-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
SPeti1984
senior tag
Éves szinten 10-12 ezer km a futás. A Kadjar esetében a szerényebb felszereltség tart vissza míg a C-max esetében a 3 hengeres 1.0 motor annak ellenére hogy volt már ilyen tehát nem rossz motor csak sokan félnek tőle ezért talán nehezebb lesz eladni.
-
vzsryl
nagyúr
válasz SPeti1984 #175201 üzenetére
Simán Kadjart venném. Divatosabb, négyhenger, divatosabb, ez is 3F, szóval ugyanabba a kategóriába esik a "tudatos" használtautó vásárlók körében. Jaaa, és mondtam már, hogy divatosabb?
Esetleg a tesó, káskáj' (tököm se tudja, hogy kell írni)?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
SPeti1984
senior tag
válasz molnarpeter #175204 üzenetére
Nekem is egyre több kereskedő mondja hogy állítólag januártól benzinesből majdnem hogy már csak hybrid verziókkal lehet autót eladni ezért nemigen fognak pár év múlvaaz emberek fennakadni azon hogy 999 ccm-es a motor mert még mindig kevésbé lehet költséges mint egy hybridnél ha hiba van.
Ami még esetleg a Kadjarban zavarna hogy nincs radar és hát ahogy ültem benne a kilátás nem a legjobb tehát amíg nem szokja meg az ember nehogy meghúzza az ember illetve a garázsunk olyan hogy nem egyenesen lehet bejárni hanem picit oldalasan és ha tolat ki az ember ott a ház sarka amit nem lenne öröm elérni.
-
Core2duo6600
veterán
válasz MunezXBK #175184 üzenetére
Az elektromos füstmentes meghajtás a cél, és egy városi busz esetén adja magát a troli lehetősége, az oroszoknál van vidéki vagy 80 km es vonal is, az tartja jelenleg a világrekordot a leghoszabb trolivonal kategóriában.
[link](#175190) freeknight
Egyszerű akkora adót kell kivetni a füstös kocsikra, hogy ne érje meg fentartani őket, és még jobban adóztatni azokat a háztartásokat ahol 2 vagy több kocsi van.
Míg az elekromosok vásárását tovább könnyíteni, és idővel majd lesznek használtan is.
Persze nem arra ösztönözni a népet, hogy nagy méretű villanyos kocsit válasszanak, vagy ha igen + adó.
Ezen okból született meg Japánban a Kei Car, ami kis helyet foglal, könnyű parkolás, és A ból elvisz B be,
Pl.: Peugeot Ion, Citroen C zero, Mitsubishi i-miev ma is árulják még őket.
Ott is gond a sok autó.(#175191) Dare2Live
Lehet kitette már az utasait egy megfelelő megállóban(#175192) bitpork
Azért Bp en elégséges a tömegközlekedés, minél beljebb megyünk a belváros felé annál jobb.
Az is gond, hogy elkémyelmesedtek a hölgyek és urak, ez a helyzet.(#175193) Jorus
Szerzel egy kis haasznált elektromosat és a gond megoldva, azzal ingyen parkolsz, és mehetsz tovább metróval.(#175194) NB2
Ez így van, ezen tudnának talán enyhíteni a car sharing szolgáltatók, leginkább villany hajtással, de sokkal nagyobb autóparkkal mint most, olyan tarifával ami versenyképes a saját kocsival összevetve, lehet drágább tőle kicsit, és büntetni a saját kocsi tartást, kiváltképp ha régi szennyező, és nincs garázs hozzá.Keményen hangzik, de így lehet szabályozni az autók darabszámát.
+ adó ha a belső, kerületekben nincs garázs hozzá.Avagy máshogy fogalmazva csak akkor engedélyezni a saját kocsi tartást ha tudod hova tenni.
Ennek fényében nem elvetendő ötlet az ingyenes tömegközlekedés(#175201) SPeti1984
Ilyen kis futásra benzines mindenképp vagy esetleg egy használt elektromos, ha tudod otthon tölteni.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
8th
addikt
válasz Core2duo6600 #175207 üzenetére
Egyszerű akkora adót kell kivetni a füstös kocsikra, hogy ne érje meg fentartani őket, és még jobban adóztatni azokat a háztartásokat ahol 2 vagy több kocsi van. Míg az elekromosok vásárását tovább könnyíteni, és idővel majd lesznek használtan is.
Tehát büntessük az embereket ha csak nyolc kilójuk van autóra és nincs pénzük egy műanyag törpeautóba átülni? Bomba ötlet! Saját zsebből kicsapsz az asztalra mindenkinek 2.5millát, hogy autót cseréljen vagy hogyan gondoltad kivitelezni a dolgot? Most is vannak használtan. Potom 3M-ért be is ülhetsz egy szűkös fos rugózású szánalmas hatótávú használt C-Zeroba és hasonszőrű társaiba amelyek a belvárosi forgolódáson kívül konkrétan semmire sem jók. 100km/h-nál már vért pisálnak és ennél a tempónál ha esetleg klímázol is mellé, hogy a gyerek ne kapjon agylágyulást a kocsiban úgy szopják az akkut mint Mia Khalifa a szopni valót. Ilyen körülmények között a használt akkujukkal tudnak valós ~70km hatótávot? Télen -10°C alatt fűtve talán még annyit sem. Az a hatótáv mire elég? Mert a Budapest táblán kívül is van ám élet. Koppra töltött akkuval nem tudod megjárni az alig 80km-es Bp.- Vác - Bp. útvonalat ami azért marhára nem a világ vége. Ez itt a baj. Nem elég, hogy kicsi még szar is. A méretben és hatótávban is vállalható villanyautók árát pedig meg lehet nézni...
Büntetni a saját kocsi tartást? Ingyenes tömegközlekedés? Aha, meg örök élet + ingyen sör. Mi ez itt vicc topik?
Az a helyzet, hogy amíg nem lesznek autó méretű 1,5millióért megvehető minden körülmények között legalább 200km-t tudó villanyautók addig a többség magasról leszarja a témát. És igazuk is van.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
Évtizedekig támogattuk az autósokat, akik plusz fizetés nélkül károsíthatták mások egészségét. Óriási externáliái vannak az autózásnak, és ha veszel 800k-ért egy használt dízelt, akkor annak az egészségügyi és egyéb társadalmi költségeit mindannyian fizetjük.
Szóval igen, akinek nincs pénze a teljes költségek fizetésére, az ne autózzon, nem alapvető emberi jog.
while (!sleep) sheep++;
-
Mivel "támogattuk" az autósokat ? Mert ezen az alapon aki nem akart megfagyni is támogatva volt, nem? És ha már az egészségnél vagyunk a használt akksikkal mi lesz? Vagy az újak elkészítéséhez szükséges bányászattal?
Ne legyünk már álszentek ha kérhetném! 8th-nak igaza van ebben a kérdésben maximálisan - én talán annyival toldanám meg hogy a tisztán villany nem jó irány ha generál autózásról van szó. Egyszerűen alkalmatlan a nagyobb távolságok megbízható, gyors megtételére. Jókat szoktam caccarászni magamban amikor a pályán 80nal krúzoló teslákat előzünk.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
válasz bitpork #175210 üzenetére
Azzal, hogy az autózás költségei nem fedezték azokat a költségeket, ami a társadalmat érintették.
Nem álszenteskedésről van szó, simán annyi, hogy az, hogy tessék kifizetni. Én nem akarom betiltani a dízeleket, nekem is az van, abszolút nem zavarna és indokolhatónak tartanám, ha ezer vagy kétezer forint lenne egy liter üzemanyag, környezetvédelmi okokból.A modern használt akksik nem igazán szennyezőek, nem tartalmaznak nehézfémeket, etc.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
diegho
nagyúr
Versenyszférában dolgoztál már? Ha 1000ft lenne 1 liter üzemanyag, akkor legalább 30%-al drágább lenne minden, a bolygón, a víz és az áram is, de érzésem szerint a 30%-al eléggé alálövök. Tehát 30%-al többet kellene keresned, hogy a jelenlegi színvonalon élj, de a fizetésed nem nőne hozzá. Megoldod ezt is ugye? Az pedig elég vicces, hogy szerinted csak az import cucc drágulna. Minden drágulna, mert az üzemanyag mindenre kihatással van!
-
Gaben92
őstag
Félig-meddig a te ötleted működik nálunk és elárulom, hogy nem (igazán) segít. Éves vizsgán mérik az emissziót és az alapján határozzák meg az éves adódat. Ha nem benzines a gép (szóval dízel lényegében, mert az LPG üzem illegális) akkor pedig alapból kapod a büntetőadót (fun fact: A hybridek annak számítanak amilyen a belső égésű motor. Ez azt eredményezi, hogy a dízel-hybridek is megkapják a dízelek büntetőadóját.) A képlet elég egyszerű: Minél kevesebb károsanyagot bocsát ki az autód, annál kevesebb adót fizetsz, a biztonsági felszereltség (ABS, ESP, de még a parkolóradar is) pedig az éves biztosításodra van hatással. Na most nekem ez összességében 1500€/év egy CT 200h-ra (bónusz besorolás miatt -40% kedvezmény után ennyi). Egy Euro3-as dízel már megcsaphatha a 3000-4000€-t is éves szinten. És nincs kevesebb dízel, csak annyit értek el vele, hogy tényleg az vesz dízelt akinek megéri mert sokat megy, illetve rendesen karban tartják az autókat. Itt kivágod a DPF-et, ledugózod az EGR-t és az emissziós adód annyival ugrik meg, hogy olcsóbb lett volna kicseréltetni.
Full elektromos nem nagyon téma nálunk, mert sokan még a legdurvább Modell S-el se tudnák töltés nélkül megjárni a rokonaikat (csak oda).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
válasz Gaben92 #175217 üzenetére
Ez így teljesen rendben van, hiszen ahogy írod, egyrészt rendesen karbantartják az autókat (nem vágják ki a DPF-et, stb.) másrészt az vesz dízelt, aki sokat megy. Ez máris több lépés előre. Működik az incentíva-rendszer. Nem mondom, hogy minden dízelt ki kell dobni, csak hogy akik többet szennyeznek, azok valahogy kompenzálják érte a többieket. Legalább pénzzel. Ha emiatt háromszor annyiba kerül a Kínából idehozott póló, hát legyen.
@diegho: sose dolgoztam versenyszférában, egyébként is anyámnál lakom és ők tartanak el.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Szentem a jancsikályhák árában és használati adójában is jelenjenek meg a szálló por társadalmi és egészségügyi externáliái.
De, hogy ON is legyek.
- 1,5M HUF vételárig (járulékos költségekre + 500k számolva)
- városi, jellemzően sok csomagos ingázásra,
- melós autónak,
- max 5-6 éves kis benzines kombiból mit ajánlanátok?[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
diegho
nagyúr
Azok után, hogy azt állítod, hogy 1000ft-os itthoni üzemanyagár bevezetése csak az importot drágítaná, el is hiszem. Ha itthon közel háromszoroznád a benzin árát, meghalna az ország. Mivel az ország GDP-jét nem az itthoni cégek, hanem a külföldi multik adják, tehát exportra termelünk, ami szállítással jár, ezért el is veszítenénk az összes előnyünket a nyugatiakhoz képest, nem lenne értelme ide hozni a termelésüket, megszűnne instant több tízezer, vagy százezer munkahely, vagy bezárna az összes itthoni szállítmányozó cég, mert a külföldiek olcsóbban oldanák meg, vagy mindenki kijárna tankolni külföldre, pápá mol... biztos nagyon jó ötlet lenne 1000ft-ra emelni az üzemanyag árát... megadóztatni a sok szar dízelt/régi vackot, az már más kérdés. Azt én is elég szánalmasnak tartom, hogy itthon az autók zöme dízel, legalábbis ha végigmegyek az utcán több dízelt látok, mint benzinest, olyanok is dízelt vesznek, akik soha nem mennek ki a városból.
-
8th
addikt
Ez egy valós probléma amivel foglalkozni kell de ez ebben a formában semmilyen szinten nem megoldás és biztos vagyok benne, hogy nem is fogják ezt így megszavazni. Az már egy sokkal korrektebb megoldás lett volna ha azt mondják szmogriadó idején kitiltunk minden euro4-nél rosszabb benzinest és az összes részecskeszűrő nélküli dízelt euroXY besorolástól függetlenül. Az nem megoldás, hogy eldöntjük, hogy te meg te meg te nem ülhetsz többet autóba mert nincs három millió a zsebedben egy használt elektromos (kis)autóra. Ez Magyarország. Itt mindenki csóró. Örül az ember ha egy 1.6 focusra vagy astrára ki tud nyögni nyolc kilót és azt fenn tudja tartani valamiből. Na pont ezeket az embereket tiltanánk el az autózásról úgy mint ha valami bűnt követtek volna el mindeközben emberek tízezrei (százezrei?) vígan mérgezik a környezetüket vegyes tüzeléssel a fővárosban. De az nem érdekel senkit. Szóval baromi álszent dolog két kézzel az autósokra mutogatni miközben egy annál sokkal fontosabb tényezőt figyelmen kívül hagyunk.
Szóval igen, akinek nincs pénze a teljes költségek fizetésére, az ne autózzon, nem alapvető emberi jog.
Ez mennyire demagóg. A logikádat követve akinek nincs pénze geotermikus fűtésre átállni az aludjon sízokniban és nagykabátban mert a fűtés nem alapvető emberi jog. Tovább megyek akinek nincs pénze passzív házat építtetni az lakjon élete végéig sátorban és még sorolhatnám. Amíg orrba szájba mérgezik egymást és saját magukat az emberek addig ne az legyen a legégetőbb probléma, hogy belsőégésű motorral hajtott autókkal közlekedik az ember.
Ez olyan mint ha én odaállítanék random lakóházhoz és közölném az ott élőkkel, hogy nem érdekel van-e rá 3-5millió forintja de amíg nem szigeteli a házát és nem épít ki környezetkímélő fűtési rendszert addig nem fűthet be és fagyjon meg a családjával együtt. Marha jól hangzik nem?
mod: Na és persze meg lehet nézni mennyire egészségtelenül élnek a magyar emberek. Zabálják a szemetet nem mozognak stresszelnek rengetegen cigiznek isznak is és akkor az autókra fogjuk ha valaki megbetegszik? Ugyan már. Mert biztos az a #rohadtdízel, az tehet mindenről...
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
diegho
nagyúr
Azt írtad, az import cucc megdrágulna, az neked teljesen oké, legalább helyi dolgokat ennénk... gondolom simán kigazdálkodnád a mindent érintő kb 30% áremelkedést, gondolom a céged/munkahelyed is simán kigazdálkodná és még adna is fizetésemelést, hogy kompenzáljon... nyilván belegondoltál minden vonzatába a dolognak...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Core2duo6600 #175207 üzenetére
buszoknal regota van olyan verzio, is ami LPG-vel vagy CNG-vel megy a dizel mellett/helyett
mar a Raba D10-s motor is tudott LPG-vel is menni a 90-s evekbennem ertem a BKV-t miertis nem lehet arra kotelezni, hogy csak ilyen uzemu buszokat vegyen mar meg hasznaltan
amugy meg a fomuhelyekben a regi fustolos dizel motorokat is fel tudnak siman ujitani egy-egy ejszakas muszakban egy felujitottra kicserelve a kotlabb buszok motorjait, mert ekkora cegnel ennyi jarmu mellett erre kell legyen megfelelo muhelytechnika helyben is
de inkabb ontogetik bele a motorolajat, mert az masik koltseghelyre szamolodik el
aztan egy-ket honap alatt annyit beletolnak igy olajbol, mint amibe a motor felujitasahoz szukseges alkatreszek is kerulnenek
vegulis azt is kifizeti a BKV igy is koltsegvetesebol, mint az uj dugattyukat gyuruket meg a tomiteseket a felujitashoz, csak mashova kerul a penz
a jomunkasember meg igyis-ugyis munkaidoben vantöbb drón kell ;P
-
galervin93
őstag
"akinek nincs pénze a teljes költségek fizetésére, az ne autózzon"
Tegyük hozzá, drága kis hazánkban az autózás sokak szemében presztízs kérdés. Hiába csóró, hiába a hitelek, dől össze a ház, enni is alig van, hóvégén számolgatás,de ott áll a ház előtt valami ezer éves fos, mert "nekem ez jár". Mert nehogymá' gyalog/biciklivel/tömközzel járjak melóba! Hát mi vagyok én, valami csóró, akinek még kocsira sem telik?
No ezt a gondolkodást igazán el lehetne felejteni. Annyira nincs értékelhetetlenül rossz helyzetben a közösségi közlekedés, hogy ne lehessen megoldani a munkába járást.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz galervin93 #175227 üzenetére
Gondolom Pesten laksz, ugye?
-
galervin93
őstag
válasz tboy93 #175228 üzenetére
15ezres kisvárosban nőttem fel, hárman vagyunk testvérek, a családunkban sosem volt autó(!). És közben az egész országot bejártuk, igen, közösségi közlekedéssel.
Én Pesten lakom már 3 éve és most fogom csak megvenni az első autómat.
Busz, vonat, rövidebb távokra séta, bicaj. És felnőttem, élek. Lekopogom nem is olyan rosszul, az hogy Magyarországon lenézik az embert hogy nincs kocsija, hát boldogok a lelki szegények. Én meg röhögök azokon, akik "csakazértis" vesznek, pedig marhára nem telne rá. Megérdemlik akkor, hogy szenvedjenek.Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
-
őstag
válasz galervin93 #175229 üzenetére
már bocs, de pont az ilyen nagymonológokból látszik igazán hogy valakinek kisebbségi érzései vannak, mert nincs autója...akit tényleg nem érdekel, az nem fogja hosszasan bizonygatni, hogy mennyire nem kell neki
"röhögök azokon"...na perszecryptot minden termékemért elfogadom
-
galervin93
őstag
válasz LuckyL #175231 üzenetére
Kb. öt hozzászólásom van ebben a topiban (de folyamatosan követem), direkt nem szóltam hozzá a korábbi témához sem (pedig a környezetvédelem viszonylag közel áll a végzettségemhez, meg szívügyem is). Egy hozzászólást írtam arról, hogy lehet élni másképp is, és gáznak tartom, ha valaki úgy tart fenn kocsit, hogy amúgy nem fér bele. És milyet tart fenn? Valószínűleg valami kohószökevényt, ami orrán-száján ereszt "mindent". Ld. környezetvédelem.
De az én k...a anyámat, bocs hogy megszülettem![ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
diegho
nagyúr
válasz galervin93 #175229 üzenetére
Nem bántás, de valószínűleg nem olyan színvonalon élsz, mint az, akinek szüksége van autóra. Elhiszem, hogy ez bánt, de attól még nem kell bizonygatni, hogy mennyire jó autó nélkül.
-
galervin93
őstag
válasz diegho #175233 üzenetére
"akinek szüksége van autóra"
Pont erről van szó, hogy külön kellene választani az ta réteget, akinek
a) szüksége van autóra (munka, családi körülmények stb.)
b) nincs szüksége rá, de "csakazértis"
És ez utóbbit lehet még felbontani "fenn tudja tartani" meg "nem tudja fenntartani" csoportokra. No én ezen belül is az utóbbiról beszéltem, akiknek valójában sem munka, sem egyéb ok miatt nincs rá szüksége, nem is igazán fér bele a büdzsébe, mégis megveszi, mert "presztízs". Nem tudom hány százalék lehet az ilyen, de gondolom mindenkinek van olyan ismerőse, aki "kólás üveggel" megy a benzinkútra.Nem értem miért haraptatok rá ennyire erre a témára, abszolút nem az autó ellen vagyok, sőt! Inkább a pénzügyi felelősség (felelőtlenség) és az ebből egyenesen következő környezetvédelmi vonalra próbáltam reflektálni.
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
válasz galervin93 #175227 üzenetére
Ugye te nem vidéki vagy? Itt a következő faluból is probléma a tömegközlekedés
Amúgy vannak ettől feleslegesebb dolgok, pl. a többszázezres mobilok, tudok olyat akinek többet ér a telója, mint az autója...
Ja és fiatalnkoromba nem hogy mobilon nem volt (mert nem is létezett), hanem ha az iker beszélt, akkor vezetékes telefon sem, mert foglaltat jelzett és felnőttünk
Amúgy ez a mire van szüksége valakinek dolog....
Mobilra van szükség?
Internetre van szükség?
Tv-re van szükség?
Lehetne ezek nélkül is élni.... És éltünk is[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz diegho #175233 üzenetére
Azok az ismeroseim, akik _igazan_ magas szinvonalon elnek, egyaltalan nem birtokolnak autot. (30-as vagy 40-es eveikben jarok, 10M es 1000M dollar kozotti maganvagyonnal.) Altalaban nagyvarosban (SF, NY, Hong Kong, London) elnek, ott vagy Uberrel, vagy tomegkozlekedessel kozlekednek. Egy kivetel van, aki ugyan nem jar autoval, de van par 60-as evekbeli Aston Martinja, mert gyerekkoraban az volt az alma. A leggazdagabb konkretan tok minimalistan el.
Csak egy adatpontkent.
A sztori nem az, hogy sose kell auto -- persze, neha szuper, ha van; ilyenkor lehet berelni, stb., viszont aki naponta arra kenyszerul, hogy autot vezessen, az nem olyan nagyon magas eletszinvonal azert. Jellemzoen az also kozep- vagy kozeposztaly az, aki rendszeresen autot vezet, emiatt erdemes vennie egy korrekt, megbizhato autot.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
diegho
nagyúr
Nekem a családom egy nagy része St. Louis mellett egy zöldövezetben lakik, a vagyonukat saccolni sem lehet... tele vannak autókkal, mivel több ezek mérföldet utaznak a farmra havonta a marhákhoz, szóval csak egy ellenpélda.
Aki nem a nagyvárosban akarja szívni a szmogot, hanem vidéken, vagy agglomerációban szeretne egy csendesebb, tisztább helyen élni, annak elengedhetetlen az autó. Én semmi szín alatt nem élnék egy 100k-nál nagyobb lakosú városban, mert hangos, büdös. -
-
NB2
aktív tag
Azért én tudok mondani olyat akinek tényleg luxus az autó és lustaságból nem adná el. Pedig szinte fel sem tudja tartani, mikor egyszer kifakadt a szerviz miatt, közöltem vele, hogy akinek autója van, annak kell lenni legalább 100e forintnak, mert bármi lehet a kocsival. Hát akkor elég csúnyán nézett
Mo-n a taxi baromira nem játszik, amennyibe kerül még vidéken, kb 4-5 odavissza út fedezi az autó egész havi költségeit
De valóban tudok olyat is, aki nem vesz autót, mert azt a pénzt inkább nyaralásra teszi el.
De azért egészében én is adom, hogy sokaknak úgy van autója, hogy nem tehetik meg. -
8th
addikt
válasz galervin93 #175227 üzenetére
Hiába csóró, hiába a hitelek, dől össze a ház, enni is alig van, hóvégén számolgatás,de ott áll a ház előtt valami ezer éves fos, mert "nekem ez jár"
No ezt a gondolkodást igazán el lehetne felejteni. Annyira nincs értékelhetetlenül rossz helyzetben a közösségi közlekedés, hogy ne lehessen megoldani a munkába járást.
Ó pajti gyere le BKK megyébe és rájössz miért áll minden omladozó ház előtt is valami 200ezres rozsdaboglya. Példa. Kalocsa melletti településről, hogy átmenjen Kiskőrösre az ember dolgozni (nincs 25km légvonalban) fel kell kelj hajnal négykor be kell menni az első busszal Kalocsára ott várni majd átszállni egy másik buszra és azzal átzötyögni Kiskőrösre. Ott leszállsz a buszvégállomáson és talpalsz ezerrel, hogy hat helyett legalább negyed hétre beérj. Utazol napi 2x 38km-t és ezzel napi három óra elmegy az életedből a semmire. Számold ki az egy évben hány órát ad ki. Arról nem is beszélve, hogy drága is és körülményes mert két bérletet kell vásárolnod a két külön vonalra. Kocsival ez fél óra sincs naponta oda vissza. Sajnos ez nem a főváros itt másfél óránként jön egy busz már ha jön és épp le nem rohad valahol ezért itt a legcsóróbbak is autóznak ha telik rá ha nem. Mert muszáj.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
Dare2Live
nagyúr
Szerintem nem a máshogy nemmegy, hanem a kocsi nekem jár rétegre gondolt. Van belőle bőven. Nálunk munkahelyre tömegek járnak kocsival pedig gyalog/busszal +5-10perc lenne nagyon sokaknak. Dehá kényelmes. Nem ázol meg. Meg 3+3= 6kmre a benzin 20nappal számolva 120km. Az mondjuk 10l benya. 4000Ft. Na ennyiből nem jön ki a buszbérlet...
Amúgy BPre és BPről csökkenteni akarják a volán járatokat. Sasadnál 1fő fért még fel a buszra. 30an maradtak a megállóba. Pillanatokon belűl kocsiba fognak ülni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
freeknight
őstag
válasz bitpork #175239 üzenetére
Nekem csak egy tényleg nagyon gazdag ismerősöm van, abból vette észre, hogy az S-osztályt lecserélte a cég egy újabbra, hogy van valami nagy kiszögellés a csomagtartóban, ami a felét elfoglalja .
Az emberek nagy része nem autóbuzi, és ha tehetné, annyit foglalkozna a kocsijával, mint a mobiljával: 2 évente venne egy újat.Egyébként kisvárosba manapság, mikor már helyben nincs munka, KELL a kocsi, ezt sajnos tényleg nem lehet kikerülni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Fejezzétek be az offolást, ezzel inkább az autós topikba menjetek át.
#nincsbennetarcsi
-
Tomorrowland
csendes tag
Sziasztok!
Nagy dilemma előtt állok, autóvásárlására szántam el magam, de nehéz a döntés, városi használatra két model között vacillálok C corsa (1.2) és Swift mk4 (1.3). 1m a keret, de maximum 800-at szánnék magára a vásárlásra, a maradék meg az átírás + szerviz. A környéken találtam egy swiftet ami tetszik, viszont van benne km rendesen speciel 265e, ennyi km után milyen meghibásodásokra lehet számítani? Mennyit bírnak ezek az 1.3-as motorok? Szerintetek megérheti az árát? Íme, illetve ő lenne az egyik C amit nézegettem. Vélemény? Tippek? -
vzsryl
nagyúr
válasz Tomorrowland #175246 üzenetére
Biztos, hogy Swiftet vennék, de nem boyracertől, mint ami linkelve is van. Inkább kicsit gyűjts még hozzá.
Sokkal megbízhatóbb darab, mint egy C Corsa, mivel ez utóbbi sajnos nagyon sokat vesztett a megbízhatóságából a régebbi típusok után. A Swiftnél az ABS kocka, illetve a váltó nyeles tengely szokott problémázni, de ha kicseréli az ember, utána sok-sok évig nincs baj velük.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tboldi
nagyúr
válasz Tomorrowland #175246 üzenetére
A motor a világból kimegy, gyakorlatilag repceolajjal sem lesz baja. A váltó nyelestengelycsapágya viszont kehes, 80k Ft körül cserélik, onnantól okés.
Még az ABS-kocka szokott megmakkanni, ha nem cseréltek 2 évente fékfolyadékot (ennek viszont nem tudom az árát).
Érdemes még benézni a pótkerékhez, szeret rozsdásodni, asszem volt is visszahívás rá, illetve elvileg a facelift utániaknál (2008<) már eleve javították a dolgot. -
galervin93
őstag
válasz bitpork #175242 üzenetére
Nógrád megyében nőttem fel. Láttam (látok) csóróságot eleget.
Szerintem totál félresiklott az egész történet - én csak a túlvállalt autókra gondoltam. Itt meg mindenki magára vette, ami nem inge, ennyi a problem.Sry az utcsó offért a moditól, nem lesz ilyen többet!
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
harry
veterán
Van esetleg olyan gyűjtőoldal, ahol egy-egy autó típus (pl. Focus II) motorverzióiról többet meg lehetne tudni? Pl. wiki oldalakról megtudni ezt-azt (hányféle motorral szerelték, térfogat / teljesítmény), de pl. számomra teljesen meglepő volt, hogy az 1.8 - 2.0l benzines motorokhoz már van kettős tömegű lendkerék, illetve az 1.6 Ti-VCT motorhoz két katalizátor / 4 lambda szonda van Néhol még azt is macerás kibogarászni, hogy turbós / szívó motor, esetleg közvetlen befecskendezésről van-e szó... Az osszesauto.hu sem rossz oldal, de pl. ez utóbbiak ott sem szerepelnek, és azért nem mindegy, hogy ezekkel tisztában van-e valaki.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen