Új hozzászólás Aktív témák
-
A Zéé
addikt
fontos, hogy a film fényes hátulját világítsd meg, a matt része nézzen feléd. Szóval tényleg hátulról világítsd meg. Ha fordítva rakod a tartóba, akkor sokkal szarabb lesz a minőség. Ha innen fotóztad, ahogy a második képen van, akkor pont fordítva sikerült berakni a tartóba, mint ahogy jó lenne.
Színes filmet tényleg nehéz kvázi normálisra kihúzgálni, az nekem se igazán jött össze, bár én is csak valami régi, nem túl drága színest próbáltam. Nem tudom, hogy ezek az idővel mennyire fakulnak, vagy mennyire tolódnak el a színek. Itt ír egy csávó róla, hogy hogyan csinálja, neki egész jó a végeredmény is, hasonló görbéket próbálgattam én is húzgálni, de én se voltam elégedett vele. FF-et ilyen szempontból könnyebb
Just a simple Lineman...
-
optikus
senior tag
sztem tobb dolog is van. a lampa fenyenem tudom mennyire eros, nyilvan zaridovel es/vagy rekesszel lehet utana menni. a narancs maszkot nehez lekorrigalni. probald meg pipettazni. ha van szurke a kepen akkor arra nyomj ra. ha vegkepp nincs akkor a kockakozre vagy a perforaciora (valoszinuelg ott nem is szurkevel hanem feketevel kell). raadasul mivel negativ igy ami szemre vilagos az sotet lesz a kesz kepen, ezert ha a vilagosban zaj van akkor az atforgatva fokozottabban jelentkezik a sotet reszeken. nem tom ez a lampa milyen vilagitast hasznal, de led meg fenycso nem jo, hagyomanyos izzo legyen. en anno vettem un. napfeny izzot a tungsramnal. ez egy kekes szinu izzo, ezzel jobb lesz az egyensuly. fenyeroben is eleg nagy volt mert 2 db 40w-os (vagy 60? mar nem emlexem) izzot hasznaltam, de nem direktben vilagitottak bele az obiba hanem egy papirdoboz belsejerol visszaverodve amibe alufoliat tettem. a film mogott is egy dianezobol operalt feher plexi volt hogy jobban homogenizalja a fenyt.
Buy books not gear.
-
Freddy76
addikt
Kissé (vagy nagyon) talán buta kérdés, de felteszem... Szóval van egy olympus om-10-em, kb. 3-4 havonta ellövök egy tekercs filmet. Azt érzem, hogy a fénymérés nem kóser, de szeretem a gépet.
Most viszont sikerült szereznem egy olympus om-4Ti gépet - ami durva, hogy a gép lényegében új, nem volt használva (megvették egy nagy hazai közintézményben réges régen, feltették egy polcra a raktárban, majd most valaki megtalálta, leselejteztette, megvette, és eladta nekem...). Minden gyári, bontatlan, új. Szintén új szerzemény egy zuiko 50/1.4 obi, ugyancsak újszerű állapotban.
No most, ahogy megvettem az új gépet, nyílván azt szeretném használni, az om-10-be viszont a napokban fűztem be egy tekercs színes filmet. Csak befűztem, "érdemi" expo nem készült. Okozhatok bármilyen kárt a filmben, ha kiveszem a gépből, és befűzöm az új vázba? Nyílván veszítek még egy-két kockát, de ezen túl?
Szerintem eléggé logikus, hogy semmi különös akadálya nincs a ki- és befűzésnek, de azért megkérdezem a nálam okosabbakat...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
őstag
Én mondjuk ennyire nem vagyok bátor (perforációra pontosan ugyanúgy kell befűzni a filmet!), de elvben működhet, igen.
Sőt, mástól is hallottam hogy csinálnak ilyet hogy félúton visszacsévélik, befűzik újra máshol, ellövik vázsapkával a szükséges kockát, és folytatják...
-
optikus
senior tag
válasz Freddy76 #859 üzenetére
van olyan vaz ami kepes millimeter pontosan visszallni igy nem veszitesz semmit. persze ezek motoros vazak. olyan trukkot haszanalnak, hogy eloszor kihuzzak az egesz filmet majd visszafele exponalnak (azaz az ellott kockak mennek vissza a kaziba, az ures film meg ki van tekerve). ez olyankor is szerencses ha az egyszeri user veletlen kinyitja a hatfalat akkor az exponalt kockak megmaradnak. persze ezek eleg komoly gepek (pl xpan) es aki ilyen vazat hasznal tudja mit csinal, szoval inkabb elvi a dolog
Buy books not gear.
-
Freddy76
addikt
Tényleg nagyon jó ez az om4Ti... A keresője szenzációs, sokkal jobb, mint az om10-é. A fénymérés is jobbnak tűnik: egyrészt sokkal határozottabb, másrészt sokkal következetesebb. Az om10 auto (azaz rekesz-előválasztásos) módban képes volt hezitálni, ugrált a keresőben a kis pont, hogy éppen most milyen záridőt keres, és sokszor nem ugyanazt adta, ha újra komponáltam a képet, ugyanoda. Az om4Ti mindig határozottnak tűnt, a spotmérés "gombja" pedig külön ötletes. Összevetettem próbaképpen egy nikon d700-zal (mindkettőn 50-es obi, 200 iso) nagyjából ugyanazokat az értékeket mérte, mind a nikon.
Holnap elviszem az első tekercset előhívni, kíváncsi leszek az eredményre...
Amúgy van valakinek valami jó tippje a hívásra? Eddig a mamutba vittem a puskás fotóhoz, az esett útba...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
optikus
senior tag
-
j.bravo
addikt
válasz Freddy76 #866 üzenetére
De az a keresőben van
ha jól értem, optikus azt mondja, hogy emellett, ha módod van rá, a film helyére tegyél be egy mattüveget, amin (kinyitott hátlappal) filmpocsékolás nélkül lehet tesztelni hogy ugyanaz éles-e.Bár, te lehet hogy arra (is) gondolsz, hogy annyira sekély a mélységélesség, hogy beállítod a mattüveggel, de átkomponálás, fotós mozgása stb. miatt már a képen más lesz az éles
Whatever.
-
optikus
senior tag
Na hozzam is megjott a jezuska, egy acel tank kepiben:
gyorsan ki is probalatm, jol mukodik, zar ahogy kell.
kb fele hivo eleg hozza mint az ap/kaiser/krokus tankokhoz. viszont elso tanknak nem javasolnam mert nagyon szopatos a filmbefuzese. elvileg a heten megjon a tesoja isBuy books not gear.
-
juuzer
addikt
Sziasztok!
Van egy Ricoh 35 EFL-es fényképezőgépem. Vettem bele ISO 200-as filmet. A gondom az, hogy a lencsénél a kis tárcsán csak ASA 100-at illetve ASA 400-ast tudok beállítani.
Melyikre érdemesebb állítanom?Előre is köszönöm
Vamos a la playa.
-
őstag
Ahogy nézem a gépet neten, tényleg CSAK 100 és 400 az elérhető. Ez eléggé szörnyű, bár gondolom visszavezethető arra hogy a fénymérő elektronikája eléggé korlátozott bemeneti opciókkal rendelkezett. Apropó, fénymérés. Jól mér fényt? Nem látom rajta hogy TTL lenne, vagy mifene, de gyanús hogy a matt fehér kockára eső fényt méri mögötte.
Bármelyiket is választod a lehetséges ISO opciók közül, kompenzálni kell blendéből kézzel. Egy stop fel-le, attól függ merre állítottad.
-
optikus
senior tag
lehet szornyunek is mondani, de nem az. ez egy egyszeru kompakt gepecske minimalis allithatosaggal, olcson. ezek ennyit tudnak.
a fenyt az objektiv felett levo apro kis kor alaku lencsen at meri. ez bevett modszer volt a 70-es evek kompakt gepeni, tokeletesen mukodik es a szurozest is figyelembe veszi (mivel az is a szuro ala kerul).
sztem ezen a gepen a rekeszt (es zarat) allitani nem lehet, igy kompenzalni sem fogen iso 100-ra allitanam. igy tulexponal egy fenyertekkel (blendevel). feltetelezem hogy negativ filmrol van szo, annak meg jobb ha tul van expozva mint alul, mert a sotetbol nem jon vissza reszlet (a semmibol nem lesz valami max zaj) a tulexpo viszont nem jelent reszletvesztest mivel a nega azt eleg jol turi. ha valami oregebb lejart film akkor is jobb a tulexpo mivel azok veszitenek az erzekenysegukbol.
ha diarol van szo akkor viszont inkabb iso 400 mert annal jobb az alexpo (a tulexpotol nagyon deritettek lesznek az arnyekok es a fenyes reszek "kilukadnak").Buy books not gear.
-
juuzer
addikt
Nem raktam bele elemet, szóval a fénymérésről nem tudok nyilatkozni. Fujicolor 200-as film van benne. Azt olvastam valahol, hogy a rekesz 1/60-as, vagy 1/80-as azt hiszem.
100-asra raktam, és a rekeszt állítom
[ Szerkesztve ]
Vamos a la playa.
-
őstag
"lehet szornyunek is mondani, de nem az. ez egy egyszeru kompakt gepecske minimalis allithatosaggal, olcson. ezek ennyit tudnak."
Értem hogy nagy divat volt az automata gép azután, hogy a hirtelen elkezdtek robbanásszerűen megjelenni a gépekben a különböző automatikák a mikroprocesszorok terjedésével, de
- ezzel olcsó sem lett a gép (elektronika kellett bele, az igazán olcsó gépekbe meg nem)
- egyszerűbb sem lett a gép (minél komplexebb valami, annál nagyobb valószínűséggel romlik el)
- könnyebben kezelhetőbb se lett a gép (régebben még több sebességű film volt mint ma, állandóan állíthattál kézzel utána -> na ez aztán az automatika!)Tipikusan annak az esete, amikor a "menedzsment" akarja kitalálni a tutit. Legyen minden hájjal megkenve, de természetesen konkurencia árai alatt. Az egymásnak ellentmondó requirement pedig ilyen vázat szül.
Úgy-hogy igen, ez a váz szörnyű.
-
optikus
senior tag
egyebkent mi alapjan is allitana automatan isot? mert ugye erre csak egy opcio van, a DX kodolas. node azt 1983-ban mutattak be ez a gep meg 1980-as...
a baj az hogy mai szemmel nezunk 35 eves gepet. 70-es evek vege, az egy masik korszak volt, az embereknek szines tv-juk sem volt, nemhogy processzor meg mikroelektronika. fantasztikus regenyekben olvashattunk olyat hogy lesz majd olyan amikor valakinek otthon lesz szamitogepe es hasonlo fantazmagoriak... kazettas magno is epp kezdett terjedni hol volt meg akkor a cd...
ezekben a gepekben nehany elko meg ellenallas van, talan meg tranzisztor sincs. ma mar termeszetes hogy minden automata, akkor nem volt az. plane nem az akkori szinvonalnak is az aljan levo gepeknel. ez egy sima muanyag kompakt 35 evvel ezelottrol. ettol automata iso allitast varni eleg botorsag. amugy is valoszinuleg az iso allitas is mechanikus, csak annyit csinal hogy betol egy racsot (kvazi nd szurot) a fenymero lencseje ala es kesz.Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
latom kevesen hivogatnak otthon, pedig mar itt a jo ido, lehetne kepelni (nem mintha a rosszban ne lehetne, sot). minden esetre tegnap este elopancsoltam parat es mult heten megjott a tankom tesoja is, hogy ne legyen egyedul
az a jo ebben a vas tankban hogy baromi keves hivoval lehet dolgozni vele. 250ml egy tekercs, ehhez kepest az AP/kaiser/krokus dupla ennyit ker egy tekihez. rodinalnal meg nem gond mert az olcso, de az xtol-al azert sporolni szoktam. igy eleg 125ml tomenyet felhasznalni. tekintve hogy 5L-es az alapkiszereles igy papiron 40 tekercset 36-os kisfilmet lehet vele hivni (1+1-es higitason).
Buy books not gear.
-
A Zéé
addikt
panorámákat milyen géppel lőtted?
Nálam most nagyon más a program, meg végig kéne lőni a tekercset Volt egy kis remény, hogy megtaláljuk nagyapám régi fényképezőjét, ami mint kiderült 6x6-os, és valószínűleg Zeiss gyártmány volt. De nagyon úgy néz ki, hogy tényleg eladta/odaadta valakinek... Találtam a padláson kipakolás közben egy csomó régi negatívot, meg Forte fotópapír és rollfilm dobozokat, vegyszeres flakonokat, de a gépnek egyenlőre nyoma sincs. Pedig nagyon tudnék örülni neki, ha meglenneJust a simple Lineman...
-
őstag
"egyebkent mi alapjan is allitana automatan isot?"
Nem emlékszem hogy ilyet írtam volna hogy a gép automatán választ film érzékenységet. Ha mégis ez jött át az írásomból, akkor az téves. Az érzékenységet te állítod be, és azzal kalkulál az elektronika fényméréshez, több kevesebb sikerrel. Főleg, hogy 1980-as években a 400-as film még ritka volt. Egy 1970-es évekbeli, külön erre a célra szánt könyvben még külön győzködni kell az embereket a DIN27-es filmek használatára.
"70-es evek vege, az egy masik korszak volt, az embereknek szines tv-juk sem volt, nemhogy processzor meg mikroelektronika."
Az én Canon A1 vázam ASA 6-12000 közt állítható 1/3-as lépésekben, kezel Tv + Av + P + M módokat, expo korrekciót, többféle időzítővel. Hirtelen ezek jutottak eszembe róla. Mindezt 1977-ből. És ez csak egy gép a sok közül.
De említhetném a Zenit gépeket, azok ráadásul keleti blokkos gépek, ennek ellenére többet tudtak az említett gépnél, mégis megfizethető volt tömegeknek.
A technika tehát adott volt. Az hogy ilyen elbaltázott gépet hoztak létre, továbbra is csak a már elhangzottakat erősíti -> marketingesek és nem a piac igényei szülte a gépet.
De ugyanezt megtalálni ma is. -
optikus
senior tag
Jo is az en mindig ugy jarok hogy kiveszem es elfelejtem rairni hogy hivando. Ezert soxor nem tudom hogy hivni kell e, befuzni nem akaron nehogy dupla expos legyen. Ilyenkor jon hogy levagok 15 centit az elejebol es azt elohivom. Ha van rajta kep akkor hivando a tobbi ha nincs akkor mehet a menet. Mentsegemre legyen mondva hogy sokat fotozom es soxor kiveszem fel tekinel aztan vagy felirom vagy elfelejtem...
Buy books not gear.
-
BEE
addikt
Valahavolt Prakticás koromban egyszer megpróbáltam félútnál
kifűzni a filmet, de simán belehúztam a befűzőt a kazettába.
A helyszínen meg nem akartam bontogatni a kazettát.Van erre valami bevált módszer, vagy marad az ablaktalan budiban matatás ?
BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
optikus
senior tag
marmint mire? a behuzott kazibol valo kihuzasra vagy a visszacsavarasra? nyilvan ovatosan kell visszafele tekerni es lehet erezni hogy mikor van jon ki a vege.
leteznek okos gepek amik tudjak a filmveg kinthagyast. sot volt olyan gepem ami ugy csinalt hogy visszatekerte, kint hagyta a veget egy jopar masodpercig es ha nem allitottad le, akkor behuzta teljesen. nem volt rossz de azert figyelni kellett.
ha behuztad arra vannak hazi praktikak hogyan lehet vilagosban is kihuzni. de legegyszerubb venni egy kihuzot, asszem 1500 ft-ert mar lehet kapni. de van aki ket filmdrabkaval is meg tudja csinalni. minden ilyennel fentall a veszelye a fenyt kapasnak hisz az eredeti lukon benyulva kell kihuzni, marpedig az nem erre lett kitalalva.Buy books not gear.
-
kcuhend
újonc
Sziasztok!
Tud valaki segíteni abban, hogy analóg úton hogyan hozható létre kontrolláltan vignetta effektus? Sajnos csak angol nyelvű leírásokat találtam a témáról és mindenki már csak Photoshopban állítja elő, de engem nagyon érdekelne, hogyan hozható létre optikailag. http://en.wikipedia.org/wiki/Vignetting Ha jól értem akkor elvileg a többlencsés objektívekben a lencsék egymást árnyékolva hozzák létre a hatást, illetve több szűrő együttes használatakor is előjöhet.
Az eddig elkészült képeimen nem fedeztem még fel a jelenséget. Egy pancolar 50mm-es és egy pentacon 200mm-es objektívem van. Mi a nyitja? -
optikus
senior tag
altalaban nem a telek szoktak vignyettazni mert azoknal boven van kepkor, hanem inkabb a nagylatok. soxor annyira hogy ezt kompenzalni kell (pl centerfilterrel).
probalj meg fenyeros nagylato obikat keresgelni es a rekeszt tekergetve megnezni milyen a hatsuk a kepre. persze ilyen eros vignyettalast nem nagyon fognak csinlani az adott rendszerre tervezett obik hisz pont az ellenkezoje volt a cel mikor megalkottak oket.
mesterseges vignyettalast ugy tudsz csinalni hogy valamilyen lukat raksz az obi el. pl kartonba vagsz egy lukat es eleteszed, esetleg eltavolitod es nezed a hatast. letezik ilyesmi elven mukodo atmentes szuro is (sztem a cokinnak akad, de talan meg kinaiban is).
masik megoldas hogy kisebb kepkoru objektivet hasznalsz mint ami az adott rendszerre valo, peldul kozepfomatumu tavmeros gepvazra kisfilmes slr obi, esetleg egy tavmeros kisfilmes vazra csajka obit (ami felkepes de bazisa meg ezt megengedi).
ezeknel a problemat az jelenti (es ezert is irtam a tavmeros vazakat) hogy a film bajonett tavolsag behatarolja mire mit lehet feltenni. pl egy koepformatumu slr gepre hiba teszel kisfilmes obit, nem tudsz a filmsikhoz eleg kozel kerulni hogy eles kep legyen (leginkabb vegtelenben es ahhoz kozel).
nem tom mennyire hasznos ez az info mert ezek olyan fogalmak amiben nem art egy kicsit jaratosabb lenniBuy books not gear.
-
juuzer
addikt
Sziasztok!
Fényképezőgép ügyben kérnék tőletek tanácsot
Tervezek venni egy régi szovjet Zenit fényképezőgépet.
Namost, az a kérdés fogalmazódott meg a fejemben, hogy az egyes típusok között nagy különbségek vannak?
Én speciel egy Zenit 11-est néztem ki elég olcsón (4000 Ft). De nézegettem E, 12XP, TTL és EM modelleket is.
Nagy közöttük a tudásbeli eltérés?
Illetve mit gondoltok, megéri beruháznom egy ilyenre?
(Mindemellett még szemezek néha egy Zorki 4-essel is )Vamos a la playa.
-
optikus
senior tag
hat esetleg probalj meg csillag alaku lukat vagy a duto-hoz hasonlo luksorozatot a nagy luk kore kis lukakat, stb. probalkozni kell, erre nem lesz egzakt megoldas. az eletlenseget azzal tudod novelni hogy tavolitod a lapot a frontlencsetol. sztem meg olyannal is lehet probalkozni hogy egy egyszeru atlatszo uv/sky filterre alkoholos filcel rajzolsz atmenet szeruseget, stb.
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
ha valasztani lehet akkor egy olyat amiben van belso fenymero (ami a keresoben is lathato) es nem szelenes. pl a 12xp az ledes es eleg olcson megkapni. mindenkepp ellenorizd vagy kerdezz ra hogy mukodik e a fenymero. ha olyan valaszokat kapsz (pl vateran gyakori) hogy "nem ertek hozza, legutobb x eve mikor hasznaltam akkor meg jo volt, nincs elemem, nincs filmem" es hasonlok akkor keress masikat mert eselyes hogy nem jo csak el akarja passzolni ezzel a dumaval. ha szemelyesen akarsz valasztani akkor nezz be bp-en a soos kereskedesbe, ok segitenek valasztani (meg valami minimal garit is kapsz, par nap eleg hozza hogy elfotozz egy tekit es megnezd jo lett e).
ha nem ragaszkodsz a zenithez akkor erdemes valami japo markat nezni, van sok full manualos jo fenymerovel olcson, pl pentaxok m42-es csatlakozoval igy a keleti objektiveket is tudod hasznalni es azok olcsoak (ndk gepet ne vagy, leginkabb prakticat ne mert nagyon vackok).Buy books not gear.
-
fo_di
őstag
Sziasztok,
Vettem egy Argus Argoflex 75-öst (pontos évjáratot nem tudok, de nem is ez a lényeg). Volt benne egy tekercs film, azt elfotóztam, és most már előhívatnám, hogy tudjak a spulnira új tekercset tenni.
A masinában egy Kodak Verichrome Pan 620-as tekercset találtam a felnyitás után, viszont a helyi fotósboltok azt mondják, hogy mivel ez dianegatív, ezért ők már nem tudják előhívni. (ha sima filmnegatív lenne, abból még hívnak elő rollfilmet, de diát már nem)
Tud valaki olyan boltot, ahol előhívják ezt még nekem? (szegedi vagyok, szóval valahol a környéken lenne az igazi, de Bp. is játszik, ha máshol nincs ilyen)
Most jelenleg meg vagyok lőve, mert 620-as pótspulnit neten aranyárban mérnek, ezért nincs mire új tekercset tenni, amíg nem hívom elő a filmet vagy tekercselem le (de akkor meg nem tudom hova tenni).
Köszi,
-fodi[ Szerkesztve ]
-
-
A Zéé
addikt
amikor utána gugliztam, én is úgy néztem, hogy ez sima ff, de nem voltam biztos benne, inkább nem írtam le
De mindegy is, azt ugyanúgy nem tudják hívni már kb sehol se, csak a c41-est. Ha Pest, akkor lab4art, ahogy a másik topicban is írták. Nekem szimpik voltak.Just a simple Lineman...
-
fo_di
őstag
köszi szépen a segítséget!
megpróbálom visszavinni, gondolom, úgysem a pultos lányok fogják előhívni a filmet, hátul meg csak értenek hozzá. majd mondom nekik, hogy ez márpedig nem dia, szóval hívják elő (mert azt mondták, sima rollfilmet előhívnak, csak a diát nem)
ha nem akarnak vele foglalkozni, akkor meg hétvégén járok pesten, beadom ott majdteljesen én sem vagyok meggyőződve, hogy bármit találok rajta (bár a nagyját már én fotóztam el), de érdekel, hátha jó még a film, ráadásul azért nem akarom csak úgy kidobni
-
optikus
senior tag
van valami oka a gepvalasztasnak? mert a 620-as egy ma mar nem letezo formatum. imigyen filmet se kapol hozza. persze lehet kozdeni a 120-as atfuzessel meg hasonlok, de ha nem nagyon vagy kepben az egesz filmesdiben (kerdesdbol itelve igy vala) akkor inkabb olyannal kellene kezdeni ami letezo, beszerezheto. leginkabb kisfilm vagy 120-as roll.
ahogy fentebb irtuk az ilyen ezust alapu filmeket nem nagyon fogjak rendesen elohivni. lesz annak minden baja. ezeket inkabb otthon kell, foleg ha emberi kozelben nincs filmes ceg sem. mas kerdes hogy a gepben rohado 30-40-50-eves film amugy se szerencses dolog.Buy books not gear.
-
fo_di
őstag
az ok elég prózai volt: testvéremnek vettem a gépet, mert tetszett neki, ezért lőttem egyet neki ebayen (a tekercset is ő fotózta el, csak menedzselem neki a fotóelőhívást). hobbi szinten érdeklődik az analóg fotózás iránt, ez meg nagyon tetszett neki, hát kapott egyet. ahogy néztem, minimális átalakítással belemegy a 120-as rollfilm is, a továbbiakban azzal fogja használni, azt a helyi fotósbolt is bevallotta, hogy előhívnak, csak ez a benne lévő tekercs volt az, ami megzavarta őket (meg engem is)
szóval továbbiakban normális filmmel lesz használva, ez egyedi eset volt (csodát nem várok tőle, de érdekelt mindannyiunkat, hogy kisül-e belőle valami) -
Stauffenberg
nagyúr
Hejj!
Belenéztem a keresőbe és az "instant" szóra nem dobott ki semmit. Ebből talán már leszűrhető, hogy instant filmezni szeretnék, de nem is igazán tudom, hogy merre induljak el.
Gondolkoztam azon, hogy veszek egy Fujifilm Instax Mini 90 gépet és hozzá anyagot, de nem igazán tetszik ez a mini formátum, alig nagyobb egy névjegykártyánál.
Na meg én nem feltétlenül akarok egy eleve instant filmezésre szánt fényképezőgéppel szenvedni f/8-nél szűkebb rekeszekkel.
Ötletek, javaslatok? Szívesen vennék középformátumú gépet amire rá tudok tenni olyan hátfalat amivel tudok instant filmre exponálni, na de ebben kéne olyan segítsége aki csinált már ilyet.
-
optikus
senior tag
válasz Stauffenberg #899 üzenetére
ez is egy jo nagy tema
instax az csak a fujinak van es csak o gyart filmet (egy felet) es gepet is. ket meretben letezik a mini es a wide. nezd meg a wide formatumot az ketszer akkora mint a mini, persze a gep is. fokusztavolsagbol varia nincs, egy fele van mindket formatumra. gepet eleg olcson lehet venni hasznaltan, par ezer ft-ert instax 100/200-at megkapsz. nagy difik nincsenek a gepek kozott talan csak egy kivetellel (az 500af).
a film eleg jo ellatottsagu, kapsz itthon is minit meg wide-t is, de ebay tele van vele. az egy lapra juto koltsege is a legjobb, talan ez a legolcsobb (egy kaziban 10 lap van, es altalaban 2 kazetta van 1 papirdobozban).a masik vonal az a polaroid altal kitalalt formatumokra epul. ma gyak ket kategoria van, a kazettas elemes klasszikus tasakvegyszeres szerkezetu papirok (amin alul feher terulet van es a kep negyzetes), a masik a peal apart filmek, ezek a szetvalasztos filmek.
ujonan a regebbi fajtakbol (leginkabb 600-as szeria) gyart az impossible. a szetvalasztosbol a fuji (igazolvanykep anyagok). ha mas gyartmanyut latsz, az vagy valami oreg kihalt gyartmany (pl polaroid) vagy brendelt ize.
minoseg nagyon szor. az impossible az kritikan aluli, iszonyat dragan. raadasul egy dobozban csak 8 kep van (az eredeti polaroid 10 kepes volt). sok fele verzioja van, nagyon osszevissza a valasztek no meg amit lehet kapni. de ahany kazetta annyi szinvilag nagyon nem megy nekik a minoseg, fako foltos kepek, plusz nagyon erzekenyek a fenyre. exponalas utan nem is szabad hogy feny erje, ezert mindenfele trukkot be kell vetni hogy mikor kitolja a gep akkor lefedd valahogy. persze mostanaban nagyon trendi, fel is mentek a gep arak (nemreg ezeket meg ingyen megkaptad barmilyen zsibvasaron mert semmire se voltak jok, hiszen se film se elem). itt is akadnak jobb gepek, mert az alja a muanyag lencses dobozgepektol indul de a teteje mondjuk az sx 680.a szetvalasztos filmekebol a fuji gyart meg nehanyat de ez is kezd kihalni. manapsag mar csak ket fele szines es egy fekete
feher van (de lehet hogy mar egy sincs). a szinesek a feluletukben kulonboznek.
vannak persze regi polaroid vagy agfa anyagok de vagy doglott vagy erzekenyseg vesztett mindenfele szinben uszo
izek.
ezeket a filmeket hasznaltak/jak igazolvanykep keszito kamerakban (studio express, kulon temat olel fel), vagy peldul
az altalad is emlitett kozepformatumu hatfalakban.
aztan vannak a regebbi polaroid gyartmanyu ollos szerkezetu gepek. ezek eleg jopofak, objektiv hasonlo mindben,
vagy muanyag vagy uveg lencses, automata zarszerkezettel. eleg jol el lehet lenni veluk mert ha sikerul egy jol mukodo
peldanyt kifogni akkor az tuti. hasznalat utan osszecsukahto, fokuszalni egy tavmerovel lehet (persze eleg egyszeruke
az egesz, cserebe tartos). ezeknek az ara valtozo de olyan 10e ft-os artol mar lehet talalni. gyenge pontjuk az elem
mert helyettesiteni kell, de megoldhato vekony ceruzaval.
aztan ot van a polaroid 600 es polaroid 600se (nem keverndok a 600-as filmeket hasznalo gepekkel). ez cserlehto objektives
mamiya press alapu gep (az se a cserelheto obis). ezek teljes feluletre fenykepeznek direkt hozzajuk tervezett
obival (a mamiya press hiaba nagyon rokon megsem igazan alkalmas ra). nezz utana, itthon ritka es 100e-es
nagysagrend az ara.a kozepformatumu gepekhez hasznalhato hatfalnak ket nagy baja van. a magazinos gepek (amikre ez felteheto) nagyok
es nehezek. az allvany az alap, node cigolni kell.
ha kisebb es konyebb a gep akkor meg van egy nagy hatrany, kicsi a kep. egy kepeslap meretu kepen hogy mutat
egy 56x41 mm-es (645-os) kep? eleg xarul. de sajna egy 6x7-es mamiya rb boszmeseg is csak egy reszet rajzolja ki. pazarlas es eleg ronda is. itt a max meret a 6x8, de azt mar le se irom az mekkora es mibe kerulpersze vannak diy megoldasok. pl az instaxhoz letezik egy holga hatfal. nem tom lehet e meg kapni, de ha igen akkor
lehet hogy abbol ki lehet hozni valamit. vagy egy szetvalasztoshoz hasznalt polaroid kazettabol. lehet vele jatszani rendesen. az ollos gepek is jok, de azokon is lehet alakitani, igaz fix gyujtotavolsaguak (mig at nem barkacsolod mert lattam olyat is). no meg a nagy formatumu kardanos vagy deszkas gepeket nem is emlitettemindexen van egy polaroid forum, ott van nemi elet, meg info is osszeirkalva.
Buy books not gear.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Disney+
- HBO Max & OD topic
- ASUS routerek
- Mobilinternet
- Ukrajnai háború
- Okos Otthon / Smart Home
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest