Új hozzászólás Aktív témák

  • arpii

    aktív tag

    Sziasztok. A témaindító kérdés az adott, bár nem érzem szükségét a cserének, ezen lassan el kell gondolkodnom, mert idővel gazdaságtalanná válik a mostani üzemeltetése.
    A jelenlegi, örök és elnyűhetetlen:
    1994-es Opel Astra Classic 1.4 C14NZ a 60 lovas, 5 ajtós. Külsőleg felületi rozsdásodás, a tipikus jelek már rég megvannak, a motorja gyakorlatilag elpusztíthatatlan. Km állás ~300e. Városi ~6l , vegyes-országúti: ~5.2l százon.

    Egy lehetséges utódján gondolkodom, bár alapvetően nem érdekelne, hogy egy kicsit gyorsabb, kényelmesebb, erősebb valami legyen, mert tudom, hogy a mostanitól megbízhatóbb nem létezik sajnos.
    -Ez utóbbi lenne az elvárás a lehetséges utódnál, hogy ne hagyjon az út szélén, soha.
    -Francia és Olasz autó teljes mértékben kizárva.
    -Lehetőleg minél újabb, talán olyan 2004 alá már nem akarok menni.
    -Csak és kizárólag benzines.
    -Nem érdekelnek a kisköbcentis 125 lóig gyárilag tuningolt vackok, hagyományos 1.6-1.8 környéke lenne gazdaságos, olyan 100LE körül.
    -Az ár dinamikus, 1M körül érdekelne, mik a lehetőségek, de egy jobbacska darab megérne nekem 1,5-et is.
    -Nem lenne nagy baj, ha alacsony szervizköltsége lenne.
    -Persze nagyon szép és jó lenne egy 150e alatti példány, de értelemszerűen állapotot tekintve jó legyen, az óra bármit mutathat.

    Eddig számításba vett gyártmányok/modellek:
    -Astra G (olajevő, emiatt nemigazán érdekel, pedig elég kiforrott technika ez is, kivéve EGR cserebere és egyéb gyermekbetegségek, másrészt kiesik a preferált 2004+ évjáratból)
    -Vectra C, tetszik, de fogalmam sincs milyenek a tapasztalatok ill. szerintem ez ki is esne az árból
    -Focus MK1 nagyon preferált, van vele tapasztalat és igen kedvező paraméterekkel rendelkezik, hosszútávú üzemeltetés terén.
    -Focus MK2 nincs vele tapasztalatom, de preferáltnak mondanám
    -Focus MK3 nincs vele tapasztalatom, de gyanítom, hogy ez nem férne bele az árba, bőven nem.
    -Mondeo MK4 nagyon tetszik, de ez nem az az árkategória, amit keresek, egyelőre.
    -Bora/Jetta & Golf MK5-ösök fogalmam sincs, de biztosan jók, persze nem a "jól sikerült" TSI motorral.
    -Japán autókról sajnos nem tudok sokat, Toyota-kat mondják még rendkívül megbízhatónak sokan.

    BMW, Merci, Audi nem kell csak azért hogy jampizzak, aztán meg fél miilió egy olajcsere.
    Külföldi kínálattal kalkulálva is érdekelne a dolog, értelemszerűen ott "hihetőbbek" a dolgok általában.

Új hozzászólás Aktív témák