Új hozzászólás Aktív témák

  • Morris

    veterán

    válasz #03969024 #109070 üzenetére

    "A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel." - Ez így van! Hidegen sűrű, nehezen jut el a kenési pontokhoz, mint a 10W, 5W, 0W.
    Az, hogy mennyit futott a motorod, ebből a szempontból pont nem ide tartozik. Lehet, hogy Te sokat mész vele, ellenben ritkán van beindítva.
    Vegyük pl az én autómat, amit naponta legalább 3-szor beindítok. Városi autó. Évi 20k km-el. Sok a hidegindítás, ezért szeretném, ha a hidegindítás a lehető legkevesebb kopással járjon.

    A 15W olaj nem rossz. Csak a hidrotőkés autókba nem ajánlott. Ugyanis míg az olaj el nem éri a hidrotőkéket, addig kerepelni fog. Azaz csattog. És ez nem élettartam növelő jelenség.

    "Ennek ellenére van olajnyomás" - Persze, hogy van olajnyomás. Minél sűrűbb az olaj, annál nagyobb az olajnyomás. DE ez abszolut nem jelenti azt, hogy kenés is van!!!

    "Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval." - Ezzel egyetértek. Hidegen nem szabad tiporni. Óvatosan kell bánni a gázpedállal.

    "Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága." - Az olaj összes tulajdonsága nagyon fontos. :U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák