- Microsoft Excel topic
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Zyxel NAS326
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- SkyShowtime
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI kábel TV
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz instantwater #16586 üzenetére
Itt Bp-en meg 300 magyar varosrol kerdezik a gyereket adott esetben, csak az a baj hogy nyugdijas koru a tanarno, es a sajat "megtanulando" listajan me'g ilyen tetelek szerepelnek, hogy Kaba - cukorgyar. Ja miutan mar Afrika osszes orszaga + fovarosa + egy info rola koron tul voltak tavaly. Ertelme semmi.
-
barkaszcsőr
friss újonc
válasz sarkanyolo2 #16589 üzenetére
Kb. 3,5 év Szeged KKV. Medior level 500 bruttó. Kafetéria nope, de tavaly volt pl. év végi ~0,5 havi karipénz.
-
CyberPunk666
senior tag
A magya iskola rossz, mert túl sok felesleges lexikális tudást kapnak
A külföldi iskola rossz, mert még annyi felesleges lexikális tudást sem adnak át, mint itthon.Nem érzitek?
A jó iskola nem attól jó, hogy meddig tanítják a térképet. Ilyen konkrét ezt tanítják ezt meg nem kérdésekkel nem is definiálható egy jó iskola.
Az iskola készségek fejlesztésére való, amikkel az életben előjővő, folyton változó, tehát nem sablonproblémák megoldhatóak. Minden lehető területen.
Ehhez a lexikális tudás sok részben elkerülhetetlen, de csak egy eszköz egy adott apró részterület fejlesztésében és nem a cél.
Jó esetben az iskola végére az illető például képes iskola nélkül tanulni! Ami a kulcs a fenti alapvetéshez a folyton változó világban.Az iskola arra való, hogy megtanulja megérteni és megtanulni a világot egész életében.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz CyberPunk666 #16605 üzenetére
Erdekes, azert tudnak iskolarendszereket osszehasonlitani. Es a ket legjobban teljesito orszagban egy a kozos: nehez tanarnak bejutni, magas a tarsadalmi es anyagi elismertsege a szakmanak [Finnorszag es talan Chile, de biztos vmelyik del-amerikai orszag -- maga a tanitasi struktura semmi masban nem hasonlit naluk].
Megjegyzem, azt hogy az en idomben me'g az adatot megtanitottak, megertem, mert legkozelebb a konyvtari lexikonbol lehetett megtudni. De ma az adat ott a gyerek zsebeben az interneten... nem az adatot kene tanitani, hanem az adat_halmazok_ (mert nem csak elerheto hanem joval tobb is lett) ertelmezeset. Meg igen, pl. penzugyi oktatas annyira nulla hogy sirnivalo.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz axioma #16606 üzenetére
Nem is írtam, hogy nem tudnak.
Az összehasonlítások alapján a magyar gyerekek erős kezdés után erősen visszaesnek.
Fikázzák a külföldi iskolát, hogy amikor oda vált a gyerek 5-6. osztályban, akkor mennyivel előrébb jár és olyanokat tud, amit ott nem is tanítanak.
Majd a statisztikák alapján a suli közepén ott kilő a teljesítmény, itt meg visszaesik.[ Szerkesztve ]
-
instantwater
addikt
válasz axioma #16606 üzenetére
Egyetértek.
Taníthatnának olyan egyszerű alapelveket mint például, hogy képezz tartalékot, ahelyett, hogy nulla forintért kihozd a legújabb ájfónt a trékomtól 2 évre tízezrekért, mert olcsóbb lenne megvenni akár azt, vagy egy olcsóbbat készpénzre mint aláírni egy drága csomagra amire nincs szükséged, és fizetni egy beépített hitelt a kamatokkal együtt.
Bár ezt mondjuk a szülők is megtaníthatnák, de ők is valószínűleg ugyanezt csinálják.
Abból indulok ki, hogy sem én, sem a szüleim nem élünk hűségre vett többszázezres készülékekkel, mert jó az olcsóbb, készpénzre vett xiaomi is.De lehetne még tudatos digitális technológia használatra is tanítani őket, mert a gombot tudják nyomni már néhány évesen, de nem biztos, hogy meg kellene osztani bizonyos dolgokat 500 ismeretlennel a Facebookon, Instán és társain.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz CyberPunk666 #16605 üzenetére
szerintem pl. az indexen most ismertetett pisa teszt eredmények mindent elmondanak a magyar oktatási rendszerről és annak eredményességéről.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz kw3v865 #16610 üzenetére
az all-time méylpontról azért nem nehéz javulni 9 évnyi lejtmenetet követően... ezen felül egyetlen fundamentális intézkedés sem mutat ma magyarországon abba az irányba, hogy fontos lenne az oktatás és annak minősége (kezdve a tanerő és az infrastruktúra alulfinanszírozottságától, a központosított tankönyiparon át a követelméynrendszer és a tananyagok elmaradottságáig, és lehet folytatni a sort...), így én nem tudom elképzelni mitől érnének el a diákok a jövőben jobb eredményeket.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Pfiucska
aktív tag
válasz instantwater #16604 üzenetére
Nem csak gimiben de még egyetemen is tanitjak.. -penzugy szamvitel szakon-
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
adrian14
tag
válasz barkaszcsőr #16603 üzenetére
Az not bad .
Én multinál vagyok és 1,5 éve a senior haverom keresett ennyit, mint én most. Azóta el is ment mondjuk a srác. -
Sempronius89
tag
válasz instantwater #16613 üzenetére
I. féléven Pénzügytan tárgy első vagy második előadásán téma a kamatszámítás a NPV és az FV előtt, mint létező legalapabb dolog. A pályán lévők jó része egyébként igazság szerint nem is használ keményebb matekot a munkája során.
Mondjuk mi a falusi általános iskola 8. osztályában is számoltunk kamatos kamatot. Nem tudom azóta szegény tanárok és diákok túlterheltsége miatt lehet kivették a tananyagból.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz instantwater #16613 üzenetére
Másodéves vagyok és a szakmában meg csak most fogok elkezdeni dolgozni ugyhogy egyelore nem tudom
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
travix
aktív tag
válasz barkaszcsőr #16603 üzenetére
400 bruttó full kezdőként Szegeden. Hozzáteszem valszin kérhettem volna többet is, de hibáiból tanul az ember
[ Szerkesztve ]
-
adrian14
tag
válasz Mirman #16616 üzenetére
Igen, sajnos ezzel én is tisztában vagyok. De amíg itt a csapat jó és a munka is nagyjából + támogatnak csomó kurzust (pl angol tanfolyamok, secondary skil programok...), addig nekem nem éri meg ugrabugrálnom. Később valószínű váltani fogok. Nem vagyok egy hardcore, menő Javas. Elboldugolok vele, de van hova fejlődnöm bőven.
-
thomasthomas
tag
válasz Mirman #16616 üzenetére
Bár valóban junior fizu ez Bp-n, de beleszámolva hogy a lakhatás kb ~20%-al olcsóbb, illetve Szeged fényévekkel élhetőbb város, mint Bp. (kiváló tömegközlekedés - remek bicikliutak & kiépitettség, minden emberi időben elérhető stb.) szerintem fair enough. Nagyobb %-os rés szerintem inkább csak Senior bérekben jön ki, eddig én úgy vettem észre.
Nekem például van ismerősöm, aki most tervez Szegedre költözni Bp-ről pont a fentek miatt (is)..
-
sarkanyolo2
őstag
válasz thomasthomas #16621 üzenetére
Jöhetnek majd számok is akár, mennyiért jön le, stb. Ha publikus ofc.
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ /LG OLED55A13LA / Kanto YU6
-
horush
addikt
válasz thomasthomas #16621 üzenetére
Ez mondjuk teljesen emberfüggő. Én például rosszul lennék Szegeden Bp után. A tömegközlekedés amúgy Budapesten is kiváló európai viszonylatban, a kerékpáros közlekedésen mondjuk lenne hova fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz horush #16623 üzenetére
Bp, kivalo?? Mintha nem is ugyanarrol beszelnenk. A 160-as busz konkretan honapok ota szabalytalanul szembesavban keruli ki a jardaszigetet, annyira kivan a 10 perces menetido helyett 3/4 ora tokoreszessel (egy eves erintoleges uton torteno felujitasra se csinaltak neki alternativ utvonalat ahol ezt siman meguszhatna). Probalhatsz eszak-del is kozlekedni Budan, van kotottpalya, de a dugo ellenere (amit nem kis reszben a hev szintbeli keresztezesei generalnak) gyorsabb vagyok autoval.
@Madwe: hat az atlagot nem tudom, ez a sajat csaladom tapasztalatai III. ker. vegebol indulva, engem ez erint. Az nem, hogy a 2-es metro nem kesik. Sogoromekhoz XVIII.ker-be mar meg se probalok busszal kijutni, ha a bkk app is 2 ora feletti menetidot iger, es szemelyenkent 3-4 buszjegy egy iranyban.
[ Szerkesztve ]
-
Revolit
senior tag
Attol fugg mik a szempontjaid. Nyilvan semmi, ha nem izgatnak az esti bulik, nem vagy nagy szinhazba jaro, nem repulsz havonta valahova, nem hianyzik a nyuzsges stb. Tudom, hogy Szeged sem kisvaros, nem eltem ott, de Debrecent valamennyire ismerem, es azert erezhetoen mas a tempo, mint Pesten.
-
Madwe
nagyúr
válasz axioma #16625 üzenetére
BP rengeteg helyen kíváló, igen, gyors és megbízható. Vannak olyan részek, ahol valóban problémás, de a nagyján gördülékeny s sokkal gyorsabb a tömegközlekedés, mintha autóval menne az ember. + jellemzően a menetidők is pontosan vannak betartva (kevés kivétellel). Ha éltél egyéb nagyvárosban, mint viszonyítási alap, akkor értékeled BP tömegközlekedését.
Nyilván mondjuk a járműpark kora, felszereltsége, tisztasága, túlzsúfoltsága időnként már problémás lehet, de alap esetben az, h a-ból b-be eljuss s tudd mennyi időbe kerül, mikor hova menj, az jellemzően problémamentes s gyors. -
thomasthomas
tag
válasz horush #16623 üzenetére
Eddig Szegeden és nyugatabbra éltem nagyvárosban. Mindkettőben jó volt a kerékpáros és tömegközlekedés is. Az autó viszont nem annyira vagy inkább közepes / középsz@r, de legalább volt választási lehetőség mindenkinek.
Bp. a fentiek után hatalmas csalódás volt, hiszen én alapjában véve a biciklit mindig jobban preferáltam illetve preferálom is. Nincsen tömegnyomor, nem késik, nem kell várni rá stb. Ami nekem nem tetszik az inkább az, hogy nincsen választási lehetőség sem. Tömegközlekedés van, és ennyi. Biciklis közlekedés csak külvárosban értékelhető - belvárosban csak szakaszok vannak, ahol jó. Azoktól 500 m-re is már olykor gyalázatos / idő kérdése és elcsapnak; s jellemzően nem azon az x darab szakaszon közlekedik az ember - ez az, amire nem gondolnak a látványberuházásoknál sem.
Az autós közlekedés meg egyenesen rémes itt - de ez legyen a legnagyobb probléma. Ha a másik kettő legalább közepes vagy jó lenne, nem lenne okom a panaszra semmi.
Ezek után szoktam mosolyogni azon, mikor IT-s cégek hirdetik magukat hogy központi helyen, modern környezetben stb. Igen, tömegközlekedéssel mindenki pont ugyanannyira sziv - sokszor nagyot. Alternativa nincs, és nem is lesz egyhamar ilyen berendezkedéssel.
[ Szerkesztve ]
.
-
horush
addikt
Számomra lassú, az éjszaki élet gyenge, vezetni is sokkal jobban szeretek Pesten. (Szerencsére csúcsidőben általában nem kell vezetnem, mert metróval járok dolgozni).
axioma: külvárosból / agglomerációból nyilván nem egyszerű eljutni a város átellenes felén lévő külvárosba, de a legtöbben általában a belvárosba szeretnének bejutni, ami más, Budapesthez hasonló méretű városokhoz viszonyítva kifejezetten jól működik Pesten.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz thomasthomas #16628 üzenetére
Troll ON
Szeged, Debrecen és társai sosem volt nagyváros Ahhoz kellene legalább 1M lakos, megfelelő kiterjedés, infrastruktúra, kulturális- és közösségi élet, stb.
Nyilván egy mezővárosnyi méretű/lakosságú helyen nem kihívás egybefüggő bringautakat biztosítani, és bringával ekkora területen közlekedni.
Troll OFFEzek után szoktam mosolyogni azon, mikor IT-s cégek hirdetik magukat hogy központi helyen, modern környezetben stb. Igen, tömegközlekedéssel mindenki pont ugyanannyira sziv - sokszor nagyot. Alternativa nincs, és nem is lesz egyhamar ilyen berendezkedéssel.
Ha központi helyen van, az azt jelenti, hogy vagy metróval/kötöttpályán, vagy bringával (lakhelytől függően) gyorsan eléred. És ezek a hívószavak azoknak a fiatal munkavállalóknak szólnak, akik szintén a belvárosban/-közelében élnek.
btw nekem pesten 1+ óra lenne bringával a lakhely-munkahely, kösz, de kösznem
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Madwe
nagyúr
válasz thomasthomas #16628 üzenetére
"Ezek után szoktam mosolyogni azon, mikor IT-s cégek hirdetik magukat hogy központi helyen, modern környezetben stb. Igen, tömegközlekedéssel mindenki pont ugyanannyira sziv - sokszor nagyot."
Mert ez előny.
Egyrészt aki nem peremvidéken él, annak egyértelműen jobb a helyzet. Aki peremvidéken él, annak az esetek túlnyomó többségében szintén előny: azt leszámítva, h mondjuk valaki a reptér környékén lakik s ott is talál munkát, még mindig jobban jár egy belvárosi munkahellyel mintsem egy újpesttől északra elhelyezkedővel, nem?
Másrészt ha ne adj isten munka után kimozdulna az ember moziba, színházba, sörözni vagy bármi, akkor is jobban jár, ha a belvárosban végez a munkájával elötte.Én egyébként már évek óta biciklivel járok jobb időben munkába, volt h majdnem 1 h volt betekerni, ráadásul a váci úton is kellett kocsik között cikázni, semmi gondom nem volt vele, legalább nem volt szükségem beérkezés után kávéra, mert befelemenet már 2x infarktust kaptam jelenleg kb 10 perc biciklivel a munkahelyem, bkvval 15 perc, motorral 10-15 perc, kocsival pedig 20-30 perc.
[ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
"Ha éltél egyéb nagyvárosban, mint viszonyítási alap, akkor értékeled BP tömegközlekedését."
Jézusom, jártál te valaha nagyobb német városban, mint pl. München, Stuttgart, vagy Frankfurt? Vagy nem kell messzebb menni, próbáltad már a bécsi tömegközlekedést élni?
Ha utazgattál tömegközlekedéssel ezekben a városokban 2-3 napnál nagyobb időtávon, azután jössz csak rá, mennyire elképesztően Balkán vagyunk mi még. -
Mercutio_
félisten
"ráadásul a váci úton is kellett kocsik között cikázni"
Lóf*szt kellett , a KRESZ 54. § 11.) bek. egyértelműen kimondja, hogy ahol van kerékpárút, ott azt kell használni.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
veterán
válasz Jhonny06 #16634 üzenetére
Pont 2 napja vettem digitális bérletet BKV-ra, és pöpecül működik. Jegy sajnos még nincs, ahhoz ugye az kéne, hogy idő alapú "vonaljegyeket" vezessenek be. Remélem, hogy hamarosan azt is meglépik.
(#16635) Mercutio_
Budapest nagyon-nagyon nem kerékpárosbarát. Mondom ezt úgy, hogy gyakorlatilag mindenféle eszközt használok/használtam közlekedésre (bkv, autó, motor, kerékpár).[ Szerkesztve ]
-
HoTDoG
tag
válasz Jhonny06 #16634 üzenetére
Melyik Bécsben voltál?
Már 7 éve is - de valszeg régebb óta is így van - kocsival megközelítve leteszed a kocsit a Bécs táblánál található P+R emeletes parkolóházban, aminek az aljából a belváros kellős közepén vagy metróval. Ezt nagyjából minden irányból megteheted ahol Bécsbe bejuthatsz. Sok szerencsét Budapesten ugyanehhez. Van egy kelenföldi felszíni P+R egy szinten és csókolom. -
thomasthomas
tag
Igazán nagyváros hazánkban igazából csak Budapest. Szeged és Debrecen sem az; ha félreérthető voltam, bocs. Viszont alapterületben egyébként 'csak' kétszer nagyobb Budapest, de zsúfoltságban és lassúságban 10szer rosszabb az én meglátásaim szerint. Ok, előbbi tény, nem kell magyarázkodni, hiszen kb 2-szer akkora területre durván 10-szer annyi ember tömörül be átlagosan. Csodák nincsenek.
A belvárosból gyorsan eléred-t mindig szeretem hallani. Ez marha jó szöveg, de nekem elég kevés ismerősöm van, aki szeret a belvárosban lakni - vagy ha épp ott lakik, akkor kevesebbet ingázna. Nagy fenét, nagyjából ugyanúgy eltölt laza 30-40 percet ő is tömegközeledéssel munkába; ráadásul ha van autód, akkor állandóan vadászni kell a helyeket, s felkészülni hogy elég gyakran meghúzzák. Na ez az a stressz, amit emlitettem is. S ha ezt összeveti az ember az anyagiakkal, nagyjából az jön ki hogy csak akkor éri meg a belvárosban lakni, ha alapjában véve szereted az esti pörgést és életet, gyakran jársz le a haverokkal bulizni (heti többször), és nincsen szándékodban elmenni a városból. Akkor tényleg megéri - ezt nem vitatom. Viszont minden más esetben csak szivás a belvárosban élni. Szerintem. Nyilván aki pesti, az teljesen másképp is láthatja. Én vidékiként igy látom. Pont..
-
vzozo
senior tag
Munchen meg alapvetoen autora van kitalalva.
Khm, khm. Nagyon nem mindegy, hogy hol laksz és hová tartasz, de autóval München halál, itt élek 2012 óta.
Mondjuk most éppen nincs más választásom, mert habár a tömegközlekedés alapvetően jó (vidékről is, S-Bahn és RE azért pikk-pakk elvisz akárhová 50km-en belül), de a cég egy annyira fos helyre költözött, hogy marad az autó. Illetve a dugóban ücsörgés (ami még mindig jobb, mert az alternatíva az 2-3-4 átszállás és ennek megfelelően a jóval fragmentáltabb, hosszabb utazás.)
Szerk.: megnéztem, 2 átszállással nem úsznám meg, legalább 3 különféle járművel kellene utaznom háztól-házig. Köszi, nem. Akkor már home office (mint pl. ma is ) vagy autó, ha épp autózhatnékom támad, vagy éppen több elintéznivalót tudok batchesíteni. Hint: ritkán van ilyen...[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
válasz Mercutio_ #16635 üzenetére
Az elején nincs bicikli út tudtommal, nyugatitól a lőportárig mentem ott kb. szóval kellett
Sőt, most megnéztem, s gyk. sehol nins azon a vonalon kerékpárút, szóval nem értelek? a kresz szerint SEM kell más útvonalon menjek, csak azért h bicikliúton legyek, akkor kell ott közlekednem, ha az adott útvonalon van, nem?[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz thomasthomas #16638 üzenetére
Nagy fenét, nagyjából ugyanúgy eltölt laza 30-40 percet ő is tömegközeledéssel munkába; ráadásul ha van autód, akkor állandóan vadászni kell a helyeket
30-40 perc egy irányba az már sok? Akinek igen, az sokat fog sírni, amint 2 kerülettel odébb talál hirtelen egy jó munkát Sok fiatal (20-30 közt) ismerősöm marhára el van kényelmesedve.csak akkor éri meg a belvárosban lakni, ha alapjában véve szereted az esti pörgést és életet, gyakran jársz le a haverokkal bulizni
Aki heti többször jár le haverokkal inni az nem dolgozik, de biztosan nem sportol és nem tanul, ilyen ember pedig kevés van. Én sose értettem azokat akik inkább a szaros hugyos összeokádott Blahán laknak, mert onnan csak 15p a munka (elcseszett generáció vagyunk...), de egy 9-10. ker már derogál, mert rossz a híre...pedig ezek sokkal nyugisabbak, vannak jó részeik, és +10p tömegközlekedéssel. Ráadásul parkolhatóak, szinte mindenhol, ingyen. -
axioma
veterán
Ez a melo utan kimozdulas addig igaz, amig nincs csaladod es nem oket szeretned mielobb elerni... szoval gyerekteleneknek idealis, de a cegek tobbsege nem el meg csak gyerektelen munkavallalobol.
Amugy teny, mult heten voltak itt a team-embol ketten, Londonbl, naluk is normalis az hogy 1 oranal tobbet utazik egyiranyban naponta - ott allitolag az a nagy mozgatoero, hogy hol van megfizetheto ingatlan ES ingyenes de jo iskola egy helyen. Es ehhez sokan tobbtiz km-re koltoznek a varostol. Aztan havi tobbszor olvasom, hogy train issues, kesobb fog beerni (a szokasosnal is fel oraval peldaul).[ Szerkesztve ]
-
horush
addikt
Kinek mi a fontos.. Én sem szívesen laknék a bulinegyedben, de azon kívül a belvárosnak is vannak szerintem tök élhető részei. Én pl. az első kerületben lakom, gyalog 5p a Széll Kálmán tér, szóval a tömegközlekedés hibátlan, szinte mindig van az utcában parkolóhely, és tök csendes környék, ordibáló, részeg turisták nélkül.
-
veterán
-
Mercutio_
félisten
Jaaa, azt hittem a Váci út külső része, ott is megy a
wannabe biciklisfutárbringás a 70-es táblás 3 sávos úton, pedig ott a kerékpárút+széles járda.Egyébként azon a szakaszon amit írsz is elég széles a járda, én tuti inkább ott csapatnám, mint a kocsik között
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen