Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #127453 üzenetére

    Az biztos, hogy sokan mondanak sokfélét, vannak akik a tapasztalatlanságuk miatt mondják azt amit, vannak akik érzelmi alapon. De most ha konkrétan nézzük a kérdést, a MTB kategóriában mit is keresne a gravel? A Trail a MTB kategórián belül jelenti az aranyközéputat, ami annyit jelent, hogy a legideálisabb kompromisszum a tekerhetőség és a lejtőzés között. A gravel is lehet aranyközépút a maga kategóriáján belül, ha a koskormányos bringák kategóriájára gondolunk, akkor azon belül a gravel lehet az aranyközépút, a két véglet meg az országúti és a CX.
    A fatbike meg ugye egy külön kategória, így ott aranyközépút nem igazán van. :)

    BMW001: Természetesen szakmailag én sem ajánlom azt, hogy prés helyett bekalapáld a csapágyat a helyére, de amúgy láttam már olyat, hogy valaki a csapágy préssel is el tudta cseszni és ferdén nyomta be a csapágyat. Míg ha meg van a kellő tapasztalat és kézügyesség, akkor egy fadarabbal meg egy kalapáccsal is be lehet ütni egy csapágyat úgy a helyére, hogy az műszakilag semmi problémát vagy kárt nem fog neked okozni. Persze nem minden esetbe, mondjuk a karbon vázba a press fit csapágyat biztos nem ajánlott bekalapálni, de pl egy alu fejcsőbe vagy egy kerékagyba simán be lehet ütni extra szerszám nélkül is a csapágyat, csak ismerni kell a helyes technikát.

    Az ennyire meredek fejcső ma már egy elavultnak számító geo még XC-ben is. Elvileg azért csinálták anno ilyenre, mert így jobban mászik, meg direktebb az irányítása, de a gyakorlatban ennek több a hátránya mint a haszna, mert baromi ideges lesz a bringa. Nem véletlenül laposodtak a fejcsövek XC-ben is, bár nyilván annyira nem mint egy Trail vagy Enduro gépen.

    X2N: Az építés jó buli, de ha a gazdaságosságot nézed, akkor szerintem kár belefogni. Csak akkor érdemes, ha nem a végösszeget nézed, hanem csak a saját igényeid és a bringát előre láthatólag hosszú évekig meg akarod tartani. Máskülönben csak ráfizetéses lesz. Én pl tavaly építgettem magamnak egy Cannondale elektromos montit, gyakorlatilag csak a gyári, kicsit szerényebb felszereltséget turbóztam fel. kapott droppert, jobb villát, jobb fékeket, külsőket, hátsó váltót, lánc, sor, csapágyak. Mindent nagyon jól vettem, akciósan és egy pillanat alatt rálocsoltam 400 ezret, úgy, hogy mindent magam csináltam és a bringát vettem 640-ért, ha ezt szervizben csináltatom, akkor még vagy 80-100k munkadíjat is összehozok. Megérte? Nem. Mivel eladásnál nem kaptam vissza ezt a pénzt, csak egy részét. Nem bánom, mert egy baromi jó bringa lett a végén, és jókat is bringáztam vele, de még egyszer nem állnék neki.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák