-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz s4tch #106702 üzenetére
Ami tapasztalataim szerint nagyon jót tesz neki - mint szerintem legnehezebben reprodukálható műfajok egyikének - az a rendkívül gyors tranziens képesség. Magyarul: ribbon-ok, AMT-k, planárok, amilyen alacsonyan lehet váltani, olyan alacsonyan váltva + egy jó felvétel (mastering). Legalábbis szobában. Jó fejesnél is kinyílnak úgy, ahogy átlag helységben nem nagyon. A visszhangot nem szereti viszont, annyira "sűrű" és komplex hangzás, szóval tiszta metálhoz egy könyvtár mondjuk ideális, ha szobahifiről van szó.
No, szóval én fejhallgatón, majd planáron tapasztaltam azt, hogy végre bizonyos zúzók ehetővé váltak számomra, amik addig sehogysem csúsztak, csak katyvasz, összecsúszás, hangszerek egymásra mászva (már ha kivehetted őket úgy igazán), stb. Visszhangos helységben pedig ezek hatványozottan ülnek egymásra, igazi fülfájdító mocsokmaszlagmocsár lesz belőle (és mondják, hogy mi ez a szar, pedig hmmm... ).
A kemény zúzó kb. az a műfaj, ami szintén megfektet igen hamar egy kompromisszumos rendszert, ha jó a felvétel. Nem kell sokat analizálni nüanszokon. Berakod, megy 10mp-et és vagy megköszönöm, "csavardle", vagy elkezdek vigyorogni és bólogatni (nincs nagy hajam sajnos)
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dorian
félisten
válasz Dißnäëß #106703 üzenetére
Metálhoz az kell, hogy a rendszerben legyen elég erő, dinamika, és az erősítő kifejezetten a mélyek képes legyen gyors tranziens viselkedésre, ebben jók pl. a D osztályú óriási dampigú erősítők. No és a szobaakusztika is ugyanilyen fontos, a mélyek lecsengése ha túl hosszú, ugyanúgy massza lesz az egész.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dorian #106704 üzenetére
Mindezt úgy, hogy teljesen egyetértek az Általad írtakkal, de azzal árnyalnám, hogy - szerintem - a metál annyira nem tüsszög arra, ha mondjuk csak 40Hz-ig megy le mélyben a motyó, nem 25-ig, a tranziens része igaz.
De (!). Ha csak ezeket nézzük, a közepe-teteje meg "elkásásodik", cseszhetjük. A metál mindent nyúz, és ha súlyoznom kellene, pop-nál és elektrónál kevésbé háklis a mélyátvitelre frekvenciát tekintve, és egész spektrumban kényes a tranziensekre, gyors, feszes, precíz hangzásra.
Amit faramuci módon minden zenéről elmondhatnánk, egy finom klasszikus darabról is, de őket "szeretjük" színezni ugye.
( )
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz s4tch #106705 üzenetére
Ha az egészét nézzük, nincs benne nagy dinamika. De amint a hangszereknek, szintiknek, effekteknek lehetőségük van "különválni" kicsit egymástól és egyéni játékuk is fellelhető az összjáték közben, az egyéni dinamikájuk is megmutatkozik. Ehhez nagyjából lézerprecíz szobai szett kell, mindennel együtt.
Aliexpress, TPA3116D2, Wondom-tól mondjuk, Shure, Douk Audio, ilyesmi márkázott fajtákat. Nem döglik bele a pénztárcád és ki lehet próbálni egy jobbféle D világot. Sok érzelmet nem kell keresni bennük, de nem is erről szólnak. Inkább kiállnak a láncból, ha jók: nincsenek ott kvázi. Jön a hang és kész. Ha szarok, meg szarok. bkercso kartács is keccsöl velük, nagyon jó tapasztalatokkal.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dorian
félisten
válasz Dißnäëß #106706 üzenetére
Így van, nem kell, h pincemélyek legyenek, de ami van, az legyen gyors. Azért kifejezetten a basszusra írtam ezt, mert azt gondolom (de lehet, h tévedek és el vagyok kényeztetve), hogy a felsőbb frekiken ez alapértelmezett.
s4tch:
Nem a mű átfogó dinamikájára gondoltam, hiszen az "csak" alapzaj / max hangerő kérdése, hanem a mikrodinamikára. Ha az nem jó, megintcsak összemosódik a zúzás.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
python1
veterán
válasz Dißnäëß #106709 üzenetére
Ezekkel én is egyetértek.
Nálam most az a helyzet van, hogy tulajdonképpen PA rendszer van mozira, erősítő, hangsugárzók, annyira metált nem szeretem, de bitang jól szól rajta, hangszeres zenékkel vagy éppen vokál is hihetetlen tiszta.
Ugye a "gitárhangszóró" és tölcséres magassugárzó, nagy dinamika, iszonyat gyors rendszert hozott, valami hasonlót építek zenére is. -
DBAtti
aktív tag
válasz s4tch #106651 üzenetére
Ami nekem rögtön eszembe jut:
- fém tweeter
- legalább 16-os, de inkább 20-as mélyek egy rendes térfogattal rendelkező dobozbanPersze szólhat fém tweeter is szarul, meg a másik is jól, de rock-metalra az adja keményen a magasakat - cinek, elektromos gitár. Selyem, papír, etc lágyabb lesz, ami viszont kedvez mondjuk egy énekhangnak más stílusokhoz.
A doboz... persze vannak ügyes gyártók, de eddigi tapasztalatom szerint itt is igaz, hogy no replacement for displacement. Dobok + bassline."A szél fú, a zöld fű. A Föld kering, a Nap korong..."
-
DBAtti
aktív tag
válasz s4tch #106622 üzenetére
+1 a fejhallgató kimenethez, az valamiért nem jutott eszembe.
Egyelőre úgy fest, hogy tényleg a géptől kapja, Etherneten (visszakötve a DAC-ba rövid idő után jelentkezett, anélkül hosszabb távon a DAC-ot csak USB-ről hajtva nem).Kellemetlen, mert egy ilyen szerver deszka... pff. Kb anyagi totálkár. Egyszer szétszedem miszlikbe, kitakarítom, pasztázom, összerakom, hátha segít valamit. Meg akkor már ránézek az alkatrészeire, látok-e valami gyanúsat.
Kölcsön kérni nem akarok, meg nem is hiszem hogy ilyen céllal szívesen adnának az emberek... én biztosan nem. Talán ha volna egy elfekvő, amit semmire nem használnék, sajnálnék. De azt meg el kell adni/ ajándékozni.
"A szél fú, a zöld fű. A Föld kering, a Nap korong..."
-
RJ45
junior tag
LM4880M mennyire rossz minőségű?
Megszoktam egy jó minőségű fejhallgató erősítőt. Egy ideje viszont használnom kell egy hangszer interfészt, de mivel mindkettő külső hangkártya és kényelmetlen állandóan váltogatni a kettő között a gépen, emiatt átszokom az interfész fejhallgató kimenetére, de sokkal vacakabb a hangminősége.
Azt remélem emiatt az LM4880M miatt és ti tudtok ajánlani jobbat, amivel ez helyettesíthető.
-
Panthera
őstag
-
RJ45
junior tag
válasz Dißnäëß #106714 üzenetére
Talán mást is érdekelhet.
Tudod ezek az interfészek aktív stúdió monitorokhoz vannak szánva és emiatt van rajta oldalanként egy-egy monitor out és annak rendben is van a hangminősége. Szóval benne van szánd, csak a fejhallgató kimenet az csak úgy rá van drótozva gondolom. Úgy értem tessék-lássék jelleggel valami, hogy valami legyen.
Persze lehet, hogy kiderül, hogy ez az LM4880M is jó, akkor az a jobbik eset, mert akkor csak velem van a baj.
Nekem nagyon bazárinak hangzik, kevés a mély, sok a közép és tolakodó a magas, fú nekem nagyon nem tetszik.
Ettől inkább "V" alakúbbat szeretnék. Ez mintha a közepet emelné vagy nem is tudom. Nem jó sajnos. -
s4tch
veterán
válasz DBAtti #106712 üzenetére
Én szívesen adok kölcsön hifis dolgokat. Én is sok dolgot kaptam, ha valami nélkülözhető, miért ne adnám kölcsön megbízható arcnak.
Ha a számítógép tűnik hibásnak, azt is meg tudod erősíteni egy otg kábellel. A Teac android és ios kompatibilis; dugj elé egy telefont pár napra, és ha nem jön elő a hiba, akkor tuti, hogy nem a dac és az azt követő dolgok okozzák. Persze ha már biztos vagy a gép hibájában, akkor nyitott kapukat döngetek. Innentől csak az a kérdés, hogyan oldod meg a hibát.
-
RJ45
junior tag
válasz Dißnäëß #106718 üzenetére
Értem, köszönöm szépen. Remélem olvassa majd, mint topicgazda. Nem csodavárás részemről. Csak nem látok más opciót.
Az audio interfész szoftveres oldalon minden földi jót meg tud csinálni a hangszerbemeneten érkezett analóg jel digitalizált változatával, van hozzá saját gyári Asio driver. Remek a latency, lehet konfigolni a pufferméreteket szóval szuper dolog ez, csak teljesen másra van kihegyezve. Ez lényegében effektezésre és hangrögzítésre való holmi.
A fejhallgató kimeneten még egy EQ sincs, csak szól ahogy szól és passz. Tulképpen, ha egyenesen lehagyták volna róla se lehetne szavam sem.
Persze minden felületszerelt, szóval nem nagyon lehet mást elkövetni, csak egy ilyen chip cserét esetleg. Ha nem segít akkor no way.
Úgy értem ez nem az, amin kondik és szűrés és táp és minden, csak valami hallgathatóbb hangú chip max, ha létezik olyan, ami egyébként lábkiosztásban és tápban is stimmel ezzel a LM4880M-el. USB az egész, szóval 5V tápfesz elég kell legyen.
Ha nincs, akkor elengedem.
Driver oldala miatt is nagyon körülményes váltogatni, mert ennek az Asio-ja nem jó a fejhallgató erősítő DAC-jához... ráadásul ha a Stúdió program fut és kihúzom, akkor összeomlik a Win10. Előbb be kell zárni a szoftvert és csak utána lehet kihúzni az interfészt az USB-ből. Gondolom a gyári Asio miatt... -
Dorian
félisten
válasz Panthera #106715 üzenetére
Inkább úgy mondanám, hogy minél nagyobb a damping, az erősítő szempontjából annál kevésbé lényeg, hogy milyen dobozok vannak rákötve. Nagyon leegyszerűsítve, a membránok elektronikai visszapofázását csillapítja, ezzel azok szabad mozgását csökkenti.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dorian #106720 üzenetére
Jó a Kvardlipot által linkelt cikk, szépen leírja a lényeget.
Két dolgot tennék hozzá csak magam részéről:
- nagy damping factor jó. Persze. Miért ne lenne az ? Egy kívánatos dolog.
- ettől teljesen (vagy részlegesen) elválik az a tény, hogy minden erősítőnek más hangja van=> ebből következik: nem szabad buta konzumerként DF-ra lőni egy erősítő vételekor, ha a magasabb DF-ű erősítőnek lehet egyébként "gyengébb" a hangja szubjektíven a vásárló számára, vagy fordítva.
Egy szó mint száz, "nice to have" dolog, ha jó a hangszóró kontroll úgymond, de ez még önmagában nem minden.
Hypex NC400-é 1000
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Palkriag
újonc
Sziasztok! Dual CV 6065 Rv erősítővel vannak valakinek tapasztalatai? Egy Dual CV 1260-as szolgált eddig, azt kellene kiváltania.
-
Dißnäëß
veterán
válasz fehér_ember #106722 üzenetére
Hát vagy szimplán nem észleli a füled, mert mondjuk bemegy a torzítás értéke már 150-es DF-nél is észlelési határ alá, persze ha rádugsz egy NCore-t, jó eséllyel mérve még kisebb torzításod lenne, csak azt sem vennéd észre.
Kicsit a fül is túl van misztifikálva.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dorian
félisten
válasz fehér_ember #106722 üzenetére
Nem csak az számít, olvasd újra amit írtam.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
s4tch
veterán
válasz Dißnäëß #106724 üzenetére
"persze ha rádugsz egy NCore-t, jó eséllyel mérve még kisebb torzításod lenne, csak azt sem vennéd észre.
Kicsit a fül is túl van misztifikálva."
Ez a kettő így egymás után bajnok. Tehát dugjunk oda egy ncore-t, mert a mérések szerint még alacsonyabb a torzítása, de úgysem fogjuk hallani. És ne hallgassunk a fülünkre.
Imádom
-
Az emberi fül olyat is meghall, amit 2021-re sem tudnak a legjobb műszereink, de olyan dolgokat nem vész észre, ami telefonos mikrofonnal is kimutatható.
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
Dorian
félisten
válasz s4tch #106726 üzenetére
D osztályú nagyonmagas (1000 v 2000 nem emlékszem) dampingú erősítőm mélykezelése egyértelműen jobb, mint előtte bármelyiké.
Persze ez a kapcsolásból adódó adottság, nem direkt ekkora, és ennyire nagy érték nem is szükséges.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dißnäëß
veterán
válasz fererencz89 #106727 üzenetére
Kb.
Amikor a tv-ből olyan zörej jön elő, hogy odakapom a fejem, az mennyire audiofül ?
Utána meg szobahifin összetesszük a két kezünket, ha bemákol a rendszer valami hasonlót.És én pontosan így értettem, ahogy írod, hogy a fül sem a világ vége, hogy annyira vakon bízzunk benne. Ennyi mindössze.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz s4tch #106726 üzenetére
Nem mondtam, hogy dugjunk oda egy ncore-t, ezt Te mondod.
Totál nem ment át, aminek át kellett volna.De tudod, mit ? TE speciell igen, dugj oda egy enkórt..
Szerk.: denesdr NCore-jai is is kurva jól fogják azokat a böszme tányérokat. Meg ismerősömnél a "kis" MP szériás NCore-ok. Ezek szimplán ilyenek. Faszák. Pont. Oszt ha akarod, színezed jobbrabalra, ha erre van igény..
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #106721 üzenetére
"nagy damping factor jó. Persze. Miért ne lenne az ?"
Lehet olyan nézetről, koncepciól is hallani, miszerint magának a hangsugárzónak is a feladata lenne a rákapcsolt jelet "normálisan" lekövetni és a jelből nem következő kilengéseket minimalizálni, csillapítani. Tehát e nézőpont szerint nem optimális, hogy egy "gatya" hangszórót a nagy dampinggal "rángatjuk a helyére". -
denesdr
addikt
válasz Mathiask #106733 üzenetére
A magas damping faktor annyit jelent, hogy az erősítő csak nagyon kis mértékben (gyakorlatilag elenyésző módon) változtatja meg a hangszóró saját elektromos csillapítási képességét/jóságát (Qes).
Nem tud nagyobb összcsillapításunk lenni, mint amit a hangszórónk tud, a magas DF-ú erősítő nem csak úgy "rángatja" azt a hangszórót kénye-kedve szerint, hanem a magas DF-nak hála, ő nagyon pontosan fogja az elektromos jellé alakított hangot tolmácsolni a hangszórónk felé.
Aztán ha egy magas dampingú (és jó frekiátvitelű) erősítőből mégis egy túlcsillapított, mélyhiányos hang születik, arról nem az erősítő tehet, hanem a hangsugárzónk/akusztikánk. -
denesdr
addikt
Igazából nincs olyan, hogy túl nagy DF, mert valójában ez csak egy arányszám: hangszóró terhelési impedancia osztva az erősítő kimeneti impedanciájával.
Persze az is igaz, hogy nem feltétlenül kell mindig többszáz vagy ezer DF a jó hanghoz. De azért nembaj ha van.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Mathiask #106733 üzenetére
Gatya hangszórót semmivel nem rántasz a helyére, bár magas DF erősítő sokat segít rajta (de hogy nem svájci bicska megoldás, persze, nem az).
Én nem látok ellenérvet amellett, hogy miért NE legyen jó a magas DF.
Önmagában.De mivel egy rendszer hangzásában ő is "csak" egy paraméter, és önállóan semmiképpen sem sikerkritérium, itt is arról van szó, hogy a rendszer építője mit kombinál mivel, amiből jöhet ki végül nagy DF mellett is hülyeség, meg marha profi dolog is. Szóval ... zsonglődködés a paraméterekkel, az igényeink mentén (és sokan még az igényeiket sem tudják megfogalmazni sokszor).
Hülyeség szerintem úgy hangsugárzó építésbe fogni (de vételbe is), hogy az ember nem rendszerszinten gondolkodik. Ismerni kell a leendő DAC nagyjából "várható" karakterisztikáját, az előfokét, erősítőét, szobát, szubjektív hangerő (SPL) igényt, erősítő igényt és topológiát, váltások helyét, satöbbi, még nagyon sokáig sorolhatnám, és ezekből kijön egy paraméter-tenger, amik egymással így vagy úgy, össze vannak drótozva, és gondos, körültekintő tervezéssel, korábbi hallgatási és/vagy teszt tapasztalatokra építve addig tekergetni a paramétereket (ami mindig elhangol egy korábban beállított másikat), míg az a konstelláció nem áll be, amire az ember azt mondja, "na ez így .. kábé..". És azért kábé, mert amikor összeállt minden, akkor sem instant maradéktalan öröm, csak remegő térdekkel bekapcsolás és kóstolgatás, na vajon milyen lett a való életben, az elképzeléshez képest.
Sok építő és DIY-er túl van már a gyári eszközök világán. Ellenben rengeteg gyári eszközt használó ember életében nem volt még rendszerszinten mélyen a DIY-ban. Ez egy marha összetett "szakma" és hát igen, kicsit vadnyugat néha, de ha jó helyen fúrsz, jól fúrsz, feljön az olaj , és az általában több, mint amit kannásan megveszel a boltban, ugyanabból a pénzből. Ha meg elqrod, ÖMAF, azaz ögye mög a föne. Na de aki gyárival még nem nyúlt mellé, az nem találkozott elegendő számú gyári eszközzel és csak a szája jár. Úgyhogy .. ez igazából kalandvágy kérdése (túl az alap ismereteken, elektronika, fül, stb), van, aki kimerészkedik az "ismeretlenbe" és van, aki marad a komfortos gyári eszközök legója mellett, mindkettő valid "életút", nem török pálcát egyik vagy másik felett sem, csak szimplán más megközelítések.
Én úgy gondolom, jó a nagy DF, mélyeket hajtani pláne. Fentebbi frekikre (és hangszórókra) el lehet ettől a fétistől tekinteni, kikönnyítve sokmindent.
Szélessávú használók meg vakarják a fejüket, de nekik megvan a maguk keresztje amit önként vállalnak szóval ... ismerem azt a világot is, volt is, lehet lesz is, most épp nincs, de mindegy is, ezen a műfajon belül is van annyi eltérő állat, uh..
Szobába, klasszikus felállásba még a passzív váltó is "tompítja" a hangszóró és az erősítő közötti direkt oda-vissza ható kapcsolatot, emiatt is végtelenül fasza dolog aktívan váltani. Minden hangszóró "rakoncátlan csikó" és mint ilyet, fogni kell. Így, vagy úgy. Főleg, ha mélyek.
Ott elrúgod a membránt, aztán a saját és a levegő egységes rugója visszahúzza középre, kiindulási poziba - amin túllendül, saját tehetetlensége miatt (membrántömeg). Mi garantálná "normális" hangszóró esetén azt, hogy a nulla kiindulási ponton mint egy betonfalnak ütközve, megálljon ? Semmi. Szóval nem kell gatyának lennie egy hangszórónak ahhoz, hogy a nyugalmi állapotba visszatérést szarul abszolválja, mert mind szarul abszolválja ezt, csak kérdés, ez melyiknél mennyire szembetűnő (és innentől lehet azt mondani, hogy gatya vagy nemgatya). Ez sajnos egy ilyen technika, a kónuszos sugárzók hatványozottan szenvednek ettől, mint mondjuk egy planár, vagy valami sokkal feszesebb cucc, de azok meg ritkák.
Hú, ezt még sokáig lehetne vesézni, de lényegében ez a feszesség is adja említett planároknál a gyors tranziens képességet (ami lényegében jelhűséget jelent és hűbb lekövetését a felfutó jelalaknak, majd ugyanezen anyagbeli eltérések mentén gyakorlatilag nem "lengenek" úgy, mint a kónuszosak és a lefutó jelalak is hűbben lesz lekövetve). Ribbon meg a membrántömeghez képest (ami marha könnyű fólia) állít elő kónuszossal minimum ekvivalens SPL-t, és ezeket a puszta levegő is már úgy "szorítja üresben", hogy kilengés után az a kis mikro vákum (nem tudom máshogy hívni), ami mögötte keletkezik, pillanatok alatt visszahozza középre, a kiindulási állapotba, és ezt kurvagyorsan teszi, ergo elektromos jelalak-hűbb reprodukció és jobb tranziens képesség ismét.
Mondok egy másik extrém példát: vannak a méretükhöz képest nagyokat pumpáló, nagy Xmax-al rendelkező mélynyomók. Jellemzően sub-okban.
Ha egy ilyen sub-ot, aminek membránját megpöckölve ujjammal, még szemmel is látom a kilengés csillapodását (annyira laza a fizikai rugója is és a kis membrán, laza spider miatt a membránfelület is, ergo a levegő rugóereje is), ezt lényegében ha egy alacsony DF erősítővel akarnám hajtani, klasszisokkal szarabb eredményt kapnék élethű reprodukció tekintetében, mint egy többszázas, olykor 1000 fölé menő D osztállyal. Ez meg kicsit már az erősítő építés témájára is visszavezet, mert csodálatos dolog Krell 200W-os A osztály monoblokkokat hallgatni, de ha mondjuk ők hajtanak mélyeket is, egy nagyobb háromutas szettet mondjuk, a D-khez képest sokkal alacsonyabb DF miatt a mélyeket nem fogja úgy kordában tartani, ahogy elvárnánk egy olyan árú erősítőtől. Hacsak nincs benne irdatlan feedback, ami meg a stabilitására (is) kihat (feedback DF-et növel). Szóval összetett ez nagyon és elérkezünk oda, hogy nem nagyon van "one size fits all".
Rengeteg sok elektromos és akusztikai paraméter hat így vagy úgy egymásra, amik mellett elmenni nem szabad. Több az, amire hatással vagyunk és tudjuk ma már rendesen mérni, mint amit nem, és a súlyuk is nagyobb.
És akkor még a kábelek, ajjaj...
És a pénz faktor, a "generáljunk fogyasztást" faktor, újabb ajjaj...
Szóval, a DF nem minden, de dicséretes, ha egy kurvajó szettet hallgatva, szubjektíven azt mondva, hogy "na ez faszán szól, tetszik" , abban magas DF-ű erősítő hajt. De azt úgyis meghallod. Ahol pedig alacsony, ott valszeg nem az alacsony DF lesz a kerékkötője annak, ha vacakul szól (de kiadhat olyat is, ezért nem is szabad észnélkül egy adott hangsugárzó párhoz csak úgy bármit odavenni elé).
Na dógozzunk
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
RJ45
junior tag
Most, hogy úgy fest elengedem mindkét USB-s cuccom (ami a DAC elengedését is jelenti) felmerül a kérdés, hogy mi legyen helyettük.
Adott két Focal Alpha 65 monitor, azaz egy kvázi dual mono AB osztályú végfok, meg két közeltéri doboz.
Egyszer próbáltam XLR kábellel balanced kimenetű cuccal, de én semmi előnyét nem hallottam az RCA-s átjátszáshoz képest.Viszont ha már ebben a formában iker mono a végfok érdemes vajon korábban elválasztani a két oldalt és már a vonalszintig tartó előerősítésnél is odafigyelni erre?
Szerintetek egyáltalán van ez a doboz olyan minőségi szinten, hogy értelme legyen foglalkoznom azzal, hogy milyen a DAC műszaki felépítése, vagy egy olcsó Topping bőven "elég" ehhez? Azért kérdezem, mert egy olyan DAC, aminek ott a fenekén a két balanced XLR azért lényegesen drágább, még használtan is ára van.
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dißnäëß #106736 üzenetére
Kieg:
Ahol pedig alacsony, ott valszeg nem az alacsony DF lesz a kerékkötője annak, ha vacakul szól
És valszeg nem az alacsony DF lesz a kerékkötője annak sem, hogy piszok jól szól.
Tehát ismételten: önmagában kívánatos dolog, de egészben gondolkodva, csak egy paraméter.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Dißnäëß #106736 üzenetére
"Sok építő és DIY-er túl van már a gyári eszközök világán. Ellenben rengeteg gyári eszközt használó ember életében nem volt még rendszerszinten mélyen a DIY-ban. Ez egy marha összetett "szakma" és hát igen, kicsit vadnyugat néha, de ha jó helyen fúrsz, jól fúrsz, feljön az olaj , és az általában több, mint amit kannásan megveszel a boltban, ugyanabból a pénzből. Ha meg elqrod, ÖMAF, azaz ögye mög a föne. Na de aki gyárival még nem nyúlt mellé, az nem találkozott elegendő számú gyári eszközzel és csak a szája jár. Úgyhogy .. ez igazából kalandvágy kérdése (túl az alap ismereteken, elektronika, fül, stb), van, aki kimerészkedik az "ismeretlenbe" és van, aki marad a komfortos gyári eszközök legója mellett, mindkettő valid "életút", nem török pálcát egyik vagy másik felett sem, csak szimplán más megközelítések."
Ez így van. De.... a való világban bármikor veszek egy használt (új áron ~2-2,5 milliós) gyári dobozt kb. 5-700e-ért. (Diy-t másodkézből ki vesz és mennyiért?) Ennyi pénzből szerintem egy "normálisabb" hangszórókészlet sem jön ki és akkor hol van még az iparosmunka? Értem én, hogy mire célzol, csak hát ha jól végig gondolja az ember (pl én ), akkor veszek egy Sonust vagy Operát, vagy akármit fél milkáért és egészen biztosan tudom, hogy nem veszek sz.rt. Eszembe jut "Faló" "egyik mondása", miszerint (nyilván nem szó szerint) hiába építettek akárhány Response ?? klónt, egyik sem tudott úgy szólni, mint a gyári, pedig nem ma kezdték a próbálkozásaikat. Ja és ezt nem pozitív értelemben mondta, hanem pont hogy fordítva. De amúgy tökéletesen értem mire célzol, hidd el, csak mikor beleraksz valamibe 5-600 ezret és balul üt ki a dolog, ki fogja úgy gondolni, hogy "ÖMAF" ? Én előbb szúrnám magam tökön ebben az esetben, bár tudom, ez én vagyok....
"csak a zene van"
-
robi-k
őstag
válasz dgyuri0123 #106740 üzenetére
100% egyetértek Mondom úgy, hogy én is DIY hangdobozokat használok.
Mostani eszemmel biztos hogy nem vágnék bele ismét ennek a DIY projektnek attól függetlenül, hogy a végén sikerült elérni a kívánt célt - a befektetett munka, pénz, igedek és idő alapján (azaz az ár/érték alapján) nem nevezném sikeresnek a DIY hangdoboz építést. -
Dißnäëß
veterán
válasz dgyuri0123 #106740 üzenetére
Egy dolog, hogy valamit elcsesztek Response klón címszóval. Ô dolguk. Meg én 1:1 hangsugárzó másolással nem értek egyet, Troels Gravelsen és eleve DIY-barát opciók más tészta. Erôsítôt inkább, de ott sem triviális a siker. Hangsugárzót áhh, soha. Sôt, valami gyári merev követése szerintem kifejezetten hátráltató, a nulláról felépítéshez képest.
Viszont pont van egy ismerôsöm, pont 700e körüli cumóval (DIY), ami sok drágább gyárival felmossa a padlót. Biztosan nem minddel, de sokkal.
Erre írtam, amit. Az építés vadnyugat. Tudni kell hozzá nagyon "valamit", miközben pénztárca is legyen.
Gyárinál meg egységbe illeszteni kell tudni nagyon.
Amúgy.. nem ellentmondani akarok Neked, csak.. eltérô utak.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Eugene Roe
őstag
válasz dgyuri0123 #106740 üzenetére
500-millió-ból azért már kijön egy tisztességes pár doboz. Pl. az általam kinézett 3 utas Troels. Én vennék DIY-t de csak megbízható embertől, vagy ismert tervet követve (személyes vélemény).
Nekem pl. nagy álmom egy retro monitor pár, de jelenleg kommersz forgalomban a legolcsóbb a yamaha, 3 millió / pár. Itt pedig valós alternatívának tűnik egy 500-millió közötti ismert DIY. (használtat se nagyon találni belőle, ami inkább bíztató, mint sem )
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
kukulec
őstag
Gyárinál akkor lesz problémád, ha nem mész hallgatózni vagy ostoba vagy. Még egy hangfalnál sem ért meglepetés. Nyilván a szoba közbeszól, de a karakter mindig stimmelt. Amit sokan elfelejtenek, hogy nem lehet megspórolni a tesztelést. Ha ezt mindenki betartaná, jóval kevesebb cucc lenne feltéve használtpiacra. Pláne olyan esetben, hogy kolléga megveszi az új eszközt és pár hónap múlva már árulja…
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
válasz dgyuri0123 #106740 üzenetére
Ez a használt piac is egy "vadnyugat", lehet itt is elbukni, de!
Amit írtál, tovább árnyalnám azzal, hogy amit írtál árakat, arányokat, tovább is lehet fokozni.
Használt piacon is vannak felkapott dolgok, ismert márkák, meg vannak az ismeretlenek is. Na itt jön az igazi vadnyugat! Itt lehet igazi kincset, nem olajat, aranyat találni. Előző "rendszerem" is nagyon jó ár-érték arányú volt, aztán az ismeretlenben kalandozva odáig jutottam, hogy most ahhoz képest is szintet ugrottam, úgy, hogy az előző motyó árának 40%-ából vásároltam be. (A gond ott van, hogy a különbözet égeti az ember zsebét, beindul a bogár...)Sokunknak az út a cél. Van, ki az építésben, van, ki a vadászásban leli kedvét.
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Eugene Roe #106744 üzenetére
3m-ért egészen biztosan nem vennék Yamahát, de csak mert sznob vagyok.
Szerintem azért nincs belőle használt, mert senki nem akar 3m-t adni érte újonnan.
Csak az van használtan, ami egyszer újként "meg lett véve"....#106745kukulec Hát, igen. Az lenne az alap, hogy elmegy, meghallgatja, akár új, akár használt. Aki erre nem képes, az "oroszrulettezik". Bár, úgy is bele lehet nyúlni jóba, csak kockázatosabb.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Eugene Roe
őstag
válasz dgyuri0123 #106748 üzenetére
Elfogadom a véleményed, nem is állítottam, hogy racionális alapokon nyugszik a vonzalmam
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Dißnäëß
veterán
válasz Eugene Roe #106749 üzenetére
Nyugi. Gyuri vonzalma sem racionális alapokon nyugszik sokszor.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- iPhone topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Építő/felújító topik
- Elden Ring
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest