-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #146150 üzenetére
Ezt a nyomásmérést megmagyaráznád?
Szerintem inkább a pumpákkal van gond, hogy nincs rajtuk gomb a méréshez.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #146148 üzenetére
Sokat nem költenék rá, szal max 310-410-es Bryton játszik, de amúgy elég lenne egyszerű csiganyál is, ha rendesen műkszik... kár, hogy a Brytonokon pont nem. No de mindegy, mert lehet, hogy marad a régi Garmin, ha ma nem döglik be.
Vagy te telós app-ra gondoltál? Az mondjuk érdekelne majd, hogy ki milyen applikációt használ erre, ha van ingyen vagy olcsón jó navi, akkor az kéne, ha nincs, akkor térkép is jó (lehetőleg offline).Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146150 üzenetére
350-es agy: 156 g elöl, 272 g hátul (428 g)
XC621: 454 g
X392: 440 g
XM824: 494 g
64 db küllő: 444 gHa még a sallangokat belevesszük, akkor kb 1800-1900 g körüliek.
yyeahh: én erre gondoltam, nekem most ez van, elég jól használható, ha van időd figyelni, mikor jön a kanyar. [link]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
samujózsi
tag
válasz jjeahh #146152 üzenetére
Csak montis érdekel vagy városi kódorgókra is kíváncsi vagy?
A magam részéről, ha ismeretlen környékre megyek és előre tervezett úton, akkor...
Bringas ruha, lehetőeg hátizsák nékü, hogy a mez zsebében kéznél legyen a mobil.
Előző este vagy indulás előtt kevéssel megtervezem az utat a merretekerjek.hu-n, igyekszem megjegyezni az utat, az elágazásokat megnézem a streetview-n, hátha élőben felismerem.
Aztán ha út közben nem emlékszem, hogy merre kellett volna menni, akkor előveszem a google maps-t és megnézem, hol vagyok, merre tovább (Szopás akkor van, ha a maps szokás szerint kiakad offline módban és nincs mobil netem )Az út rögzítését meg a strave intézi.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
hl225
tag
válasz jjeahh #146152 üzenetére
Nézd meg ezt:
http://bikemag.hu/magazin/hirek/lezyne-macro-gps-hrsc-kerekparkomputer
Korábban itt a fórumon is ajánlották. Nekem bevált.
Van rajta csiganyál is.
Működik a szintén a fórumban linkelt Magene mellkaspánttal és szenzorral.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #146153 üzenetére
Sajnos ez is drága, ez már Garmin árszint, Bryton-t meg lehet úszni 100 euró alatt.
samujózsi: montis
hl225: ezt nézegettem még régebben, de nem tetszik ahogy kinéz, túl picinek tűnik a kijelző (nem fér elég infó rá) és ha jól tudom a meglévő ANT+ pulzusmérőmmel nem működne.
Na de mindegy, egyelőre a komputereket hanyagoljuk, amíg ki nem derül működik-e akció közben a Garmin, viszont offline térkép appok androidra érdekelnek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #146151 üzenetére
A presta nyomását csakis akkor érzékelheted,ha közben nyomod bele a szuflát ezzel megnyitva a guminyomás által zárt tűszelepet,így az nem egy reális nyomás,hanem annál nagyobb,mivel éppen nyomod...vagy nem jól gondolom? Nem olyan mint a Schrader ahol amint rácsatlakoztál és benyomtad a tűszelepet a keréknyomás a pumpának/mérőnek feszül.
(#146153) 6030D ...az nem számít rossznak,mármint a 2 kg alatti,nem? Köszi,hogy kiszámoltad!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #146159 üzenetére
Erre írtam, hogy valójában a pumpák többsége hulladék e tekintetben.
Volt egy görbült tűvel rendelkező belsőm. Amikor rányomtam a pumpa végét, a görbület miatt kinyílt a szelep és úgy is maradt. Ettől viszont folyamatosan mérte a nyomást. A megoldás annyi lenne, hogy a pumpafej tartalmazzon egy gombot, amivel be lehet nyomni a szeleptűt... nem tudom, érted-e.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146159 üzenetére
Ennyiért jók, igen. Azt hittem több lesz.
Nyomás kérdés: szerintem ténylegesen a kerék nyomását inkább a presta mérheti. Ott ha nem nyomod be a (kitekert) szeleptüskét, csak rárakod a fejet, akkor ha lenyomod a pumpát (és nincs összeragadva a mag a tű tömítésével), akkor annál a nyomásnál tudsz bele először levegőt nyomni, ami a kerékben van (akkor mozdulhat el a tű). Az AV-nál, ha rárakod a fejet, akkor kiegyenlítődik a nyomás a kerékben és a pumpa tömlőjében, tehát már vesztesz az értékből. Ezért van a telópumpákon külön zárható szelep. Ha jól tévedek.
De szerintem ezek a mi szintünkön nem számítanak, nincs egy tized nyomásvesztés sem (monti).
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
evilskati
aktív tag
válasz jjeahh #146157 üzenetére
Én az OsmAndot használom túrázáskor és tekeréskor is. Sokkal több útvonalat ismer, mint a Google Maps, teljes országtérképeket lehet offline menteni. A magyar turistaútvonalakat is ismeri. Annyi beállítása van, hogy könnyű benne elveszni, tud elvileg nyomvonalat követni, bár ezt sosem próbáltam. Van magasságkorrekciós térkép is benne, bár az már a fizetős részéhez tartozik.
A térképnek több nézete is van, bal felül van egy földgömb ikon, ha arra rákattintasz, akkor tudsz az autós, gyalogolós, biciklizős módok között választani, majd a beállításokban személyre szabni, hogy ezen módok mit jelenítsenek meg a térképen. Ha mindent kipipálsz, akkor kb. még a vaddisznók kedvenc útvonalát is mutatja
-
BigBlackDog
veterán
válasz evilskati #146162 üzenetére
Én még Locus Mapot is szoktam használna (turistautak.hu réteggel). Előző nap este, vagy reggel letöltöm az adott területet, ahová készülök és akkor offline is működik tökéletesen.
[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #146159 üzenetére
Majdnem jól gondolod, de ettől teljesen jól mérhető rajta a nyomás. Amint a pumpa, vagy nyomásmérő rácsatlakoztatod, az azonnal benyomja a szeleptűt.
-
samujózsi
tag
válasz 6030D #146161 üzenetére
Hát nem t'om.
Én csak úgy tudok presta szelepes belsőt felfújni, ha előtte a már nyitott szelepet megnyomom egy pillanatra. Ez MTB esetében talán nem okoz jelentős veszteséget, de outin 1-1.5 bar elmegy vele. Szóval ellenőrizni nem tudom, csak pumpálni.Telopumpán nem tudom mire gondolhatsz, ott a leeresztő gomb arra való, hogy pontosan be tudd állítani a nyomást, mert (legalábbis a néhai fox pumpámmal) egy-egy nyomás is 5-10psi-t nyomott bele, ha jól emlékszem. A gombbal meg 1-2psi lépésben tudtam csökkenteni a nyomást .
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
válasz Runner_fxr #146167 üzenetére
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #146152 üzenetére
Klasszik túragps mintájú csiganyál van a Mio Cyclo sorozatánál. Valamiért a bringás navikból imádják ezt kihagyni, nem is értem miért. Garmin is, mintha két tervezőcsapat lenne, a túraGPS-ben szokott lenni, a kerékpárosban meg úgy látom, nincs.
Elvileg hamarosan érkezik az Edge 530 hosszabb próbára, kíváncsi leszek, mennyivel jobb, mint a saját Bryton 450-em. Ismerős Fenixe fagyott már le úgy, hogy csak gyári resettel lehetett életre kelteni, bukta az összes addig rögzített cuccát az óráról. Persze neten megvolt minden, de akkor is... Ami miatt nekem a Garmin nagyon szimpatikus, az az egyedi térképek feltöltésének lehetősége, ez a Brytonból és ahogy nézem a Mio Cyclóból (épp itt a 215) is hiányzik, pedig a turistautak.hu nagyságrendekkel jobb az OSM-nél Magyarországon, és szerintem az erdélyi ösvényekre is létezik jobb megoldás.
-
ZolkoW
őstag
válasz BigBlackDog #146163 üzenetére
Én is a Locust használom, elégedett is vagyok vele (na jó, igazából bele kéne bújnom kicsit a progi beállításaiba, utolsó telefongyalulás óta még nem vettem rá magam, el lehet veszni ebben is rendesen, főleg ami a megjelenítést illeti (mekkora legyen a felirat, hogy lássam is, stb)) csak a tuhu-s térképek kinézetét nem szeretem annyira, egyszer régen töltöttem le valami nagy openmaps vagy milyen adatbázist, az jobban tetszett, jobban hasonlított a papírtérképre. rá is keresek, melyik lehetett... de azért a tuhu-s is jó, egyben lerántja az egész országot offline, és szinte az is rajta van, hogy nyitva van-e a sorompó, vagy sincs..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
haiiro_o
tag
(#146121) 6030D Köszi, ha más megoldás nincs lehet kipróbálom majd ezt, egyenlőre még jöjjön meg az új bringa..
(#146123) Ákkk Ez elég jónak látszik. Leszedés után nem hagy ragasztó nyomot?
-
HollyBoni
veterán
válasz DUB Inc. #146102 üzenetére
Én mindig azt mondom hogy ami max befér a vázba. Terepen jobban fogsz neki örülni mint amennyivel rosszabb aszfalton, ha egyáltalán rosszabb, mert ugye már egy ideje az a felfogás hogy a szélesebb gumi nem feltétlen lassabb. Főleg a fantasztikus minőségű magyar utakon.
A legtöbb gravel külsőt a 35-45mm tartományban fogod találni. Vannak kivételek, de ez a trend. Szvsz 38mm minimum, de tényleg inkább ami max befér. Persze ez felhasználástól is függ. Gravel bicóm van, de legalábbis amerre én tekerek hosszú, sima és jó minőségű, karbantartott sóder utakkal még alig találkoztam, mint amiket látsz az amcsi videókban. Ami van az jó sz*r aszfalt, néha rövidke sóderes utak, jó sok szántóföld melletti földút illetve kis hegyek, ahova sokszor inkább már XC monti lenne a kényelmes.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Ehh... 5,8 kg
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz evilskati #146162 üzenetére
& BigBlackDog: köszi! Ha megjön a teló (kínából! ) rájuk nézek
Wombath: kipróbáltam, factory reset után úgy tűnik működik a Garminom, szal nem veszek semmit... egyelőre.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz sebgutkopf #146143 üzenetére
van már 8100-as XT-s tesztbringa itthon a forgalmazónál (kettő is, 2 dugattyús és 4 dugattyús fékkel is) és a 8100-as fék fényévekkel jobb, mint a 8000-es
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #146161 üzenetére
Átalakítóval fújom és ott a pumpában generált nyomás tologatja befele a szeleptűt a gumiban levő nyomással szemben,ami túloldalról zárja.A mérőtű a pumpán meg fel/le ugrál ahogy kezdetben nagyobb nyomással beletolom,majd ha elfogy a dugattyúban a levegő a guminyomás visszazárja a tűt. Meg még zörög is az a vékony sz@r,mindig ki kell csavarni,hogy felfújhasd,stb.,stb,de hát a felnikialakítás miatt már leginkább csak ezt a 6,5mm-es furatot alkalmazzák.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #146170 üzenetére
Locus beállításait el lehet menteni fájlba, amit ha máshol tárolsz telefon váltáskor, vagy resetkor simán visszatöltöd és minden a megszokott. Sőt rendszeres időközönként (te szabhatod meg a gyakoriságot) automatikusan is tud pl drive-ra mentést készíteni a beállításokról.
-
sebgutkopf
őstag
Kérdeznék a 8120-ról ha lehet:
Mentél már vele parkban, vagy valami igazán intenzív terhelés, ahol 15-20% lejtő, terepkihívások és ezt akár 5 km-en keresztül?
Érdekelne a viselkedése, bírja a hőt, fogáspontot tudja tartani? A napközbeni komolyabb betét kopást tudja kompenzálni magától normálisan a dugattyúk pozíciójával?Adagolhatóság milyen? A nagyon on/off működés első keréken sok helyzetben eséshez vezet.
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146181 üzenetére
csak a képekre, meg pár egyébre koncentráltam hard resetnél, ezek kimaradtak sajnos.. köszi, legközelebb megkeresem.
Hasaggy+: átalakítóval nem csoda, hogy szenvedsz, de ahogy mondod, vékony furat miatt ez kell... érdemes beszerezni egy dupla fejet, a decás nekem bejött, azon karral zárom rá, és egyben kiválasztom, melyik felét használom a fejnek. a BBB pumpám fejét kellett cserélnem, ami eredetileg automata volt, aztán egyre sűrűbben nem akart átkapcsolni. Ennek mér sz*rul a mérője is, szóval nem ajánlom (szerintem én olcsóbban vettem, vagy ha nem, akkor külön teringettét!)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz sebgutkopf #146183 üzenetére
csak a tesztbringa alapján, Bükk marathonon kinn volt, a 4 dugós fék egy kb150-es Stereo-n van rajta (most teszteli a Thommey a bikemag-nak)
mentem vele pár karikát amikor épp elérhető volt és ott azért vannak dombokÁkkk: te akkor megvetted az egyik komplett szettet a bemutató napján?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146180 üzenetére
Felfúrni a szelep lyukat egy mezei alufelnin pár másodperc (+még pár másodperc ha a sorját is le akarod szedni), én lazán megcsinálnám még egy drágább kerékszetten is. (Ha használnék még belsőt )
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #146180 üzenetére
Nekem nincs semmi gondom a prestával, amióta tömlős pumpákat vettem nem hajladoznak el, nem törnek le, a nyomásmérés is tökéletesen műkszik nálam, a digitális nyomásmérőn és az SKS műhelypumpán tizedpontosan megegyezik a nyomás. Bár én hozzád képest laikus vagyok, ennél jobban nem ástam bele magam a dologba, működik, aztán csók
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ákkk
addikt
válasz sebgutkopf #146182 üzenetére
Nekem jelenleg egy alu xc elől hátúl átütős 100 mm rs rebaval szerelt xc bringán van ami 12.8 kg így.
Kb 1500 km van azóta benne ebböl 700 km bacpakking túra volt az alpokban a csomag 15 kg volt.
Parkozni tehát nem megyek vele de voltak olyan lejtők mint pld. sípályák ahol próbáltam csomag nélkűl , nem melegszik nincs nyomáspontvándorlás és nagyon jól adagolható.
90 kg fölött vagyok nekem a tökéletes fék m785 volt előtte aminél tényleg sokkal jobb fékerőben és adagolhatóságban is. 180mm-es ice tech frezza tárcsákkal használom.Elől a saját hátul az xtr tárcsa van mert nem volt akkor 2db készleten.
A bringa 3x10 xt vel szerelt a váltókarok is elférnek a fékkar rögzitési pont miatt picit beljebb kerültek de kémyelmessen elérhetőek.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
maximilian4
addikt
válasz BigBlackDog #146126 üzenetére
Azért nem DH, de szerintem az enyém lehetett az. Legalábbis szín alapján és az alapján hogy össztelós.
Maxi
-
samujózsi
tag
Ha már szóba kerültek a szelepek: tud arra valaki értelmes magyarázatot, hogy mire jó, miért létezik olyan autószelepes belső, amin a szelep felső 8-10mm-e fémből van, menettel, a maradék 20-25mm meg gumi/műanyag?
Ugyanis így nem lehet rátekerni a rögzítő anyát, de még a műhelypumpám sem szereti... mi ebben a poén?Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
-=RelakS=-
veterán
válasz samujózsi #146193 üzenetére
Passz.
Nekem is ilyen van.
Működik.rétisün
Arra gondol, hogy a szelep töve egy műanyag cső, aminek a tetején maga a szelep fémből van, így viszont nem lehet a szelepet hozzárögzíteni a felnihez.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #146193 üzenetére
Tény,hogy sokkal nagyobb felületen van vulkanizálva,de megspórolták a szeleprögzítőt és nem is zörög a lyukban.
(#146187) HollyBoni ...én is attól tartok amit Toobee mond,mert bár bájkparkot csak hírből ismerek,azért van mikor 80+ kilómmal úgy bukdácsolok le a köveken,akadályokon,hogy csak remélem átmegy.Biztos ne azon a 2 mm-en múlik,de mi van ha mégis elreped ott?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146199 üzenetére
Nem fog elrepedni, ha csak nem 6,5mm a felni belső szélessége. Miért repedne el, mit csinálnak a gyárban? Fúrnak egy 8,5mm (vagy nagyobb) lyukat.
Nem új lyukat fúrsz oda ahova nem kellene, és alig tágítod ki. Semmi gond nem lesz. Nem te lennél az első ember aki felfúr egy felnit (meg nem is én voltam az első). Ha ilyen toleranciákon múlnának a dolgok akkor hullanának az emberek rendesen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen