Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz Integra #37887 üzenetére

    Van a tulaj. Ő eladta az autót a "srácoknak", a srácok autószerelők, megcsinálták rajta (az ismerősöm elmondása szerint) a vezérléscserét, vízpumpacserét, ilyesmit, majd most eladják. (elvileg ezek voltak rajta esedékesek, 120k-nál illik megcsináltatni a focusoknál, tehát ez hihető, max. a tulaj nem akart vele szórakozni. Előtte márkaszervízbe hordta végig, gondolom mondtak rá egy olyan árat, hogy inkább eladta)

    A "srácok" nem írták át az autót a nevükre a "tulajtól" megspórolva az ezzel járó költségeket, hanem a tulaj kitöltött egy szerződést az ő részéről, biankó összeggel, részéről aláírva, letanúzva, már csak a vételár és a "vevő" aláírása hiányzik róla.

    Vevő megveszi, nevére iratja, mindenki örül.

    - ha eredeti az aláírás - ha nem, én megyek a büntibe
    - ha nem adták el előtte 3 másik "vevőnek" ugyanilyen biankó szerződéssel (ezt mondjuk egyébként is megteheti az eladó, csak hát ugye itt más veri a csalánt)
    - ha a vételár kiegyenlítése után fél órával nem íratják át a "srácok" az ő nevükre az autót az ő szerződésükkel (amivel eredetileg megvették) én meg mehetek a szerződésemmel ahova akarok, már rég nem a tulaj nevén van az autó

    Ellenben ez úgy látszik bevett gyakorlat, és senki nincs rajta megdöbbenve rajtam kívül, legalább is eddig így látom. Ami tény, az az, hogy ebből kedden valami megbeszélés lesz, és ha így nem is, de ha lenne valami legális és köztes megoldás, akkor azt jó lenne tudnom.

    A legtisztább az lenne, ha a "srácok" a nevükre íratnák az autót, én meg megveszem tőlük, de mivel ekkor tudtommal külön eredetvizsga, biztosítás, adó, okmányköltség kell, ami kb. 50k-ban áll meg, nem fogják bevállalni.

    Gondoltam, ha már ennyire gyakorlat ez a megoldás, csak nem az van, hogy a fél világ annyira óvatlan, hogy ekkora kockázatot bevállal, biztos én látok valamit rosszul.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák