-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
optikus
senior tag
válasz konci79 #13944 üzenetére
melyik ceg ez? csak hogy tudjuk milyet nem kell venni
amugy nincs ra egzakt hatarido, 15 napon belul torekednie kell. az meg ugye megvolt, mas kerdes hogy nem sikerult de ez nem sokat szamit jogilag. annyi van hogy ha megis megjavitjak akkor hosszabbodik a garid a szervizben toltott idovel. ha cserelik akkor ujra indul a garid mintha most vetted volna a boltban. annyi van hogy ha nem tudjak azonos tipusra cserelni akkor az eredeti vetelarat kell visszadniuk. ez a kotelezo. ha megprobalnak levasaroltatni vagy mas tipusra, akkor ezeket nem vagy koteles elfogadni, sot ez nem is teljesen legal, nekik kapasbol a vetelarat kell felajanlaniuk.Buy books not gear.
-
-
Gyuri27
félisten
válasz konci79 #25984 üzenetére
"Amennyiben a vásárolt termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni, ha ez nem lehetséges vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.
Meghibásodás esetén, ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, ha erre nincs lehetőség, a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. Amennyiben nem lehetséges a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére.
A jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta."Amd - Radeon - Ryzen
-
jeni
félisten
válasz konci79 #25984 üzenetére
30 naptári nap van erre hivatalosan. Azon belül kell a Aqua bolt vagy ahhoz kapcsolódó szerviznek tájékoztatást adni,hogy cserélik, javítják, vagy írnak valamit.
Nekem se válaszoltak. Magam mentem be személyesen. Szóltam na akkor most mi a szituáció? Telefonáltak mivel letelt a 14 nap és nekem adtak igazat és kifizeték a gyári hibás terméket készpénzben.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz konci79 #26023 üzenetére
A vonatkozó rendelet (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról) alapján kötelesek cserélni. Szólítsd fel őket. Ha nem reagálnak akkor szólítsd fel őket, hogy adják vissza a vételárat és párhuzamosan jelentsd be a kormányhivatal fogyvéd osztályánál. Ha erre sem reagálnak, akkor nem marad más mint fizetési meghagyás és per (hacsak erre nem fizetnek).5. § (1) Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
-
luciferc
őstag
válasz konci79 #26029 üzenetére
Tudomásom szerint a kormányhivatalok fogyasztóvédelmi osztályai nem foglalkoznak egyedi esetekkel, vagyis nem fognak a te esetedben eljárni, felszólítani, stb. Erre ott a békéltető testület, ügyvéd, bíróság az új hatósági szerep szerint. Amit tudnak tenni, ha éppen akarnak és nem valami csókos a cég, hogy vizsgálatot indítanak a panasz alapján. Aminek a végeredménye természetesen hatással lehet a te ügyedre is, ha még nem zárult le. Tehát kár oda bemenni, írásban jelezheted a panaszt a céggel szemben, kérve a cég gyakorlatának vizsgálatát.
-
konci79
őstag
válasz konci79 #26029 üzenetére
Na, vége a történetnek.
40 nappal az átvétel után felhívtak, felolvastak egy jegyzőkönyvet, hogy nem rendeltetésszerűen használtam, meg nem kitakarítva, ilyesmiket mondtak, mert látni nem láttam leírva.
A hívás végén mondtam hogy ez nevetséges, küldjék vissza akkor.Hétvégén kaptam egy emailt, hogy ennek ellenére visszaadják az árát...
Amit megköszöntem, de egyébként ez a normális amúgy, mivel ugye 30 napon túl zajlott le a dolog, de azért úgy lett beállítva, hogy ők a jó fejek...
Lényeg hogy happy end a vége.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs