Új hozzászólás Aktív témák

  • rbalint88

    addikt

    Sziasztok! a Topikban új vagyok, most fedeztem csak fel magamnak. Jelenleg a hetedik autómat pusztítom, a lista eddig: 1996 VW Passat Variant 1.9TDI, 1982 Golf1 1,3, 2002 Passat 1.8T Tiptronic Highline, 1979 BMW 535iM, 2003 Passat Variant V6TDI 4motion, 2002 Golf4 GTI, gyári180 lovas, a mostani szekér pedig egy 2001-es, már faceliftes 1.gen (T22) Avensis D4D kombinát.
    A tapasztalatok: a két 1.8T-vel nem volt sok gond, csak sokat ettek (Passat 14, GTI 12), az egyesgolf frédi-béni edisön volt, a BMW-t a megszoruló fék miatt sikerült fossátörni, a két dízel Passatra meg vagyonokat költeni. Aztán tavaly besokalltam, megvettem az Avensist havertól, kasztni karcos, utastér koszos volt, de műszakilag renden tartotta, csak munkaeszközként nem volt tutujgatva. Kicseréltettem rajta a kötelezőket, úgymint vezérlésszett, hátsó féktárcsa, fékbetét - 265ezer km és 12 év után fogytak el a gyári tárcsák...- olaj, szűrők, aztán csak mentem vele. Idén megcsináltam szintén a kötelező olaj és szűrőcserét, valamint a fékolajat is kicseréltettem és volt egy klímatisztítás+töltés is.
    Előnyei: max 7,5-et fogyaszt budapesti dugóban szopással, gyilkolva, digitális gázpedálkezeléssel, klímázva. országút megrakva, klímával 5,4 volt tavaly tankolásból visszaszámolva, autópálya 130-140 közötti GPS szerinti utazóval 6,5 fix. Sok benne a hely, 4db 190centis ember szállítására kiváló, hosszú úton se nyavalyognak. Nagy a csomagtér is. Ha valami becsúszik a mélyére, célszerűbb lehet az ülés felől kibányászni. Nem kell sajnálni, bár ez valószínű annak is köszönhető, hogy soha nem állt garázsban, minden elemén van karc, némelyiken horpadás is, de amíg nem kezd el tőle rozsdásodni, nem érdekel.
    Futóműve eléggé komfortos, dől is, viszont forszírozott kanyarvételtől sem esik le az útról.
    Hátrányai: autópályán hangos, mert rövid a váltó, 130-nál 3000-et forog. nincs benne tempomat, gyárilag nem is volt, így utólag beszerelni kellemes orális gyakorlat. nincs benne tetőablak, a twingo tető a tetősínek miatt nem fér el, pedig belevágnám, isten bizony. őőő... ennyi.
    Szóval ha valakinek olcsón fenntartható autó kell, akkor vegyen ilyet nyugodtan. Jelenleg 278ezer km van benne, a motorban a kopóalkatrészeken kívül minden gyári, turbóhoz nem volt még nyúlva, motor nem volt bontva. Azt hiszem, idén a műszakihoz lehet, hogy már kérni fogják a gyári lengéscsillapítók cseréjét, de ez talán belefér a korát és a kilométeróra-állást figyelembe véve :)

Új hozzászólás Aktív témák