azok is inkább csak beragadt készletek lehetnek. A minimálisan gyengébb 3080 Ti bő 600 eFt, míg a 6900 XT szűk 600 eFt. A bányászláz lecsengésével az árak is normalizálódni kezdtek, pedig 2021 elejéhez képest még a jelentős infláció is megtolta az árakat.
Mindfactory alapján a csúcs dVGA kártyák területén nincs is nagy érdeklődés az Nvidia iránt. -
KillerKollar
senior tag
Kérdés, hogy azért fogynak el, mert olyan kevés a készlet, hogy ilyen keveset el tudnak adni, vagy azért fogynak el, mert a bányászoknak így is megéri, vagy azért, mert a gamerek ennyiért is megveszik. Ez majd akkor fog kiderül ha egyszer végre véget ér a chiphiány és a bányászat sem fogja már megérni. Amúgy annyira már nem igaz, hogy elfogynak, most már nem az a helyzet, hogy hozzá se tudsz jutni egyik kártyához se, beírod az árukeresőbe és kb az összeset azonnal készletről rendelheted 6 különböző helyről. Most már az a probléma, hogy az ára továbbra is sok helyen kétszerese annak, amennyinek lennie kellene. Tehát nem fogynak el, de még mindig drágább, mert gondolom a boltok berendelték jó drágán és nem akarják buktával továbbadni.
#57215 Alogonomus
Így kb a generáció vége fele, amikor amúgy is esni szokott az érdeklődés és jönnek a pletykák arról, hogy a next-gen mennyire felmossa majd a padlót a jelenlegi kártyákkal kezd majd normalizálódni a helyzet, kérdés, hogy a következő kártyákat hogyan árazzák majd be, mert attól tartok, hogy arra hivatkozva, hogy több mint 1 évig az MSRP többszöröséért mentek a kártyák, plusz infláció plusz most valóban nagy teljesítményugrás lesz fel fogják tolni az MSRP-t is az egekbe és ezáltal végleg bebetonozzák ezeket az árakat és ez lesz az új normál. Ami szerintem hosszú távon a PC gaming kivéreztetését jelenti majd, jelenleg még sokan vannak akik még normális áron tudtak venni olyan VGA-t ami még pár évig elég lesz nekik, de amikor eljön az ideje a fejlesztésnek, akkor lehet, hogy azt fogják mondani, hogy oké ennyiért nem fogok venni kártyát, inkább leszek konzolos. Azért az, hogy ha te mondjuk 100.000 forint környékén vettél kártyát 3-4 évente, akkor arra számítottál, hogy 3-4 évvel később infláció ide vagy oda hasonló összegért jelentősen gyorsabb kártyát kaptál szerintem egy reális elvárás/állapot volt. Nézd meg mi van most a 6500XT-vel, az RTX 480 2017-ből kb ez a szint és abból volt 8 gigás változat, plusz PCIe 3.0-ás gépben még el is veri szerintem. Értem én, hogy nem minden videókártya 1 millió és a legtöbbeket amúgy sem az a kategória érdeklni, de a megfizethető kategória se annyira megfizethető már, ráadásul amit kapsz az sz*r is ami nem mindig volt igaz, lásd GTX 1060/1050 Ti ami 1080p-re a mai napig elfogadható kompromisszumok mellett. -
Yutani
nagyúr
válasz Alogonomus #57215 üzenetére
Érdekes, hogy amíg az Radeonból a középkategóriát viszik inkább (6600/XT), addig a GeForce-ból inkább a felső kategória alját (3070 Ti). Az meg magáért beszél, hogy ez utóbbiból majdnem annyit adtak el, mint az AMD legjobban fogyó két kártyájából.
#tarcsad
-
Alogonomus
őstag
válasz KillerKollar #57216 üzenetére
Az új generációs csúcskártyák azért sokaknak valószínűleg nem lesznek alternatívák. Például a jelenlegi időnként 500 watt közelébe kerülő kártyákkal szemben az új kártyák már stabilan 500-600 wattos kártyák lesznek, amik valószínűleg néha még feljebb tévednek a számításigényesebb szituációkban, így valószínűleg riser kell majd hozzájuk, hogy ne az alaplapot fújják a 80+ fokkal teljes erőből. A csúcskártyák így valóban csak extrém gépekbe kerülhetnek, de el is hozzák a 100-120% gyorsulást.
A mostani generáció csúcskártyáinak a fogyasztási szintjére érkező új kártyák viszont szerintem csak jövő év második felében érkeznek. Egy 6900 XT vagy 3090 szerintem még messze van a nyugdíjazástól, még elég sokáig képviselhetik ezek a kártyák az "értelmes" csúcskategóriát. Persze jön a 6950 XT meg a 3090 Ti, de csak a listákon való versenyzéshez lesznek jók. Nagyjából 10% extra teljesítménytől nem tudsz majd eggyel magasabb grafikai minőséget választani.
Szélesebb körben majd akkor érkezik el a generációváltás, amikor a Navi 32 megjelenik. A Navi 31 kártyákból (RX 7900/7800?) még a gyengébbik is valószínűleg túl drága és "meleg" lesz a tömegeknek. A Navi 32-es (RX 7700?) lehet majd az első valós opció, mint volt az 5700 XT/2070 Super a 1080 Ti helyett, vagy a 6700 XT/3070 a 2080 Ti helyett. Az RX 7700 XT/RTX 4070 érkezéséig viszont a jelenlegi csúcskártyák szerintem bőven jók lesznek.
A megfizethető GTX 1060/1050 Ti és RX 570/580 kártyák ideje valóban lejárt, de még a 150 ezer forintos felsőközép-kategóriás 5700 XT sem jön vissza. Talán az Intel hoz valami jó ár/érték arányú kártyát piaci részesedésének a növeléséhez. -
KillerKollar
senior tag
válasz Alogonomus #57219 üzenetére
Majd meglátjuk, hogy a fejlesztők is így látják-e. Vagy azt mondják, hogy ja, hogy a 7600-7700 hozza a 6900 szintjét? Akkor ez az új középkategóira, 1440p 60 fps legyen meg, ha 4K@60-at vagy 1440p@144-et szeretnél akkor vedd meg 2000-3000$-ért az 500-600 wattos kártyát, ha meg megsüti a teljes gépedet akkor az már a te bajod. Fentebb felhoztam pár példát (Dying Light 2, Cyberpunk 2077, Battlefield 2042) amiből látszik, hogy már most vannak játékok amik nem képesek kompromisszum mentesen futni a jelenlegi csúcskártyákon, márpedig szerintem egy 3090 kategória a kompromisszum mentességről van szó. Nem arról van szó, hogy ezek a játékok játszhatatlanok lennének egy 3090-en, vagy hogy az 1-2 év múlva megjelenő játékok azok lesznek, arról van szó, hogy aki ennyit kiadott egy videókártyáért az szerintem jogosan várja el, hogy pár évig ne nagyon kelljen lejjebb adni a minőségből a legújabb címek esetén sem.
-
félisten
válasz Alogonomus #57215 üzenetére
Ez nem azt mutatja mennyire van ra erdeklodes ember,hanem azt hogy ennyit kaptak es tudnak eladni olvasd mar el a hozzaszolasokat.Te mindent ilyen szűrőn át tudsz csak ertelmezni?
Egyedul az MSI tudott szallitani nekik mult heten 3090 es 3080 Ti kartyakat,a heten kaptak meg par gyartotól,KFa +Palit kartyakat...Asus/EVGA hetek ota semmi,gigatol egy egy fajta beesik.
Ezek meg a banyaba mennek,nincs itt sok latnivalo.fele ekkora arfolyamon is oda mentek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
Hol is olvastad, hogy egyedül az MSI "tudott" szállítani nekik 3090 és 3080 Ti kártyákat?
Egyébként elég lenne csak felmenned a webshopba, és látnád, hogy nem csak MSI kártyákat árulnak 3090 és 3080 Ti verziókból.Szerk: Látom a válaszom hatására legalább kiegészítetted a hozzászólásodat a többi gyártó megemlítésével és a "múlt héten" magyarázkodással.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Alogonomus #57222 üzenetére
ezek mult heti ugye megvan hogy amit most latsz a boltban az a jelen? ,ma sincs EVGA es Asus,de mar jo ideje, ,gigabol 1 fele es jobbra elhuzva a tweetet lathatod melyik tipusokat adtak el.szinte csak MSI..Itt jobban lekovetheto mibol mi,az erkezo tipusokat is szoktak posztolni...[link] Az MSI jó,de Nvidianal a csucson megkerulhetetlen az EVGA es Asus,sokan ha nincs nem azt vagy nem onnan veszik,főleg ennyiért.
Szerk:
Jaj tenyleg.most jut eszembe az Nvidiara nincs kereslet a felsökategóriába ez jobb magyarázat.
Azert a reddites linken mar lathatod hogy a 6.heten 130 db ment el 3080Ti bol..Sajnos mindent elvisznek.ha nem gamerek akkor a banyaszok..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem elég sok top VGA el sem jut a boltokig. Szóval itt a bánya a probléma. Hogy fogalmazzak finoman... amíg szar van, lesz légy is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MZsoltee
veterán
Bejött az utóbbi években a 4K és a 144hz, egyrészről gond másrészről öröm. Azt hiszik az emberek, hogy a 144hz-től lesznek gamerek, vagyhogy teljesen más valami 4K-n, mint 1440p-n.
Előtte a 1080p 60hz volt a középkategória, a budget meg a 720p.
Mára a 1080p 144hz/1440p 100hz/4k60hz-et akarunk középkategóriában.
Ezt kb ma egy 3080-as vagy 6800(XT) tudja hozni, különösebben nagy fejlődést nem látni sajnos így technológiai oldalról, így csak nagyobb méretú, ezáltal komplexebb és drágább chippekkel lehet ezt kielégíteni. Természetesen ezek többet is esznek.
Szóval lesz csúcskártya 1440p 165hz-re/ 4k 144hz-re 8K/30hz-re tuti, csak 600W-ért és 4000-5000 USD/EUR-ért. Ha valakinek kell fizesse meg.
Valamivel jobb fogyasztással hasonló áron lesz majd a 3080/6800-nak utódja 4070ként és 7700ként talán. De árban nem lesz nagyon esés. Marad a hiány és a relatíve drága technológia.
Kicsit provokatív lesz a következő mondatom.
Igazából szerinetm nem is kell már nagyobb teljesítmény. A gamingnek a válsága abból adódik, hogy már egyre nehezebb újdonságokat kitalálni és ezt a grafikával akarják elfedni.
Komoly géppel mostanság olyan játékokat játszom, amire egy 1660Super, elég lenne 1440p 60hen.
Oxygen, Workers, Diablo 2 res, AC BlackFlag, WOT. De egy Dyinglight 2 re is elég lenne 1440p mediumon egy 1660 Super.
Szóval lehet megöregedtem, de azt érzem, hogy a gamingnek nem a hardverek most a fő problémái, hanem az, hogy nem tud megújulni. Nincs mire használni egy 3090-et, ha csak nem 4K tv akarunk játszani. De azt gondolom hogy nincs, ami attól lesz élvezetes, hogy nem 1440p-n hanem 4K-n játszunk vele.A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Alogonomus
őstag
válasz MZsoltee #57225 üzenetére
Valóban valami ilyesmi a probléma. Ezért is mondják sokan, hogy fölösleges az elérhető maximális grafikai beállításokkal játszani, mert a látvány terén csak kimondottan keresve észrevehető minőségi különbségekért nagyon sok számítási kapacitást kell áldozni. Pont a nemrég felhozott Dying Light 2 kapcsán készült egy jó összehasonlítás, hogy melyik beállítási opció mikortól válik lényegében csak erőforrás égetéssé a játékban.
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #57218 üzenetére
Nem lehet megmondani, hogy ezek a kártyák gamerekhez vagy minerekhez kerülnek.
Gyorsan csekkoltam a HA árakat és a Nicehash hozamot (kocabányász), az alapján mindkettő típus ROI-ja 19-20 hónap jelenleg (6600XT 235k, 3070Ti 380k). Most igen messze van a 10-12 havi megtérülés, amiről még tavaly novemberben beszélhettünk.
#tarcsad
-
nagyúr
válasz KillerKollar #57220 üzenetére
Ez esetben a Crysis-effekt áldozata vagy, azt gondolod, hogy azért, mert csúcs kártyáról beszélünk, automatikusan max. felbontáson is max. képfrissítési frekvenciával kell futnia minden játéknak maximális beállítás mellett. Ha pedig nem fut, akkor a fejlesztő meg a gyártó a hülye, nem a felhasználó...
De még csak a Crysis-ig se kell előre menni, a 3Dfx Voodoo is úgy volt anno a Guru-ban ajnározva, hogy na, mostantól minden 30fps-el fog futni. Igaz valójában egy játék sem futott stabil 30 fps-el (a Tomb Raider is anno beszakadt 10 fps alá 3Dfx patch-al), de nach so...
Nem, egyáltalán nem elvárható, hogy egy CP2077 szintű játék 4K-ban 120 Fps-el fusson natívban akár egy RTX 3090 vagy RX6900 XT kártyán. Fut 4K Ultraban RT nélkül 60-80 FPS-el vagy 4K High-ban 120 FPS-el, vagy 4K /w Quality DLSS-en RT ultrában 60-70 FPS-el RTX 3090-en. Rád van bízva melyik választod.
Ha meg nincs 3090-re vagy 6900 XT-re pénzed, akkor még mindig lehet játszani a beállításokkal, hogy élhető kompromisszumot válassz.Ettől lesz jó egy játék.
Valójában a CP2077 egy GTX 960 kártyán is teljesen játszható 50-60 FPS-el medium körüli beállításokkal 1080p-ben egy i7-4770 szintű procival.
A kártya gyártója pedig nem ígérte, hogy minden játék max. beállítással fog 4K-ban 120 FPS-el futni a méregdrága csúcskártyán...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KillerKollar
senior tag
4K 120 fps-el talán nem, de szerintem a 4K 60 illetve az 1440p 144 egy kellően erős proci mellett egy 1 milliós kártyánál már elvárható. Még a Crysis idejében sem voltak ilyen drágák a videókártyák mint most, még inflációval arányosítva sem. Szerintem amúgy ez mindenhol így van, ha valaki megvesz 50 millióért egy full extrás S mercit, akkor joggal lehetnek komolyabb elvárásai az autó felé mint ha valaki 5 millióért megvesz egy Suzukit. De mondom, itt nem csak a felső kategóriáról van szó, ha a felső kategória nem képes max grafika mellett normális framerate-et produkálni akkor a közép/alsó kategória sem képes butítottam grafika mellett. A 6500XT 125-130ezer forintba kerül, az RX 480 2016-ban ennél olcsóbb volt és az a kártya hasonlóan erős, PCI 3.0-ás gépben pedig el is veri az 6500XT-t. Értem én, hogy infláció, de aki 2016-ban 100-150ezer között vett egy RX 480-at, az szerintem jogosan várhatja el, hogy 2022-ben ugyanennyi pénzért vagy hasonló összegért jóval erősebb kártyát tudjon venni tekintettel arra, hogy a játékok jóval gépigényesebbek lettek. Arról nem is beszélve, hogy az RX 480-ból de még az 5500XT-ből is volt 8GB-os változat.
Cyberpunk 2077-ben 1080p LOW-on nincs meg a 30 fps sem, nem hogy a 60.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Halkan teszem hozzá, én abba a kis számú csoportba tartozom, aki kifejezetten értékeli, ha az "ultra" grafikai beállítás nem a "ma hardverének" szól.
Ha már egyszer megvettem a játékot, akkor nálam az egy óriási plusz, ha hagynak benne "tartalékot", hogy esetleg 4-5 év múlva újra elővéve egy friss vason is lehessen még rá képminőséget pakolni, és ne az legyen az ember benyomása, hogy ez bizony már szörnyen néz ki.
Ilyen volt annak idején a Crysis is, és a GTA4 is, mindkettőt szidták megjelenéskor, mint a bokrot a max gépigény miatt, mégis mindkettőt tudtam játszani egy akkori erős középkategóriás vason kicsit visszavéve, de pár év múlva komolyabb gépen elővéve is még bőven tudtak újat mutatni, mivel a grafikai beállításoknak szerencsére nem a megjelenéskori hardverek képességeinél volt a vége. -
félisten
Nagyon egyetértek ezzel. Ma már ehhez bátorság kell egy kiadó sem nagyon meri bevállalni ezt, a konzolok miatt, de bár csak így lenne. Crysis a mai napig állatul néz ki.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
KillerKollar
senior tag
Még ha indokolt lenne a látvány tekintetében a brutális gépigény, akkor elfogadnám ezt az érvelést, de sajnos nem ezt mutatja a tapasztalat. A Crysis valóban nem csak gépigényben de grafikában is évekkel a kora előtt járt, a mai optimalizálatlan játékokról ezt nem tudom elmondani... Ha kijön egy játék ami mondjuk csak high-on fut normálisan egy 3090-en de van benne még ultra is, viszont high-on is olyan jól néz ki, hogy kb minden mást odaver és besza-behu akkor azt mondom, hogy oké legyen. De se a Cyberpunk, se a Battlefield 2044, se a Dying Light 2 nem ilyen... nem azt mondom, hogy csúnyák, de nem érzem azt a hatalmas generációs ugrást, hogy oké, ez annyira ott van, hogy ezt már nem a mai hardverre tervezték... Én ugyan azon a 4K-s monitoron toltam végig a God of Wart meg a Last of Us 2-őt PS4 Pro-n anno amit a PC-mhez is használok amiben akkor egy 2080 Ti most egy 3080 Ti van és mégis leesett az állam azoktól a játékoktól, pedig a PS4 Pro hardverét akkor már bőven keresztbe fosta egy középkategóriás PC is nyers erő tekintetékben... Persze könnyebb egy fix hardverre optimalizálni és abból kihozni mindent, de akkor se mentegessük már a fejlesztőket, ha kiadnak egy félkész játékot ami bugos, szarul fut csúcshardveren is és még nem is néz ki olyan jól, hogy ez indokolt legyen.
-
HSM
félisten
válasz KillerKollar #57235 üzenetére
"de akkor se mentegessük már a fejlesztőket"
Félreértés ne legyen, még véletlenül sem a rossz kivitelezés miatt gyengén futó alkotásokat próbálom védeni. Persze, pl. egy rossz porttal könnyen lehet gyártani erőforrás zabáló, de cserébe rosszul futó címet, ez nyilván nem az, amire az előbbi hsz-emben gondoltam.
Mind az általam felsorolt Crysis, mind a GTA4 esetén jó oka volt az erőforrások használatának felhúzott grafikán.[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
senior tag
Ha valóban évekkel a kora előtt jár egy játék technikailag akkor el tudom fogadni, hogy gépigény szempontjából is ez a helyzet, abban az esetben, ha valóban olyan grafikai beállítások mellett is kiemelkedően tud kinézni, amelyeket a jelen kor hardvere elbír. Ha egy 3090-en is csak medium grafikán fut, de úgy is szebb mint kb minden más akkor érthető (mondjuk ha a 3090-en csak mediumon fut akkor valószínűleg lowon se sok embernél fog elfutni).
Csak az a baj, hogy ilyen játékokkal mostanság nem nagyon találkoztam, csak olyannal, ami szarul fut csúcshardveren is, a grafika viszont ezt nem indokolná, vagy legalábbis nem ilyen szinten. Te is majdnem 15 éves játékokat hoztál fel példaként.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz KillerKollar #57237 üzenetére
Sajnos nem nagyon volt időm az utóbbi 5-6 évben játszani, így nem tudok érdemben nyilatkozni a felhozatalról.
Ami nekem ennek ellenére nagyon felkeltette az érdeklődésem, az a Metro Exodus Enhanced Edition, bár az tudtommal teljesen jól fut egy 3090-en, akár kimaxolva is, és talán a konkurens 6900XT is megüt egy elfogadható szintet, és elég komoly lett az RT-s kivitelezés [link]. Én egyébként azt gondolom, az RT az az effekt, amivel rengeteget lehet most nyerni képminőségben megfelelően implementálva (főleg a GI/megvilágítás effektekre gondolok), de ennek komoly ára lehet teljesítményigényben. Kíváncsi leszek, hova fog fejlődni a technika, és milyenek lesznek a kifejezetten erre optimalizált játékok, motorok. Illetve az UE5 Nanite rendszerére is kíváncsi leszek majd pár év múlva a gyakorlatban, miket lehet majd kihozni belőle. -
Komplikato
veterán
válasz KillerKollar #57237 üzenetére
Fiam most játszotta végig a Half Life 2 részeket. Én meg csak bámultam, mit ki nem hozták az akkori proocikból, 1GB ram és kemény 256MB Vram felállásból. Pálya design, textúra, arc és karakteranimáció, fizika alapú puzle terén.
Na ILYEN nem akar jönni a mai vasakra."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
KillerKollar
senior tag
válasz Komplikato #57239 üzenetére
Igen 2004 (Half-Life 2, Doom 3, Far Cry, Xbox 360 megjelenése) jó kis év volt gaming szempontból, akkor a 2004-2007 körüli időszakban volt utoljára, hogy tényleg hatalmasat ugrottak látványvilágban a játékok, azóta csak csoszogunk előre, persze, sokkal szebb egy mai játék mint egy akkori, de ahhoz hosszú éveknek kell eltelnie, hogy tényleg érezhető minőségbeli különbség legyen mostanság.
-
Yutani
nagyúr
válasz KillerKollar #57240 üzenetére
Minél közelebb vagyunk a fotorealisztikus megjelenítéshez, annál kevésbé látványos a fejlődés, mivel kisebbek már a lépcsőfokok is. Emiatt érzed azt, hogy mintha nem lenne előrelépés. A full RT még odébb van, addig okosan kell használni a technológiát részfeladatok megoldására.
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #57241 üzenetére
Már csak az a kérdés, hogy vajon melyik fog hamarabb / olcsóbban megvalósulni?
a) fotorealisztikus képgenerálás, amit az ember saját szemével annyira részletesnek és valóságosnak lát, mint a valóságot
b) fotorealisztikus minőségű képi információ idegi impulzusként eljutatva az agy látóközpontjába, amit az agy annyira részletesnek és valóságosnak fog föl, mint saját szemmel a valóságot.Vannak emberek, akik szerint a civilizáció fejlődését a kommunikáció gyorsasága határozza meg és ebben a következő lépcsőfok a képernyő nézése és perfirériális inputok után a közvetlen agyi kapcsolat.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
CRTs
tag
Eszembe jutott az is hogy nvidias RT knowhow könyvecske kimondottan tiltja is hogy vegetációnak növényzetnek realtime RT vetett árnyéka legyen. Akkor hogy lesz így dimenzió váltás?... Itt jóesetben aszinkron növényzet lesz, mobil jövőben meg stream és vagy prerender (mint a book of the dead) ..
-
Petykemano
veterán
RDNA2 @ Samsung (Eclipse)
Az első eredmények: [link]
Vegyesek.
A szintetikus tesztekben az eredmény alacsonyabb a reméltnél.
Viszont a tartós (stressz) tesztek esetén nem esik annyira vissza a teljesítmény.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen