- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
- DIGI internet
- PHP programozás
- Invitel (TV, internet, telefon)
-
IT café
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
chaosmonger
tag
válasz Smiley #53749 üzenetére
Na ja, ha az elit verzió van meg. Engem pont az bosszantott, hogy a standard verzióval szinte semmit nem lehet letölteni, mert a cloud 99%-ában olyan presetek vannak amiben van pro vagy elit verzióba tartozó rész, így elérhetetlen.
Ezért (is) jó a Spark, a Go-t megvettem annyiért mint a Bias standard, és az fullos, nincsenek korlátok, ráadásul a hardver is járt hozzá.
De most nézem még a 40-et is annyiért vettem amennyi a Bias pro verzió, pedig ott már elég komoly a hardver is. -
Smiley
őstag
válasz chaosmonger #53751 üzenetére
Nah ezt nem tudtam. En valami akcio kereten vettem
meg evekkel ezelott ilyen $100 korul. Ehhez tartozik nekem valami pedal szimulator is, megmondom oszinten ezt meg nem hasznaltam. Volt egy erdekes huzasuk, de kicsit fellazadtak a userek es 2 nap alatt visszavontak azt a hulyeseget. Ezt leszamitva szerintem egy nagyon felhasznalobarat egyszeruen kezelheto software…Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Egyelőre én szívok a BIAS-szel, se a Katanával, se a Spark-kal nem tudom összehozni. USB-n összekötöm a MacBook-kal, a settingsben kiválasztom a bemenetet és kimenetet is a dobozra, de semmi. A kimeneti teszt jelet kiküldi a program, az meg is szólal, de nem érzékeli a gitárt, mert a beépített hangoló meg se moccan.
Eddig bármit állítottam az audió menüben, nem ment.
W | W | H | W | W | W | H
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53753 üzenetére
Hat, tudom ez nem vigasztal, de nalam megy... 1-es es 2-es input a feldolgozott a Katanabol, 3 es 4 a natur.
Melyik MacOS van fent? Sonomanal mar megkerdezi minden radugott eszkoznel hogy engeded-e, addig nem mukodik.[ Szerkesztve ]
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
A katanát ezerszer használtam már usbn összekötve, biztos nem az a gond, hogy milyen operációs rendszer van fent.
Bármit változtatok 1-2-re a 3-4-et, mono, sztereo, midi input bepipa, kipipa, nem megy. A test hang átjön, de azt hallom, amire a katana van állítva, nem azt, amire a bias.Na ezért utálom a pc-n gitározzunk témát, mert ilyenekkel kell bíbelődni.
W | W | H | W | W | W | H
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53756 üzenetére
Input 3/4 legyen, ha outputra a sajat hangszorot rakod, ugy sem mukodik?
-
bigrob
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53758 üzenetére
MAC-hez hülye vagyok, de windowson szívtam azzal, hogy reaperben rá kellett nyomni egy S betűre meg a Recordra és úgy hallottam vissza azt a sávot.
Ha létezik valami anydesk vagy bármi amivel teamviewer szerűen rá lehet windowsról kapcsolódni megnézem ha gondolod, vagy dobj több képernyőképet hátha kiszúrjuk.Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz bigrob #53759 üzenetére
Tudok screent küldeni, de nem hiszem, hogy segít.
Gondolom a Katanán a gitárt ilyenkor is a line in-be kell dugni, nem valami más csatiba. A jobb alsó sarokban a hangerő fölött kéne egy zöld sávnak rohangálnia, ahogy pengetek, ha érzékelné a gitárt. De semmi.
Mondjuk az lenne segítség, ha doki betenné ide a screent, neki mi hogy van állítva.
[ Szerkesztve ]
W | W | H | W | W | W | H
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53760 üzenetére
Screenshotot most nem tudok csinalni, annyi hogy nalam az input Mono, a channel meg 3, mast nem allitgattam.
Este tudok 'elesben' screenshotolni[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53762 üzenetére
BTS biztos nem futott, midik szerintem mindegy.
Garage Band-ben mukodik a Katana Input? -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Persze, Sparkkal is megy a Garage.
Update:
A Katana ha kimeneti eszköznek van kiválasztva Garage-ben, akkor nem játssza le azt, amit rögzítettem.
Ha a Mac rendszer beállításában kimenetnek választom a Katanát, és elindítok egy YT videót, azt sem szól róla. Szóval úgy tűnik, hogy kimenetként az nem funkcionál nekem.
A Spark viszont lejátssza, amit Garage-ben rögzítek, szóval az működik kimenetként.
[ Szerkesztve ]
W | W | H | W | W | W | H
-
Smiley
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53760 üzenetére
Van joga hozzaferni az audio bemenethez?
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
bigrob
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53764 üzenetére
Ez most valami standalone vagy vst plugint raksz valami daw-ba?
Youtubeon hirtelen ezt a logicos képet találtam:
Ha DAW-ban nézed nincs valami hasonló felületed?
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
-
Smiley
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53768 üzenetére
Nincs katanam, de ott van elcseszve tutira, ilyenkor ez nem mas mint egy sima hangkartya, legalabbis szerintem.
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53756 üzenetére
Na ezért utálom a pc-n gitározzunk témát, mert ilyenekkel kell bíbelődni.
Dehát a MAC az nem pc és azon minden egyből jól működik. -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Na, ismét kaptam egy inputot arra vonatkozóan, hogy számomra szimpatikusabb a bedugom valamibe a jacket és zenélek, mint a kábelhegyek között ülök a gép előtt, ami mellett még van egy "DAC, DAW, PA, IR" kutyafasza, 65 kábel, és próbálom összemókolni valahogy, hogy azt halljam, amit szeretnék.
Bias FX 2 -
*Katanával, egyszerre hallom a Katana csatornáját és a szimulált hangot
* Sparkkal - zavaró látencia van, szintén megvan a dupla hang
* Behringer dobozba dugva elméletileg működik, de mind a Katanán mind a Sparkon furán szól.Sokkal jobb, ha a Spark/Katana saját emulált dolgait használom Bias nélkül.
W | W | H | W | W | W | H
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53773 üzenetére
Most képzeld el azt a szituációt, hogy valami miatt nem működik az erősítőt, bedugoda gitárt, és nem szól. Pedig tegnap még szólt.
Volt már ilyen a történelemben.
Egyébként ez a Bias winen is fura, az audiobeállításokban kb minden más ampszimmel ellentétben nem lehet elindítani az audiodriver saját beállításait, csak a Bias buta be-kimenetállítgatási lehetősége van . Ebből viszont én nem azt a következtetést vonom le, hogy az ampszimezés szar, hanem azt, hogy ezentúl sem fogom a Biast használni.
-
Smiley
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53773 üzenetére
Ha gondoljatok, irhatok majd egy szosszenetet, hogy Mac-en mit es hogyan kell csinalni ahhoz, hogy kenyelmesen lehessen zenelni rajta. Az biztos, hogy kell hozza egy szemlelet, ahogy minden kreativ software-hez. Nekem se volt teljesen tiszta az elejen de egesz jo leirasok vannak, hogyan erdemes zenelni Mac-en. A DAW-ot pedig nem csak arra lehet hasznalni, hogy felvegyel valamit, ennel sokkal tobb dologra lehet hasznalni. Nalam nagyon sokban segiti a gyakorlas/tanulas fazisat a jol beallitott Logic.
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
bigrob
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53773 üzenetére
Nekem van egy focusrite hangkártya amibe bedugom a gitárkábelt, elindítom a mentett reaper projektet és pengethetek is.
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Na, kicsit zenéljünk is.
Egyelőre itt tartok, nyers felvétel, GarageBand-ben rögzítve.
W | W | H | W | W | W | H
-
Goose-T
veterán
Reverben elég komoly akció van. Ki veszi észre a hibát?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53782 üzenetére
Megpróbáltam, sajnos a kosárban már 12 ezer eurót ír ki. Most jött frissítés a Reverb appra, ilyen jó kis hibát sikerült belefejleszteni
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Smiley
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53776 üzenetére
Oke, akkor elkezdem ahogy a szabadidom engedi.
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
Smiley
őstag
Megpróbáltam összeszedni, nemtudom mennyire lesz érthető.
Szóval nálam ez a setup:
HW:
- Hackintosh(just for fun, de bármi jó lehet az elmúlt 8 évből)
- Focusrite Scarlett 2i2 2nd gen
- Sony amp + 2db Polk ES15
- Sennheiser HD 598
- Logitech 920 WebcamSW:
- Logic
- BiasFX2
- Blackhole
- OBS
- XLDNálam a tanulás úgy megy, hogy kitalálom melyik számot akarom tanulni és nyitok neki egy Logic project-et. Ehhez előre elkészítettem már egy template-et, ahol minden meg van csinálva előre. Lényegében csak a zenét kell letölteni és a megfelelő formátumra alakítani(XLD)[mp3 nem támogatott]. Össze van kötve az OBS-el is, így baromi gyorsan és kényelmesen fel tudom venni magamnak azt amit éppen csinálok. Ezen kívül szoktam rögzíteni magában a Logic-ban is, eléggé érdemes visszahallgatni másnap. Ha úgy vesszük szinte ingyen van a tárhely, hát én ki is használom. Szintén nagyon kényelmes, hogy be tudom állítani a cycle-t az adott számnak arra a részére amit gyakorolok, és nem kell állandóan nyomkodni meg visszatekerni meg kézzel keresgetni gyakorlás közben. Plusz a cycle-on belül is tudsz megadni egy tetszőleges pontot ahonnan el tudod indítani anélkül, hogy ezt meg kellene szüntetni. Ezen kívül több Track is elő van készítve, így 1 kattintásnyira van a Clean Track, ahol tényleg nem fedi el semmilyen FX az esetleges hibáimat.
A Scarlett-re rá van kötve a gitár(Input 2), a füles meg a hangfalak pedig a dedikált kimenetekre. Ehhez az egészhez kell a Blackhole, nekem pont elég ehhez a felálláshoz a 2 input 2 output verzió. Audio Midi Setup-ban csináltam egy Aggregated Device-ot amit elneveztem Streaming-re és ebbe beledobtam a Scarlett-et és a Blackhole-t.
A System Preferences-ben továbbra is a Scarlett az default output. A Logic-ban ezt a korábban létrehozott Streaming-et állítottam be az audio résznél.
A Logic-nál a project részén van az igazi trükk. Két kimenetre lett csinálva az egész a Blackhole segítségével. Így realtime lehet felvenni ahogy szórakozok. Tehát ha le van töltve már a dal akkor csak be kell dobni a Song Track-re, beállítani a BPM-et és ütemre igazítani, aztán kiválasztani, hogy melyik gitár preset akarom használni. Ugye a tanulás első fázisa zene nélkül, metronómra a clean sound-dal, ezt szintén be lehet állítani, hogy a metronóm ne hallatszódjon a felvételen.
A Logic screenshot-on látszik, hogy a Track-ek be és kimenetei is a Bus-okat használják, és így jutnak ki a 2db kimenetre. Itt lehetne direktbe is küldeni az Track-et a kimenetekre, viszont így van egy plusz lehetőség finomítani a jelszinteken esetleg közös FX-eket használni stb. A Stereo Out a fizikai kártya a Output 3-4 pedig a Blackhole, ugye ez látszik a Audio Midi Setup képen, hogy miért is a 3-4 csatorna. Az OBS pedig pofon egyszerű, csak hozzá van adva az Input Capture-nek a Blackhole és már lehet is rögzíteni. Annyi, hogy én itt beállítottam a HW gyorsítást az encode-hoz meg a minőséget olyanra ami nekem már tetszik és persze a kimeneti formátum-ot.
Szerintem eléggé megéri videóra is rögzíteni és visszanézni, esetleg összehasonlítani a végeredményt az tanulós YouTube videókkal ahol az tudnak is gitározni. Nálam a Logic 0-24 fut, csak le van némítva a Master amikor nem használom. Ha van időm felkapom a gitárt és mehet a rock&roll. Igazaból egyszer kellett csak összerakni, és azóta tényleg csak használni kell.Ezzel jön egy ilyen járulékos extra is, hogy ez ebben a felállásban innentől simán streamelhető akár a Twitch-re vagy csak egy sima Zoom-os meeting-re.
Remélem tudtam ezzel a szemlélettel egy kicsit segíteni.
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz Smiley #53786 üzenetére
Köszi, hogy leírtad. Látszik, hogy tényleg egy kialakult rendszered van már, ami funkcionális, gyors, jól bevált. Próbálok ötleteket lopkodni belőle, bár ránézésre nekem eléggé bonyolult.
Nálam ez a követkzőképp néz ki.
A Sparkot vagy Katanát összekötöm USB-kimeneten keresztül a Mac-kel, elindítom a Garage-et. Youtube videóból leszedem a backing tracket mp3-ba, betallózom garázsba, odaülök a gitárral a gép elé, és megnyomom a piros felvevő gombot. Ha elbénázom, és ugye az esetek többségében így van, akkor leállít, felvett sáv kitöröl, majd felvétel indul újra.
Ha sikerült úgy fevelnni, ahogy szeretném, exportálás mp3-ba, és kész. Nincs OBS, plugin, filter, streaming, virtuál device, encoding quality, csak a piros felvétel gomb.
Csomó mindent tud még gondolom maga a szoftver, de nekem az vakfolt egyelőre.
W | W | H | W | W | W | H
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Zeneelméleti kérdéseim vannak.
1. Ez a skálat attól lesz blues skála, hogy a kék hangok pluszban bekerülnek, jelen esetben a D#. Az, hogy ettől miért lesz blues, nem tudom, de oké. Ha jól értem nem a D# a blues hang, nem attól blues-os, csak ebben a fekvésben, mert más fekvésben a kék hang más lesz, mindig a skála "flat 5th" hangja. Magyarul mi ez, a lapos ötös? :-D2. Ki találta ki, hogy ez lesz a blues skála? John Blues pengette a húrokat, véletlenül mellényúlt, lefogta a lapos ötöst, majd felkiáltott: de jól hangzik, és onnantól kezdve blues skálának hívták (a példa szándékosan ilyen)?
3. Oké, hogy van 5 pentaton doboz, ami mindig fix (az alakja). De mitől függ, hogy mikor melyiket kell használni? Vegyünk egy példát. Legyen mondjuk C# pentaton. Ez a 9. bundról indul. De oda rátehetem az összes dobozt, nem? Bármelyik alakot indíthatom a 9. bundról, mi dönti el, hogy melyik alak lesz?
4. Hogy tart valaki ennyi alakot, dobozt, skálát a fejében, és alkalmazza azonnal, amikor játszik? John Petrucci, amikor levág egy cikornyát, a 150 skála, doboz, alak, hangnem, myxolid, dór stb. közül a másodperc töredék része alatt dönt, és fogja le a hangokat? Nekem valahogy ez nem áll össze így.
5. Mitől A minor fekvés ez? Attól, hogy az első pozícióban A-ról indul a skála? Oké, de ha a 3. bundról indítom, már nem A-ról indul, vagy ha a nyolcadik bundról, akkor sem.
W | W | H | W | W | W | H
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53789 üzenetére
Mint hozzanemerto amator, de legalabb korankelo amator, az en meglatasaim kovetkeznek, amit ne vegyel keszpenznek
1) igy van, a negyedik es otodik hang kozotti hangot is belejatszod, ennyi
2) szerintem nagyjabol igy tortent, valaki rajott hogy jol hangzik es hasznalta, a tobbiek meg utana, de hogy ez hol, mikor, ki altal tortent azt nem tudomDobozok:
barmelyiket hasznalhatod, csak mashol lesznek a hangok. Peldaul otodik bundrol inditott 'sima' A mollnal az E6 hur 5. bundjan lesz a root note, de ha feljebb hasznalod a skalat egy masik formaban, akkor a D hur 7. bundjan lesz, egy oktavval magasabban. Ha magasabban akarod jatszani a dalt/skalat, akkor feljebb levo skaladobozt hasznalsz, ha melyebb hangokat akarsz akkor lejjebb levot."Bármelyik alakot indíthatom a 9. bundról, mi dönti el, hogy melyik alak lesz?" - igen, alapvetoen az a kerdes hogy mi a 'root note', a tonika, alaphang, ki hogy hivja. Nalam peldaul tobbszor elofordult, foleg regebben hogy indottam egy C-dur skalat a masodik fekvesben (8. bund), aztan a vegen valahogy A moll lett belole a hangok ugyanazok, csak a dinamikatol, attol fuggoen hogy hogyan jatszol, hol "pihensz meg", igazabol lehet mas.
4) azert azt az 5 format nem nagy cucc megjegyezni. Az hogy milyen hangnemben vagy, egy szamon belul azert tobbnyire nem valtozik (azert vannak kivetelek), igy ha tudod hogy mondjuk F# mollban vagy, akkor nem kell tobbszaz forma/skala/stb kozul szazadmasodperc alatt valasztani, siman csak maradsz F# mollban es kesz.
Nekem ebben a temaban NAGYON sokat segitett hogy nem skaladobozokra meg formakra gorcsoltem, hanem az intervallumokat tanultam meg, igy amikor gyakorlaskent mondjuk A moll skalat jatszok, akkor siman csinalok olyat hogy ket egymas utan jatszott skalanal mas bundokat hasznalok (pl eloszor a sima A-moll diatonikus skalat, ahol a D huron csak ket hangot jatszok, aztan miutan visszafele visszaertem a kiinduloponthoz, onnan 3NPS modon csinalom a skalat, igy mashol lesz a vege).
Ha tudod hogy hol vannak az intervallumok, mondjuk a root note-hoz kepest hol talalod a tercet, kvintet, szeptimet, oktavot, akkor onnantol tokmindegy a 'doboz', csak azt kell tudnod hogy milyen hangnemben vagy (es melyik bundrol/hurrol indulsz), onnantol mar minden adja magat.5) igen, ha a sima elso A-moll format a 3. bundrol inditod, akkor az G-moll lesz. Azert kell ott masik "forma" mert ott mashol vannak az A-moll skala hangjai. Nezd meg hogy hol a root note. Probald meg ugy jatszani a masik fekveseket, hogy megkeresed hogy abban a fekvesben/skalaformaban hol van a root note, es onnan indulj, pl a berakott kepen a masodik sorban jatszd ugy az 1-5 bund kozotti "bogyokat", hogy az 5. bundrol (A) indulsz, es oda is ersz vissza, ugy szerintem erezni is fogod hogy ez az alaphang, ott van "vege".
[ Szerkesztve ]
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Nem értem én még mindig ezt.
Ha az ötödik bundról elindítom a Position 1 dobozt, az A moll pentaton. Hangjai:
A, C, D, E, GHa ugyaninnen elindítom a Position 2 dobozt (E pattern), akkor az milyen skála lesz? Mivel A-ról indul, annak is A-moll pentatonnak kéne lenni, de itt a hangok már
A, B, C#, E, F# lesznek, ami eléggé eltér az előzőtől (nyilván, hisz más dobozt húzok rá). Akkor ez milyen skála?Azt nem értem, hogy az adott doboz forma csak abban a bizonyos pozícióban használható? Mert ha már adott dobozformát máshonnan indítok, akkor az egy másik skála lesz? De akkor mi határozza meg a skála milyenségét? A doboz formája?
Kurvára nem értem. MIért van egyáltalán 5 forma? Egy forma lenne, azt onnan indítom, ahonnan akarom, és mindig az alaphang határozza meg, hogy milyen fekvés.
Nem értem az összefüggést a doboz formák meg fekvések között.
Hs a G-ről elindítom az ötödik dobozformát, az milyen skála? És ha a negyediket? És ha a harmadikat?
[ Szerkesztve ]
W | W | H | W | W | W | H
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53791 üzenetére
Szerintem itt a 'nemertes' oka az, hogy nem "onnan inditod" a skalat. A skalanak nincs "eleje" meg "vege", nincs olyan hogy onnan "indul". ALAPHANG van. Ha A mollt akarsz jatszani, akkor az A lesz az alaphangod. A skaladoboz csak azt mondja meg hogy melyik hangok lesznek benne a skaladban. Attol meg hogy mondjuk a masodik pozicioban a C lesz az elso "bogyo" a skaladban, az meg egy A moll lesz, felteve hogy az A lesz az a hang, ami a jatszott zene alapja. Ott fogsz megallni, az lesz az utolso hang ami a zeneben megszolal (mondjuk). Az hogy ott az elso bogyo a C az nem azt jelenti hogy onnan "inditod" a skalat, hanem az hogy az a legmelyebb hangod abban a dobozban, addig tudsz lemenni. Ettol meg a zenenek, amit jatszol az alaphangja az A, ami most eppen a D hur hetedig bundjan lesz. Ha csak egyedul ebben a masodik formaban jatszol, akkor ott lenyegeben egy oktavval magasabban jatszod ugyanazt a dallamot mint az elso formaban (ahol az A hang az E6 hur 5. bundjan van).
Amugy ezert nem erdemes annyira gorcsosen ragaszkodni egy-egy dobozhoz, ne szoritsd magad ilyen korlatok koze, mert akkor ha eppen kene egy magasabb vagy egy melyebb hang, de "kifutsz" a skalabol, akkor csak nezel hogy hoppa. Pedig siman mehetnel melyebbre vagy magasabbra is, mert ott vannak azok a hangok, csak a "dobozon" kivul
Nezd meg amit beraktal kepet, a masodik abrat (most felejtsuk el a kek blues note-ot, csak a feketekkel foglalkozz). Azok a fekete bogyok az osszes olyan hang, ami egy A-moll (vagy C-dur) skalaban van, vagyis barmelyik hangot jatszod innen, az nem lesz "hamis". Ebbol a kepbol tok jol latszik is hogy miert nem kell mindenaron egy-egy kijelolt dobozban gondolkodni. A fekete bogyok vannak, azok a hangok. Ha te lekorlatozod magad kepzeletben behuzott vonalakkal (pl. az 5. bund ele es a 8. moge, hogy megkapd az elso A-moll pentaton format), amit nem lepsz at, akkor tenyleg dobozba zarod magad
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53791 üzenetére
Eszembe jutott meg egy, hatha igy jobban segit:
Ahelyett hogy egy-egy "dobozba" szoritanad magad, limitald magad egyetlen hurra. Vedd mondjuk az E6-ot. Attol meg hogy siman megpengetve egy E hang szol, meg jatszhatsz ezen az egy huron mas hangnemben is, nem csak E durt/mollt. Peldaul ha az otodik bundrol indulsz, es oda ersz vissza, akkor az A dur/moll lehet. Maga a hur csak azt hatarozza meg hogy mi a legmelyebb es legmagasabb hang amit jatszhatsz rajta. -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Tehát a G moll pentaton csak akkor lesz az, ha a G-ről indulva az egyes dobot teszem rá. Ha ugyanoda már a második dobozt, az már nem az lesz.
De ki a vihar tudja fejben tartani azt, hogy mondjuk C# pentaton skála esetén melyik dobozt honnan kell indítani? Mert oké, megjegyzem a G-re az öt dobozt, de mondjuk D#-ről indítva az öt doboz ki se fér a vastag húron.
Nekem az nem áll össze, hogy amikor valaki játszik, tuti nem kezdi el a fejében ezeket a dobozokat pakolgatni, hogy oké, ha most a vastag húr 11 bundját lefogom, akkor oda hanyas dobozt kell tenni, hogy D# pentatont játsszak (egyes, ez még könnyű), de mi van akkor, ha a 11-bundra már a négyes dobozt rakom, az akkor milyen fekvés lesz?!
W | W | H | W | W | W | H
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53794 üzenetére
"De ki a vihar tudja fejben tartani azt, hogy mondjuk C# pentaton skála esetén melyik dobozt honnan kell indítani?" - barki, te is
Megintcsak, nezd meg a kepet amit beraktal. Azon a fekete bogyok az A moll skala hangjai. Ha C# mollt akarsz, akkor pontosan ugyanez lesz az is, annyi a kulonbseg hogy 4 bunddal arrebb lesz tolva az egesz, amugy minden forma, doboz, skala, stb pontosan ugyanaz lesz - csak arrebb tolva.Szerintem tenyleg inkabb az intervallumokra probalj meg fokuszalni, ezekkel a dobozokkal csak ertelmetlen korlatok koze szoritod magad.
-
-
senior tag
+1 Jól mondja a doki. Annyi kieg, hogy a sok bogyós kép, amit beraktál, a C-dúr / A-moll pentaton (azaz ötfokú) skála hangjait tartalmazza. Ugyanígy működik a dolog a többfokú skálákra is, csak ott több a bogyó.
A dobozok pedig más szóval fekvések, azt jelentik, hogy hol van a kezed a nyakon (melyik bundon van az első ujj). Bonyolítja majd később a helyzetet a különféle bővített fekvések sora, ahol a mutató és/vagy a kisujj két bundra van a szomszédos ujjtól. Pl. a C-dúr blues skála C hangról indítva úgy is játszható, hogy első ujj C hang, második D, negyedik E hang. Ekkor a mutató és középső ujj között "kimarad" egy bund, cserébe 3 hang is kifér egy húron (3NPS).
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz kutyek #53797 üzenetére
Mi a szösz az a 3 NPS?
Már vártam, hogy gyere, mert ezeket te kened vágod.
Azt hogy tudom megjegyezni. hogy melyik doboz milyen hangról indítva melyik skála lesz?
Pl. C#-ról indítva az ötödik doboz az milyen skála?
C#, D#, F#, G#, A# - ez az öt hang lesz benne.
W | W | H | W | W | W | H
-
consono
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53798 üzenetére
3NPS -》3 hang húronként
"In God we trust. All others must bring data"
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53798 üzenetére
Ne igy allj hozza. A gyakorlatban mikor jon elo ilyen kerdes hogy "C#-ról indítva az ötödik doboz az milyen skála?"
Amikor nekiallsz jatszani valami, akkor az ugy kezdodik hogy megvan a hangnem. Tehat nem az a kerdes hogy "C#-ról indítva az ötödik doboz az milyen skála?" hanem hogy pl. C# dur hangnemben melyik hangokat hasznalhatod. Megkeresed a C# hangot (pl. E6 huron a 9. bundot), es raillesztesz egy dur skalat, es kesz.
Ha mindenaron dobozozni akarsz, akkor azt a dobozt keresd meg ami "passzol ra". Peldaul a fenti esetben azt, ahol a 6. huron van a root hang.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen