-
IT café
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
func93
senior tag
Üdv,
Egy specko futocipot akarok venni. Eddig a . com & co.uk & .de oldalain találtam meg.
A kérdésem az lenne hogy hol nem kell vámot fizetni? Csak úgy érnè meg."Nem lehet összekötni a pontokat a jövőt fürkészve, az összefüggések csak utólag visszanézve látszanak." - Steve Jobs
-
Topikgazda
Pont topikgazdaként ügyelnem kell a off hsz-ekre, de muszáj leírnom. Ne haragudjatok.
Posta téma.
Lesz gondunk.
Ezek a küldemények eddig nem voltak írva, ők most csináltak belőle könyvelt küldeményt, mert azért értesíteniük kell, hogy van valamim. Eddig legalább a kézbesítőnek átadták és így írni kellett neki a papírt és legtöbbje tisztességesen is állt a dolgokhoz, nem "vesztek" el a küldemények, a kézbesítők megbízhatóbbak, mint a többi postai dolgozó.
Most meg sem kapja. Kiesett egy biztonsági láncszem.
Ki fogja ezeket az értesítőket megírni? Ki fogja ellenőrizni, hogy minden küldeményünkre megírták-e és az értesítőket meg is kapjuk?
Itt a szabad rablás ideje. Amiről nem is tudunk, hogy megérkezett, azt nem is tudjuk átvenni.
Semmi átláthatóság, semmi biztosíték a korrekt munkára, arra hogy ne legyünk megkárosítva.[ Szerkesztve ]
-
Botigta
aktív tag
Az normális, hogy a telefonos applikációban Watch-listbe elmentett termékeket az asztali gépen nem látom? Ja, és nem tudok vásárolni, hibaüzenetet kapok (az androidos appban)
Köszi -
szempo
csendes tag
Üdv!
Mi a helyzet akkor, ha az eladó úgy hírdet valamit,hogy németországban van 8 napos szállítási idővel.
Természetesen még nem ért ide, rákérdeztem mi a helyzet próbál kérni tőlem valami EKAER számot...Direkt nyomkövetéssel rendeltem az ebay oldalán azt írja, hogy felvette a kapcsolatot a szállítóval (DHL) de mikor beírom a keresőbe a nyomkövetési számot nem ad ki találatot. Megkérdeztem tőle, hogy akkor ugyan hol merre jár a megrendelésem és erre átküld http://ruston.cc/ egy román kínai oldalt ahol megint nincs semmi.
Ilyenkor mi a helyzet?
[ Szerkesztve ]
-
madle
őstag
Üdv,
szeretnék egyik ismerősömnek rendelni egy kütyüt, nem értek hozzá, lényeg, hogy drága (170k). Számolt vele, ha fennakad a vámon akkor többlet költsége lesz vele. Viszont én abban szeretnék tanácsot kérni, hogy ekkora összegnél is biztosítja az eBay azt hogy ha rossz a termék, vagy nem érkezik meg, akkor is visszakapom a pénzem? Ez lenne a termék
Illetve, elvileg sima postával küldi, akkor kisebb az esély a vámkezelésre mint egy DHL-el, vagy FedEx-el?
Köszönöm!
-
Topikgazda
Erre is érvényes mind az eBay, mind a PayPal vásárlói védelem. Az elkobzás sem opció mert ez nem klónnak tűnik, vagy feltört szoftveres dolognak.
De halálom ha megkérdezik egy kb 167294 Forintos cuccnál, hogy nem-e véletlenül nem vámkezelik.
Természetesen igen, vámeljárás lesz.
Vám erre nincs, az Áfa 27%-a az igen és mivel postai úton küldi, a posta még eddig 2500 Ft-os eljárási díja rámegy.[ Szerkesztve ]
-
madle
őstag
Ertem, elnezest a tudatlansagomert! Ez esetben igy keszulunk.
-
Janusz001
őstag
Sziasztok. Refoundot kértem egy eladótól, ebay el is küldte a teljesítést, paypal -on belül is látom. Ez mikor fog megérkezni a számlámra? Van pár nap átfutási idő?
-
szempo
csendes tag
válasz pulutodurumo #67561 üzenetére
Majd jobban figyelek. A linkekre.
Legyen elég annyi, hogy nehéz és terjedelmes dolgot rendeltem. Bár kinek mi számít annak.
1500*1500*1500 mm a csomagolás fadoboz és 189 kg.
Beszéltem a DHL -el nyomkövetési vagy fuvarlevél szám hiányában nem tudnak segíteni. Beszéltem a nav-al szerintük meg EU-n belül nem kell.
Akkor most eladónak mit írhatnék.
-
domos
senior tag
Sziasztok!
Vissza kellett küldenem egy procit Kínába mert nem működött. Az eladó elfogadta a return requestet, én pedig időben feladat tracking+signed for módon. Tegnap viszont az eladó elutasította a csomag átvételét, szóval az úton van vissza hozzám.
Ilyenkor mire lehet számítani? Az ebay kisegít vagy buktam a pénzt?
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
Shingen
addikt
Hali!
Gondolkodok egy termék megvételén [link]
Itt ki lehet választani EU Plug gondolom akkor az adapter Eu lenne.
Hol tudnék esetleg írni az eladónak a termékkel kapcsoltban milyen a dugvillája?köszi
風林火山
-
cof
veterán
válasz Shingen #67574 üzenetére
Mind a három típusból van neki, olyat fog küldeni amelyiket kiválasztod. Ezzel kapcsolatban felesleges neki írni, de mivel kínából jön 50%, hogy áfázzák. Miért nem rendeled az S905-ös topikban is linkelt gearbestről EU raktárból.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
internetezoo
senior tag
324 × 229 × 24 milliméter
Tudnivalók mostantól a Postával kapcsolatban
[link] -
PainKiller13
őstag
Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy egy vevő caset nyitott az általam eladott fejhallgatóra (mivel nem érkezett meg neki határidőre), viszont közben megérkezett neki (ez az általa leadott értékelésben benne van), viszont a case-t nem zárta, ami holnap jár le és félek hogy az ebay visszafizeti neki az árát az én számlámról... Mit lehet tenni? Próbáltam írni az ebaynek de lehetetlen kb. Mindig csak az jön ki hogy hívjam fel őket, az meg nem opció, annyit nem ér hogy roamingoljak percekig.
-
Steven88
tag
Sziasztok
Február 10.én rendeltem egy terméket, kb április eleje és május közepére volt megadva a határidő az érkezésnek. Eddig nem jött meg de már az időt se mutatja, hogy meddig kellet volna megjönnie. Case-t már indítani sem tudok már így. Ez így bukta vagy várjak hátha megjönn, esetleg Ebay-n kezdjek el reklamálni?
Voltam olyan buta, hogy egy rossz terméket ujraküldettem de ennek már másfél hónapja, szerintem ez nem fog már megjönni, de itt se tudok már reklamálni. Ez gondolom már csak ebay marad. -
fradi81
veterán
hali
március 9-én rendeltem valamit,elvileg már meg kellett volna kapjam:
Arrive at Hungary airport.
Mar-16-17, 17:00 PM, HungaryMár érdeklődött az eladó megkaptam e- hétfőn írok újra úgy beszéltük. Kérdés ha nem jut el hozzám, visszakérhetem-e az árát annak ellenére hogy elvileg már Magyarországon van?
moto g72, Ninebot d28e
-
fradi81
veterán
válasz radi8tor #67584 üzenetére
Megnéztem a negatív értékeléseit, sok meg nem érkezett cucc, fake tracking numbert is láttam.. Mondjuk elég hihetetlen hogy 1 hét alatt ideért volna a cucc, amikor minimum 2-3 hét szokott lenni. Ha március 9-én rendeltem akkor május 9-ig tudok case-t nyitni? Estimated delivery nincs feltüntetve.
moto g72, Ninebot d28e
-
domos
senior tag
Sziasztok!
Leírnám a történetemet ami végül is jól végződött.
Március 13-án rendeltem egy procit egy kínai eladótól akitől már többször is rendeltem, és eddig nem volt soha semmi gond, de most ez egy nagyobb értékű ($760) rendelés volt, és sajnos egy működésképtelen procit kaptam Március 22-én.
Ezt azonnal jeleztem az eladó felé, és el is fogadta a return requestemet 27-én, én pedig visszaküldtem és feltöltöttem a követési számot.
Ez után kezdődtek a bajok: a csomag Április 12-én megérkezett hozzá, ő viszont nem volt hajlandó elfogadni, és visszaküldte hozzám.
Próbáltam felvenni a kapcsolatot az Ebay-jel, több emailt is írtam, de mindig csak sablon válaszokat kaptam, hogy várjam meg az "Ask Ebay to step in" gombot, meg hogy majd visszakapom a pénzem ha az eladó megkapta a csomagot, stb. Mintha el sem olvasták volna amit írtam. Próbáltam telefonszámot keresni, de semmit nem találtam, a contactnál pedig mindig csak az emailt dobta ki.
Ekkor jött az ötlet hogy megpróbálok belépni a régi UK-s ebay accountomba, hátha ott lesz telefonszám, vagy live chat, aztán ha már végre emberrel beszélek akkor kérek segítséget vagy tanácsot.
Itt szerencsére volt live chat opció, ahol egy nagyon segítőkész hölgyet kaptam ki hála az égnek. Elkérte a másik ebay accountom (amivel rendeltem) nevét, majd adatellenőrzés után meghallgatta a problémám, annak ellenére hogy nem is hozzájuk tartozik a dolog. Miután elmagyaráztam mi a gond felvette a kapcsolatot az US ebay customer supporttal és velük egyeztetve nyitottak egy Case-t nekem, és kb. 10 perc múlva vissza is küldték a pénzem.
Kérdés ezzel kapcsolatban: ha visszajön hozzám a csomag, van még egyéb kötelezettségem, vagy ki lehet dobni (vagy csinálok belőle kulcstartót)? Az eladónak jeleztem hogy ha azt akarja hogy ismét küldjem vissza, akkor kérem előre a postaköltséget.
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
PainKiller13
őstag
Akkor megírom én is a rosszul végződött ebay történetemet:
Eladtam 54 dolcsiért egy fejhallgatót egy kanadai emberkének, aki 1 hét után minden nap írt hogy hol van már a csomag, persze én honnan tudnám, főleg hogy trackitonline sem írt kb semmit sem és még most sem írja hogy megkapta, pedig megkapta.
A vevő nyitott caset 3 hét után, 4 hét után pedig megkapta a csomagot(ezt onnan tudom hogy akkor írt egy neutral feedbacket hogy a termék hibátlan viszont lassú a szállítás) (nyomkövetés szerint még mindig nem ért oda, kanadai tracking oldal pedig fel sem ismeri a számot) de a case-t nem zárta be és nem is válaszolt az üzeneteimre, így a mai napon az ebay visszaadta neki a pénzt.
eBayel nem lehet felvenni a kapcsolatot, maximum telefonon(az is körülményes és drága), obligáltam az ügyet, de lezárták 2 perc múlva hogy a tracking szerint nem bizonyítható hogy megérkezett(annak ellenére, hogy a feedbackben elismerte hogy megérkezett) ezért visszautalták a pénzt az én zsebemből. Erre tudtam válasz emailt küldeni, arra meg ugyanezt válaszolták.
Ja és miután megnyitotta a vevő a caset, 1x tudtam válaszolni, utána már semmi lehetőség nem volt arra, pedig lescreenshotoltam a feedbackjét, de nem tudtam sem hozzáírni se képet feltölteni, csakis a refund gomb volt ott.
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz fradi81 #67583 üzenetére
Gyanítom ez egy nem nemzetközi nyomkövetési szám, ugyanis azokban a legritkább esetben van kerek órakor vagy fél órakor adatfelvétel. Ez egy generált információ. Ilyenkor nem árt, ha a "TN"-t ami egy sima csomagszám is beírjátok, mert aki nem figyel, azt könnyen félre lehet ilyennel vezetni.
Még simán megjöhet.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Ciccuka
veterán
Áron alul megnyertem egy bid-et, de a seller magától törölte az egészet még értékelni se tudom. Mit lehet csinálni?
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Everet1971
újonc
Sziasztok, lenne egy kérdés. Ebay-en eladtam egy terméket pár napja, vevő nem fizetett, bár írtam neki. Ha küldök neki számlát a fizetés nyomatékosítására de végül nem fizet, azt tudom sztornózni? Vagy más megoldást válasszak. Ha kommunikálna, hajlandó lennék törölni, de nem kommunikál. Köszi előre is.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Lenovo P1 Gen2, 15,6" FHD IPS, I7-9750H CPU, 32GB DDR4, 1TB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10, Számla,
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen