- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz Oliverda #26392 üzenetére
Két év tapasztalatai alapján szerintem megbízható a CIB.
21 éves a CIB-es számlám. A párhuzamos számláim állandóan váltakoztak, mint az évszakok. A CIB maradt - nem véletlenül.
Az a rész a vége felé - amiért írtál - ironikus akart lenni. Nem sikerült.Én csak azért válok meg tőlük, mert találtam az igényeimhez és szokásaimhoz jobban passzoló, kedvezőbb feltételeket nyújtó számlát/bankot.
Ez a normális. Ha van az igényeknek megfelelőbb, akkor szívfájdalom nélkül lépni kell. Jól tetted. -
Jim74
nagyúr
"...nem menne kb.2-3 hetente az app..."
Ez azért barokkos túlzás .
Valóban nem 100%-os a rendelkezésre állás és igen, baromi bosszantó, ha pont akkor nem működik, amikor az embernek szüksége van rá, de emlékeim szerint leszámítva azt a 2 esetet, amikor fejlesztés után behalt a rendszerük, nagyobb problémára nem emlékszem.
Ilyen fiaskók pedig más bankoknál is előfordultak. CITI --> ERSTE váltást kálváriáját személyesen megéltem, MKB-s letérdelést is elég közelről ismerem, Gránitra is rá lehet keresni a topikban, hogy nekik is volt 1-2 napos kiesésük.
Magánemberként hetente többször használom a CIB appot és az utóbbi időben nem nagyon tapasztaltam olyat, hogy ne működne.
Az is igaz, hogy nekem még "online" számlacsomagom van, amire már nem lehet szerződni. -
sifarr
senior tag
Egyik sem tökéletes.
És nem csak a CIB-re és az Unira igaz, hanem az összesre.A CIB app nálam már jó ideje problémamentes.
Nálam is. És a családban van még 3 CIB-es (meg 4 Rafi Gold2.0-ás is), nekik sincs bajuk.
De én ezt már meg sem merem említeni. Vannak itt régi CIB-esek, akik 0,5-1-2 éve hagyták ott a CIB-et, és a régi - jogos - rossz tapasztalataikat vetítik a mára is. Holott nincs is friss tapasztalatuk.A fő probléma az, hogy bizonyos funkciók csak az ósdi, elavult java-s alkalmazásban elérhetők.
Hát, ha a funkciók átkerülnének az újba, az appba, akkor a java-st meg is szüntetnék. Cocka nagyon nem örülne neki. Meg is értem.
Másrészt bizonnyal fél a CIB. A funkció áthelyezés nagyobb fejlesztés, nagyobb a kockázata rendszerproblémák visszatérésének. (Irónia próbált lenni.) -
-
cocka
veterán
válasz sifarr #26405 üzenetére
Be lehet lépni fizikaival a webes felületre is, csak azt rühellem, mert míg a javásban egységnyi felületen mindent látok, addig ott ugyanannyi felületen jó ha három sor megjelenik.
Persze aki 4K-s felbontáson nézi a cib honlapját annak biztos szüksége van hatalmas felületekre, meg akkora betűkre, de kis felbontáson egyszerűen nevetséges, ahogy a webes kinéz.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz sifarr #26403 üzenetére
Épp akkor ültem a fiókban, amikor az előző hozzászólást írtam. Sikerült egy kifejezetten jó ügyintézőt kifognom, mindenre azonnal tudta a választ és nem akadékoskodott. Viszont a zárás közben derült ki, hogy a westendes kolleginái már nem végeztek annyira makulátlan munkát. Anno, amikor az online nyitás után be kellett mennem a fiókba, elfelejtettek aláíratni valami papírt, ami a havi 400k felvétjéhez kellett volna (ezért kb. egy éve ismét be kellett menjek hozzájuk), most pedig kiderült, hogy az aláírásom mintáját is elfelejtették felvenni (vagy később felvinni az adatbázisukba), amit most, vagyis záráskor volt kénytelen pótolni az ügyintéző. Maga a számlazárás elég sokáig tartott, mivel valami probléma volt az ügyintéző oldalán a banki rendszerrel, de végül többszöri próbálkozás után sikerült pontot tenni rá. Ilyen szempontból, vagyis az ügyintézés tempóját és általános minőségét tekintve szerintem kb. az OTP szintjén van a CIB, de a szolgáltatás teljes minőségét tekintve jobb annál. Nekem a mobilappal talán egyszer volt problémám a banki háttérrendszer hibája miatt, ami két év alatt elég jónak számít.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
dredjudge84
őstag
válasz sifarr #26390 üzenetére
Te kezdted magad felhúzni, bár nem értem miért. Amúgy már régebben is leírtam, de most összefoglalom egybe, mik voltak a gondjaim:
- megbízhatatlan mobil applikáció
- nem díjmentes pénzbefizetés számláraDe hogy írjak valami pozitívat is:
- volt virtuális kártya
- 20000 Ft-ig díjmentes az utalásAz első ok volt az, ami miatt tulajdonképpen eljöttem, mert nem volt olyan hónap, hogy legalább egy nap ne lett volna, hogy valami gond legyen a netbankkal. Tavaly év végén, vagy idén év elején, már nem emlékszem mikor, volt egy 3 napos üzemzavar is. Három napig nem tudtam belépni. Igen tudom hogy van alternatíva de én nem fogok még egy kütyüt a zsebemben hordani. A bankos ügyeket általában utazás közben szoktam mindig intézni, nagyon ritka hogy én számítógép elé ülök.
A másik ok amiért eljöttem az pedig a partner aktív zéró csomag, ha ez nem lenne, akkor valószínűleg a mai napig a Cib Banknál maradnék.
A jövedelem számlára érkezése témában pedig te írtad azt, hogy aki dolgozik és táppénzre megy, annak lehet hogy bemegy a minimálbér alá a bejövő jóváírás összeg, és akkor már lesz számlavezetési díj is. Én pont hogy azt írtam, hogy egyelőre ez engem nem érint.
Száz szónak is egy a vége, nekem volt pro és kontra, de jött egy jobb ajánlat és ennyi. Amúgy én is azon a véleményen vagyok, hogy az OTP Banknál minden jobb, még a CIB Bank is!
-
RR-13
őstag
Akiknek hitelkártyájuk van az Erste Banknál, azok között van olyan, aki kapott ajánlott, tértivevényes levelet az utolsó 4 hétben, valamivel kapcsolatban?
És, ha igen, mivel kapcsolatban? Köszi. -
SzGee
aktív tag
-
RR-13
őstag
válasz pictigjis #26411 üzenetére
Köszi, nekünk jött kétszer is valami ajánlott, de egyiknél sem voltunk itthon, és visszament nekik.
Telefonon megkérdezve még 1 hónapja, meg nem látták, hogy küldtek volna valamit, George-ban, meg nem írták meg 28 napon át, hogy mit küldtek, hiába kérdeztük 2x is meg 2 hét alatt.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
-
UHHH
senior tag
Az unicreditben tényleg maximum 500 000 Ft a limit a kártyás vásárlásnál az appban? Máshol sem lehet megnövelni ezt?! Az meg más tészta, hogy ha beállítom, akkor sötét lesz a képernyő EGY KICSIT és nem történik semmi, vissza tudok menni és a limit nem változik. Most telepítettem az appot. Több mobilon is ezt csinálja, android alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz pictigjis #26411 üzenetére
Én sem kaptam semmit, csak a csekkes tájékoztatást néhány héttel ezelőtt.
cocka: Ilyen fiókban voltam.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Ereshkigal
őstag
Ersténél van olyan, mint mondjuk K&H-nál, hogy ha van 5+ millió megtakarításod náluk, akkor 0 Ft a számlavezetési díjad plusz egyéb kedvezmények?
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz Ereshkigal #26423 üzenetére
Hát, akad olyan csak egy lehelletnyivel több pénz kell hozzá, és még úgy sem az igazi. (Erste world)
-
UHHH
senior tag
Amikor a limitre rámegyek, hogy pl 1 Ft legyen, rákattintok a BEÁLLÍTÁS-ra, akkor visszamegy arra az oldalra, ahol az "Add to G PAY" is van, és egy kicsit elsötétedik a kép és onnan csak a vissza gomb marad, ahol megkérdezi, hogy tényleg vissza akarom-e vonni, amit most épp be akartam állítani. Itt hiába várok perceket, megmarad ebben az állapotban. Két különböző márkájú, de szintén android 12-es telefonnal is ezt játssza.
Más: Egyik androidos telefonomnál, ha aktiválom az mtokent rendben és kilépek az appból,akkor amikor belépek, akkor újra aktiválnom kell az mtokent. Android 12 szintén.Ezt a hibát többször is tudtam produkálni sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Az első hibát nem teszteltem, mert még nem próbáltam állítgatni a limitet sosem a telefonban.
A második hiba, hogy törlődik az mToken, és újra kell aktiválni viszont nálam is visszatérően megvan 1 éve, és hiába jeleztem nekik kb.10 hónapja, nem tudták produkálni a hibát ők, így javítása sem lett sajnos.
Egyébként ezt a hibát én is írtam itt a Topicban még 2021. novemberben.Neked is esetleg nem Huawei telefonod van?
Mert nekem Huawei Mate 20 Pro, és 9-es Android alatt is megvan ez a hiba, ahogy neked a 11-es Androidnál.
A hiba forrásának azt gondoltam, hogy összeakad a Huawei tárcával az UniC app., és azért törlődik visszatérően az mToken. (viszont mivel havonta csak kb. 1-2x lépek be netbankba, ezért elviselem ezt, ha ismét törlődik magától)
Másra nem tudok gondolni hiba forrására.
Ha neked nem Huawei telefonod van, akkor meg főleg passz.[ Szerkesztve ]
-
UHHH
senior tag
12-es androidom van, dzsunka kínai. Azon nem megy jól az mtoken: Nekem nem zárolja, hanem úgy tesz, mintha nem lenne aktiválva az mtoken azon a telefonon.
12-es androidos samsungon jól megy az mtoken.
A limitet korábban tudtam állítani, 1 Ft-ról át tudtam rakni 50 000 Ft-ra. De azóta lett újabb androidos verzió.
Raiff-nél lehet egyszerre több telefonon az app? Milyen az app? Lehet rajta mindent állítani? Jobb, mint az uni? Lehet, váltanom kellene.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Raiff-nél lehet egyszerre több telefonon az app?
Ezt nem tudom, de általában - biztonsági okokból - nem szeretik a bankok.
A fordítottja viszont megy. Egy appal több számlát is kezelhetsz, akár más számláját is, ha rendelkező vagy a számla fölött.Milyen az app?
Használható. Nem szokott gond lenni vele.Lehet rajta mindent állítani?
Mi az a minden? Mire gondolsz?
Sok mindent lehet. Pl. a limitállítást is.Jobb, mint az uni?
Ezt nem tudom. Nincs unis tapasztalatom.Lehet, váltanom kellene.
Nem javasolt. A Rafi alapvetően drága. Csak a Gold 2.0 és a Select a csomag a jó. Majdnem ingyenes csomagok ezek. Viszont ezeknél ott a jóváírási feltétel. Gold 2.0-nál már nem annyira magas, a Selectnél viszont már húzósabb. Csak azoknak jó ezek a csomagok, akik a feltételt biztosan teljesíteni tudják, mert a bünti brutális (10e feletti a Goldnál).
Ráadásul "rejtett" költségek még ezeknél is van. Pl. a limitmódosítás díja 355.-, oda-vissza ez már 710.-. Ingyenes push nincs. Az sms értesítések havi átalánydíjasok a Gold 2.0-nál, a díj nem vészes. Selectnél ingyenes.
Szóval valószínűleg a Rafi nem lenne a te eseted.12-es androidom van, dzsunka kínai.
Itt lehet a gond. A kínaiak szeretnek nagyon belenyúlni az android rendszerbe. Már a rengeteg beállítási lehetőségek miatt is. Banki applikációt a legjobb stock androidos vagy ahhoz közeli mobilon futtani. Vagy olyan nagy, elterjedt gyártó telefonján, mint pl. a Samsung. Ezekre tudják, szokták tesztelni az appokat, a kismillió "dzsunka" gyártó telefonjaira képtelenség.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz sifarr #26432 üzenetére
"Nem javasolt. A Rafi alapvetően drága. Csak a Gold 2.0 és a Select a csomag a jó. Majdnem ingyenes csomagok ezek."
Ott a kizárólag neten keresztül köthető, használható és karbantartható Online számalcsomag, ami ezektől leginkább annyiban rosszabb, hogy csak 20 000 forintig díjmentes az átutalás és a beszedés, cserébe viszont semmilyen feltételt nem kell teljesíteni. (azon kívül persze, hogy az elmúlt 6 hónapban nem volt számlád a banknál)
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
axioma
veterán
raiff jol kezeli azt hogy a rendelkezo a sajat telefonjan sajat belepesevel siman barmit intez. Azt nem probaltam h sajat 2 telefon muxik-e. A webes mas keszuleken [mobklon is] igen, de ha a masikra megy a belepesi engedelye, azt passzolom.
-
UHHH
senior tag
Köszönöm a raiff infókat!
-
sifarr
senior tag
válasz Oliverda #26433 üzenetére
Ott a kizárólag neten keresztül köthető, használható és karbantartható Online számalcsomag, ...
Igazad van, ez kiesett a látókörömből.
Viszont az Online számlacsomag ajánlat érvényessége 14 hónap múlva lejár. Meghosszabíthatják, de ez nem biztos. Viszont ha nem, akkor Mindennapok 2.0-ra vált az Online. Na, az egyáltalán nem olcsó csomag.
Túl rövid a garantáltan kedvezményes idő. Megszokja, megszereti a Rafit, az appot, aztán hamarosan vége is. Kezdhet keresni egy másik bankot, csomagot, appot, stb.
Na, ezért nem szeretem a kedvezményes akciós csomagokat. Csak azoknak jók, akik könnyen váltanak bankot. -
Oliverda
félisten
válasz sifarr #26436 üzenetére
"Meghosszabíthatják, de ez nem biztos. Viszont ha nem, akkor Mindennapok 2.0-ra vált az Online. Na, az egyáltalán nem olcsó csomag."
Valamikor az év első felében hosszabbították egy évvel. Eredetileg 2023.02.28-ig szólt az elérhetősége.Ha pedig valamikor mégis beszántanák, akkor van/lesz más alternatíva, akár másik banknál. Szerintem a legtöbb magánszemélynek nem akkora kihívás egy bankváltás.
"Na, ezért nem szeretem a kedvezményes akciós csomagokat. "
A legtöbb számlacsomag feltételeit bármikor módosíthatják, ritka a hűségszerződés. Attól, hogy expliciten nem adnak meg (és hosszabbítgatnak) határidőket, mint a Raiffeisen vagy az OTP, még lazán megemelhetnek vagy bevezethetnek bizonyos díjakat, innen nézve pedig számlacsomagok többsége olyan, mintha kedvezményes vagy akciós lenne."Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
egykori
őstag
Hitelkártya csere lett esedékes és aktiválni kell. Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy már vagy egy éve telefonnal fizetek vásárláskor, aktiválható így az új kártya? Vagy pedig mindenképpen kártya és pin kód szükséges először.
-
Jim74
nagyúr
válasz egykori #26438 üzenetére
Szerintem kapsz majd egy levelet is kártyacserekor és abban biztosan le fogják egyértelműen írni, hogy mi a pontos eljárás.
Emlékeim szerint minden új kártyát (hiába ugyanaz a kártyaszám, fizikailag új kártya, új cvc kóddal) legalább egyszer fizikálisan használni kell (nem elég a contactless, be kell helyezni chip, vagy mágnescsík olvasós egységbe). -
sifarr
senior tag
válasz Oliverda #26437 üzenetére
Szerintem a legtöbb magánszemélynek nem akkora kihívás egy bankváltás.
Ezzel egy pici módosítással egyetértek. A legtöbbnek valóban nem lenne akkora kihívás.
De a legtöbb nem foglalkozik vele. Nem keres jobbat a jelenlegi számlájánál akkor se, ha sokallja a költséget. Morog és marad a legtöbb. Pont úgy mint a mobilnál. Pedig ott a számhordozás még könnyebbé tenné a váltást.A legtöbb számlacsomag feltételeit bármikor módosíthatják, ...
Ez elméletileg igaz, de a gyakorlat kicsit mást mutat. Minden banknál van több, már régen lezárt csomag. Vannak új csomagok az újaknak és a régi ügyfeleknek maradnak a régi csomagok. Rafis példával élve pl. nem a Mindennapok csomagdíjait változtaják a 2.0 díjaira, hanem a 2.0-át új csomagként vezetik be. És nagyon sokáig nem vezetik ki a régi csomagokat, azaz nem kényszerítik az ügyfelet csomagváltásra. Persze utóbbira is van példa.
Lehet "szabadon" díjat változtatni, de az ügyfélvesztés kockázata némileg visszatartó erő.
Másrészt az MNB is jelent némi korlátot. -
RR-13
őstag
válasz egykori #26442 üzenetére
Van itt még egy javaslat.
Amennyiben nem használod soha a fizikai kártyát, akkor a George appban lévő kártya menüből digitalizáld majd az új kártyát, és a GPay-es fizetéshez (Wallet) nem kell máshol aktiválni, csak a George appban, vagy a George Weben.
A George appban, és a George Weben is lehet a kártyát aktiválni, ami minimum a GPay fizetéshez, használathoz elég is.
Az internetes fizetéshez meg nem kell a kártya teljes, fizikai aktiválása.[ Szerkesztve ]
-
-
RR-13
őstag
válasz egykori #26445 üzenetére
Amikor az új kártya megjelenik majd a George appban, akkor azt ott aktiválod, majd onnan az appból indítva bedigitalizálod közvetlen a GPay-be, és már használhatod is fizetésre bárhol az új kártyát a telefonoddal, aminek új "virtuális" kártyaszáma lesz, amit a Gpay-ben láthatsz, részben kitakarva.
Semmilyen nyomozást nem igényelt amúgy a dolog.. emlékeztem is, hogy Erstés hk. volt korábban, de vissza is néztem a hsz-em megírását követően, később, hogy biztos-e, mert hülyén jött volna ki, ha CIB-es hk. van.
-
Gallmix
aktív tag
válasz Oliverda #26437 üzenetére
Volt róla cikk, hogy az emberek átlag 20 évente váltanak bankot. Ez váltogatják legritkábban (többség).
A másik oldala, hogy tényleg kényelmetlen is lehet, ha mindent át kell irányítani rendezni...
nem tudom ki az aki "hetente" szeretne pl válogatni...#26440 Jim74
Ha egy kártyával neten vásároltam, de üzletbe, terminálba, atm-ben nem volt még használva, az ugyan úgy aktívnak számít igaz? Vagy kell még külön aktiválni offline is? (oké, talán az érintős rész nem megy, de maga a kártya ettől még működik rendesen nem?)[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Erste wizzair hitelkártyát használ valaki?
Ha jól értem, akkor a 10-i fordulónap azt jelenti, hogyha hónap 1-én vásárolok, hónap utolsó napján visszatöltök, akkor kiestem a kamatmentes időszakból? Mivel a fordulónapot követő 15 napon belül kell visszatölteni az egyenleget.
Így a hó eleji vásárlást a hó 25. napjáig kellene visszatölteni.Magyarul csak a hónapok 10. napja közötti felhasználás a kamatmentes?
-
Gallmix
aktív tag
válasz attiati #26448 üzenetére
Wizz-nél nem tudom hogy van, de cetelemnél van egy zárás, általában 20 körüli és egy minden hó 7. amire vissza kell tölteni. Ha 20(zárás utáni) vásárlás is van, azt majd csak a köv zárásnál veszik figyelembe, így akár 45 nap is lehet.
Esetleg érdemes utána olvasni kondícióknál, ott is van-e hasonló.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs