Új hozzászólás Aktív témák
-
Inkabb mondanam ugy, hogy Magyarorszagon ahol a politika, meg haveri koreinek keze a kozelben van, ott semmi sem lesz rentabilis,mert ellopjak a penz joreszet En is a kornyeken elek ahol Shadowbull, es eppen Budapest mellett vagyok, szoval surun latom a kontrasztot a ket orszag kozott. Siman lehetne fejleszteni Budapest kornyeken a kotott palyas kozelekdest, de azt fent is kene tartani, ami nagyon nem megy Magyarorszagon. (Lasd MAV es a 60 eves HEV esetete). Munchen kornyeken meg az oreg S-bahnokat is felujitottak, pedig azok sem fiatal gepek. (Nem ugy, mint a 3-as Metronal, hogy kvazi rozsdasosdni hajlamos uj szerevelnyeket kaptak az oroszoktol) Amugy en troliba tolnam az energiat Pesten, mert rengeteg dizel buszt ki lehetne valtani. A trolik legalabb uzembiztosabbak lennenek, mint a csoda EV buszok.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
ROBOTER
addikt
"mert túl kicsi a népességük"
Ezek a buszok most kiszolgálják Budakeszi, Páty, Zsámbék, Perbál, Tök, Telki, Budajenő, Gyermely, Szomor stb. lakosságát. Azért az egy kisebb megyeszékhelynyi lakosság, akinek a jelentős része ingázik.
De teljesen egyetértek veled, a "mostban" kell élni, és bármilyen kötött pálya 10 év, egy buszsáv (nyilván útszélesítéssel) + elektromos busz pedig 3 év.
#58:
"Amugy en troliba tolnam az energiat Pesten, mert rengeteg dizel buszt ki lehetne valtani. "
Jogos, ez is egy opció.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Ne szóld le az otthonomat, Páty 8500 körüli, és nagyobb mint Zsámbék + Tök együtt
Azért tegyük hozzá, hogy amikor költségeket hasonlítanak össze, akkor szeretik kihagyni a közút fenntartásának költségét.
Ha van itt erre specializálódott építőmérnök akkor pontosítson, de emlékeim szerint a tömeg és az út roncsolódása között minimum 3. hatványbeli az arány. Tehát teljesen beteg. Nem túlzás azt mondani, hogy ahol személyautók + buszok közlekednek kizárólag, az út rongálódása és fenntartási költsége kizárólag a buszközlekedést terheli.
Tehát az a megközelítés, hogy a közút az kvázi ingyen van a busz számára, egy óriási közútlobbis hazugság.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A budapesti HÉV hálózat pont példa arra, hogy hogyan kell pénzhiány és szándékhiány miatt szarul megcsinálni ezt az egészet.
És a tömegközlekedés egy közszolgáltatás, nem egy üzleti vállalkozás. A megtérülése nem annyiból áll, hogy a jegyekből és bérletekből visszahozza-e az árát, mert azt soha nem hozza vissza.
-
cucka
addikt
Egy komoly kötött pályás fejlesztés az ingatlanfejlesztést is indukál. Sokszor össze is van kötve a kettő.
Magyarul ahova van jó kötött pályás kapcsolat, oda szívesen költöznek az emberek, mert biztosítva van, hogy be fognak tudni járni a városba dolgozni. Tehát oda az ingatlanfejlesztők is szívesen építenek társasházat. És ha nő a fizetőképes kereslet, úgy megjelennek a boltok, szolgáltatások, és hoppá, pár évtized és a faluból város lett.
Az a baj, hogy egy több évtizedes távlatú fejlesztésről kizárólag jelen időben vagy hajlandó gondolkozni.
-
ROBOTER
addikt
Utasszámlálás nélkül én erre sem igent, sem nemet nem tudok mondani. De kb. negyedóránként van busz, és elég szépen megtelik a reggeli és a délutáni csúcsban.
Ha megnézed, hogy a legprolibb budapesti lakótelepen is egymás hegyén-hátán vannak a személyautók, nem vagyok benne biztos, hogy jelentősen eltér a tömegközlekedés / személyautós utazások aránya. -
cucka
addikt
Sehol nem cél, hogy aggloba költözzenek az emberek, mégis megteszik.
Az egy létező igény, hogy akik a városban dolgoznak, azok szeretnének a városon kívül élni. És ezt nálunk sem a közúti, sem a tömegközlekedési fejlesztések nem követik le.És folyton Páttyal jösz. Páty és a környéke az, ami a legkevésbé jó célpont egy kötött pályás fejlesztéshez, főleg azért, mert kicsi, szétszórt települések laza halmaza.
Nézz már rá a térképre, Pátyon kívül minden egyes irányba szorosan körbe van véve és be van építve Budapest környéke.Szentendre, Dunakeszi, Vác, Fót, Csömör, Gyál, Szigetszentmiklós, Halásztelek, Érd.
Bármilyen irányba tökéletes terepe lehetne a kötött pályás fejlesztésnek, kivéve a Pátyi irányt.És igen, Ráckevébe megy HÉV. Ami bejön a Közvágóhídig. Egy vicc az egész. Még annyit sem csináltak meg 40 év alatt, hogy legalább a meglévő vágányokon a Boráros térig bemenjen a városba.
Egy német mércével normális HÉV hálózat úgy nézne ki, hogy a ráckevei és a csepeli hév egyesül a Borároson, majd északi irányba össze van kötve a szentendrei hév-el, és a kettő között metróként üzemel.
Ez lenne egy normális HÉV hálózat egyik eleme. Nem az, hogy ráckevei irányból behoz téged a Közvágóhídra, ahol kb. semmi nincs, és onnan még fél órát BKV-zhatsz amíg eljutsz bárhova.[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Hát nem is tudom, akkor miért válik Budapest teljes úthálózata naponta egy nagy-nagy parkolóvá, tekinte a kb. 20km/h átlagsebességet. A fele lehet nem budapesti, de a másik fele igen.
#67
"Mert az utolsó 2 km-t úgyis kocsival tennék meg az otthonukig a vasútállomásról."Bocs, de ennek tényleg semmi köze a tömegközlekedéshez vagy az ésszerűséghez. Az emberek nagyobb része akkor is autóba ülne, hogy aranyszékek és ingyen prostik lennének a buszon. Főleg ha van gyerek, ami ugye porcelánból van, és az iskola ajtó előtt kell megállni a kocsival, mert másképpen elkopik a gyerek lába.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
De ezt 2024-ben, amikor ételt, taxit, ruhát és bármit applikáción keresztül rendelünk, lehetne igazságosan, ésszel is csinálni. Pl. lenne hetente 2..3 nap, vagy havi 8..10 nap amikor "ingyen" beviheted a kocsidat a belvárosba, elintézheted a bevásárlást, hivatali ügyeket, orvost stb.
De szerintem a magánszemély tulajdonú autókat nem kellene most korlátozni, a céges autó a legnagyobb gond. Nem darabszámban, hanem futásteljesítményben, méretben (SUV) is.
Az megint más, hogy a magyar gazdaság negyede az autóiparra épül, szar üzenete lenne a befektetők felé az autózás megszorongatása.
-
cucka
addikt
Pont azt mondtam, hogy a jelenlegi HÉV hálózat egy vicc. Igen, van, létezik, csak szar. Nincs jól összekötve a budapesti tömegközlekedés többi részével. És nincs belőle elég.
Az pedig nem cél, hogy visszahozzák az embereket a városba, ezt nem tudom, honnan vetted.
Ez azokon a helyeken cél, ahol a belvárosok elnéptelenedtek, elgettósodtak, mert mindenki, aki tehette, kiköltözött az agglomerációba. Például rengeteg amerikai nagyváros ilyen.
Budapest nem ilyen. A város tele van emberrel, konkrétan kevesebb lakás van, mint amire igény lenne. Nem hogy gettósodási probléma nincs, de pont az ellentéte van, dzsentrifikáció.
Hova akarod visszahozni az embereket? A nem létező üres lakásokba?[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A budapesti lakások egy jó része üresen áll
Papíron állnak üresen.2014-től a covid-ig az átlagos budapesti ingatlanár reálértéken kb. megduplázódott.
És hát abban egyezzünk meg, hogy egy túlkínálatos piacon nem szoktak 6 év alatt megduplázódni az árak.De gondolom a budapesti főépítésznek nem kompetenciája, hogy egy ilyen bonyolult összefüggést felismerjen, és esetleg gyanút fogjon, hogy a "160 ezer üresen álló lakás" talán mégsem bontja ki a valóság összes szeletét.
-
cucka
addikt
Azt kéne eldönteni, hogy most akkor
A - tömegével állnak üresen a lakások, és ösztönözni kell az embereket arra, hogy beköltözzenek?
B - ösztönözni kell a lakásépítést, mert nincs elég lakás, ami kielégítené az emberek igényeit?Hogy a "160 ezer üres lakás" nem jelent semmit, mert a többségük vagy csak papíron üres, vagy olyan szar, hogy senki se akar odaköltözni.
Szóval amikor ösztönözni kell azt, hogy az emberek beköltözzenek a városba, akkor továbbra is adott a kérdés, hogy hova költözzenek? Mert az iszonyat sok üres lakás, ahova beköltözhetnének, az csak papíron létezik, a valóságban nem.
-
cucka
addikt
Tehát akkor lényegében nincs elég üres lakás. Már ha lakás alatt nem azt az ingatlant értjük, ami a földhivatalban lakásként be van jegyezve, hanem azt, amiben emberek szívesen laknának.
Olyan ez, mint régen a kommunista hiánygazdaságban, amikor papíron árúbőség volt, csak ha bementél a boltba, akkor épp nem lehetett kapni semmit, amit szerettél volna venni.
A vázolt közlekedési problémákat nyilván látom, egyetértek, hogy kezelendő probléma.
De ez a "rengeteg lakás áll üresen" téma ez egy tévút, zsákutca, a valóságban nem létező megoldás.[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
Pl. az esztergomi vasúti vonal szinte HÉV-ként üzemel, modern kocsikkal.
86 perc az 53km. Ezt modernnek nevezni, úgy 1890-ben talán. Gondolom világít az ajtónyitógomb, amikor már csak olyat kapni, így nem lehet kallantyút használni, de a szellemiség ami a 37 km/h-t modernnek nevezi, azzal teljesen tárgytalan értelmes infrastruktúrát elképzelni, talán egy kisközséget 3 utcából, de egy milliós nagyvárost, ez ilyen mindfuck. Erről lehetne sorozatot csinálni, úgy hogy történet lenne, de csak a valóság, nem szabad semmit kitalálni, mert a fikció túl földhözragadt lenne.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
E.Kaufmann
addikt
-
E.Kaufmann
addikt
Lecsökkentenék 30-ra, átlagosan fél kilóméterenként lenne egy, ha a legszerencsételnebbül esik, akkor is legfeljebb 250 métert kellene gyalogolni a közeli megállóhoz (vidéken hidd el többet kell a távolságihoz, ha munkába megy az ember). Fonódó, a tv állandóan nyomatja, de nem értem, most kalács vagy villamos?
Népharag. Na ezért (is) kapott 2/3-adot elsőre kormányunk és pártunk, mert vártunk volna ilyen nem mindenkinek tetsző, de hosszútávon hasznos változásokat, de az idő mást mutat...[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
nubreed
veterán
Egy ideális világban... talán.
De a valóság az, hogy az egészségügy egyre jobban rohad (nézd meg bármelyik várólistát és hiába az új gépek, ha egyre nagyobb a szakember hiány...) és a tömegközlekedés sem fejlődik úgy enyhénszólva ahogy az jó lenne.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
RandomName
aktív tag
Így van.
A tömeg/helyközi/távolsági közlekedés sehol/sosem tudott működni sehol nyereségesen. Ez majdnem ugyanolyan, mint a közvilágítás, csak ezért a használók optimális esetben fizetnek is. Viszont az államnak biztosítania kell ezeket a lehetőségeket. Itt kb arról beszélhetünk, hogy ha nem 160 MRd Ft veszteséget termelsz, csak 104MRd Ft-ot, akkor te nyereséget termeltél, mert nem kellett beléd pénzt locsolni."A logout olyan mint egy joghurtkultúra... bedobod a bejegyzést, és minimum 8, maximum 24 óra múlva minden tag a téma egyetemi szintű szakértőjévé válik." By: DeFranco (2016)
-
Alaaf Pi
aktív tag
Úgymint a 18-as és 16-os villamos Köln és Bonn között? Amelyek egyike konkrétan a vasúttal párhuzamosan fut? De hülyék ezek az éhenfagyott németek! De a nagyvasúti S-Bahn megoldásuk is az eredeti környezetében, Köln környékén, kibővítve egész NRW-ben is milyen hülyeség, mennyivel jobb lenne busszal kiváltani!
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE Airpods 2 , Airpods 3 , Airpods pro 2 Iphone 13 14 Bontatlan Új DEÁK TÉRNÉL AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2021-2022 9th 10th gen. + Air Pro Mini 6 IPADEK Azonnal DEÁK Térnél Átvehető. 1év
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 9 S8 s9 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év apple Garancia.
- BONTATLAN Új Magyar Magic Keyboard és Smart Keyboard iPad Pro 12.9 Azonnal Átvehető DEÁK Térnél
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest