-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
jolti
senior tag
Szerintetek melyik a jobb vétel?
Összekötő kábel.
Használt VIABLUE NF-S1 kábel, gyári szerelt, vagy új Audioquest Mackenzie méterre Kácsától, ő általuk szerelve Furutech rca dugókkal.(Új árakban, gyári szereltben ez a duplája a Viablue-nak.Bar szerintem a Kácsánál szerelnek ugyan úgy, hanem jobban, mint audioquest-nél...)
Az árban hasonló a két kábel, 10 ezer a difi, de az nem számít, lényeg a minőség és a hang.
Plusz infó, már, ha számít valamit:
A hangfalkábel is Viablue ( Sc2 ), amivel elégedett vagyok. Az esetleges szinergia' miatt írtam ezt le.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz fojtviki #113450 üzenetére
Értem, egyébként a minidsp 4 kiemenetét érdemes kihasználni (ugyanúgy mint a képen az autóhifidnél), hogy a fő hangsugárzók is kapjanak DSP-t, egyrészt az EQ és a pontos váltás miatt, másrészt gyakran előfordul, hogy nem a subot kell késleltetni (mondjuk ez is a pontos váltás része). Tehát vagy egy bontható pre-out/main-in kapcsolatú integrált erősítő vagy egy különálló előfok-végfok páros javasolt.
Amúgy azt az autóhifi DSP-t is használhatnád, csak megfelelő 230V-os tápegység kell hozzá.
A hallgatói pozícióban mért lineáris (pontosabban vízszintes lapos) átvitel ritkán ad szubjektíve jó hangot, ennek megvannak a pontos okai.
Ha fogékony vagy a méricskélésre, akkor lehet érdemes már beszerezni egyből egy mérőmikrofont is (UMIK-1 javasolt), hogy magad is el tudd végezni a beállításokat.
[ Szerkesztve ]
-
BIGi75
senior tag
válasz denesdr #113452 üzenetére
Na most ezen kicsit én is elgondolkodtam...
Egy Yamaha RXV685 erősítőt használok audióra is, miniDSP-vel 2 mélyládával, frontokat külön végfokkal hajtom. Jelenleg csak a mélyládák mennek miniDSP-n keresztül, a frontok az AVR DSP-jével, vagy PC-s lejátszáskor EQ APO korrekcióval (AVR ilyenkor Pure Direct módban).
Azt mondod célszerű lenne letiltanom a subkimenetet az AVR-en, és a front pre out-ra kötni a miniDSP-t, onnan etetni a subokat és a végfokon keresztül a frontokat? Megkapják a mélyládák ez esetben is a filmek LFE hangsávját? EQ APO-ban is módosítanom kell ez esetben 7.0-ra és az LFE-t frontra irányítani? -
denesdr
addikt
válasz BIGi75 #113453 üzenetére
EQ-APO-val jóval komolyabb korrekciót lehet csinálni, mint egy miniDSP-vel, nem hinném, hogy megérné átváltanod rá.
A miniDSP-s megoldásnak akkor van létjogosultsága, ha nemcsak PC a forrás.
Sztereó zenehallgatáshoz nem kell az AVR szubkimenete, ha van miniDSP-d. De ha amúgyis AVR-t használsz, akkor nem tudom mit nyernél vele, ha a normál pre-outra kötnéd a subot. -
BIGi75
senior tag
válasz denesdr #113454 üzenetére
"EQ-APO-val jóval komolyabb korrekciót lehet csinálni, mint egy miniDSP-vel"; igen, ezt tudom. De nem csak PC-t használok lejátszáshoz, vagyis azt jellemzően csak mozihoz. Zenére pl. inkább használom az AVR beépített online/LAN stream opcióit, ezért gondoldoltam, de akkor inkább elengedem az ötletet...
Szerk.:
Vagy, vehetek még egy miniDSP-t az AVR és a végfok közé ....[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz BIGi75 #113455 üzenetére
Ebben az esetben viszont jól jöhet a miniDSP-s felállás amit írtál, mondjuk azt nem tudom, hogy az LFE csatornáddal mi lenne így, talán VoidXs tud rá válaszolni.
Szerk.: a .1 (és LFE) csatornát vagy buknád vagy rá lenne keverve a frontokra, csak így tudna szólni szerintem, ha a miniDSP a front pre-outra lenne kötve.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113442 üzenetére
Biztosan máshogy szólna, a kérdés, kinek tetszene az, hogy ennyivel kevesebb hangra erősen kiható alkatrész kerül (az erősített) jelútba, ergo amikor beüt az ideális állapot, miszerint erősítő termináljai és hangszóró termináljai között a kábelen kívül semmi más nincs. (Ez él akkor is, ha az erősítő termináljai előtt közvetlen vannak passzív elemek, mint D osztálynál pl).
De hifiben rengetegen nem arra a tényleg nagyon alap józan paraszti észmenti dologra törekednek (semmi mérnökiség, de az is lehetne!), hogy semmi ne legyen végfok és az általa hajtott hangszóró között, hanem arra gyúrnak, hogy jól szóljon.
A jól szólásnak a fogalma elég képlékeny nálam, és fentebbiek mentén, nem úgy szeretnék egy hifiből (és szerintem ez nem jó út amúgysem) úgy elfogadható hangot kicsikarni, hogy "megszínezem" passzív alkatrészekkel. Az aktív-elektronikus is színezhet, opamp-tól függően, csak lényegesen kisebb mértékben, a digitális váltás meg bár több DAC csatornát igényel, a legkevésbé tetten érhető, csak itt a plussz erősítők mellett még a DAC is szaporodik, mert az utak nagyon hamar elválnak 2-re vagy 3-ra (vagy 4-re) már a teljes lánc legelején.
Anyway, ismét csak fentebbiek miatt, én személy szerint nem támogatom a "direktbe kötve nyersen szól, hígend kondival/tekerccsel sokkal jobb" -at, mert - továbbra is szerintem - nem ez a helyes megközelítés, tekintettel arra, hogy a teljes lánc legvégén van az oroszlánmunka legnagyobb része (amin lehet javítani, amire figyelni kell) és ez az erősítő és hangszóró viszonya egymáshoz, hogy együtt hogy muzsikálnak (van még utána a szoba, de az nem elektronikusan is kezelhető elhelyezéssel stb).
De ez csak saját meglátásom. Úgyhogy valahányszor egy ilyen árú szettben passzív elemeket látok, én fogom a fejem, és ezzel nem leírom a dolgot, csak "óbaszki, ennyiért már lehetne még tovább lépni". Itt jön be a "kinek mi adható el" faktor, mert nem mindenki gondolkodik úgy, mint én, na, az ő igényeiket elégítik ki az ilyen setup-ok. Egészségükre
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz fererencz89 #113441 üzenetére
Óh jaj, ez most szénné guglizós, este megpróbálom
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz ozzy711 #113443 üzenetére
+1 de a hifisták nem szoktak megállni a belépő Jantzennél, van ott Mundorf is.
Valid amit írtál, de a flexibilitást is elveszik maguktól a "passzívosok", mivel a passzív váltás egy merev, nagyon betontáblába vésett megoldás, ami lehet jónak jó, de ha épp nem, akkor piszok nehéz variálni rajta, az aktívnál már szabadulsz fel, vannak potik (ha elektronikus) esetleg, de egy aktív-digitálisnál meg kb. ledobod a láncaid, olyat csinálsz, amilyet nem szégyellsz. Egész más világ.Szóval ja, passzív váltás = flexibilitás és gyors újrakonfigurálhatóság szinte teljes hiánya, olcsón építve pedig az is maradhat. Drágán építve a flexibilitás ugyanúgy szar marad, cserébe a költség eléri a digi váltás szintjét egy marék Mundorffal lazán. Sőt. Ez meg mire jó.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
ozzy711
őstag
válasz Dißnäëß #113462 üzenetére
passzív váltás = flexibilitás és gyors újrakonfigurálhatóság szinte teljes hiánya,
A gyári kivitelekre ez igaz lehet ( nem véletlen cserélgetik az avx-en a dobozaikat, erősítőiket az userek, mivel hang nem jön be a hang jöhet egy másik doboz ( újabb felvonás ).
Viszont a diy ( vagy egy olyan gyári doboz, amit már nem akarsz eladni és vállalod a belenyúlást, mert van benne potenciál ) már más terep. Itt korlátlan a flexibilitás![ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz ozzy711 #113463 üzenetére
Máshogy közelítjük.
1. Nem mindenki fog pákát.
2. Idô, keserves dolog tekercset átméretezni, kondikkal szórakozni, újakat venni adott esetben, egy passzív váltó rekonfigurálásakor.Összehasonlíthatatlanul több macera akár DIY, akár gyári és ezt tartom.
És a legyorsabb még így is akkor lehetsz kb, ha egy RLC mérôvel, csévetestekkel és zománcozott huzallal rendelkezel, de legyünk ôszinték, még DIY-ban is inkább vesz a többség.
Aktív digi az igazi flexibilitás, ebbe a szóba a pénzt, beleölt idôt is nézve.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
ozzy711
őstag
válasz Dißnäëß #113464 üzenetére
Aktív digi az igazi flexibilitás, ebbe a szóba a pénzt, beleölt idôt is nézve.
Egyetértünk, lehet félreérthető voltam. A diy keveseknek járható út, de az aktív váltást is viszonylag kevesen vállalják be.
Egyszerűbb az erősítő/passzív doboz felállás, még akkor is, ha egy meghallgatott doboz vagy erősítő, hazaérve otthon már nem "egészen" úgy szól, mint ahogy a vásárlás helyén esetleg sikerült meghallgatni.De, mint már párszor leírtam, nem itt van az alapvető baj, hanem ott, hogy az userek nagy többsége nem hajlandó kompromisszumot hozni a zenehallgató szobában az akusztika javítása érdekében.
Ebből aztán az következik, hogy havonta, fél évente, évente megy az apróra a cucc, mivel nem vált be a kapott hang.
Sajnos amíg az akusztikai környezet nem "közelít" a már elfogadhatóhoz ( nem stúdiós körülményekre gondolok ), addig megy a csodavárás a következő komponenstől, ami persze megint nem lesz elég jó. -
Dißnäëß
veterán
válasz ozzy711 #113465 üzenetére
Végre valaki leírta. +1
A hifi sokaknál lényegében arról a zsonglôrködésrôl szól (a komponensekkel), amivel keresi a tulaj azt a fajta hangzásvilágot, amikor egy szuboptimális hallgatói poziban és környezetben (szobában) a szuboptimális hifije pont ott erôsebb, ahol a környezet gyengébb, és ahol pont ott gyengébb, ahol a környezet kidomborít valamit. Egyfajta kompenzáció a kettô között, szerencsés konstelláció.
Minden egyébre pedig ott a komponensek és helyiség és pozi ismétléses variációja
Ez az analóg empirikus út.
A másik út meg amikor jön egy UMIK és végigmérünk mindent, aztán finomhangolunk, állítunk és újra mérünk.
Nálam az vált be, amikor mértem és utána fülre belenyúltam kicsit, majd megint mértem, hogy lássam, merre húzok, mit szeretek.
Összetett ez nagyon, fenntartással írom ezeket én is.. nálam ez a megközelítés bevált - eddig.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
ozzy711
őstag
válasz Dißnäëß #113466 üzenetére
Igen, amióta beszereztem én is egy Umik-1-et, azóta tapasztaltam meg, hogy a fülem mennyire becsapható ( sajnos ).
Tegnap megmértem egy helyi srác ( egyébként szerintem kiváló ) Phonar dobozait ( akusztikával együtt és közelről is ), amin három fajta jumper ( elvileg a magas-sugárzó hangnyomását hivatott változtatni ) beállítás volt. A három állásból 2 teljesen egyforma volt, a harmadiknál kb. 1 dB hangnyomás különbség ( csökkenés ) volt a másik kettőhöz képest, de ami érdekes, hogy nem a teljes, magas-sugárzó által ( kb. 3 Khz-től ) lesugárzott tartományban, hanem kb. 5-6 Khz-től ( már pontosan nem emlékszem ). Ami a beszédes, hogy a gyártó is azt írja, hogy nem biztos, hogy hallani lehet a különböző jumper állások közötti különbséget!
Teljesen x akta. -
Dißnäëß
veterán
válasz nLali #113446 üzenetére
Aktívnak 2 fajtája van jelenleg és kétutassal magyarázom, hogy kevesebbet pötyögjek
1. aktív-analóg (elektronikus)
Példa: [link] Input: 1 RCA (szélessáv), OUTPUT: 2 RCA (mélyközép, magas). Ez fix keresztezési frekis, de sok PA cuccon ez is állítható határokon belül például.
Setup: PC -> DAC -> váltó -> hangszórónként 1 végfok (hacsak nincs több sorba-párhuzamosan kötve, de tekintsünk el ettől, legyen egy sima 2-hangszórós 2-utas polcsugárzó).Tehát 2 utas sztereóhoz 4 végfok kell, ez más néven a bi-amping, amit lehet úgy is csinálni, hogy:
1a) - egyforma erősítők.
- első sztereó erősítő egyik oldala mélyet hajt, másik magasat
- második sztereó erősítő egyik oldala mélyet hajt, másik magasat- első sztereó erősítő mindkét oldala magasakat hajt- első sztereó erősítő mindkét oldala mélyeket hajt
Áthúzott: járható és működik, csak előnytelen: ha 1 tápja van mindkét oldalnak a sztereó erősítőben belül, akkor hifibben szólhat úgy, ha a mélyfrekiket igénylő nagyobb terhelés-igény csak 1 oldal által jelenik meg a tápon, a másik oldal meg alig vesz fel a tápból valamit, mert csak magasat cincogtat. Ha a két sztereó erősítő mindegyike két monoblokk belül igazából, vagy csak az input és driver fokozatuk eltérő, de a végfokok saját táppal rendelkeznek, akkor járható mind a 4 varia biztonsággal.
Kontra: két egyforma sztereó erősítő kell ehhez, illetve egyesek szerint a tápot ha beterheli akárcsak 1 oldal mélye is, a másik oldalra kötött magas szekció ezt elszenvedi, pillanatnyilag (valszeg észlelhetetlenül kicsi) torzítás-növekedéssel. Mert 2 végfok mégiscsak ugyanabból a tápból eszik, persze lehet ezeket tisztességesre is építeni, kérdés, így van-e építve ugye.A teóriát árnyalja az erősítő osztálya, ugyanis A osztálynál olyan nagy a nyugalmi árama az erősítőknek, hogy mindegy, mit hogy csinálsz és még a táp kialakítása is mindegy, hogy most végfokonként vagy 1 nagy közös: ugyanis a jel-ingadozás síri csend és maximum között mindössze 10-15% eltérést okoz táp oldalon, de amúgy éjt nappallá téve dolgoznak ezerrel, mert óriási a nyugalmi áram. Meggyőződésem, hogy nem csak a crossover distortion, de a brutál táp oldal miatt is annyira jók az A osztályú erősítők, itt nem lehetett elcsalni semmit semerre, meg downsize-olni, meg ilyenek. Cserébe ha 1 közös tápra van téve a 2 végfoka egy sztereó erősítőnek, nem fogják úgy cibálni a tápot, mint egy AB osztályú erősítő, ahol síri csendnél (könyv szerint) 50%-al kisebb a fogyi, azaz: 50%-ot minden végfok modul beterhel a tápra csendnél is, és a zenei jel a maradék 50-100% között terhelgeti a tápokat mégtovább. Na itt spóroltak sokat már a kommersz ligában (is) sajnos, mert pillanatnyi csúcsokat jól kielégítenek egy nagyobbra vett pufferkondi blokkal is, miközben a trafót visszább vették vagy 30%-al (csak mondtam valamit), hatalmas költséget spórolva így (a kondi olcsóbb), a user meg úgysem diszkózik, kellemes szobazenére a kisebb trafó is ellátja az erősítőt, peak-ek mennek kondiból, adatlapon meg jól néz ki a több Watt.
D osztály esetén hatalmas ráncigálás van táp oldalon: akkora a hatékonysága, hogy üresjáratban alig vesz fel belőle, zenei jel minimuma és maximuma között pedig ~10% és 100% közötti régióban mozog a kimeneti teljesítmény függvényében a tápoldali terhelés is. Itt mindenképp azt csinálnám, hogy individuál tápok esetén "mindegy" a setup, közös táp esetén viszont feltenném a kérdést, vajon amikor megrántja egy bal oldalba beütő üstdob az ezt erősítő modulon keresztül a közös tápot, a jobb oldali modulon jelentkező cintányér vagy csilingelés, egyéb, mennyire tud tiszta maradni ? -> Hypex (és komolyabb D osztályos gyártók) közös táp esetén ezt úgy küszöbölik ki, hogy rendesen túlméretezik, ami SMPS esetén alig jár méretnövekedéssel és költségnövekedéssel, mégsincs miért aggódni. De nyilván, itt is a külön tápok a nirvana, az elektromos hálózat pedig legyen rendben.
1b) - eltérő erősítők
- első sztereó erősítő szolídabb teljesítményű, hajtja a két végfoka a két magasszekciót (bal-jobb). Semmilyen kihatása nincs egy mélysugárzós komoly terhelésnek ezen eszközök tápjára, ergo hangjára sem (ha jó az elektromos hálózat)
- második sztereó erősítő valami bivalyabb darab, és ennek két végfoka hajtja a két mélyközép szekciót.2. aktív-digitális
Példa: [link] (ez háromutas).. de lehet PC-n is, vagy MiniDSP, egyéb digi eszközön a digitális váltás. INPUT: 1x digi (szélessáv), OUTPUT: 2 (vagy több) szűrt sáv, pl. digi mélyközép és digi magas
Setup: kétutas sztereónál például PC -> 2db sztereó DAC (azaz 4 DAC csatorna) -> 4db erősítő vagy végfok.Az erősítő oldali lamentálás itt is érvényes, mint fentebb az analóg váltás esetén, lehet ilyenre is venni meg olyanra is, jól meg kell gondolni, többparaméteres egyenlet.
Pro: óriási flexibilitás rengeteg váltófajta gombkattintásra kipróbálására + DSP + szobakorrekció + amit akarsz még ... (ezek analóg váltó esetén is működnek, még digi oldalon is előtte, vagy régen az analóg DSP-k ugye.. kikopóban..)..
Kontra: még a DAC-okat is csatornánként kell implementálnod, nem csak a végfokokat. Tehát 2 út sztereó nem 4 végfok lesz 1 DAC-al, mint analógban, hanem 4 végfok 4 DAC-csatornával (2 sztereó DAC-al).
Kontra Pro-ja, mert ilyen is van : ismétcsak nyílnak a lehetőségek. Például megfogottabb mélyeket produkáló ESS DAC-al hajtani a mélyszekciót és AKM-ekkel hajtani a közepeket/magasakat. Vagy fordítva. Vagy kinek mi esik jól. Nyilván ugyanezen típusbeli eltérés - szándékosan jó - kihasználása adott erősítő oldalon is.
Huh, mindent leírtam, remélem.
Összesítő 2 út sztereóra:
Analóg-elektronikus váltás
PC -> 1x DAC -> analóg-elektronikus váltó (csatornákra szétbont) -> 4 db végfokDigitális váltás:
PC (csatornákra szétbont) -> 2x DAC -> 4db végfokPOKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz nLali #113446 üzenetére
Na, az elsőre válaszoltam.
Kéne a mostani stereo erősítőmből építettni még egyet?
Ha csak 2 csatornája van, igen. Mégegyet 2 úthoz, még kettőt 3 úthoz.Vagy egy 4 csatornásat?
Ha 3-utast akarsz, igen.Milyen az aktív váltó?
Analóg vagy digitális és adat- vagy jelszinten operál.Abból milyen a jó?
Digi Amúgy mindkettő lehet nagyon jó.Soros porton PC-ről csavargatom, vagy potival?
Implementáció függő, de analógnál poti (hacsak nem fixre csinált), diginél az egérrel kattintgatsz
Beállításhoz szaki és mikrofon kell?
Nem kell, de erősen ajánlott. A szaki akkor, ha nincs saját tudásod hozzá. (De ez triviális, mindennel így van).Ehhez kell DSP, vagy ne keverjem ide?
Ne keverd ide, általában mint eszközt is szokták DSP-nek nevezni az olyan kütyüket, amikben van minden is (Digital Signal Processing, azaz digitális jelfeldolgozás), de jellemzően magához az aktív váltáshoz nem kell teljes, full funkcionalitású DSP, bár maga is DSP ha szigorúan nézzük. Hát most okosabb nem lettél, a lényeg, hogy a digitális aktív váltáson csak a váltást magát értjük, DSP-n pedig minden egyéb korrekciót (ami mint előkorrekció, egy analóg-elektronikus váltással is használható bizonyos keretek között).
Megtennéd, hogy írsz nekem pár dolgot erről a megoldásról?
denesdr jókat írt, még lehet fog is, neki egy digi-in, digi-out miniSDP kütyüje van, jópofa, de a Hypex-ekbe integrált digi filter is klassz.POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #113468 üzenetére
Annyival kiegészíteném, hogy digitális váltásnál ha PC a forrás, akkor a sokcsatornányi DAC-ot meg lehet oldani egy többcsatornás (5.1, 7.1 stb) hangkártyával, ami ugye a legtöbb asztali gépben eleve adott és manapság már tényleg jó minőségűek ezek az integrált megoldások is. Persze különálló hangkártyák továbbra is kaphatók.
-
denesdr
addikt
válasz nLali #113446 üzenetére
Ahogy Disznész is írta a PC-->DAC-->váltó-->végfokok felállás egy példa az aktív analógra, a PC (mint forrás és váltó) -> DAC(ok) -> végfokok pedig egy példa az aktív digitális váltásra.
Az aktív analóg váltás elektronikus elemek forrasztgatással készül, hasonlóan mint egy passzív váltó, csak ugye az aktív valtó a végfokok előtt van.
A digitális váltó pedig még a DAC csatornák előtt van a digitális (azaz adat/logikai) tartományban, ez pedig programozással "készül". Ha a PC a váltó , akkor ez egy belső folyamat, ha külső eszköz a váltó, akkor pedig általában USB kapcsolaton keresztül, mindkét esetben a monitoron vizualizálva a történéseket.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113470 üzenetére
Jogos, igen, de én elméletet vázoltam, nem akartam bekavarni, a hangkártya is DAC, ha a logikai dobozokat és nyilakat vesszük.
Amúgy aki aktív vált, abból nem néznék ki hangkártyázást, mert ha van pénz a millió extra cuccra egy jó aktívhoz, akkor ne ragadjon már le az illető hangkártyánál. Én örültem, hogy egyszer s mindenkorra elengedhettem őket, egyszerűen nem működnek olyan minőségben, mint a legmodernebb USB-s DAC-ok. Vannak nagyon jó kártyák, de én fázom tőlük szobahifire és nem akartam itt sem ajánlani, meg sem említettem.
Lehet elfogult vagyok (ellenük), de fázom tőlük. 3db kis E30-al olyan digi háromutast lehet kreálni PC-vel, mmmmm. Vagy ízlés szerint bármi mással.
Ami izgalmas lehet még, az inkább erősítő oldal: öreg hm vasak kicsit is "komolyabb" modelljein van analóg bemenet is csatornánként és még olyan szivatás sincs, hogy a csatornák végfok-ereje eltérő, vagy urambocsá, frekiátvitele eltérő. A régi Yamaha 5.1-esem az előbbi volt, a 6.1-es Onkyo-m meg az utóbbi, azaz identikus, full erejű és szélessávúk a végfokok, mind a 6. Ezekkel megoldható, hogy csak végfok módban használjuk őket, azaz 3 sztereó DAC-ról megetetjük őket az analóg jellel az analóg bemeneteiken és ezek a csatornák akkor kötődhetnek be a hangsugárzókba. B opció, hogy szokásos digi módon (pl. coax SPDIF) PCM-ként átvisszük bele a 6 csatorna jeleit és őrá bízzuk a DAC munkát.
Jó érzékeny hangfalakkal még a táp sincs agyonterhelve, miközben már elég komolyan szól a szett. Oké, ez sem a minőség netovábbja, de egy hangkártyával minimum ekvivalens opció kezdőknek. (Csak a magasak elé a játék elején érdemes egy kondit tenni védelemként, aztán ha már beállt minden, kivehető, az előlapi gombokat pedig ki kell kötni, gyerek megnyomja annyi) .
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
denesdr
addikt
Az összes aktív váltás hátránya pont onnan ered ahonnan az előnye is, azaz, hogy a hangszórók direktben vannak kötve a végfokra. Bár ez inkább csak nagyon magas érzékenységű hangszóróknál és/vagy magas zajú végfokoknál szokott némi problémát okozni alapzaj formájában.
Egyébként vannak dolgok amiken csak bizonyos célzott passzív szűréssekkel lehet változtatni és az aktívak pedig nem képesek rá.
-
nLali
senior tag
válasz Dißnäëß #113472 üzenetére
Köszönöm. Figyelem kettőtök írásait a témában.
Valamiért nem tetszik az ötlet, hogy a DAC és az erősítő közé tegyek valami kütyüt.
Digi vonal tetszik. Bkercso féle DAC-ból szívesen vennék még 1 darabot, nagyon szeretem. (nem Bercit, hanem a DAC-ot)
Hogy gordonfreemN építene-e a mostani erősítőmből 4 csatornásat, azt nem tudom....
Milyen kütyüvel érdemes beugrani? Ami nem egy alap, hamarmegbánós kütyü, hanem egy erős középkategóriát képvisel?
+erősítő,+digi váltás,+1 DAC már mikrofon és szaki segítsége nélkül is egy bőven használható autó ára.
Birizgálja a fantáziám, mert hosszútávú befektetés. Sokáig, sok helyen, sokféle módon használható. Egyszeri befektetés, nem kell 3--6-9 évente fejleszteni. Ez mellette szól.
Sajnos még nem érek fel erre a polcra, de nagyon tetszik az elképzelés.denesdr
Olyan nincs, hogy PC-->váltó/dsp--->2 usb output--->2 DAC---stb?[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz nLali #113475 üzenetére
Olyan van, hogy PC (vagy más forrás) digi out (USB vagy SPDIF) -> DSP váltó, digi out (SPDIF) -> DAC -> végfok.
Ilyen pl a miniDSP SHD Studio, vagy a miniDSP Flex Digital.
Ebben az esetben nem a PC a váltó, hanem valamelyik miniDSP.
Léteznek más digi in/digi out váltók is, de amiket én ismerek azok elég drágák (pl Deqx).A normál miniDSP SHD (tehát nem Studio) rendelkezik analóg és digitális kimenettel is és ezek kombinálhatók is, azaz akár egyből is rá lehet kötni 4 csatornányi végfokot, vagy épp külső DAC-kal is lehet használni valamelyik 2 vagy mind a 4 kimeneti csatornát, ha valaki úgy szeretné és ezzel kész is a 2 utas digit váltó.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113474 üzenetére
Ha az oprendszer támogatja, van. Windows-ban tán AMDFan mókol így, Linuxban is megoldható, a részleteket nem tudom, mert nem jutottam még el idáig, csak működő megoldásokról számoltak be nekem fórumon. Szóval simán lehet több DAC, a rendszer és a játékok filmek minden egyéb, egyetlen virtuális hangeszközt használ, ez lesz a hangeszköz számukra, a fizikai DAC-ok pedig emögött figyelve kapják azt, amit a köztes réteg szétszed nekik való csatornákra.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
denesdr
addikt
Ja és DSP váltásnál el kell felejteni a bitperfekt, natív DSD, MQA, meg hasonló lejátszási dolgokat, mert jelenleg csak normál PCM-mel működik.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz nLali #113475 üzenetére
Valamiért nem tetszik az ötlet, hogy a DAC és az erősítő közé tegyek valami kütyüt.
Engedd el Itt nincs sok rizikó, jelszinten matatunk. Persze a választék széles, lehet csőtől kezdve jfet-en át opamp-ig bármi, de kevesebb igénybevétel éri az itt lévő eszközt, mint a végerősítőt magát. Gondolj bele, LP-seknél is ez megy, MC/MM és erősítő között is van egy phono preamp ("legrosszabb" esetben beépítve az integrált erősítőbe magába).
Bkercso féle DAC-ból szívesen vennék még 1 darabot
Mikor volt neki, felajánlotta, hogy menjek érte, hozzam haza, hallgassam meg, MicroFluent-ed van ? Pár hete ráírtam, hogy akkor mennék, de most nincs neki. Azóta lehet van megint, passz. Amúgy nekem doboz nélkül kellene egy, majd én dobozolom a nyákot és táprészét, kis trafóját, mindenét.Milyen kütyüvel érdemes beugrani? Ami nem egy alap, hamarmegbánós kütyü, hanem egy erős középkategóriát képvisel?
Milyen kütyüre érted ezt most ? Írsz erősítőt, digi váltást, dac-ot.. mire érted ?+erősítő,+digi váltás,+1 DAC már mikrofon és szaki segítsége nélkül is egy bőven használható autó ára
Deeeehogyis. Nézd meg a FusionAmp-okat, ezekben minden benne tokkal vonóval. (Ja, a DSP szobakorrekciós része tán nem, de első körben az igényeid nagyja igen. Az ADC/DAC rész pedig AKM, összességében nagyon jó hangú eszközök).POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113480 üzenetére
Na, pont ezt akarom majd kipróbálni több DAC-al és JRiver-el, elvileg tud DSP Routing környékén ilyen konfigokat, bár azt ajánlották, több eltérő órajelű DAC helyett menjek egy többcsatornással, ezt még böngésznem kell erősen, de előbb-utóbb majd kitúrom.
Viszont pont amit mondtál, amiatt akarnék majd magamnak analógot. Egy olcsó állíthatóval kikísérletezni a beállításokat, vágás, gain, fázis, stb. , a maradékra szobakorrekció a lejátszóban, majd ha minden összeállt, úgy érzem, akkor az így fixált értékek mentén egy profibb analóg váltót beszerezni és akkor 1 DAC, arra meg mehet ki a DSD. Van egy olyan érzésem, hogy rögös út lesz
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #113481 üzenetére
"Ja, a DSP szobakorrekciós része tán nem"
Kérdés, hogy mit értünk szobakorrekción. Nálam a szobakorrekció annyiban kimerül, hogy az 50Hz-es szobai főmódus kiemelése le van húzva (meg nyilván a mély-közép-magas balansz beállítva) PEQ-val, ezt simán tudja a Fusionamp DSP-je, nekem speciel ez bőven elég (de lehet, hogy másnak meg nem).
Dirac vagy hasonló az valóban nincs benne.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113485 üzenetére
PCM-ben is és DSD-ben is van óhatatlanul zaj, előbbiben ez elterül a frekitartományon egyenletesen és valahol bőven hallásküszöb alatt van jó sok bit esetén (a 16 annak számít) , DSD-nél meg a felső tartományokba tolódik ki a zaj, de szvsz sima DSD64 (SACD) esetén is már annyira magasan, hogy ember meg nem hallja, de akinek esetleg gondja lenne ezzel, használjon DSD128-at, meg PCM 24 bitet és nyugodjon békében.
Az én hitem ezzel kapcsolatban: a digi formátum önmagában töknyolc szinte (ráadásul a DSD is olyan, hogy PCM a forrása, mastering miatt... - nagyon kevés unikum kivételtől eltekintve).
Ahol az érdemi eltérést látom-érzem, az az analógba konverziónál lehet: natív 1-bites DAC-ok ne szarakodjanak PCM-el, ahogy R2R multibites DAC-ok sem szarakodnak DSD-vel. Szóval ha a suszter marad a kaptafánál, az k* jó Mindenki isteníti az R2R-t, mert szubjektíven valamiért "hűdejól szólnak" a sok FLAC-ra (ami multibit PCM), én ugyanígy teszek a szaros AKM DSD Bypass-os trükkjével, amikor JRiver-ben a kimenetet DSD-re állítom, vagy eleve natívan DSD-ben (is) kiadott anyaggal etetem.
Csak nekem megvan az az előnyöm a hifi társadalom 99%-ához képest, hogy kellően nyitott vagyok mindkét oldalra, szóval érdekelnek a jedi trükkök is, meg a sith-ek trükkei is.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113485 üzenetére
Én ezt a cikket nagyon fapolom: [link]
"In almost all cases I would recommend playing music files in the native format which your DAC chip decodes. That would be PCM for an R-2R DAC chip and DSD for a Delta-Sigma DAC chip."
Hát vagy én vagyok a pszichém által megvezetve, vagy tényleg hallani vélem, de nálam a DSD-nél nincs jobb, azzal a DAC-al, amit használok. A végeredmény mindenesetre megédesíti az életem, úgyhogy élek vele
A cikkből az MQA részt ki lehet hagyni, ma már szabadulnak tőle egyre többen, nagy scam..
Itt meg a noise distribution rész: [link]
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Vegyetek HDD-t, hifi minősítésűek, bejáratottak.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
denesdr
addikt
válasz nLali #113488 üzenetére
Véleményem szerint 2 utas Fusionampokat nem éri meg venni, a 3 utas (pl FA123) nem sokkal drágább és nem tudhatod mikor váltanál 3 útra, vagy esetleg 2 útra hídba kötve a mély csatornát.
Igazából a Fusionampoknak elég egy forrás és már működhetnek is. Én egyrészt digit interfésznek vettem elé az SHD Studio-t, másrészt ezen állítom a hangerőt, illetve ő a master eszköz egy master/slave elosztóban, ami életre kelti a Fusuonampokat, ha bekapcsolom a mastert (azaz az SHD-t), de egyébként a Fusionamp távjával (nekem nincs) is lehet hangerőt állítani.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
2 utas FA főleg subhoz lehet jó, mert a 2 csatornáját hídba is lehet kötni (FA502-nél ez 1000W/8Ohm). A 3 utas meg fölösleges subhoz, a harmadik útja úgyis csak magassugárzóhoz jó, ezt 500Hz fölött ajánlja használni a gyártó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Formula-1
- Építő/felújító topik
- Suzuki topik
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen