- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- VMware
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- DIGI internet
- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
huskydog17
addikt
Egy újabb kiváló videó tőlük.
Ahogy Alex is mondja, kinek ez, kinek az, ezért is jó az, ha a TAA opcionális. Nekem például inkább áldás, mint átok, mert gyűlölöm a shimmeringet, én inkább bevállalom a kicsit mosottabb képet, számomra az a kevésbé rossz. A magas felbontás valóban kompenzálja a képminőséget TAA esetén, ezt én is észrevettem, ma már szinte minden modern játékot 1620p vagy 1440p felbontáson játszok, ott már nincs semmilyen képminőség probléma a TAA-val, nyilván feltéve, ha jó az implementáció és ghostingol durván. Pont tegnap kezdtem el a Ghost Recon Wildlands-et, ahol a TAA még 1620p rendering felbontáson is láthatóan ghostingol itt-ott, de ez még nekem mindig sokkal jobb (kevésbé rossz), mint a brutál shimmering TAA nélkül.
A játékban hiába van két féle post process AA (FXAA, SMAA), azok a shimmering-gel nem tudnak mit csinálni, ez Alex videójában is tökéletesen látszik.
Az egyik legjobb kombináció ha a játékban nem túl jó a TAA, de támogatja a DLSS-t, akkor a DLDSR+DLSS kombó messze a legjobb. Minden játékban, ahol van DLSS? ott ezt a kombinációt használom.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
őstag
ZLUDA/CUDA
AMD Quietly Funded A Drop-In CUDA Implementation Built On ROCm: It's Now Open-Source
https://www.phoronix.com/review/radeon-cuda-zludahttps://github.com/vosen/ZLUDA/commit/1b9ba2b2333746c5e2b05a2bf24fa6ec3828dcdf
""""
Nobody expects the Red Team
Too many changes to list, but broadly:
* Remove Intel GPU support from the compiler
* Add AMD GPU support to the compiler
* Remove Intel GPU host code
* Add AMD GPU host code
* More device instructions. From 40 to 68
* More host functions. From 48 to 184
* Add proof of concept implementation of OptiX framework
* Add minimal support of cuDNN, cuBLAS, cuSPARSE, cuFFT, NCCL, NVML
* Improve ZLUDA launcher for Windows
"""Mottó: "A verseny jó!"
-
szmörlock007
aktív tag
" Ez alapvetően a chiplet előnye, hogy a nem skálázódó elemek olyan node-on készülnek, ahol a waferár a tizede a komolyabb node-nak."
De akkor mennyibe kerülhet most a 6nm-es node a Tsmc-nél? Ha 5000 dollár lenne most akkor ez azt jelentené, hogy 50 000 dollár az 5N, ami azért erős lenne.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
-
Busterftw
veterán
válasz TESCO-Zsömle #63759 üzenetére
Hat a piaci reszesedes es hasznalat miatt konkretan mondhatjuk eleg regota, hogy a CUDA az iparagi szabvany, csak nem nyilt.
-
Busterftw
veterán
válasz TESCO-Zsömle #63761 üzenetére
Ami a jelenlegi helyzetben nem hatrany az Nvidianak.
-
S_x96x_S
őstag
válasz TESCO-Zsömle #63757 üzenetére
(ZLUDA)
Most hogy Open-Source -os lett
semmi akadálya egy jól működő CUDA emulátor - közösségi - kifejlesztésének.
- A licensz "Apache-2.0, MIT" lehetővé teszi, hogy akár játékokba is beépítsék.
- Valamint több cég is szponzorálhatja a továbbfejlesztést..
( beleértve az AI fókuszú cégeket is )Valószínűleg az új Nintendo Switch emulálására is felhasználható - az AMD kézi konzolokon.
A legnehezebb a "CUDA Dark API"-k emulálása .. mert ezekről egyáltalán nincs dokumentáció, vissza kell fejteni .. és az sok idő ..
Az AMD eddig tutújgatta ..
és hogy ezután életképes lesz-e
majd a jövő és a közösség eldönti ..
A Wine ( Windows emulator ) is virágzik .. használják, fejlesztik.[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
S_x96x_S
őstag
( már 1 hetes hír ) - AMD stratégia ..
Nvidia's H100 AI GPUs cost up to four times more than AMD's competing MI300X — AMD's chips cost $10 to $15K apiece; Nvidia's H100 has peaked beyond $40,000: Report
( via www.tomshardware.com ; February 02, 2024 )"
Citi (via SeekingAlpha) estimates that AMD sells its Instinct MI300X 192GB to Microsoft for roughly $10,000 a unit, as the software and cloud giant is believed to be the largest consumer of these products at this time (and it has managed to bring up GPT-4 on MI300X in its production environment).
...
In general, the prices of Nvidia's H100 vary greatly, but it is not even close to $10,000 to $15,000. Furthermore, given the memory capacity of the Instinct MI300X 192GB HBM3, it makes more sense to compare it to Nvidia's upcoming H200 141GB HBM3E and Nvidia's special-edition H100 NVL 188GB HBM3 dual-card solution designed specifically to train large language models (LLMs) that probably sell for an arm and a leg.
Given that tons of AI applications and workloads are optimized for Nvidia's CUDA software stack, demand for its compute GPUs is overwhelming, which is why the company can sell its Hopper-based products at a huge premium. Meanwhile, AMD is trying to attract clients to its CDNA 3-based Instinct MI300-series products, so it might have decided to sell them at a relatively low price.
...
"Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
válasz TESCO-Zsömle #63765 üzenetére
Vagyis akkor tágabb értelemben lehet értelme a munkának.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Z_A_P
addikt
válasz Raymond #63755 üzenetére
Ez részben annak köszönhető, hogy az utóbbi cég jó ideig pénzelte a projektet, mostanra viszont kihátrált mögüle, aminek az lehetett az oka, hogy időközben a HIP nagyon sikeressé vált, így már nincs szükségük a ZLUDA-ra, mivel a CUDA bináris formában történű támogatása nélkül is komoly szuperszámítógépes tendereket nyernek meg. Korábban tehát hasznosnak tűnt az ötlet, most azonban már inkább hátrányosnak vélheti az AMD, hiszen arra akarják rávenni a HPC-piacot, hogy az NVIDIA GPU-it eleve támogató, nyílt forráskódú HIP-re legyenek megírva a kódok.
A nyílt forráskódú ZLUDA azonban ettől függetlenül is életben maradt, ugyanis a fejlesztők a projektet önmaga viszi tovább. Ilyen formában tehát nincs igazán nagy jelentősége, hogy a HIP terjesztésére fókuszáló AMD mit gondol róla, nélkülük is fejlődhet tovább a rendszer, bár valószínűleg lassabban.
[link]OK
-
Busterftw
veterán
válasz TESCO-Zsömle #63768 üzenetére
Kb igen, vagy perelheto a dolog vagy pedig valamit valtoztat a CUDA-n az Nvidia es kezdothet a "munka" megint.
-
S_x96x_S
őstag
válasz TESCO-Zsömle #63768 üzenetére
> egy kívülálló, az említett munkában ellenérdekelt
> fél egy tollvonással eltörölhetitt most az nVidiára gondolsz?
Egy (lehetséges) nVidia elleni Anti-tröszt perben ez egy elég magas labda lenne; persze nem lehetetlen .. de én furcsállanám.
"The European Union is examining alleged anticompetitive practices in chips used for artificial intelligence, a market that Nvidia .." (reuters ; September 30, 2023 )Amúgy az AMD kifizette a ~ 2 emberév fejlesztést ..
és szabadjára engedte a projektet ..
Ha a Linux alapítvány felkarolja, akkor anyagi támogatást is jobban szerez a projekt.
de ahogy figyelem a média visszhangot, igény lenne rá ..Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #63773 üzenetére
> Tehat ugy valtozna a kod stb,
> hogy nyilvan az Nvidia kartyaknak nem artana,technikailag nem értem a javaslatodat,
főleg azt, hogy a "bináris CUDA állományok" kompatibilitását
az nVidia hogyan tartaná meg, újrafordítás nélkül, úgy hogy csak a ZLUDA futtatását lehetetlenítse el.lényegében akkor az nVidia dobhatná az eddig kompatibilitást ..
https://developer.nvidia.com/cuda-llvm-compiler
"NVIDIA has worked with the LLVM organization to contribute the CUDA compiler source code changes to the LLVM core and parallel thread execution backend, enabling full support of NVIDIA GPUs."vagy valamit félreértek?
Mottó: "A verseny jó!"
-
Alogonomus
őstag
Nyilván MLiD, nyilván gyanúsan túl kedvezőnek tűnik így a szituáció, de Abu tegnap reggeli állításának a fényében még érdekesebb az a hihetően azért valamennyire képben levő személytől származó állítás, hogy egy RTX 4090 legyártási költsége 900-1000+ dollár, de az RTX 4080 is 600-800 dollár bármilyen szállítási költség, haszon, marketingkiadás nélkül. Ez már messze nem az Nvidia kapcsán korábban pletykált hatalmas haszonkulcsok világa. Egy MSRP árú RTX 4080 esetén még a 20 százalékot sem nagyon érné el, ha levonjuk belőle a gyárkaputól a felhasználóig tartó szakasz járulékos költségeit.
-
félisten
válasz Alogonomus #63775 üzenetére
Ekkora baromságot
Gondold végig miről beszélnek, logikailag hol látod a buktatót józan paraszti ésszel? Arról hogy az AMD kiad egy 350mm2 ( mint a 4070 Ti super ) 4N csomóponton készülő ( mint a 4070 Ti super, csak még drágább) TSMC nél ( mint a 4070 Ti Super)7900XT és XTX közötti teljesítményű ( mint a 4070 Ti Super) monolitikus ( mint a 4070 Ti Super) kártyát lemondva az "olcsó" Chipletről,de az Nvidiának ez nem éri meg így...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
válasz Alogonomus #63775 üzenetére
5 perce gondolkodom, de nem tudom hogy mit írjak egy ekkora fa**ságra.
#63778
sajnos[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
válasz paprobert #63777 üzenetére
Engedd el, tragédia, fogalmam sincs kinek csinálják ezeket. Már egy kis józan paraszti ésszel is ennél résznél kikpacsoltatod az áramot és elmész jurtába lakni.
Azt mondja az Nvidiának semmi nincs a kezében, csak az 5090 az év végén... amúgy egy 4080-4070 Ti super -4080 Ti nincs is a kezében rettegnek a 7900XT és XTX közé érkező kártyától ami ugyan ott készül, ugyan olyan eljárással ugyan azona csíkszélen...Mint ha a marson lennénk.
Az árra a legkönnyebb reagálni, aki dolgozik a vesenyszférában az nagyon jól tudja ezt..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
És bár biztosan nem hiszed el, de még én is kételkedem az állítás helyességében, azért is írtam úgy a bejegyzést.
Az viszont tény, hogy az EVGA pont az RTX 40-es széria várhatóan kimondottan alacsony haszonkulcsára hivatkozva már el sem kezdte az új kártyák gyártását. Azzal pedig látszólag összecseng az állítás.
Valószínűleg valamelyik kevésbé előnyösen szerződött gyártótól volt információja. -
félisten
válasz Alogonomus #63780 üzenetére
De elhiszem , örülök neki.
Az EVGA sztori nem tiszta , fekete-fehér történet.Több pártatlan cikk és oldal foglakozott vele. Hatalamas bevételt értek el a bányászláz idején,de drága volt a rendszer amit megalkottak, és nagyjából egy lábon álltak, nem úgy mint a többi AIB.Az nvidiának sema gaming az elsődlege smár így nem is az EVGA volt ez is igaz, sajnos, fontosabb helyen áll már az Asus és a többiek akikkel egyéb piacokon is együtt tudnak dolgozni. Szerintem nem fogják túlélni, hozzá teszem sajnos, kedvenc gyártóm volt.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
A DE piacon jelenleg azonnal kaphato 16 kulonbozo 7800XT kartyak ar szerint es hogy kinel a legolcsobb. Csak hogy kontextusba legyen helyezve azoknak akik meg mindig nem ertik hogy miert is nem mervado az MF eladasi statisztika:
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz Raggie #63783 üzenetére
Szerintem inkább úgy kell érteni, hogy mivel ennyivel szélesebb és olcsóbb is az AMD kínálat náluk, mint a konkurenseknél, így talán nem nagy kockázat azt kijelenteni, hogy a németországi AMD eladások erősen koncentrálódnak az MF-nél, míg ez az nVidia eladásokról nem mondható (?) el. Ebből következően pedig az MF adatokban valószínűleg erősen felülreprezentált az AMD a teljes német DIY piachoz képest.
Aztán persze lehet nem jól értettem.
[ Szerkesztve ]
solfilo
-
PuMbA
titán
Már a konzolok se a régik. A Sony embere szerint nehezebb profitot hozni a PS5-ön a PS4-hez képest, mert a gyártás az idő előrehaladtával drágább lesz és nem olcsóbb, mint eddig Pont ugyanaz a helyzet, mint a PC-knél.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
amúgy ott is bevezethetnének moduláris felépítést. Így is van perf. és quality mód, nem lenne nehéz beletenni még egy vagy két lépcsőt. Mindenki a saját pénztárcája szerint bővíthetne / választhatna.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Nem kell hogy eltérő hardver architekt legyen generáción belül.
Például : PS6 500 dollár RX 7600, 700 dollárért Rx 7800 cserélhető, GPu val, mint ahogy az SSD-t cseréled. Xbox ugyan az csak két külön dobozban árulják.
Sokkal jobb lenne ha utólag bővíthető rendszer lehetne egy alapgéppel.Félidőben meg jönne hozzá akár még felsőbb széria azonos architekten, úgy is egyedi dizájn. Mindenki jobban járna a környezet is...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
3 generáció óta jön pro verzió vagy X és S verzió . A játékokban több minőségi szint van,más sebességgel.Itt a lényeget egy cég támogatja konzolként,az a Nintendo..Ez miért jobb?milyen lényeget ölne meg?Hogy nem kell új házat venned 3kiló műanyaggal 3 évente ?
A tápot ha úgy terveznék a gépet meg lehet oldani már az alapgépben.
Mindegy .csak egy vélemény,nem feltétlenül jó vagy rossz.Nem tudom.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Nightingale developers decide to remove AMD FSR3 support right before launch
Milyen jó ez az ópen szósz, hogy simán belenyúlhatnak a kódba hiba esetén és könnyen kijavíthatják a problémát Ja, nem.... DLSS és XeSS természetesen hibátlanul működik.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
LOL
Csak a szokásos AMD quality. Amúgy igen, aki azt hiszi/hitte, hogy majd a dev-ek többsége át fogja írni a forráskódot, az finoman fogalmazva is naiv.
#63796 FLATRONW: Az indie dev-ek túlnyomó többsége nem fog foglalkozni a forráskóddal (sőt szerintem még a nagy stúdiók többsége sem). Ha működik out of the box, akkor maradhat, ha nem, akkor kiszedik ozt kész. Az indie fejlesztők többségének pont a DLSS és XeSS az ideális, mert azok out the box jól működnek. (Mondjuk a nagyoknak meg azért, mert azok jobb minőségűek, mint az FSR)
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #63797 üzenetére
Foglalkoznak vele, csak nem sokat tudnak tenni, mert nem az övék a motor. Az UE5-tel általánosan van valami gond, mert nem az első eset, amikor az egyik frame-gen opció rosszul működik, lásd az Immortals of Aveum és a DLSS 3 esete az instabilitással, ami miatt implementálniuk kellett a fejlesztőknek az FSR3-at. Vagy a Lords of the Fallen, ahol ki kellett kapcsolni a DLSS 3-at.
Ezek nem működnek out of box, mert vagy a motor kódját nem érik el, vagy az eljárásét. És ez a jövőben is változhat, mert amivel sokan küzdenek, hogy egy engine frissítés ki tudja ütni a frame-gen kompatibilitást és stabilitást, ami az UE5-re tipikusan jellemző. Tehát egy új motorverzióval az eredeti frame-gen instabil lesz, tehát mehet offba, amíg ki nem javítja valaki. Ezekkel egy indie nagyon nehezen tud mit kezdeni, pláne a forráskód hiányában.
Az FSR3-nál csak azt látjuk, hogy ez a jelenség nem csak a DLSS3-at sújtja. És itt valami az UE5-tel van, mert tipikusan olyan játékokban nem jó a stabilitás DLSS3-mal és/vagy FSR3-mal, amik UE5-ösök.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
T.Peter
őstag
Nem kene a kodra fogni. Az UE teljesen open, azt irnak at amit akarnak. A plugin-ok szinten. A fejlesztok irhatnak az Epic-nek ha gondjuk van, ott az udn, de megkereshetik a plugin-ok fejlesztojet is. Altalaban az Amd, Nvidia, Intel maguktol irnak hogy tegyek bele, segitenek, megnezik az implementaciot is, szoval ha valami nem jo, akkor az csak a fejleszton mulik.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen