Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #278290 üzenetére

    Akkor hál' istennek soha nem volt alap kónuszos első agyam. :D
    Neked nagyságrendekkel több tapasztalatod van, szóval nem kétlem hogy van 10 golyós. :) Így korrekt a megfogalmazás? :)

    A speci szerint ezek ugyanazok a zsírok, a sűrítőanyag kalcium komplex, az olaj 800 cSt félszintetikus. Még a viszkozitási index is megegyezik. Ennyi pénzért érdemi adalékolásra nem lehet számítani, de nincs is rá szükség, alacsony fordulat, kis hőmérséklet, rövid üzemidő.
    A Shimi ugyan nem ad meg specit, ott a "német termék" felirat árulkodik, meg az, hogy amikor a gyári új középcsapágyat / kerékagyat szétkaptam, olyan zsír volt benne, amit sem színre, sem állagra, sem szagra nem tudtam megkülönböztetni attól, ami a TOP 2000 patronban ott volt mellettem. :)
    A lényeg, hogy speci alapján ezek ugyanazok, még ha érzésre van is eltérés.

    Ez egy tök olcsó zsír ( nincs 2e Ft egy 400g-os patron ), és minden tulajdonsága arra predesztinálja, hogy biciklibe tökéletes legyen, szóval nem értem, mi szükség lenne variálni rajta. És ha patronban veszed, a Motorex sem sokkal drágább, csak a tégelyes kivitel ára súrolja a pofátlanság határát. :D

    Kisebb-nagyobb eltérések azonos termék különféle batch-ei közt is lehetnek, főleg az NLGI besorolásnál van egy osztályon belül elég tág tűrés, és amikor dolgozol a zsírral, elsősorban ezt érzékeled.
    Sőt lehet, hogy a Motorex mondjuk nem az ENI-től veszi a zsírt ( bár ott van az Autol a szomszédban ), hanem mondjuk a kínaiaktól ( ők is gyártják, már rég lejárt a szabadalmi védettség ).

    Azon kívül, kenőzsírt nem olyan egyszerű gyártani, hogy mást ne mondjak, mindjárt kell hozzá egy komplett finomító. Magyarul nem csak, hogy a Shimi vagy a Motorex nem gyárt saját zsírt, de sok nagy név is inkább kiadja még nagyobb neveknek bérgyártásba. Olcsóbb kategóriás termékeknél meg egyszerűen ugyanaz a cucc készül más-más címkével.

    Vannak természetesen kis niche kenőanyaggyártók is, ők vagy csak a saját spéci adalékolást tolják be a folyamatba, vagy esetleg saját fejlesztésű alapolajuk van, de a készre kotyvasztást már kiadják a nagyoknak. Akiknek esetleg saját reaktora van, az pedig biztosan nem nagy méretű, szóval az ilyen zsírok valami elképesztően drágák, ha egyáltalán kereskedelmi forgalomban beszerezhetőek.

    A vödrös zsírt nem érdemes leszólni, pont az az egyik legnagyobb szívfájdalmam ( tudom, kevesen vannak akik átérzik :) ), hogy az igazán jó, bicajba való zsírok általában 18kg-os vödörnél kisebb kiszerelésben nem kaphatóak. Annak az ára meg egy közepesen sz*r új bicikliével vetekszik, de legalább jó 5-600 évre elég, ha valaki befizet egyre. :)
    Kivéve az Autol Top 2000 és annak különféle néven futó deriváltjai. :)

    De tisztában vagyok vele, hogy te konkrétan olyan vödrös zsírról beszélsz, amelyeknél a vödör annyiba kerül, mint egy felső polcos zsírnál egy patron. :)
    Igen, tudom hogy ez így van, ezért kenem magam a csapágyaimat.
    Egy alsó polcos csapágy sokkal hamarabb tönkremegy, minthogy a zsír számítana, és azokkal jellemzően amúgy sem mennek sokat, szóval nem ártanak nagyon vele. Meg legfeljebb gyakrabban jár vissza a user. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák