-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz GaezhyFeri #182200 üzenetére
Az autók lámpája pl. látszik, szal nem mindegy. Elöl amúgy teljesen jól látszik a Convoy S2+ alacsony fényerőn is, csak hátra kéne valami.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
stefi81
tag
Ma csapágycsere volt és nagyon örülök, mert rendesen ki tudtam ütögetni egy kereszt kocsikulccsal, ami pont befért a csapágy közepén. Rendesen be volt rozsdállva a házban így az új előtt jól kipucoltam és kapott zsírt.
Alis koyo csapágyat vettem, ami szerintem eredeti csak egy régi tipus. Nagyon szépen forog, remélem tartós lesz.
-
stefi81
tag
válasz ZolkoW #182203 üzenetére
Van egy alu kupak rajta abban egy kis nuttal a zsírnak. Kívülről meg van egy luk, ahol be lehet nyomni szétszedés nélkül zsírral. Gondoltam rá hogy legyen gumis, de féltem hogy nem fog passzolni. Ha kb 15évig jó volt a régi, akkor szerintem ez is fogja 2-3évig bírni, pláne ha karbantartom nem úgy mint az előző tulaj.
jah és esőt soha nem fog látni, ezért vettem ezt...
Pont most kapott egy 20-as gumit tesztből csak a 19c-felni vastagabb
-
bardi
aktív tag
válasz Runner_fxr #182166 üzenetére
Sram és shimano 12-es sorok élettartamával kapcsolatban van tapasztalatod?
Ha jövőre új kereket vennék, akkor már vagy XD vagy microspline lenne, a shimano kazetták olcsóbbak, de nem tudom, hogy annyival rosszabbak is vagy nem. A súly annyira nem izgat.'92 Honda VFR 750
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #182204 üzenetére
nagy fordulathoz a non-contact csapágy való...ahol a szigetelő gumi éppen nem érintkezik a mozgó részhez....nagyon ki lettem ám okosítva Ezeknél a csapágyaknál jobban kerülni kell a vizes környezetet mint a contact csapágyaknál. Én most ilyet vettem, de lehet akkor a tied is ilyen
jjeahh: Meg van a megoldás....hátra is tegyél convoy-t
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bardi
aktív tag
Olyanhoz lenne kérdésem, aki már többször szerelt Sram DUB hajtóművet.
A felrakásnak két lépése van, először a tengelybe lévő csavart lenyomatékolom 5x Nm-re, majd utána a csapágyat előfeszítem.
A második lépés mennyire szükséges?
Eddig háromszor szedtem le, majd raktam vissza a hajtókart, nyomatékolás után abszolút semmi kotyogása nem volt. Annyit megcsináltam, hogy kb érintőre húztam a csapágyhézag állító gyűrűt, de semmi jelentősége nincsen forgatva, rángatva a hajtókart.'92 Honda VFR 750
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #182210 üzenetére
igen, én 2 oldalt gumiporvédős non-contact-ot vettem
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #182212 üzenetére
Érdekes én azt mondanám gumi porvédős contact seal-es kell a vizes de lassú fordulatszámúnak...ezek az un.lip seals ahol 1 vagy több vékony ajakszerű szoknya védi a csapágy belsejét a szennyeződéstől. [link]
Shimi xt agyban és szadadonfutóban ilyen van.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #182211 üzenetére
Kézzel elég finoman hozzáállítani, de azért odatekerném. Én mindenesetre így csinálom. Ha nem lenne semennyi holtjátéka, nem tudnánk tekerni rajta legalább egy kicsit. A tengelyrögzítő csavaron érezni, mikor ütközik fel, addig azért meg legyen húzva (50 Nm valszeg elég, gonodlom ez a gyári adat ). A Shimano megoldása szerintem ügyesebb ebben (csak gondolom le van védve), de ezzel sincs bajom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #182213 üzenetére
Ez egy jó írás, de azért egy lényeges dolognak gondolom hogy egy közép csapágy esetén ( nem pálya kerékpár ) mennyi nyomaték veszik el és mennyit nő az élettartam főleg egy dagonyázó bringásnál.
BENEFON DELTA--------N8
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #182214 üzenetére
Tengelyrögzítőt nyomatékre húztam, de akkor neked is hasonló lehet a tapasztalatod. Shimano nekem is sokkal jobban tetszik, már csak azért is, mert nem kell elővenni a rohadt nagy nyomatékkulcsot hozzá...
Kíváncsi vagyok, hogy ez a csapágy mennyit fog bírni benne.'92 Honda VFR 750
-
Nutra
tag
válasz jjeahh #182194 üzenetére
Hogy még nehezebb legyen dönteni
Jó fény, minőségi érzet (alu ház), a tartója is rendben.
Egy hibája volt nálam, a műanyag füle letört: nyeregtáskára tűzve, outin, kátyúkat fogva. Tartóban, nyeregcsövön nincs ilyen veszély. -
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #182213 üzenetére
Ismerem ezt a fajtát is....és visszaolvasva rájöttem, hogy nem kerékcsapágy a téma....Szóval rendesen benéztem
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #182215 üzenetére
Hát ez az,nem 10000 fordulat percenként, hogy számítson az a hajszálvékony gumiszoknya súrlódása,annál sokkal fontosabb,hogy pl. a kerti tömlő nyomása ne tolja bele a vizet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #182219 üzenetére
a drágább kerekekbe non-contact csapágyakat tesznek, pl a HUNTnál....pontosabban opcióként ajánlva van. Hajtóműcsapágynak én sem választanék non-contact-ot és szerintem azt a bringagyárak sem ajánlják. Úgy voltam vele, hogy egy próbát megér a kerekekbe....amúgy is kerülöm az esőt és a mosásnál is szinte csak nedves szivacsot használok
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #182219 üzenetére
Teljesen egyet értek, és még egy szempont hogy az alig tömített csapágyat a boltban megforgatja a vevő akkor még a villamoson is forogni fog, viszont az első saras menet után már lehet hogy nagyobb ellenállást fejt ki mint aminek normális a tömítése.
BENEFON DELTA--------N8
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #182216 üzenetére
az élettartamot szerintem itt is a tömítés/sarazás határozza meg leginkább. az a kézi előfeszítés sokat nem ront rajta.. nincs ekkora nyomatékra kulcsom, csak egy fix 5Nm-es, a 8-as imbusz SZVSZ annyira nem igényli :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #182225 üzenetére
A nagyobb tengely miatt a csapágy kisebb, mint azonos vázban a shimano féle, szerintem inkább ez okozhat különbséget élettartamban, azonos felhasználás mellett. Vékonyabb gyűrűk, kisebb átmérőjű golyók, egyik se növeli az élettartamot. Esetleg ha megoldották nagyon jól a tömítését kívülről, de abba azért nem bízok annyira.
'92 Honda VFR 750
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182186 üzenetére
Kompromisszumot nem igazán akartam, amikor egy csomó pénzt kiad az ember, fontos, hogy minden klappoljon, legalább is az adott személy elvárásainak megfeleljen, de ez nem könnyű feladat, amikor ott van egy tetemes mennyiségű pénz amit kiadsz, sokféle bringa és egy kritikus felhasználó. A Meridánál kicsit extrémebb geo-t szerettem volna, ezért nem vettem számításba egy ideje, meg ugye az előző montim is Merida volt, de körbejárva a témát, per pillanat ez tűnt a legjobb vételnek. A geo is pont az arany középút, nem nagyon extrém, de meglehetősen sportos, ugyanakkor kényelmes hosszabb túrákra is.
Tapasztalatom az, hogy alapvetően a márkás pedelec rendszerek elég megbízhatóak. Itt kivételt képez talán a svájci Brose, ezek kerülnek ugye a Specikbe is. Itt volt azért sok gond, rengeteg Specibe halt meg a motor, akár pár hónap alatt. Most állítólag ezen már javítottak, mert a problémás területeken megerősítették a motorokat és a garit is 4 évre hosszabbították. (alapból két év gari van mindegyik márkás pedelec rendszerre)
Azért ez a 4 év gari ad némi nyugalmat, de igazából tapasztalatom nincs benne, hogy mennyire bírják az új Brose motorok, még nagyon friss a dolog.
Ami a többi márkát illeti, Bosch, Shimano és Yamaha nagyon megbízhatónak bizonyult, itt azért elég ritka a gyors meghibásodás. Persze bármi meghibásodhat, de úgy gondolom ha e közül a 3 márka közül választasz, kicsi az esélye, hogy belefuss egy motor vagy akku problémába. Én lassan 7 éve használok pedelec-et is. Bosch és Shimano rendszereket használtam tartósabban, de több Yamaha is van ismerősi körben, nekem ezekkel semmi bajom nem volt, pedig kímélve nem voltak.
Az persze tény, ha webes gyártótól vásárolsz mint Canyon, YT stb, akkor mehet vissza a feladónak ha bármi gond van. Itt annyi kiskapud van, hogy a Bosch és Shimano garanciát tudják intézni neked idehaza is, tehát nem feltétlen kell visszaküldeni a Canyon-nak vagy YT-nek a bringát. Viszont ennek lehet némi költsége, ami érthető is, egy random kereskedő ingyen nem fog dolgozni senkinek sem. Általában egy 20 ezer ft körüli összegért el szokták intézni. Ma már nagyon sok boltnak van hozzáférése a Bosch-hoz, a Paul Lange-hoz meg kb mindenki jár, szóval el lehet ezt intézni visszaküldés nélkül is, de akkor számolnod kell némi plusz kiadással, vagy visszaküldöd és kivárod a sorod.A személyes véleményem az, hogy ha csak nem vagy úgy, hogy neked feltétlenül egy Canyon vagy YT kell, azért jobban jársz ha egy olyan hazai bolttól veszel bringát ahol van korrekt szerviz háttér is.
bardi: 12-es Shimano rendszer még nekem is újdonság, már ami a gyakorlati tapasztalatot, tartósságot illeti. Maga a 12-es Shimano váltó nekem elég gyenge szerkezetnek tűnik a szerelő állványon megvizsgálva, vannak fenntartásaim, de majd az idő eldönti, hogy mi az igazság ezzel kapcsolatban.
12-es Sram-al van bőven tapasztalat, nem csak személyesen nekem, de rengeteg ismerősömnek van, rendszeresen szervizelem, megbízható cucc. Azzal persze számolni kell, hogy a 12-es rendszer nem a tartósságról híres. Itt már olyan vékony a lánc, hogy hamar fog nyúlni. 0,5-nél már érdemes láncot cserélni. 0,75-nél már nem garantált, hogy nem fog ugrani az új lánc a soron.
Én azt mondanám, hogy a sor élettartama szempontjából szerintem mindegy, hogy Shimano vagy Sram, a lényeg a lánc csere, 0,5-nél megtörténjen. Ami viszont biztos, hogy a felső kategóriás, méregdrága Sram sorok, mint pl a 1299-es, nagyon durván bírja, az olcsóbbak hamarabb kopnak.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz Runner_fxr #182149 üzenetére
Ez így úgy ahogy van baszó
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
IMIIKE1998
őstag
Jó kis árak vannak most.
Chain Reaction Cycles-ön az a váz, ami eddig 45 k volt szállítással egy éve, most 70k. Tudom én, hogy korona, csak viccesek így ezek a "hatalmas" akciók. -
ZolkoW
őstag
válasz bardi #182227 üzenetére
tudtommal a -régi- Shimano 25x37-es, a BB30 és a DUB 30x42-es, de ha eleget turkálok otthon a kacat között, meg tudom mérni. Az új Shimano valami egészen kicsi csapágyat használ egyébként, összement a külső kilógó rész, más szerszám is kell hozzá, mint a régi HT-II-höz. De nem úgy nézett ki, mint ami ne lenne ugyanolyan tartós, teszi is a dolgát a tekerős bicikliben 4000+ km óta. (ott mondjuk ritkán kap sarat)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
IMIIKE1998
őstag
Akkor szerintetek mit csináljak, ha egy váz hosszra jó lenne, de a nyeregvázcső hossza necces? Pont így méretezik az összes merev trail vázat, S-38 M-43. Hosszra az S jó lenne, mert pont 170 centi vagyok, de pechemre 82-es átlépőm van. Vagy jó lesz így is, vegyek bele 450-es nyeregcsövet?
Azt találtam ki, hogy ha találok értelmes áron 27.5-ös trail hardtail vázat, akkor a Rockrider 540 alkatrészeit átépíteném rá és akkor csak egy villát kell venni még.
-
woodworm
veterán
válasz IMIIKE1998 #182233 üzenetére
-
xy.zsolt
őstag
válasz IMIIKE1998 #182233 üzenetére
Sorry, hogy ezt kell mondanom....próbáltam komolyan venni a kérdéseidet, de így több hónap után már azt gondolom neked váz fétised van. 😄 Embert még ennyit variálni nem láttam. Ha jól értettem vettél már pár vázat, pl a rockridert legutóbb...és még most is keresel ahelyett, hogy tekernéd a montid a lapos Alföldön 🙂 És még mielőtt írnád, hogy de így meg úgy, jelzem már olvasni is unalmas.... Nincs harag, csak ez kikivánkozott így reggel...olvasva a hsz-ed. Peace
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
6030D
Ármester
válasz xy.zsolt #182235 üzenetére
Újoncoknak mondanám az Imi-sort: All-terrain bike, női Kilimanjaro váz (cserés), KTM monti, Cube outi, Magellan monti, fittynes. Szóval nagyobb tapasztalata van, mint itt sokunknak.
Lehet, hogy Magellanból két váz is volt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #182237 üzenetére
Az élet kemény. Aztán majd jön az autó, meg az ingatlan. Ne adj isten a nők. Utóbbinál mondjuk fontos az átlépőmagasság.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #182235 üzenetére
IMIKE-t meghallgatni kell, nem tanácsot adni neki. Amúgy meg nekem is a szerelés a kerékpározás része, nem is szeretném ha más csinálná helyettem, neki meg ez a végnélküli vajúdás a vázgeometriák, azon belül is az átlépő-magasság témáján.
Apropó szerelés, tegnapelőtti kutyasz@ros esésem következményei: 1 letört Sigma tartó (megjavítottam, csak átszakadt egy csavar a lyukon), 1 elszakadt km óra vezeték (van egy tartalék új VDO szettem), és 1 eltört alu bovdenház vég, a telókizáró bovdenházán, mely beletört a pöcögtetőbe. Ma szerelés van..."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz Csokicsibesz #182239 üzenetére
Na erre én is.
A másik, hogyha valakinek nem kényelmes egyik bicikli se, akkor lehet, hogy nem a bringákkal van a baj. Én itt próbáltam régebben segíteni, tartásjavító gyakorlatokat, hátizom erősítést illetve nyújtásokat ajánlani, de úgy látszik hiába.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
a microshift advent X groupsetről mi a közvélekedés földutas (nem verseny) használatra? (pl a korábban szóba került cannondale topstone 4 is ezzel szerelt)
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tothgera30 #182237 üzenetére
Nekem azok a china carbon váz videók beégtek a retinámba.
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
12éves gyermeknek (155cm magas), karácsonyra keresek olcsó kerékpárt 26" MTB, mivel karácsonyra ezért mindképp újat szeretnénk. Tudom hogy újat olcsón nem szabad venni, de míg nem komolyodik be egy kicsit, addig felesleges, úgy is kinyírja 1,5-2év alatt (akár drágát is)
Tehát a sok gyenge, papír bicikli közül melyik a jobb?
Decatlonos: Rockrider ST50 [link]
Neuzer Nelson 18: [link]
Neuzer Nelson 30: [link]
Venissi Forza: [link]
Mail Piton: [link]Nekem a Decatlonos a szimpi, a Mail már drága játékszernek.
Esetleg javaslat? (inkább gyalogoljon kívűl ) Köszönöm!
-
válasz Monya78 #182244 üzenetére
Szerintem vegyél használtat, és újíttasd fel / nézesd át szervizzel. Ez nem egy tablet, amit a fa alatt bont ki a dobozból, ha újan veszed, akkor is szerviz fogja beállítani, összerakni. Nyilván nem leharcolt példányt kell nézni azért, de ha rendesen le van takarítva, be van állítva, leolajozva, átkenve, kopó alkatrészek cserélve, senki meg nem mondja, hogy ez most új-e.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
+1, ezek újan sem keltik az új benyomását. ...esetleg a Mali.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #182238 üzenetére
Legalább két életre elég elfoglaltság és kalkuláció.
#182243 sebgutkopf: Elméletileg azokból is van használható példány, anno Vladar Peti (is) foglalkozott ezek javításával. Bevállalni még nem mertem, pedig a Unit-ba kacérkodtam egy made in china szenes rigid fork-al, de a Kona P2-t sajnálnám kivenni belőle, meg a ha törne, a hibátlan fogsoromnak is annyi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #182245 üzenetére
+1 ennyiért új bringát nem szabad venni. Nagyon jó vintage montikat kapni ennyiért, amik fillérekből rendbe rakhatók és nem mennek szét soha.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #182246 üzenetére
Szerintem inkább a Deca. +25e Ft egy mecha tárcsáért?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sony PSP
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ukrajnai háború
- Hisense LCD és LED TV-k
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs