-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127439 üzenetére
Fenet tudja, de nekem ez a KTM elég furcsa, ez a geo nem valami modern. Olyan meredek az a fejcső, hogy rossz ránézni.
Amúgy ez 100mm-t rugózó váz, AM-hez nem sok köze van, ez XC/Marathon váz.
Ennyi pénzt egészen biztosan nem adnék érte.A csapágy behúzók, kiszedők nem olcsók, ha csak otthoni használatra veszed, sok idő mire megtérül az ára. Amúgy csavarhúzó, kalapács, meg egy fadarab, és sok esetben ilyen primitív szerszámokkal is meg lehet oldani. Ha a szükség törvényt bont, és nincs célszerszámod.
"Tudom, hogy nem elektromos, igy mar nem is igazi MTB" A megjegyzés kicsit furcsa, mivel épp a hozzád hasonló ebike ellenes emberek gondolják azt, hogy amiben van elektromos rásegítő az már nem lehet alkalmas sportolásra. Fordítva ez nem igazán fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127450 üzenetére
Ja bocs, most látom, hogy nem erre a ktm-re gondoltál AM alatt. Ma már inkább Trail-nek hívják a 140mm körüli kategóriát. Ha magas a felszereltség, minőségi a váz, akkor ezek még kiválóan tekerhető bringák. Persze nem érdemes xc-hez hasonlítani, mert eleve a rugózás se zárható teljesen, de ha nem a strava kom szerzése a célod minden emelkedőn, akkor teljesen jól el lehet vele lenni. A trail a leguniverzálisabb mtb kategória, kiválóan tekerhető, de már durván lehet vele lefelé is jönni. Kb ez az aranyközépút a mtb kategóriák között. Ha xc-hez hasonlítanám, lefelé sokkal durvább a trail, de fölfelé kisebb a különbség köztük. Átlag usernek a trail szórakoztatóbb.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #127452 üzenetére
Ez az arany középút mostanában úgy érzem ahány ember annyifélét jelent, nekem valszeg egy karbon xc fully lenne az arany középút, mert szeretek mászni és lefele nem duhajkodok annyira, de adna egy kis extra kényelmet hátul is, másnak merev xc, van akinek a trail, de sokszor látom, hogy cx meg gravel bringákat emlegetik arany középútként. Gondolom nagyon egyén és terepfüggő a dolog, Svájcban valszeg a pedelec endurót tartanám a tökéletes bringának, alföldön meg tuti ellennék egy cx-el... de azt is el tudom képzelni, hogy valaki olyan helyen lakik, ahol egy fat bike az arany középút
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #127453 üzenetére
Szerintem a gravel bringa bőven nem arany középút. Nekem gravel van 43 milis gumikkal és inkább montit fogok építeni. Tudom te nem itt laksz, de szvsz egy gravel bringa a szuper minőségű magyar aszfalt utakra perfekt, nekem soha többet nem lesz országútim és/vagy virsligumim. Sima földutakra meg sóderre perfekt. De felmész egy picit durvább földútra ahol van egy két lyuk, vagy végigment egy pár traktor mikor sár volt és halál. Az nem érdekel hogy lassú, az érdekel hogy szimplán szétrázza az agyamat, és hosszú távon nagyon durván lefáraszt, megfájdul a nyak, váll. A 43-as gumit 2 bar-on elől még egy durvább földúton is tök egyszerű felütni. Terepen lejtőzésnél az a legstabilabb ha alul fogod a kormányt, de ez meg egy montihoz képest nagyon kretén pozíció, attól független hogy nekem eléggé meg van emeleve a kormány túlságosan le kell hajolni. A terepen lejtőzést nem élvezem, inkább imádkozok hogy ne haljak meg, ne üssen fel az első felnit.
Egyre több gravel/adventure stb. elnevezésű koskormányos gép van ahova befér egy 27.5-es 2.1-2.2-es monti gumi, de szvsz lassan már kezdenek átmenni 90-es évekbeli montikba. Van olyan gravel-nek titulált bicó amin dropper van, 2.1-es gumik, és egy 40mm-es teló...Látok olyan videókat USA-ból ahol hasonló minőségű utakon tekernek mondjuk 100-150 kilómétereket, oda persze jó a gravel bicó. De én legalábbis a saját környékemen nem tudok ilyen utakról, ha vannak azok mondjuk nagyon max 3-5 kilóméterig tartanak. Ha már egy icipicit durvább terepről van szó inkább egy XC gépet mondanék arany középútnak. Brutál könnyűre meg lehet őket építeni, és egy nagyon minimál 2.2-es XC gumi meg egy jobb 40-45mm-es gravel gumi között nincs akkora különbség gördülési ellenállásban mint az ember gondolná. De nálam nem is inkább a sebesség fontos, hanem a komfort, használhatóság.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz MPowerPH #127439 üzenetére
Híjnye ez tényleg nagyon jól mutat, iparkodj mert lehet megelőzlek Mondjuk a full xtr, nekem már sok lenne, sajnálnám hajtani, ezen szinte érződik, ahogy taposod ki az értékét az alkatrészeknek
De azért mielőtt beleéled magad, a méretet nézd meg, ez csak 17" nem tudom mekkora vagy, többször ki lett tárgyalva hogy a váz méret nem is akkora tényező mint a felső csőhossz, stb, linkelték a leírásait, bújd át kicsit.
Szerintem sem drága, ha itt lenne nálunk, azért nem venném meg mert tuti lopott : )), ha van róla adásvételije, akkor viszont remek ára van, ha neked nem válik be, szezon közepéig szerintem hasonló áron lehet túladni rajta.Én kb 2 hónapja találtam valami Cube bringát full xt szettel, az újabb volt, carbon, és éppen csak olcsóbb mint ez kb 1400eur, ugyanilyen gombról állítható dupla lock a telóknak, patika állapot, de az összsúly 12kg, ennek tudatában ez egy szuper ár.
Ha ez egy kisebb város, akkor nehezebb eladni, azért nyomottabb az ár, sokan lusták utazni v nem is tudnak, hiába vennék meg, ha te olyan helyen élsz ahol nagyobb a forgalom, megkockáztatnám hogy rizikó nélküli business, megveszed kipróbálod párszor, ha nem jön be, szépen lemosod és továbbadod, elviszik ahogy beüt majd a 20 fok.
Közben megugliztam pontosan hol is van ez tied lehet, messze van, de ahogy látom Bp 1 köpésre, szóval a fenti eszmefuttatás talán offos, viszont ha érdekel csörgesd meg a csávót, mert lehet elgurítják mire eljutnál érte.Vittek már el előlem úgy bringát, hogy lebeszéltünk egy találkozót 3 nappal előre, mert nem volt itthon a srác, aztán én csak 1 órával a találkozó előtt hívtam, mire mondta h ő már eladta reggel, miért nem szóltam hogy még aktuális.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
HollyBoni
veterán
Ez sajna nem igaz. Ha csak nincs egy csomó tengődő alkatrészed otthon, ha új alkatrészekből építesz vázról bringát mindig drágábban fog kijönni mint a komplett, főleg ha egy direct to consumer márka bringáihoz hasonlítod.
A Radon karbon vázait pont árulja a bike-discount. 640 eurótól kezdődnek, de valami megmaradt modell, nincs belőle sok méret. A Radon amúgy 8-900 euró körül hirdeti az új karbon XC vázait, de most vegyük ezt a legolcsóbb 640 eurós vázat példának. Hozzádobsz egy 2x11-es XT szettet ami ~560 euró, már 1200 eurónál jársz és még hiányzik a fél bringa.
Bringát építeni nagyon jó móka, de ha csak új alkatrészekből dolgozol szinte sosem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz trialboj #127457 üzenetére
A meret elvileg okes, 173cm vagyok. Mindenkeppen probalnam elotte, mert az eddig kiprobalt M-es vazaknak, amik magassagban jok voltak, csak a fele volt olyan, hogy jo erzessel ultem ra. Persze a stucni hosszaval, ules poziciojaval meg lehet kicsit varialni, de minden mas fix.
Meg meggondolom, mert csabit a dolog. Csak kozben meg folyamat AM -eket is nezek, amolyan legjobb kozeput, ahogy azt Runner_fxr is irta.De a feket errol is ledobnam, az MT8 -hoz ragaszkodok. Es a Shimano BB -vel sem vagyok kibekulve... Az mivel press fit -es, igy tuti 100+ euro lenne valami normalisabb, es az meg nem keramia.
Runner_fxr: Akkor lehet ezt a csapagy huzo kittet most kihagyom. Csak sajat hasznaltra kellene, tehat evente 1x hasznalnam. Turom majd az ebay -t, hatha talalok hasznaltan. A kalapacs+fa is egy megoldas, de felek az ilyen barbar modszerektol, mert abbol nalam meg semmi jo nem sult ki, mindig sikerult elszurnom valahol.
A meredek fejcso ennel nem inkabb annak a magyarazata, hogy a telo is fuggolegesen van beepitve? Szamit az valamit?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127459 üzenetére
Szerintem ha olcsón tudsz vázat, villát, tagot szerezni akkor érdemes építeni. Nyilván nem a 600eurós vázat kell megvenni...de karbon vázakat már lehet kapni 350Euroért is csak figyeln kell. Vannak felesleges dolgok amire lehet szórni a pénzt de minek? Nekem nem kell se dropper meg 11-12 sebességes hajtás... csak plusz hibaforrás meg súly. Aprón vadi új villákat lehet venni, ne mondja nekem senki hogy a RS Judy jobb mint pl egy Pike 80e-ért apróról...én a második bringámat építem, az első amit összeraktam ~200 ezerrel volt olcsóbb mintha vettem volna egy hasonó újat. A használt árakkal nem lehet versenyezni ha épít az ember de egy új 3200euro-s enduro kerékpárnál nem ez a helyzet...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #127456 üzenetére
Ahol én lakok ott is nagyon rétegbringa a gravel . De ettől még simán lehet, hogy van ahol az az aranyközépút. Szal arra próbáltam kilyukadni, hogy nem mindíg magadból kell kiindulni... én itt sokat kell másszak, ezért nekem xc KELL, főleg mert úgy érzem egy gyorsabb gumival aszfalton is vállalható, igazi all in one bringa. De nem mindenki a csíki havasok lábánál lakik, anno pl. éltem Komáromban pár évet, na oda már biztos nem xc lenne az arany középút, mert kb. fa sincs, nemhogy domb, egy 10 méteres ösvényen 3 bokor már erdőnek számít
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mrobes
tag
Sziasztok!
Régi 26-os montimat szeretném valami frissebbre cserélni, de teljesen elvesztem a választékban, meg az utóbbi időkben történt fejlesztésekben.
Szerintetek egy ilyet érdemes lehet még bevállalni?
https://www.ebay.de/itm/MERIDA-BIG-NINE-6000-CARBON-29-SIZE-L/123575345771
Mennyi lehet egy ilyennek a reális ára?
Köszi!
-
MPowerPH
félisten
En eddig csak epitettem, de nem olcso. Annyi az elonye, hogy igy olyan lesz, amilyennek megalmodod, es ott van az az erzes, hogy Te csinaltad. Na meg igy a vazon, rugostagokon, nyeregcsovon, meg mondjuk a stucnin kivul minden uj. En a kereket is inkabb megcsinaltam magam, de kulon a felni, agy, kullok, nem volt olcso. Hajtas ujonnan szinten egy vagyon, mazlid van, ha eppen kifogsz egy kifuto szeriat, ahogy en is tettem.
De en szeretek vele tokolni... foleg akkor jo, ha van itthon hozza szerszam. Mert akkor minden aprosagert el kell menni egy bringa szervizbe.
Es akkor meg ott van az a teny, hogy ha csak a vazat veszed, nem tudod, milyen lesz a vegeredmeny. Lehet epp nem neked lett kitalalva az a forma, es akkor mar szenvedes lesz. Nekem sem az igazi a mostani, de ezt egy rovidebb stucni valszeg megoldana. Csak mar nem akarok kolteni ra.Don't Tread On Me
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #127462 üzenetére
Persze, ha CSAK tükörsima sóderes utak lennének akkor lehet arany középút a gravel bicó, de mindenhol van durvább terep, és gravel bicónál nálam durvább terepbe még egy rosszabb minőségű földút is beletartozik... Próbáld ki, meglátod.
Az gravel aszfalton jobb mint egy XC gép, viszont a gravel gép terepen nem csak lassabb, de már kínzás tud lenni. Nekem ez a nagy különbség, és ezért inkább arany középút az XC. Az egyik csak nem olyan gyors aszfalton, a másik súrolja a használhatatlan határt terepen.(#127461) X2N: A 600 euró elég olcsó egy karbon XC vázért. Én pont néztem vázakat mostanában, 350-400 körül nagyon nagyon akciósan vannak csak régről megmaradt karbon vázak 1-2 méretben, vagy még közvetlen kínából van ennyiért karbon váz. Mmárkásabb alu szokott ilyen árban menni.
Lehet neked nem kell 11 sebis szett, de olyat nem lehet kijelenteni hogy felesleges (meg amúgy ma már teljesen alap).
Te azt mondtad az alu Radon árából össze lehetne rakni egy karbon vázas XC gépet, és "akkor te választod ki mit szeretnél rá". Ez szimplán nem igaz, csak mint utána megtudtuk te a választék alatt alsóbb kategóriás és/vagy használt alkatrészeket értesz.
Inkább azt mondjuk, hogy ennyiből elképzelhető hogy össze lehetne rakni egy karbon XC gépet. Rosszabb felszereltséggel, pár használt alkatrésszel, vagy apróról származó "új" alkatrészekkel, ahol például kérdéses lenne a garancia intézése a jövőben.[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz MPowerPH #127464 üzenetére
Nyilván nem mindegy milyen alkatrészeket veszel, de azért eléggé el lehet szállni az árakkal ha az ember megveszi a 2db 30eFt-os széles felnit, meg a 11-es Deore XT groupsetet ami magában 100eFt és nincs hozzá se középcsapágy, meg lánctányér, közben meg a Sram NX 81e-ből kijön mindennel együtt... így tényleg az jön le az embernek hogy nem érdemes építeni. Én a kerekeket beadtam megfűzetni, annyit megért hogy ne nekem kelljen küllőhosszat számolgatni, meg fűzni.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
HollyBoni
veterán
A SRAM NX és egy M8000 XT egyáltalán nem egy kategória.
Ez itt a baj, te konkrét tényként próbálod beállítani a saját véleményed.
Ha ugyanolyan szintű alkatrészekkel akarsz építeni bringát mint egy gyári, akkor biztos hogy drágábbra fog kijönni az építés. Az hogy te meg vagy elégedve az olcsóbb alkatrészekkel és nem látod az értelmét a drágább alkatrészeknek az teljesen más kérdés.
Ilyen esetben olcsóbb felszereltségű komplett bicót kell venni, akkor is jobban fogsz kijönni mintha építenél.[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127465 üzenetére
Pedig volt össztelós Cube enduro váz is 350euroért Nagyon remegett a léc hogy inkább azt veszem meg.
Amúgy most töltötték fel a webshopot, tele van új 27.5-ös össztelős vázzal a bolt. 2018-as karbon Fully váz pl: [link] Azért nem gondolom hogy annyira rosszak lennének ezek az 1-2 éves vázak...Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
MPowerPH
félisten
En olyan szinten szalltam el, hogy mig az azonos vazas bringak, teljesen szeriak, hasznaltan mentek £800 korul, addig nekem £1500 -ba fajt az epites. Viszont amikor hybridet epitesz, nem tudsz valos osszehasonlitast csinalni azzal, ha az adott vaz szeria valtozatat vetted volna meg, mert a vazon es a kozepso rugostagon kivul tenyleg minden mas.
A linkelt cube fully vaz szerintem nagyon nehez, ahhoz kepest, hogy karbon. Az en oreg vazam a rugostaggal egyutt 1790g. Persze ez AM vaz, de ahogy emlekszem, alubol is lattam mar hasonlo vazat, hasonlo sulyban.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
X2N
senior tag
válasz MPowerPH #127471 üzenetére
Igen azt írtam is hogy a használtpiaci árakkal nem tudsz versenyezni ha építesz. Így kb annyira jöhetett ki mint az új. De mi van akkor ha mondjuk használtba nincs a méretedbe? Mondjuk hónapokon keresztül? Újra meg nincs pénz. A linkelt cube váz csak PÉLDA. Van más karbon fully váz is 2kg körül, amúgy szerintem itt az elírás, 2kg körül lesz az a váz. A gyári bringa is 13.6 kg dropperrel, 11 sebességes váltással. [link]
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
ZolkoW
őstag
Nálam főként az a mozgatórugója a saját építésnek, hogy
-egyben nem szokott lenni annyi pénzem, amibe egy komplett bicó kerül
-ha létezik komplett bicóként, 1000%, hogy azzal kezdeném, hogy a fele alkatrészt lecserélem, tehát már nem is annyival olcsóbb a kész bringa. Olyat nagyon ritkán látok, ami épp az elképzelésemet hozza, vagy azokkal azért nem számolok, mert elérhetetlen kategória.
Így inkább apránként fejlesztgetek, aztán ami olyan, azt cipelem az új vázra. /ez úgy hangzik, mintha olyan sűrűn vennék vázakat, de életemben egy biciklit vettem kompletten, és 4 vázat magamnak, meg még 3-at a családba/más: tegnap kipróbáltam a mini permetezőt biciklimosáshoz
Eleve magyarázatra szorul, hogy én miért mosok biciklit, nos azért, mert jövő héten tervezem szervizbe adni a teleszkópot, és hogy nézne ki, ha nem látszana ki a sárból, nomeg a becsúszókon sem akartam rajta hagyni a dzsuvát, a saját lelki békémért. Ja és ezek mellett pedig most a műhelyben tárolom a gépet, a műhely sártűrése pedig elég alacsony. Az eredmény az, hogy egészen jól működött, előbb autómosó kefével a nagyját lepucoltam, de nem kizárt, hogy önmagában a permetező is működött volna. Juteszembe, le akartam tisztítani a láncot is, hogy végre kipróbáljam rajt a Squirt-öt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
HollyBoni
veterán
Ugyanúgy 11 sebességes.
És kb. itt véget is érnek a hasonlóságok (meg amúgy van 12 sebis NX Eagle). Gondolom nem úgy szoktál összehasonlítani két bringát hogy mindkettőnek két kereke van, szóval végül is ugyanaz.
Ugyanaz a különbség mintha összehasonlítanál bármilyen másik olcsóbb és drágább szettet.
Az XT szimplán jobb minőségű, megbízhatóbb, jobban működik, precízebb, jobb anyagokat használnak, és itt még nem azért fizetsz mert 1.5 grammal könnyebb az alatta lévő szetthez képest. (És mielőtt meggyanúsítana valaki hogy Shimano fanboy vagyok, van Rival 1 szettem is)
Az NX egy alsókategóriás "műanyag" szett. Nem véletlen hogy olcsóbb, és nem véletlen hogy a SRAM legolcsóbb 1x szettje. Persze működni működik, de ha az a lényeg akkor Tourney-t kell venni.Az XT megfelelője a GX lenne, de az már 12 sebinél tart (mint mondjuk az NX is).
Szuper ez a Cube váz, csak megint mire felépítenéd ugyanúgy mint a gyári felszereltség tuti hogy drágábban jönne ki. Ha meg olcsóbb kell akkor olcsóbb komplett bringát kell nézni, ilyen egyszerű a történet.
A használtból lehet hogy hónapokig nincs méret (bár ritka), de ezeknél az új vázaknál is alig van méret... És ez mindenhol így lesz, nem csak ezeknél a Cube vázaknál, mert ilyen árakon csak agyon akciózott, megmaradt, bontott vázakat fogsz látni.
Amit kifelejtettél hogy a megmaradt cuccok akciózása nem csak vázaknál szokott előfordulni, hanem komplett bringáknál is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #127453 üzenetére
Az biztos, hogy sokan mondanak sokfélét, vannak akik a tapasztalatlanságuk miatt mondják azt amit, vannak akik érzelmi alapon. De most ha konkrétan nézzük a kérdést, a MTB kategóriában mit is keresne a gravel? A Trail a MTB kategórián belül jelenti az aranyközéputat, ami annyit jelent, hogy a legideálisabb kompromisszum a tekerhetőség és a lejtőzés között. A gravel is lehet aranyközépút a maga kategóriáján belül, ha a koskormányos bringák kategóriájára gondolunk, akkor azon belül a gravel lehet az aranyközépút, a két véglet meg az országúti és a CX.
A fatbike meg ugye egy külön kategória, így ott aranyközépút nem igazán van.BMW001: Természetesen szakmailag én sem ajánlom azt, hogy prés helyett bekalapáld a csapágyat a helyére, de amúgy láttam már olyat, hogy valaki a csapágy préssel is el tudta cseszni és ferdén nyomta be a csapágyat. Míg ha meg van a kellő tapasztalat és kézügyesség, akkor egy fadarabbal meg egy kalapáccsal is be lehet ütni egy csapágyat úgy a helyére, hogy az műszakilag semmi problémát vagy kárt nem fog neked okozni. Persze nem minden esetbe, mondjuk a karbon vázba a press fit csapágyat biztos nem ajánlott bekalapálni, de pl egy alu fejcsőbe vagy egy kerékagyba simán be lehet ütni extra szerszám nélkül is a csapágyat, csak ismerni kell a helyes technikát.
Az ennyire meredek fejcső ma már egy elavultnak számító geo még XC-ben is. Elvileg azért csinálták anno ilyenre, mert így jobban mászik, meg direktebb az irányítása, de a gyakorlatban ennek több a hátránya mint a haszna, mert baromi ideges lesz a bringa. Nem véletlenül laposodtak a fejcsövek XC-ben is, bár nyilván annyira nem mint egy Trail vagy Enduro gépen.
X2N: Az építés jó buli, de ha a gazdaságosságot nézed, akkor szerintem kár belefogni. Csak akkor érdemes, ha nem a végösszeget nézed, hanem csak a saját igényeid és a bringát előre láthatólag hosszú évekig meg akarod tartani. Máskülönben csak ráfizetéses lesz. Én pl tavaly építgettem magamnak egy Cannondale elektromos montit, gyakorlatilag csak a gyári, kicsit szerényebb felszereltséget turbóztam fel. kapott droppert, jobb villát, jobb fékeket, külsőket, hátsó váltót, lánc, sor, csapágyak. Mindent nagyon jól vettem, akciósan és egy pillanat alatt rálocsoltam 400 ezret, úgy, hogy mindent magam csináltam és a bringát vettem 640-ért, ha ezt szervizben csináltatom, akkor még vagy 80-100k munkadíjat is összehozok. Megérte? Nem. Mivel eladásnál nem kaptam vissza ezt a pénzt, csak egy részét. Nem bánom, mert egy baromi jó bringa lett a végén, és jókat is bringáztam vele, de még egyszer nem állnék neki.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127474 üzenetére
Én elhiszem hogy annyival precízebb a shimano és finomabban vált, de valószinűleg emiatt nehezebb is lesz beállítani. De ha odacsapom egy fának miközben megyek lefele ez nem fog vigasztalni Nézd én nem szeretném 1:1-be megépíteni azt amit a Cube összerakott. Ha nekem nem kell 11-es váltás meg dropper post és olcsóbban kijön akkor én megépítem magamnak azzal amivel szeretném. Főleg ha itt van egy másikd bringa amiről mindent áttehetek. Nem gyártanak annyi kerékpárt már hogy 1-2 éves darabokat akciózzanak, inkább kevesebbet gyártanak szerintem de azt el is adják.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
MPowerPH
félisten
Oh nem. 2010 -ben £4200 volt a szeria valtozata, a 10-es. Es azt mondom, hogy hasonlo alkatreszekkel, csak a Shimano XTR helyett SRAM X0, a Magura MT8 helyett Avid X0, es a karbon DT telo helyett Fox Kashima. Kerestem is, de nem talaltam a meretemben. Ami volt, azt kb. annyiert adtak hasznaltan, amennyiert en megepitettem ezt.
A 30 -asok, a belepo karbon ment £2100 korul, de joval gyengebb felszereltseggel. Vaz ugyen az volt, es az elso telo is, csak a tobbi alsobb katos volt.Runner_fxr: Ertem. Mondjuk ezt akkor megint probalni kellene, mit erzek vagy nem erzek. Akkor igy ebben a formaban Te nem ajanlod a bringat?
Csapagypresem egyebkent van, a kormanycsapagynak. De az nem hasznalhato az agyra.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
HollyBoni
veterán
Én elhiszem hogy annyival precízebb a shimano és finomabban vált, de valószinűleg emiatt nehezebb is lesz beállítani.
Nem. Majd ha lesz vele tapasztalatod meglátod.
Semmi baj nincs az NX-szel, meg az olcsóbb cuccokkal, de szimplán hülyeség összehasonlítani XT-vel. Nem egy kategória. A Shimano is csinál olcsóbb szetteket mint az XT, hasonlítsd az NX-szet azzal, nekem csak az bökte a csőrömet hogy úgy hasonlítottad össze a két szettet mintha semmi különbség nem lenne, csak az egyik drágább.
Ezt az építés dolgot is túltárgyaltuk, ott is csak az bökte a csőrömet hogy kijelentetted hogy meg lehetne építeni egy karbon XC gépet az alu árából úgy ahogy szeretné. Csak aztán kiderült hogy mégsem olyan egyszerű, és talán úgy lehetne megépíteni egy rosszabbul felszerelt karbon XC gépet abból az összegből ahogy te szeretnéd.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #127477 üzenetére
akartam még a csapágyakhoz írni,hogy ha olyan van,aminek nekiállok otthon,pedig nincs szerszámom (ami nagyon speckó,annak nem állok neki), ahhoz szoktam azt használni,hogy fúrok egy alkalmas méretű lyukat fába, és kézi szorítókkal behúzatom a dolgot, semmi kalapálás. pl. villa beépítéseknél mindig ezt használom, amikor rápréselős a legalsó gyűrű. agynál még nem használtam, mert nem kellett még csapágyat cserélnem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
HollyBoni
veterán
Pfú, nehéz eset vagy. Hagyjuk a dolgot.
Szerintem gyűjs egy kis tapasztalatot. Mielőtt másnak ajánlasz dolgokat, meg olyan kijelentéseket teszel hogy a 11 sebi meg a dropper felesleges először próbáld ki őket, mert van egy olyan sejtésem hogy személyes tapasztalat még nem volt. Azt sem árt figyelembe venni hogy mind mások vagyunk. -
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127477 üzenetére
Ha most az nézzük, hogy karbon, meg XTR meg 10 kilós meg minden, akkor végül is nagyjából árában van, de ehhez azért ismerni kéne az állapotát is. Viszont én a KTM bringákat alapból nem kedvelem, sok esetben használnak elavult geot, újabb bringáikon is. A szépség is szubjektív, de nekem egyáltalán nem tetszik, szó szerint olyan buta kinézete van.
És az ennyire meredek fejcső miatt meg pláne nem kéne. Mindig úgy vagyok a bringákkal, hogy az első szempont a váz, inkább választok egyel gyengébb felszereltséget, akár azonos áron is, ha a váza jobb, mert az a lényeg.
Egyébként 173 centivel már talán elgondolkodnék egy M-es vázon, az S lehet kicsi. Pláne egy ilyen gépen, valami elcseszettül kicsi lehet ennek a Reach mérete.
És ez a bringa legalább 5 éves. Én még azért nézelődnék.Előbb venném meg ezt 475-ért: [link]
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #127484 üzenetére
Ezt en is, leven Scott manias vagyok. Ehhez azert nem tudok hozzaszolni, mert SRAM szetteket nem ismerem. Nem tetszik, hogy hatul atutos, elol meg QR15 -os. Ez mar magaval viszi, hogy kolteni kell ra, uj agy, uj teleszkop, nehogymar felemas legyen. Es ugye ez ugy 475, hogy a telo az +30k, meg a karbon nyeregcso +15k.
Na meg azert ennek is szokni kell a nyeregvazcso alakjat.
mod: Az a KTM az M -es vaz, nem?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127481 üzenetére
Az meg ki? (kell kérnem új nevet, mert a főnök se bírja megjegyezni meg már a telefonom is más )
Ez régebbi lesz, mert CF2 vázas, az enyém CF3. A villája ennek jobb, 2x10 XT, SLX fék. Jó cucc ez, csak kérdés, mennyiért jön házhoz, meg jó-e a méret. L, az elvileg 19". Én is kb ennyiért vettem, ez is érhet ennyi, állapotfüggő.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127486 üzenetére
Runner...a kátéem homlokcső szöge 70,míg a szkotté 68,3 fokos.Ez annyira érezhető különbség?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127485 üzenetére
A QR 15 az átütő tengely, 15mm-es. Még a +30 ezer ellenére is inkább ez a Scott kéne.
S-es váznak néztem a kép alapján, de a leírásban valóban M-es szerepel.
Még inkább megbizonyosodtam róla, hogy elcseszett egy geo ez. És lehet elírta, mert a 43cm-es váz XC kategóriában aligha lehetne M-es. Próbáltam valami geometria táblázatot vadászni hozzá, de nem találtam. Ha jól láttam 2015-ös modell.
Váltóban a Sram szerintem jobb mint a Shimano.[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127483 üzenetére
Mondjuk azt hogy építés terén több tapasztalatom van. Próbáltam már dropper postot, jópofa de nekem nem kell, mások vagyunk. Egyszer majd kipróbálom az M8000-t ha úgy alakul. Összeraktam neked a bringát, karbon váz, full SLX olcsóbb mint a canyon, 1500euro alatt Itt lehet megtekinteni az alkatrész listát. Meg lehet építeni az alu árából mint kiderült.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Runner_fxr #127475 üzenetére
Az biztos hogy elektromos montit nem próbálnák meg építeni, sokan próbálkoznak vele mostanában mindenféle házi barkács megoldással, aztán lehet látni az eredmény-t facebookos bringás csoportban hogy leégett a ház
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Def26
félisten
kezdő cyclo cross bringának ez megfelel? KTM CANIC CXA 2018
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
StLui
veterán
2016 őszén Focus Sam a Komjádinál, és 2018 nyarán is végül új bringát, pontosabban teszt bringát a Speci-től, de szőrös gumikkal, 1-2 karccal, kb fél áron, mert előző évi modellek voltak. Csak türelem kell.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
robee19
tag
válasz jjeahh #127430 üzenetére
Strava link? Ugyan kitöröltem, de az android 9 és a Strava egyenlőre nem komázzák egymást. 14m-t tettem meg 293km/h-al őszerinte. Szerintem 23km-t 20km/h-val. Valószínűleg csak valami beállítási gond. Olyan mint ha nem futna a program a háttérben, pedig engedélyezve van neki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127487 üzenetére
Azért az bőven érezhető különbség. Hol találtad azt a KTM-es geometria táblázatot?
Nekem meredekebbnek tűnik mint 70, jó évjáratot néztél?X2N: Az elektromos rendszerét nem piszkáltam, amiket cseréltem azok szabványos kerékpár alkatrészek voltak, tehát ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy elektromos e vagy sem. Úgy is felfoghatod, hogy egy 130mm-es Trail gépet építgettem magamnak. Az elektromos rendszeréhez annyiban nyúltam hozzá, hogy kicseréltem a gyári kijelzőjét egy kisebb, kompaktabb-ra, de az is gyári Bosch alkatrész volt, nem pedig sufni tuning és nehéz lett volna rosszul bekötni, mert adja magát a csatlakozó. Itt inkább a kábelek vázban elvezetése volt macerás. Persze ehhez a motort is ki kellett szerelni a vázból, és akkor már a felfogatásokat is áttöröltem, zsíroztam, meg kapott extra nordlock alátéteket, mert tipikus Bosch betegség, hogy fellazulnak a motortartó csavarok, utána recseghet tekerés közben.
[ Szerkesztve ]
-
mrobes
tag
válasz 6030D #127486 üzenetére
Szia!
Durván 380e körül lenne itthon, elvileg 2015-ös modell, állapotra nem néz ki rosszul.
Ahogy számolgattam, a méret talán jó lenne a 182cm-emhez.
De az az igazság, hogy sokallom az árát, nem tudom, hogy ebben a formában is érhet-e ennyit?A karbon vázakról úgy általánosságban:
Mennyire sérülékenyek?
Azért a Bakonyban szokott durrogni a terméskő a vázon, amikor a gumi felkapja.
(Amúgy karbon-fóbiás vagyok, volt olyan utcai váz a kezemben, amit kézzel össze tudtam volna roppantani.)[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz Runner_fxr #127495 üzenetére
Igen azt írtad régebben milyen utánajárós dolog volt a recsegős hajtókar probléma, azért ódzkodok én ezektől a túlbonyolított cuccoktól. Pedig jók ezek az ebike-ok.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz StLui #127494 üzenetére
Hogy is tudtunk élni nélküle
Más, nem tud valaki jó áron 160-180-rugóutas gépet max olyan 300-350eFt körül? Munkatársam szeretne újra elkezdene bringázni, anno egy Speci Bighit-je volt. Menne Semmeringbe. Már nézzük egy ideje az aprót de eddig semmi, ami meg tetszett neki az 26"-os volt, amikor rászánta magát hogy megnézi már elvitték.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #127488 üzenetére
Ha talalsz hozza, akkor szivesen meghallgatom en is a velemenyedet. Ugy nez ki, van aki venne, van aki meg soha. Ezert kerdeztem ra, ha mar penzt koltok, akkor ne olyat vegyek, amit nem fogok szeretni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Proxmox VE
- Milyen videókártyát?
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen