- Otthoni hálózat és internet megosztás
- PHP programozás
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- JavaScript topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Mobilinternet
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
-
attiati
veterán
sárga: tervezett új forgalomcsillapított övezetek (ha jól értem, akkor ez 50/40/30 km/h-t jelent)
kék: jelenlegi 30-as zónák
[Duplájára növelné a 30-as övezetek területét a főváros - Térképen mutatjuk a tervezett helyszíneket][ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz attiati #129753 üzenetére
Amit néztem, ott nem vették külön, hogy 2030-tól melyik lesz 30-as övezet és melyik lesz lakó-pihenő övezet. Nagyon nem mindegy és nem a megengedett sebesség, fekvőrendőr miatt, hanem utóbbiba csak célforgalommal szabad behajtani.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #129754 üzenetére
Budapesten szerintem nem eszik olyan forrón a lakó pihenő övezet kérdést. Főleg az újonnan kijelölt területek esetén.
Gondolod ott áll majd egy körzetis aki irogatja a rendszámot? Vagy bekamerázzák milliókért?
Áhh dehogy.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
https://vm.tiktok.com/ZGJXL6Xrv/ #tiktokalert
⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #129757 üzenetére
Nem kéne ilyen szorosan egymás mellé tenni, hanem 90°-kal elforgatva, 2 méteres közökkel.
Kíváncsi vagyok, az első áldozatot mikor kaszálja el egy turistabusz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #129758 üzenetére
Gyanús nekem hogy ez a hétvégi rakpartlezárás után maradt ott, csak nem vitték el hét elején...
De ez csak tipp.⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #129759 üzenetére
Lehet. Viszont használatra alkalmas, nyitott állapotban. Ilyenkor kinek a felelőssége, ha egy részeg, vagy épp egy idős ember esik ki onnan a hétfő reggeli forgalomba?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #129760 üzenetére
Gondolom a megrendelőnek aki kifejezetten oda kérte. De megtagadhatta volna a kiszállítást a cég, vagy mondjuk rakhatta volna az útfelületre is.
⭐ Stella
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Ivy.4.Ever #129764 üzenetére
Meg termelődik azért fékpor is valamennyi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz csibe1 #129762 üzenetére
Ugye a tömegközlekedés vs. autó volt a téma.
Abban azért lehet ráció, hogy ha már autóval járok, akkor az legyen mondjuk elektromos és ne szennyezze a környezet, mint egy hagyományos autó.
Tehát az is szempont lehet a felvetődött “mennyi idő alatt érek A pontból B pontba” témán kívül az összehasonlításnál, hogy mondjuk egy részecskeszűrő nélküli, régebbi 1999-es évjáratú 1.9 szívódiesellel megyek-e a városban napi 30-40-50 kilométert, vagy egy elektromossal, mivel ilyen aspektusból nézve nem érheti “támadás” az autózásomat a tömeggel szemben.Arról meg ne is beszéljünk, hogy munkába a villamosokon kívül, 2 vonalon, míg kondiba újabb 1 vonalon, majd haza ismét 1 vonalon, busszal kellene mennem, ami ugye csak környezetszennyezőbb, mint az én elektromosom.
Nem akarok vitát a elektromos autók “még jobban környezetszennyezők”témával kapcsolatban, csak annyit írnék ehhez, hogy a sokat emlegetett fejlett nyugat (ahova mi is tartunk, vagy vágyunk) találta ezt ki, és úgy látom minden abba az irányba mutat, hogy vagy elektromossal, vagy hidrogénnel, vagy bármivel, de ne otto motoros járgánnyal közlekedjünk.
Egyébként környezettudatos vagyok, mivel van 3 felnőtt gyerekem, szeretném, ha nekik és gyerekeiknek is lenne hol élni. Tehát nálunk ez szempont és nagyon is figyelünk erre,
a gyerekeink is ebben nőttek fel.
Pl. évtizedek óta szelektíven gyűjtjük a szemetünket.Ezen felül baromira jó dolog az elektromos autózás, főleg a városban, jól gyorsul, könnyen kezelhető (fokozatmentes automata váltó, 1 pedálos gáz-fék) jóval olcsóbb a fenntartása, kevesebb a meghibásodása, stb.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
De az energiavisszanyerő fékezés okán kevesebb. Ha valaki kimérten, előrelátóan közlekedik egy elektromos, vagy hibrid kocsival, nagyon kevés fékezéssel el lehet járkálni.
Én csak egy öreg Passatot hajtok, de még azzal is megszóltak, hogy nem kopik a fék.HUTCHDB: azért a szállított személyek számát tekintve az egy főre jutó környezetterhelésben a tömegközlekedés lehet, kedvezőbb számokat produkál, mint akármilyen 4-9 fős modern elektromos járművek együttese.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #129767 üzenetére
Környezetterhelésbe bele vesszük az út elhasználódását is?
Metróépítés miatt több helyen beszakadt az aszfalt a buszoktól.
Szerintem nincs az az autómennyiség amitől be tud szakadni az aszfalt.Vagy ott van a Lánchíd, az sem a pehelykönnyű autóktól ment tönkre, hanem a BKV és turistabuszoktól.
⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #129768 üzenetére
Bele, még a járművek előállítását és a pálya kiépítését is. Villamos, metró, troli, HÉV... Továbbá a jármű teljes élettartamát a leselejtezésig.
Azt azért vedd figyelembe, hogy nagyon sok olyan helyen közlekedtek terelve a buszok, ahol 12t korlátozás van. Természetes, hogy tönkrementek az utak, mert nem a tervezett felhasználás szerint voltak használva. Amelyik úton nincs súlykorlátozás, ott a 40 tonnás szerelvények is mennek és nincs is olyan gyors amortizáció.
Lehet szidni akár a már leseljtezett Ikarusokat is, de az a tippre 10.000 jármű a maga 25-30 éve alatt nem pöfögött el annyit, mint amennyit a tömegközlekedést nem használó magánszemély autósok. (Árufuvarosok, futárok, taxit, rendőrök, stb nem ide tartoznak.)
Hány személygépjármű is van Budapesten?[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #129769 üzenetére
Egyre kevesebb. De tényleg nem értem az embereket. Néha titeket sem.
Az ember akar tenni a környezete érdekében, ezért zöld megoldásokat keres. A bicikli és BKV nem megoldás neki, mert vagy árut szállít vagy irreálisan hosszú a menetidő.
De ez sem jó a másik tábornak.Akkor miért nyomatja az EU a zéró emissziós normákat ha ez valójában nem megoldás semmire?
⭐ Stella
-
Mercutio_
félisten
válasz radi8tor #129770 üzenetére
Minek?
Mert a politikust a rövidtávú haszon érdekli.Btw az egyre kevesebb, az konkrétan egyre több
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #129768 üzenetére
A metrópótlástaz egy hatalmas outlier, tekintve hogy akkora frekventáltsággal nem közlekedik normál buszjárat sehol. Ha ekkora kapacitásra van szükség akkor nem véletlen építenek ki metró / villamos vonalakat. Az autókat meg ne hívjuk már pehelykönnyűnek, az SUV-k meg nagy elektromos autók miatt már közelítik a két tonnát a tömegük. Most megnéztem, egy Mercedes Citaro tömege 18-29 tonna, van benne 20-58 ülőhely és 26-152 állóhely. Ezzel szemben az autó visz nagyon max 5 embert, de tudjuk hogy az átlag az inkább ilyen 1,2-1,4.
Do the thing!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #129767 üzenetére
A fék amúgyis tudod kiknek való...
Az egy pedálos közlekedés viszont jópofa, eGolf-ban már próbáltam meg Yaris HSD-ben.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #129773 üzenetére
Inkább így nézd:
29t=20liter/100km és ezt oszd az 55 főre, 3,6 deci/fő
2t=2liter/100km (elektromos kb ilyen árban tölthető), ez 5 deci/főIgazad van, a vita végtelen. A vita azért végtelen, mert közel sem egyértelmű a dolog.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #129767 üzenetére
Szerintem a busz környezetszennyező anyagot pufog ki, az én autóm meg nem.
Így bármennyi főre vetítem, az enyém akkor is nulla lesz, míg a buszé több mint nulla.
Én ebből kiindulva most nem értek veled egyet." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Mercutio_
félisten
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mercutio_ #129778 üzenetére
De ebbe nem akartam belemenni és szerintem ebben nem csak mi, hanem (nem akarlak lenézni, de) e terén okosabb emberek sem tudnak dűlőre jutni.
Mint írtam, nem én találtam ki, hanem a fejlett nyugat.
Evtizedek óta gond a OPEC hatalom es a pénz az nagyúr.
Megis meg merték lépni, hogy váltani kell.
Nem tudom a pontos számokat, mert mindenki hazudik (igen, itt mindenki hazudik) és nem tudjuk, mi az ami többet árt a környezetnek, az akku előállítása, a kőolaj bányászata, az ahhoz kapcsolható egyéb járulékos pusztulás.
Nem vagyok naiv , tehat nem 0%-osként állítom be a szennyező rátáját az elektromos autóknak, de azt mondom, hogy jelenlegi tudásom szerint az akkumulátoros autok összességében kevésbé szennyeznek.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
félisten
Annak vsz bátran lehet örülni, hogy egyre több az ev.
Ha már a wc-re is kocsival kell menni, legalább az nem pöfékel itt a városban. -
HUTCHDB
nagyúr
válasz FoxiestFox #129782 üzenetére
Na ez a beszéd!
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
válasz HUTCHDB #129777 üzenetére
A Tied legfeljebb nem ott szennyezei a környezetet, ahol használod, hanem ahol a betáplált energiát előállítják, illetve ahol az akku elrohad.
Majd ha az elektromos energia túlnyomó többsége megújuló forrásból származik és a degradálódott akkukra is lesz értelmes process, tapsikolni fogok.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FoxiestFox #129782 üzenetére
Én a mai napra meghirdetett autós tali miatt ültem volán mögé, nincs más oka.
De igen, sokan el vannak kényelmesedve. Kollégám kocsival jár be Fejér megye széléről dolgozni. Kb 1 km ide az Allee, de lusta elsétálni egy gyógyszerért, szerszámért, doboz festékért, parkolni nehézkes, inkább beül a kocsiba, megy 3-5 km-t, csak hogy a bolt parkolójában szálljon ki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #129784 üzenetére
Nem védeni akarom a villanyosokat, de azért ne gondoljuk már azt, hogy a “sima” járgányoknak nincs előállítási, és megsemmülési szennyezése.
Nekem egy i3-osom van.
Csak egy példa ebben a témában: Szinte az egész autó újrahasznosított anyagból készült az ajtókárpittól kezdve az üléshuzatig, karbonból van a karosszéria stb.
Nehéz abban dűlőre jutni, hogy melyik milyen mértékben okoz közvetve, vagy közvetlenül kárt, ezt próbáltam kifejteni korábban." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
csibe1
addikt
válasz Mercutio_ #129778 üzenetére
Az elektromos autók előállításakor persze nem termelődik semmilyen káros anyag,
ááá dehogy
Aztán akkor nem is beszéltünk az akkupakkok előállításának költségéről (Nem hinném, hogy végtelen mennyiségű lítium van a bolygón), és az újrahasznosításukról sem.
A hálózat terhelhetősége, töltők mennyisége, töltés ideje még szóba sem került.
Szóval érdekes ez a veszett nagy "környezettudatos vagyok, mert elektromos autóval járok" duma; mert ha jobban mögé nézünk akkor nem teljesen igaz." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz MasterMark #129779 üzenetére
Szóval akkor legyen tőle máshol másvalaki beteg?
Ez is nagyon saját közvetlen környezet tudatos hozzáállás." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz HUTCHDB #129766 üzenetére
"Nem akarok vitát a elektromos autók “még jobban környezetszennyezők”témával kapcsolatban, csak annyit írnék ehhez, hogy a sokat emlegetett fejlett nyugat (ahova mi is tartunk, vagy vágyunk) találta ezt ki, és úgy látom minden abba az irányba mutat, hogy vagy elektromossal, vagy hidrogénnel, vagy bármivel, de ne otto motoros járgánnyal közlekedjünk."
Aztán akkor mi van?
Mindig valakit majmolni kell, mindenáron?
Egyél lószart, x milliárd légy nem tévedhet.... ha már minden arrafelé mutat.
Az meg nem számít, hogy az akkugyárak tönkrevágják a környezetet, lassan majd nálunk is, de volt erre példa az amcsiiknál is." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz mike1334 #129787 üzenetére
Ahogy írtam, én több vonalon kénytelen lennék busszal menni, így ahhoz kell hasonlítanom.
Egyébként itt már felmerült, hogy az áram előállítása is környezetszennyező, így az már a
villamosra és a trolira is vonatkozik.Ismét leírom, hogy ez egy nagyon bonyolult kérdéskör, sok sok vita alakult már ki belőle szinte mindenhol, ezért felesleges ebbe belemenni.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz csibe1 #129790 üzenetére
Pfuuu ez azért elég komoly megnyilvánulás, hogy a lószar evést hasonlítjuk össze az elektromos autózással.
Szerintem én itt kiszállok…" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Ivy.4.Ever
őstag
-
Mercutio_
félisten
válasz HUTCHDB #129786 üzenetére
Igen, elég összetett a kérdés, szvsz az EU (élen a németekkel) túltolta szokás szerint, aztán az utolsó pillanatban a gyártók részéről elég sokan és elég hangosan "kiabáltak" a megfelelő helyeken így némileg felpuhult a rendelet (e-Fuel bekerült)
Ami nem biztos, hogy a jelenlegi károsanyag kibocsátási/környezetterhelési össz-kalkulációban benne van az elektromos járművek részéről: elektromos hálózatok rendszerszintű bővítésének és a lokális töltőhálózatnak a (nyers)anyag és munka vonzata.
Aksik megsemmisítésének, költsége/környezetterhelése, a hozzájuk szükséges nyersanyagok előállítása se épp a magasszintű környezetvédelmi normáknak megfelelő helyeken történik. (kína, harmadik világ, etc.)Ezen felül jó tudni, hogy az EU bár gazdaságilag jelentős, népesség szempontjából messze van azoktól az országoktól, ahol nincs vagy lényegesen megengedőbb a környezetvédelem/károsanyag kibocsájtás szabályozása, így a légkör CO2 és egyéb szennyező tartalma nem fog akkorát csökkenni, ellenben versenyelőnybe kerül a többi gyártó ezeken a területeken, mert többet tudnak költeni benzinmotor fejlesztésre, mint azok, akiknek az e-car fejlesztésre IS kell koncentrálnia.
Maga az elektromos autózás felfutása is csökkenni látszik pl. kínában épp most vezették ki az elektromos járművek támogatását. (de a németeknél és a dánoknál is csökkentés/szigorítás jön*) rögtön tetemes visszaesés lett a megrendelések/eladások terén.Amivel még durván le vannak maradva az EU gyártók az az aksi, abban kína tarol, és az e-autók bekerülési árának tetemes részét teszi ki, amit így nem a gyártók tesznek el.
+1: elektromos buszok kigyulladása is komoly veszély...
* mekkora vicc már, hogy csak 6 hónapig kellett a német vevő tulajdonában lenni a 9k €-val támogatott járgánynak, ment is a skandináv országokba az eladás, valami ~30% körüli német e-autó kötött ki ott
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
macilaci78
nagyúr
válasz HUTCHDB #129786 üzenetére
Írtam, hogy nem egyszerű a téma, ezért is vitatott.
Persze, hogy van a sima járgánynak is lábnyoma. Valamekkora...
Viszont a sima autókból nagyon sok olyan fut, ami a gyári tervezett futásteljesítmény többszöröse után is köszöni szépen, elvan. 400-800-1000k km-rel, 20-25-30 évvel, ezek üzemeltetési, szervizköltségeivel.A villanyosokból, hibridekből ezt nagyon sokan nem nézik ki, mert az akku degradálódik, cseréje kb gazdasági totálkár, az elektronika (a működéshez szükséges, vagy csak kényelmi) elromlik és vagy drágán javítható, vagy csak főalkatrészcserével, stb. Persze tudom, hogy maga az egész újdonság és egyszerűen még nem teltek el évtizedek, hogy bizonyíthasson.
Illetve a konkurensnél, ahol már lefutott ez az idő, messze nincs annyi elektronika, kütyü, ami elromolhatna.
Azzal meg ne gyere, hogy az elektromosnak mennyi a karbantartásigénye, mert a legtöbb szerviz a garis időszakban feláras óradíjjal próbálja kompenzálni a kevesebb munkaórát, az 5-10 év gari pedig sok dologgal van szoros kapcsolatban.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Atomantiii
őstag
Sziasztok!
A Vezér u. 112 szám alatti kollégiumot hogyan a legegyszerűbb megközelíteni ha vonattal érkeznék Budapestre? Úgy látom talán Zugló vasútállomon kellene leszállnom de utána hogy a legegyszerűbb odajutni?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Atomantiii #129798 üzenetére
futar.bkk.hu oldalon tudsz tömegközlekedési útvonalat tervezni.
⭐ Stella
-
blp85
aktív tag
válasz Atomantiii #129798 üzenetére
Zugló vasútállomás az a 1146 Budapest, Thököly út 103., onnan 82/82A, illetve a 77-es trolival tudsz eljutni. Amikor jössz, használd a BKK utazástervezőt.
Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen