- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Opera böngésző
- Amazon
- Facebook és Messenger
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Synology NAS
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Abszolút egyet tudok érteni, én sem véletlenül tuningoltam az S1-et.
Mondjuk amit építettem helyette, azt sehogy sem lehet elsütni pálcika
rollernek a maga 38 kg-jával és 4000W körüli csúcsteljesítményével.
Viszont van rajta teljesítmény limiter, így nem mennék 45-tel a bicikliút
közepén. Magyarán szerintem semmivel se lennék veszélyesebb, mint
az M365-ös versenyzők. De hát a szabály az szabály. Már ha végleges.
(Konkrétan takarékos módban pont 32 a vége. Kb. 500W kell ehhez.)Annyi, hogy ha le kell menni közútra, és az emelkedik is, oda ez semmi:
emelkedőn a 40 km/h környékét tartani az jó 2000W (alattam).Ui: sikeresen validáltam a gyorsulást a Dragy-vel, picit jobb 8-nál: 6.51s
Viszont nem fogom így használni, mert megsül a motor (hosszú távon). -
PociAti
senior tag
A Xiaominak elég pocsék a nevezéktana.
Nagyjából mindegyik így kezdődik: Xiaomi Mi Electric Scooter, és utána jön a lényeg:
kb. 2017-ben adtak ki két modellt,
- 250W-os M365-öt
- 300W-os nagyobb akkus M365 Pro-t (vagy csak simán Pro-t).
Kb. 2020-ban jelent meg három modell:
- Essential (250W, 20km/h, táv: 20km, 5200mAh, 12kg)
- 1S (250W, 25km/h, 30km, 7650mAh, 12,5kg)
- Pro2 (300W, 25km/h, 45km, 12850mAh, 14,2 kg)
2021-ben pedig
- 3 elnevezésű gép, ami hatótávban, akkuban 1S utódja (30km, 7650mAh), de megkapta a Pro 2 300 W-os motorját. 13,2 kg -
zhata
senior tag
Kb két napja meg mikor mentem be délelőtt a munkahelyemre szontén a Thökölin, alőttem 1-2 perccel ütött elegy kék busz egy bringást. Remélem túlélte.
Aztán: megelőzök egy bringást szintén a Thökölin, majd megállok a piros lámpánál. Az meg a legnagyobb lelki nyugalommal átmegy a piroson, és elkanyarodik balra!
Aztán: a Thökölin néhány napja befelé haladtam, mikor egy piros lámpánál beértem egy Lime-os fazont, a csaja mögötte volt a rolleren, átkarolta a derekát úgy mentek ketten.
De még folytathatnám...! -
DigitXT
félisten
Ezt majd akkor próbáld meg, ha tényleg 300W-ot ad le a vas.
A hekkelt firmware nem ér... Nézd már meg, mennyivel gyorsít:
simán belenyal 900W-ba. Elhiszem, hogy az vagány, csak nem
igazán fair az átlag kerékpárossal szemben... ahogy a 32 km/h
végsebesség sem a gyári teljesítményen jön ki a rolleredből.Szerk: feltöltöttem gyorsulás tesztet ereszd el a hajam módban:
amikor 91A-t ír ki, az az aktuális (lecsökkent) akkufeszültséggel
beszorozva kb. 4000W csúcsteljesítményt jelent. Jobb lenne az
akku, talán többet is tudna, de ez az a teljesítmény, ami még jól
kezelhető (meg se nyikkan a gumi!), de azért kapaszkodni kell...Erre azt mondom, hogy keskeny bicikliúton már sok. De az adott
szakaszon simán le tudtam tesztelni, mert még úgy is bőven elfér
a szembejövő, hogy ketten mennek egymás mellett... Ja és igen,
a fullface bukót viselő apuka előtt álló bilisisakos gyerek is itt volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én tökre megértelek, és nem ítélem el, hogy felturbóztad a vasat.* Aláírom,
hogy így biztonságosabban tudsz vele közlekedni az adott szituációban...
Pusztán arra akartam rávilágítani, hogy az a teljesítmény bőven nem 300W.Gyárilag se annyi volt a csúcsteljesítménye gyorsulásnál, de nyilván azért is
hekkelted meg, hogy még jobban menjen: áramot növelsz, ezzel közvetlenül
nyomatékot, és persze a fordulatszám arányában teljesítményt is növeltél...
Ettől fog jobban gyorsulni, és emiatt lesz nagyobb végsebessége is.*: a rendőr dolga lesz megítélni, hogy akkor ez most már SMKP, vagy nem.
-
DigitXT
félisten
a Thököly-n ilyen tempóban már annyira rázna
Hát én se megyek vele ennyivel a bicikliúton máshol, azt elhiheted.
Ez a szakasz azon kívül, hogy széles, teljesen sík aszfalt, egy kátyú,
pukli sincs rajta. Közvetlen előtte viszont (ahol fák nőnek a parton),
abszolút össze van töredezve a gyökerektől, ott jó 20-25-tel gurulok.Hiába 10" gumi meg hiába rugózás (már amennyi van), hiába eléggé
masszív váz (nem csörög-zörög, mint az S1 tette), akkor sem nyerő,
hogy végsebességen nyektetem, majd pofára esek. Inkább a 20-25:
szégyen vagy sem (nem!), meg szoktak előzni kerékpárosok ezeken
a szakaszokon. Egyszerűen azért, mert valóban nem biztonságos 30
fölött ilyen kerékmérettel, rugózással, és vázzal... Egy alap 26" MTB
pilóta max. a kezét fájlalja, ha nincs teleszkópja (ha van, még azt se).A 20-22-vel vánszorgó kerékpáros egyébként teljesen normális.
Párommal szoktunk menni "edzeni" (ő edz, én csak gurulok ugye), és
ha nem hajtja a vasat (síkon minek jeligére, arra ott az emelkedő) kb.
22 km/h utazóval elvagyunk. Persze volt, amikor meghajtotta, és biza
ott a takarék módom (ami kb. 500W, és 32 km/h a vége), kevés volt!Ezért jó, hogy egy kattintás a kormányon és előjön még pár paci...Ui: egy kellően erős rollerrel lehet finoman gyorsulni, és lassan menni.
Van rajta gázkar, módváltó, minden. Fordítva viszont nem megy. -
PociAti
senior tag
Én ilyet nem állítottam és szerintem nem is igaz!
A 250 W-os motor és hozzá kapcsolódó elektronika, akku ennyire képes, nem pedig XY kg-ra tervezték a jármű hajtásláncát. A járműnek csak a vázát tervezték 100 kg-os személyre, máshol a nemzetközi standardok által javasolt értékhez idomultak.
Nálad könnyebb vagyok, és ha megközelítem a tömegedet (mert karton vizet szállítok), akkor már érezhetően máshogy viselkedik alattam is a roller. Elveszíti azt a fürgeségét, ami miatt már kissé veszélyesnek érzem a 250W-os rollert is.
Az viszont igaz, hogy borzalmasan ráz a javasolt nyomásértéken. De akkor is annyira pumpálom fel, mert onnan egy hét alatt leesik olyan értékre, ami már kellemesebb és utána kevésbé csökken. A rázkódás pedig nagyon erősen sebesség függő.
-
Reggie0
félisten
Egy tapasztalat nem tapasztalat. Lehet pont rezonancia frekvencian van a felfuggesztesed. Rolleren lengescsillapitas sincs gyakorlatilag.
Ha meg annyira feszes a felfuggesztes, hogy gyakorlatilag nem csillapit, tehat a jarmutest pontosan koveti a terepegyenletessegeket, akkor az erohatasok linearisak a sebesseggel.
Van ilyen bordazott jeloles a gyengenlatoknak az uton:
Probald ki, hogy atmesz rajta 5-tel, 15-tel, 30-al es meglatod.[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
A dokumentáció szerint sík terepen, megállás és fék nélül, 15km/h-val egy 75kg-os személlyel hozza ezt a távot. Nekem nem egyszer sikerült 20km-t úgy megtennem, hogy 50%-on vagy minimálisan felette volt, és a lámpáknál megálltam, meg többnyire 25-tel mentem, szóval nem kell hozzá 45kg-osnak lenni, csak van több más peremfeltétel. Hidegben viszont kisebb a kapacitás, szóval most teljesen esélytelen a közelében lenni.
JohnyBlue használhatod is, a reggeli hideg kicsit csípős, de kabátban, sállal az arcod előtt nem vészes, a kesztyű már 10 fok alatt is hasznos szerintem, a bukó meg amúgy is kell - én így nem fázom, és a rakparti dugó - ahol araszolnom "kellene" - mindig megmelengeti a szívem egyébként is, ahogy elsuhanok mellette
-
iegyetlen
csendes tag
Köszönöm!
Akkor igazából Te durván fele annyit mész vele, mint én tervezek, nem tudom hogy ekkora távra is a “gyerekkorunkat” idézné fel, vagy nagyon szidnám magam.
Bár a reggeli araszolgatás, a benzin ár meg a kocsi amortizációja egyre inkább kezd meggyőzni valami alternatív megoldáson. -
kano
nagyúr
Igen. Nekem is kb ilyen csak én 74-re fújom alapban.
„Háborúban elszántság, vereségben dac, győzelemben nagylelkűség, békében jóindulat.” Winston Churchill "Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!" "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." Stephen Hawking
-
PociAti
senior tag
Kösz az infót a rolleredről.
A fék + power gombnak most is van valami funkciója. Ha így kapcsolod be a Xiaomi rollert, akkor megjelenik a kijelzőn a villáskulcs ikon, ez talán a szerviz menüre utal.
Én csak példaként hoztam, hogy ehhez hasonló kombinációkat képes detektálni a roller. A gázkar a másik olyan elem, ami kombinációként még szóba jöhet. Nem tudom miként lehet megvalósítani, és nem is tudom mennyire körülményesen lenne megoldható. Mert ha mondjuk kicsi a memória, és csak egy FW tölthető fel, akkor eleve lőttek annak a lehetőségnek, hogy bootoláskor több FW közül lehessen választani, és sokkal trükkösebben (helytakarékosabban) kell megoldani.
Ha komoly igény lenne rá, akkor előbb-utóbb meg fogják oldani azok a programozók, akik az appokat írják. Ötletként fel lehetne dobni nekik. -
PociAti
senior tag
Most nagyon nincs időm foglalkozni vele, de örülök neki, hogy elvileg megvalósítható.
A téglásítástól nem tartok, láttam leírást / videót a téglásított Xiaomi roller életre keltéséről. Az eszköz ára idehaza korábban 1300 Ft volt, azóta megdrágult, de így is elhanyagolható tétel: ST-Link V2 programozó debugger STM32 mikrokontrollerekhez. A folyamat (látszólag) sem igényelt különösebb szakértelmet. -
PociAti
senior tag
-
-
DigitXT
félisten
Lehet, hogy készülnek a rohadt szemét gyorshajtókra, és ez az első próbájuk?
Mivel viszonylag egyszerű mérésről van szó, lehet, hogy nem is kell nagy gép...
Passz. Mindenesetre addig örülj, amíg csak "odaköszön", és nem azzal kezdi,
hogy forgalmit, jogsit, személyit. (Mondjuk SMKP-nak pont nincs forgalmija.)Ui: ha tényleg komolyan veszik, hogy 25 km/h, lehet firware-eket visszaállítani!
Már csak egy mobil fékpad kell: akkor a gyorsulást is le kell nyomni 350W-ból.
Meg a hegymeneteket is. Előbbi csak lomha lesz. Hegyen meg meg is áll...
(Mindjárt jön vki az Alföldről, hogy őt ez nem érdekli, náluk nincs is hegy, LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hú, basszus, tényleg pixelvadászat* az egész, viszont az meg nem rendőrkocsi,
mivel nincs rajta fényhíd. Vagy csak nagyon álcázza magát. És mégsem eléggé!
A felirat szerintem RENDÉSZET. De én már öreg vagyok ekkora pixelekhez LOL.*: írtad, hogy fedélzeti kamera. Milyen rollerben van ilyen gyárilag, és miért ilyen
ótvaros a képe? Nekem anno egy kulcstartó kamerában volt simán HD a dolog...
(Nem FullHD, de azért nem is ez a VGA felbontás. Jó: volt olyan is, de az ratyi.) -
DigitXT
félisten
Nem mutatja a képet, de azt sikerült összelegóznom, hogy a Zuglói
Önkormányzati Rendészet gépkocsiját sikerült lencsevégre kapni...
Nagyon diszkrét fényhíd, nem rendőrségi festés. És bár hasonló az
egyenruha, azért mégsem ugyanaz mint a rendőrségé (elméletileg).Beleolvasva a bemutatkozásukba tulajdonképpen főleg közteresek.
Ettől még állhatott lejjebb egy rendőr: szólnak neki, hogy gáz van.
(Mondjuk amíg nincs kint az új KRESZ, addig nem tudom, mi gáz...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ah szóval a tempomat tartja a sebességet, tehát el lehet venni a gázt, hiszen az
nem gázelvétel olyankor. De ez nem oldja meg, hogy szabadon akar gurulni vele.
(Jó, hát a Ninebot kicsit nagyobb, meg nehezebb, lehet, hogy nem is akarja már
az ember lábbal hajtani, de azért a lehetőség csak meg kellene legyen rá, nem?) -
PociAti
senior tag
Nem az alapanyag keménységével van összefüggésben.
A fújt abroncsnál a benne található gáz lengéscsillapító szerepet tölt be. Nagyobb átmérő, ezáltal nagyobb térfogat és laposabb görbület esetén kisebb nyomás is megfelelő hasonló hatás eléréséhez.Megfelelő érték beállításához lásd a korábban belinkelt táblázatot: Xiaomi javasolt keréknyomás.
-
PociAti
senior tag
És a Xiaomi 8,5-ös gyári gumijára is rá van írva, hogy max. 75 kg, aztán 100 kiló környékén sem ritka a 2000 km élettartam.
Pedig 75 kg esetén is javasolt a 60 PSI, 100 kg-nál meg inkább 75 PSI (másfélszerese a hivatalosan ajánlott maximumnak).
A kerekekre betarthatatlanul alacsony érték van írva. Azon a nyomáson a belső és a külső szétdörzsöli egymást. A gyakorlati tapasztalatok inkább segítőkészek, mint az óvatos gyártói ajánlások. -
addikt
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Battlefield 2042
- Elektromos autók - motorok
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen