- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- JavaScript topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Mobilinternet
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Windows 11
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
válasz Khaosz55 #35119 üzenetére
Jobb a 4 egyforma gumi. A gumi méretból kiindulva ez nem olcsó autó, szerintem ne spórolj ezen. Mi lenne ha eladnád a 2 jó nokiant és vennél 4 újat. Vagy maradj a márkánál és akkor csak 2 új kell. A gyors öregedés sajnos elég általános probléma manapság . Szóval emiatt nem kell feltétlenül márkát váltanod ha amúgy elégedett voltál velük.
-
MM
őstag
válasz Khaosz55 #58707 üzenetére
Renault Kadjaron használtunk Barum Polaris 5-öt 4S-re váltás előtt.
215/60R17, de peremvédős volt az is.
4 szezont volt fent, ezalatt rosszat nem tudok róla elmondani, talán a fogyasztása, ami 0,5 literrel volt több, mint a nyárival.Nem tudom, hány évre tervezel, de ezzel a futással 3 évre négyévszakos gumit is felrakhatnál normális közlekedéshez, abból akár prémiumot is vehetsz, 3 év alatt bőven visszahozza az árát, hogy nem kell cserélgetni, és alacsonyabb a fogyasztásuk, mint egy télinek.
-
kozek1723
csendes tag
válasz Khaosz55 #58715 üzenetére
https://autotire.hu/hirek/negyevszakos-gumi-ausztriaban
Itt megtalálsz minden részletet. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Khaosz55 #58715 üzenetére
Elfogadják, mert külön nincs 4S minősítés csak téli. Azt meg magkapják a 4S gumik is (nem mind de kb alig van olyan ma már ami nem). Egyedül arra kell figyelni, hogy a télinél előírt profilmélység meglegyen. Ennek hiányában hiába van téli minősítése nem minősül télinek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Khaosz55 #58934 üzenetére
De van, illetve bizonyos méretekben csak peremvédős CC2 van.
Én megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, és valóban az lett.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Khaosz55 #58934 üzenetére
A képről is látszik, van peremvédő, van aki kevésbá, mások (pl a Michelin) jobban oldják meg ugyanezt, mert még odakerül egy kis kicsúszosodó rész is, a lényeg, hogy a felni beljebb van, mint a gumi, emiatt védi a peremet. FP vagy FR jelölés szokott lenni, de látszik is a képek alapján, hogy ott van, igaz, a felnihez képest viszonylag széles gumit kell venni ahhoz, hogy teljesen rá tudjon kanyarodni.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Khaosz55 #58940 üzenetére
Erre már válaszoltam, csak nem értelmezted ezek szerint!
Tehát még egyszer: A felni szélességétől függően többféle szélességű gumi feltehető, valahol a neten van lista, hogy mekkora felnire tól- ig mi megy fel, egyszerű a megoldás, a többi paraméter figyelembevételével a szélesebbet kell választani, és akkor húsosabb lesz a külsejénél a védelem, de ahogy azt minden lehetséges alkalommal leírom, én mindig a magasabb súlyindexű és magasabb sebességindexű XL-es gumit veszem ugyanabból a méretből, mert már ezekből is következik, hogy maga a gumi kialakítása is erősebb, azaz az oldalfal is többet bír, nem csak rugózás szempontjából, kátyúba hajtáskor, vagy csak rosszabb út esetén, hanem egy padkázás közeli állapotnál is millimétereken múlik sol dolog....
Tehát amellett, hogy választasz egy peremvédős gumit, törekedj a jobbra, még ha drágább is, és emellett nézd meg, melyik a felnire felrakható legszélesebb gumi, ha ez az elsődleges preferencia.
Persze az autóra is jó kell legyen, úgyhogy a kérdést megvizsgálva biztosan lesz egy ideális méret.
Amúgy hibába rakod oda a vízmértéket, neked valójában csak egy 10-15 centi magas, a töldre lerakott téglát kell a kerék mellé tolni, hogy lásd, egy padka mennyire van a felni anyagától, a középvonalában semmi se lesz, vagy ha mégis lenne lepakolás előtt bármi olyan magas, az tönkreteszi a felnit, de előtte visz sárvédőt, ajtót is, és akkor inkább vezetési tréningre költs!Amúgy nekem alapelvem, hogy inkább kicsit távolabb állok a padkától, az út szélén állva a sofőrök többsége meg tudja oldani, hogy kikerüli a kocsit. Nagy segítság amúgy a hátramenetben lebillenő tűkör, meg az önbeparkoló képesség is.
Neked az alsó szekciót kell figyelni, lesz ott elég hely minden peremvédős guminál..
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
veterán
válasz Khaosz55 #58940 üzenetére
Olyan 5-8 évvel ezelőtt kértem technikai segítséget a Michelin oldalán, egy hozzáértő mérnök hívott fel, abszolút segítőkész volt. 5*
Peremvédő és peremvédő közt is van méretbeli különbség. Az eddigi legnagyobb amit használtam a Pirelli Sottozero 3-on van. Én se ma kezdtem vezetni és igyekszem vigyázni a felnire, mégis többször csesztem már össze felnit (pl. szűk utcák szűk kereszteződése, ahol időnként tolatva kell elengedni a másikat), idén márciusban a fenti Pirellivel szerelt felnit is meghúztam egy tolatás alkalmával, nem láttam a kiemelt szegély sarkát. :/
A Michelin peremvédője inkább kicsi, a Bridgestone-é közepes a megfigyelésem szerint. -
Rick4
félisten
válasz Khaosz55 #58944 üzenetére
Nyilván mindent nem lehet egyszerre, nem fog a peremvédő megmenteni az összes körülmény esetén, de jó eséllyel megoldja, én vertem már oda 3 hónapos felnit padkához, mert futóval tolattam, és ott kicsit kormánytekergetősebb beállni a peremhez, plusz tükörben a futót figyeled, meg is lett az eredménye, pedig én is 96 óta vezetek... Sajnos ezek a védelmi funciók csak az érintőleges, vagy nagyon kis sebességű esetekre vannak, de ha egy ilyen gumi fent van, a peremvédő és az erősített szerkezet azért az évi 1-2 kiélezett helyzetben, mikor a sima gumival már odavernéd, segíteni fog, a gumi kicsípésről már nem is beszélve.
A 8mm elég, a peremvédő, a peremet védi, a küllőre, pláne erre a hajlított változatra nem lesz hatással, ahogy nézem, a peremnél megvan kb 1.5 centi távolság, az elég.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Khaosz55 #59520 üzenetére
Ausztria
Az alpesi országban télen komolyan megbüntethetik azokat az autósokat, akik nem az évszaknak megfelelő felszereléssel közlekednek havas vagy jeges útviszonyok között. Ausztriában a téli gumi kötelező november 1-től április 15-ig, és elvárás, hogy a profilmélység a kerekek teljes felületén elérje vagy meghaladja a 4 mm-t, továbbá be kell legyen készítve az autóba egy szett hólánc is.
Ez utóbbi azért különösen fontos, mert extrém körülmények között, bizonyos útszakaszokon a hatóságok felszólíthatják az autósokat a hóláncok felszerelésére. A szabályra fittyethányók akár 5000 eurós bírságra és a rendszámok levételére számíthatnak. Az országban egyébként október 1. és május 31. között a szöges gumiabroncsok használata is megengedett, amennyiben az utakat összefüggő hó vagy jég borítja. [link][ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
polonic
félisten
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Khaosz55 #59831 üzenetére
Én hely és gép nélkül csinálom 15 éve, a gyári kerékkulccsal (igen, azzal a pici vacakkal), nyomatékra néhány km után szoktam lehúzni, amikor amúgyis utána illik húzni.
Súlyt még egyszer sem hagytam el, gumist akkor látnak a kocsik, ha defekt van vagy mind a 8 gumit cserélni kell. Nekem ez bevált, jah és trapézemelővel követem el, minden kerék a panelpincében lakik, onnan kell felhordani a parkolóba, ott csinálom a panel előtt. Javaslom egy doboz gépzsír vagy rézpaszta beszerzését hozzá.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz Khaosz55 #59828 üzenetére
Kb. 10 éve magam cserélem, eleinte a gyári emelővel és egy békebeli keresztkulccsal. 6 éve vettem krokodilt, később nyomatékkulcsot is. Elektromos kerékkulcsot nem vettem, semmi másra nem használnám, így nem érzem szükségét, igaz jelenleg már 3 autón cserélem a kerekeket, évente 2x.
Ha egyszer jól ki van centrírozva, és nem vered oda semminek*, akkor az simán kitarthat a gumi élettartama végéig. Ennek következtében csak gumicserekor (+ felni- vagy defektjavításkor) lát a gumis.
*Nyár elején rendesen odavertem a kiemelt szegélynek egy kereket, hülye voltam, konkréten neki sodródtam... a felnit esztétikai szempontból majd javítani vagy cserélni kell, a kormány enyhén ferdén áll azóta, viszont a kerék egyáltalán nem ráz.Plusz! A gumis nagyobb eséllyel cseszi össze a csecse felnidet a szezonális nagy kapkodásban.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Khaosz55 #59837 üzenetére
Ezért mertem javasolni, plusz a meneteknek sem árt..
Úgyhogy kissé túl van ez lihegve, illetve a akkus nyomatékkulcsot akkor hurcold a csomagtartóban, mert ha egy defekt miatt le kell venned akkor azzal a 30centis valamivel érdekes színekben fog pompázni az arcod ha sikerül egyáltalán. Húzták már meg a gumisok úgy, hogy egy méteres acél vízcsövet kellett rátolnom hogy meglazuljon... a szép az benne hogy a kézifék ellenére sikerült közben hátrébb lökni a kocsit, szerinted hány newton-ra húzták? Kb az összesre... mechanikus nyomatékkulcs a munkahelyemen van, amikor mentem vele 30-40km akkor bemegyek dolgozni és a mélygarázsban a reggeli kávé után cigi helyett körbe kattogtatom. 10 perc max a 4 kerék, pedig ez 16 csavart és 4 kerékőrt jelent / autó.
Ha meg kereket cserélek akkor van nálam drótkefe, megnézem a gátlókat, rugókat, szilenteket, betéteket, tárcsákat, ABS szenzor, stb. Ezt gumisod is megteszi vajon? Kétlem, de újra fogja centrírozni, ha kell ha nem..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
svedmalac
tag
válasz Khaosz55 #61517 üzenetére
Egyrészt nem volt szó 300-400 lóerőről.
Véleményem szerint a fórumtársak zöme még átlagos, "normális" autóval közlekedik, ami nálam kb. a 200 lóerő alatti benzin/dízel vonalat jelenti.
Másrészt a villanyautózásra nem véletlenül találnak ki sok esetben külön sorozatokat a gyártók, valószínűleg indokolt. Na ebben nem tudok nyilatkozni, mert semmi tapasztalatom nincs.
A mondanivalóm többi része meg szerintem érthető, egy átlagos 10 éves autón egy jó négyévszakos teljesen korrekten használható, nem nyikorog, nem kapar el.
Állat módon persze meg tudom oldani, de egy átlagos és normális használat mellett nem értelmezhető. Ráadásul úgy, hogy azért rendszeresen szabályok felett járok, teljesen még nem vagyok nagypapa...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs