-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheProb #122497 üzenetére
Ebben az ársávban kb esélytelen, hogy kifogj egy probléma mentes tdi-t ami nem egy pénztemető.
Inkább egy szívóbenyóst nézzél. Gondolom úgy sem évi sok ezer km-t mennél vele...mod:
Az 1,6-os nem egy villám de már elfogadható bőven. Az 1,4 az felejtős, az hulla gyenge.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Integrale
veterán
válasz TheProb #122502 üzenetére
Versenyezni akarsz?
Golfból 1.6 és felfele, de mint írtam korábban is, kezdő autónak nézd a teljesítményt is, biztosítás miatt nem mindegy. Ha meg kezdő autó, akkor úgy állj hozzá, hogy majd cseréled idővel, belejössz, akkor jöhet az erősebb. Nem kell félni, 100 lóerő alatt és körül is van élet.
Nézz egy Punto 2-őt, amit írtak is korábban, 1.4 95 ló, szépet lép, és nem is rossz autó. Vagy valamit hasonló méretben."Bad reklám is reklám too"
-
Zewa
senior tag
válasz TheProb #122502 üzenetére
1.9 TDI-k 90 és 110lovas verzsön már szépen autózható de nem egy villámcsapás egyik se.
Autópálya tempóig tartja a gyengébbikkel a lépést pl egy Punto 1.2 16v az erősebbikkel egy 1.4 16v.Tsebacsi: Szocializálódáson függ. Hiába 9mázsa az autó a 8 szelepes gyengus. Nőknek városba oké' de nem annyival olcsóbb hogy erőltetni kéne szerintem.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
8th
addikt
válasz TheProb #122502 üzenetére
Benzinesből? Szerintem a 2.0 8v 115ló szívóbenzin. Az egy igazi agyonüthetetlen őskövület ami még nincs agyonfojtva mindenféle környezetvédelmi normák miatt. Minimálisan fogyaszt csak többet mint az 1.6 verzió de főleg alacsony fordulaton sokkal élhetőbb motor. 250ért belerakatsz egy gázszettet és annyiért autózol vele mint a TDI-vel. És a dízellel ellentétben ez nem hangos, nem rázza a kasznit, pöcslefagyasztó téli reggeleken néhány kilométert megtéve már tolja a meleget, nem füstöl, nincs turbó nincs dmf para és sokkal kevésbé szennyezi a környezetet mint a dízel motorok. Cserébe szarabbul megy, nem húz akkorát de ezzel simán együtt lehet élni. Mindennapi közlekedéshez több mint elég az a 115ló. Én biztos, hogy ezt venném tdi helyett. Ha pedig tdi akkor valami 1.4 PD-t (Ibiza, Fabia, Polo). A közhiedelemmel ellentétben azokkal van a legkevesebb baj.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Declare
őstag
válasz kisza25 #122491 üzenetére
500k km? Az atlag Magyar futasmennyiseggel 30-35+ ev.... de amugy eleg körbenezni, hogy hany mezei sima 1.4, 1.6 motort bontanak el 10-15 evesen, 2-3-400k km el, mert költsegesebb lenne javitani, mint cserelni az egeszet...pedig az meg a regi szep idökböl van, amikor minden meses volt
Nyilvan több odafigyeles es törödes kell egy kis turbos benzinesnek, mint egy kis szivosnak es ezert a sok tudatlan könyebben fogja apritani öket, ez teny....de ez nem feltetlen a turbo-benzin technologia hibaja.
(#122494) Tsebacsi nekem is tetszik....de ez vagy a legnagyobb benyas mocival, vagy egy jo kis dizellel kellene
(#122509) rwin5 mi szamit jo motornak? meg kinek mi....a tsi k elsö generaciojanal voltak bajok, lancnyulas, koszolodas....de az elmult par eves konstrukcioknal, mar ezeket kiküszöböltek. Hogy most a 140 lovas verzioval miujsag, azt nem tudom, gyanitom az mar az ujabb konstrukcio es akkor en azt mondanam, hogy igen. Dinamikus, jol megy, nem eszik sokat ahhoz kepest.....hasznaltan 10 evesen 200k km el mar azert jobban at kellene nezetni, de ujonan mindenkeppen jo. szvsz
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz rwin5 #122511 üzenetére
na ott meg pont belefuthatsz problemas konstrukcioba, utanna kell nezni.
Vszont ez is sokszor tulfujt kerdes am. Nekünk is van elsö generacios 1.4 tsi....a mega problemas fajta.
Joreszt varosban van hasznalva, de odafigyelessel es törödessel. A katasztrofa annyiban nyilvanul meg, hogy 60k km körül cserelni kellet a vekony lancot es valszeg ujabb 60-65 utan megint kell majd. Koszolodas eddig nem volt problema, pedig mondom, 70% ban varosi, rövidtavos auto. Mostansag inditas utan picit hullamzik egy kis ideig, hidegen az alapjarat, szoval egy pucolas lehet aktualis lesz. 70-75k km van benne kb.
Na most aki ettöl harakirit követ el, azt sajnalom . Nyilvan ez azert megkapja a minösegi olajat, bar a csereperiodust, szüleim sem veszik komolyan.... bar 20 k körül azert meg van csinalva.
Egy sima 1.4 nel 75 loval biztos nem lett volna vezerlölanc cseres es nem nezne ki egr pucolas sem....de ezek azert nem egetrengetö dolgok/költsegek es melle ha azt nezzük azert menetdinamikaban össze nem hasonlithato es fogyiban se roszabb, söt.
-
Zewa
senior tag
Kis dízelben mit érdemes venni? (Kis autóban ~1M ft-ig)
1.3Mjet, 1.4HDI, 1.4D4-D, 1.4PDTDI?
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Matgabka
csendes tag
Sziasztok!
Első autómat szeretném megvenni. Eddig a Mazda 6-os sedan (2004) ragadott meg, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:
1. Egyáltalán jó döntés-e első kocsinak?
2. 6-os Mazdák közül melyiket érdemes? (motor/évjárat/más)
3. Milyen alternatívákat érdemes szemügyre vennem hasonló árkategóriában? (1.1M - 1.3M Ft)Köszi!
-
TheProb
veterán
válasz Integrale #122504 üzenetére
Punto 3 megint az a kategória amiből csak fostalicska edition-öket találok, mi?
Punto 2-vel nagyon meg kellene barátkozzak, hogy tetszen. De ha azt mondjátok, hogy a budge-mhez képest gyakorlatilag ez a best buy, akkor kénytelen leszek elgondolkozni rajta.Mod: 1,4-es Punto 2-t nem is találok, wtf
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Zewa
senior tag
válasz TheProb #122517 üzenetére
Punto 3 alatt a Punto II faceliftjét érted? Szerintem ebben bőven benne van hogy kifogsz egy jó darabot. 1.2 16v vagy 1.4 16v motorral érdemes venni. Hiába egy jó konstrukció ha ennyire nem tettszik ne vedd meg mert mindig utálattal fogsz ránézni.
Fabia esetleg? (1.4 16v vagy 2.0 benzin)
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Még mindig nem sikerült pénzmaghoz jutni sajnos, így marad a nézelődés, de remélhetőleg az új évet már a saját autómban élvezhetem.
Ennek van némi előnye is, mert átgondoltam a helyzetet és inkább racionálisabb döntést hozok első autónak. Sosem tudni beválik-e a meló, mi történik amire nem számítok és sajnálnám ha le kellene rakni a verdát csak azért, mert nem futja a fenntartására. Na meg nem titkolt célom elkezdeni gyűjteni egy FL Volvo S60 D5-re.Szóval szétnéztem a környéken és ezeket találtam amik tetszenek és a napi 90km autókázást egymagammal el tudnám képzelni:
Citroen Xsara 1
Citroen Xsara 2
Volkswagen PoloRosszat egyikről sem hallottam úgy alapvetően, bár kicsit a Citromok felé húzok, mivel nagyobb a térkínálat és meglehet, hogy olcsóbb lenne a szerviz is.
Ti mit gondoltok?
Üdv, Balázs
-
TheProb
veterán
Már ez is kulturáltabb, de amire én gondolok az már Granda Punto néven megy konkrétan. Ez kifejezetten tetszene, de ez már ár.kat. lesz.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Zewa
senior tag
válasz Matgabka #122516 üzenetére
1. Egyáltalán jó döntés-e első kocsinak? Attól függ. 100%-ban egyedül használd városban? Akkor nem.
Családdal vegyes vagy hosszú távon? Igen.
2. Csak benzinmotorral venném, a dízelbe úgy tudom jó drága pl a kettőstümegű lendkerék
3. Passat, Octavia (!), Accord, Avensis, Mondeo, VectraTheProb: A már megvehető Grande Puntok nagyon messze vannak árban a te keretedtől. Amondó vagyok írd össze mi az ami tettszik. (Ibiza, Focus, Fabia stb..) és menj el helyben nézd meg őket. Mi az ami tettszik, mi az ami nem. Elférsz bennük, be tudod állítani hogy jó legyen? Ergonomikus neked? Van olyan extra (pl Fabia 4 irányba állítható kormány szériában) amit előnyben részesítesz?
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Zewa
senior tag
válasz TheProb #122522 üzenetére
Kinek-mi a gengusz te ezt írtad:
" mazda 2-esét 1,3as mocival. Csak kamilláztam, épp, hogy hozzáértem a gázpedálhoz és azt hittem hátraszállok úgy megugrott Nem gondoltam, hogy ez egy ekkora kis motorral ilyen méregzsák lesz."
Ezek után nem lesz lomha egy 16 szelepes Fabia. Van belőle 100lovas verzsön is bár ritka a csapotthátúból. Alternatívának kiváló. Csak ismételni tudom magamat. Próbálj ki egy kereskedésben kiszemelt tipusokat, vagy több helyen és gyüjts tapasztalatokat. Attól hogy kipróbálod, felméred a terepet nem kell megvenni azonnal.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
footy
addikt
A 100 lovas fabia csak felul (3500+RPM)megy jobban mint a 75 lovas, alul szarabb. A gazpedalnak pedig van egy bo masodperces kesese. Ha hirtelen gazra kell lepni inkabb fullad mint kilo. A punto 1.2 8v-vel nyomatekosabbnak erzik hetkoznapi hasznalatban mint az 1.4 100LE fabia.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Declare #122508 üzenetére
jó akkor úgy mondom, hogy max 250e km-re vannak tervezve,
sok pár éves kocsit láttam már 200e km felett
abban igazad van, hogy nekem az is 20 év[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Zewa
senior tag
válasz Integrale #122531 üzenetére
Mérlegre ugyan nem álltam velük de forgalmi alapján 935kg a Punto IIA 1.2 16v 5door, még a 2005-ös 1.2 12v 3 hengeres Fábiánk volt 1065kg forgalmi szerint. (mind a kettő klímás, magasan felszerelt verzsön). Ha ezzel hozzászámolom hogy a 4hengeres motor valamivel nehezebb ott van a 1,5mázsa. Kérdés persze hogy mérleg mennyit mutat.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
gooool
őstag
válasz kalmanchris #122532 üzenetére
Mivel tudom, hogy Neked olyan van, ezért meg merem kérdezni, hogy átlagosan mennyit fogyaszt?
Én többnyire napi 2x45 km-t mennék vele, legalábbis most úgy áll a történet, ennek nagy része országút, a végén pár km a városi ütem.Üdv, Balázs
-
Zewa
senior tag
válasz TheProb #122535 üzenetére
Kevés belőle nagyon a normálisan motorizált verzsön. 1.4-es az igazi főleg ha 2003 utáni mert azok már Twinport motorok. Ettől függetlenül egy figyelőt be lehet állítani rá és vadászni, hátha jön egy jó vétel.
A kérdés még mindig adott; Az 1M ft-os kategóriában melyik kisdízel a legjobb konstrukció? Mit érdemes venni?
1.4HDI, 1.4 D4-4, 1.3Mjet, 1.4PDTDI?
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
slett27
addikt
válasz Kornel #122472 üzenetére
Megértem persze, de akkor egy kereskedésből vett autónál mi számít 6 hónap (fogyasztóvédelem szerint 1 év) szavatosságnak ? Kijövök az autóval a kereskedésből, hibás a fékrendszer, balesetet okozok pl.
Mire vonatkozik a szavatosság ? Mert más az hogy mit "szoktak" csinálni és más ami "papíron" van."Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
rwin5
őstag
bár off, de megosztom: egyszer már írtam azzal kapcsolatban, hogy mi akármit vásárolunk az általában gyári hibás vagy rossz.. ezért vagyok ennyire lassú az autókiválasztás terén is.. ma megjött az 1 hónappal ezelőtt rendelt étkezőasztal garnitúránk, teljesen új. Persze, hogy nem tudjuk összeszerelni, mert gyári hibás és a lyukak nem ott vannak kifúrva ahol kellenének.. Előre látom, hogy a tökéletesnek tűnő autónk is ilyen lesz majd..
(#122543) SzlobiG: és az a vicc, hogy nem is egy leértékelt legolcsóbb darabot vásároltunk.. no mindegy nálunk ez már ilyen..
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Most jöttem gumistól. 4 új téli + futóműállítás. Nem is ez a lényeg, állt mellettem egy GLE Coupe 350 d + AMG csomag.
Nagydarab fickó a tulaj (pont az a réteg, akit elképzeltem a volán mögött), bejött egy téli szettért + hozzá felni, mert a gyári felnik 900e Ft (+ a 4 gumi további 3-400e, + sépci szelepek) és sokalja, amit ott kapott volna az csak 400, de így sem vitte el, plusz ki lesz ütve a "kompjúterből" a keréknyomás ellenőrzés, mert annak darabja 60-70e között van.Majom és a banán tipikus esete.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
nagyúr
válasz rwin5 #122542 üzenetére
Nyugi ez így van másnál is. Az autó meg... Nekem mázlim volt eddig a kocsikkal, az Öregemnek meg már egy ideje nincs. Ez a karma, a sors, vagy kitudja micsoda. Én másban szívok majdnem napi szinten. Az ilyen dolgokat kell tudni legyőzni, és akkor nem gyűr maga alá a keserűség
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen