-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
shiNIN
tag
Teresának is 5 számjegy van, pedig az F650 CS elég strapabíró motor, van, aki többszázezer mérföldet nyomott bele és még megy. 93446-ot mutat a számláló, s vissza van tekerve 16 ezerrel. Ha átfordul, majd kap egy pálcikát eléje Már 50 ezer körül sürgették Alvarót, hogy adja el, de hát minek cselekedne valaha is ilyesmit? Maradéktalanul elégedett vele, ahogy én is jól megvagyok az enyémmel, bár nyilván el tudnék viselni egy valamivel erősebbet.
Nekem 6 számjegy van, de ebből egy a tizedeket méri, még 33 ezer sincs benne, de most már többet fogunk túrázni... Főleg jövőre, ha nagyjából összeáll a ház, de azért a mostani sűrű május is 3-4 ezres volt (a most hétvégi túrán utaskodtam, mert minek fizessek azért, hogy átmenjek a dögunalmas négyesen... utólag kiderült, haladó "motorozás szélben" tanfolyam kerekedett belőle, de ezzel együtt se bánom, hogy kihagytam. Teresa fogyasztása csak tél közepén volt ilyen rossz... Ha nem tép az ember, messze a szél rontja le legjobban).Életünkben először voltunk Romániában. Kiderült, hogy motorra nem kell útmatrica. Éppcsak átnéztünk Nagyváradra, programunk volt, no meg eső is, úgyhogy abszolút semmi szép részen nem motoroztunk, de majd legközelebb Ősszel is lesz ott egy összejövetel.
Visszafelé láttunk két trafit, egyik cselesen erdőben, másik jól láthatóan, de Alvaro akkor már egy ideje teljesen szolidan vezetett, tökéletesen betartva a KRESZ-t, mert egy jó fej autós figyelmeztetett minket. Mindkettő országúton volt, tábla nélkül, így eleve csak minimális gyorshajtás fordulhatott volna elő, simán 90 alatti átlagsebességgel, nem egyenletes tempóban, igen gyakori és rövidke 90 fölötti csúcsokkal.
Faluban, ugye, sokkal könnyebb gyorshajtani, főleg az elején, végén, különös tekintettel arra, amikor a tábla és a házak közt van fél km-es erdős rész vagy amikor 40-es táblás a falu, hirtelen bukkan fel ésatöbbi. Bár láttam már falu elején elhelyezkedő finom (számomra akkoriban, főleg a gyári kemény gumival ijesztő) kanyart is, aminek Alvaro sem tudott "kellőképpen" ellenállni. Ez a legrosszabb, túl nagy élményt vesztenél még mindig eléggé biztonságosan, de szabálytalanul vezetve. -
yodamastah
őstag
Erre jo nehez lenne igy valaszolni.
MI az hogy "dontosebb?". Milyen dontesi szoget jelent ez? Milyen motor, milyen utfelulet? Milyen gumi? Mi kemeny szerinted a futomuvon? Mi az hogy olyan mintha csuszna? (most csuszik vagy nem csuszik) Kanyarba befele, kozepen, vagy kanyarbol kifele erzed ezt? Feken vagy stabil gazon erzed ezt? Stb...
Egyebkent a nagyon kemeny futomu miatt valoban csuszhat. Mivel nem dolgozik a futomu, a gumira harul minden, igy elobb fog elcsuszni. De ehhez kozel seprunyel kemenyseg kellene kozuti tempoval..
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
Attol hogy csuszik a gumi nem kell elesni. A Z6ot nagyon faszan lehet csusztatni motoroztam sokat azzal a gumival. De a pumpalast ne keverjuk a csuszassal. AMikor a hatso gazon csuszik, azt hatarozottan erezni azon is hogy kifele fordul a segge. Nem csak osszeul, fordul el az egesz motor a kormanycsapagy korul, a kormany meg marad ahogy volt egyenesen. Ilyen laza 35-40 fokos dontesi szognel jo uton Z6 meg nem kellene csuszkaljon. Kb akkor kezdhet el csuszni amikor egy sportmotornak mar lent van a labtartoja, az ilyen 45-48 fok korul van. De ekkor is csak akkor kene csusszon ha mondjuk odahuzod neki, vagy a kelletenel nagyobb terheles valtast csinalsz. Persze a VFR nehezebb kicsit, lehet ez is szamit..
A "kemeny futomu" meg egy utcai futomuves motornal szerintem nem lehet annyira "kemeny" hogy nagy bajt okozzon. Eleve mi a kemeny? Ha elofeszites meg lett novelve, attol nem lesz kemeny a rugo, csak a nyugalmi pont megy felfele. A csillapitasokat elzarva lemerevedik, nem mozog, ezt is nevezhetjuk kemenynek. De nem veletlenul van az hogy az OEM futomuveken teljesen elzarva nem merevedik el teljesen a csillapitas. Igy hulyebiztos. Nem tudod annyira betekerni hogy bajt csinalj vele.
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
Korábban már linkeltem, hátha most is hasznos lesz: csillapítás helyes beállítása 1. rész.
-
stifi
senior tag
ugyanezt érzem, ahogy megfogalmaztad.
voltam kakucson pályamotoros oktatáson, és ott azt mondta az arc miután mondtam neki ezt a furcsaságot hogy _kurvaélet_, hogy nem csúszkál semmi. megnézte elölről, hátulról is hogyan megyek (lassan), és biztosított afelől, hogy a csúszás (és taknyolás) még nagyon messze van a tudásomhoz képest.nekem az van, hogy egy szintig tök szépen tudom dönteni a gépet, érzek mindent, aztán ha túl mélyre döntök akkor bejön az a dolog amiről beszélsz, de az a csúszástól még fényévekre van, csak mivel közúton nem szoktam így menni, ezért szokatlan a dolog.. és általában az van, hogy amikor ezt megérzem, annál nem is merek lejjebb menni, mert fosok hogy elcsúszom, de hogy a kollégát idézzem ez nagyon messze van a tudásomhoz képest, előbb kell a CBR-el a lábtartót leraknom minthogy csúszással elesnem..
más megközelítésből: ha azt "hiszed", hogy csúszik, akkor fogalmad sincs arról, milyen amikor valóban csúszik... nekem sincs
lehet el kéne taknyolni párszor hozzá...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
írd meg ha a tekergetéstől változik valami, enyém is full állítható, akkor elcsavarok pár gombot rajta ha ennyin múlik..
de az elmélet az, hogy nem ettől függ. gondolom ritkán döntesz ekkorát, és egyszerűen szokatlan amit a motor csinál, pedig természetes. néhány pályanappal tudnád megérteni és kitapasztalni mi ez, és legyőzni a "félelmet" ami vele jár.. nekem még 2 pályanap után is ez a problémám, és meg vagyok róla győződve hogy a következő határ amit átlépek az eséssel jár majd, pedig tényleg nem vagyok kanyarban sem gyors, sem elég mélyre nem döntök, szóval van hova fejlődnöm
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
DigitXT
félisten
Azon filózom, hogy ez vajon hogy működik. Álló helyzetben persze
"nem nagy kunszt" a telónak a gyorsulásmérők adataiból eldönteni,
hogy milyen szögben döntötték meg egy adott tengelyen... Viszont
már ezt is át lehet verni, ha adott irányban erőt fejtünk ki a telefonra
(tehát gyorsul), azt érzékelheti álló helyzetben való "megdöntésnek".Nehezen tud(hat)ja viszont értékelni a dolgot, ha már halad a motor,
és éppen kanyarodik. Hiszen éppen annyira lesz bedöntve, hogy
a kanyarodáshoz szükséges erőt kifejtse a gumi -> adott esetben a
motoron rögzített telefon egy "erősemleges" kanyarban úgy érezné,
hogy a motor tök egyenesen áll. Szerintem egyszerűbb kamerát
felrakni, aztán a horizonthoz képest lehet méregetni a dőlésszöget.
Mármint természetesen utólag, otthon elemezve a felvételeket.Btw. semmilyen spéci engedélyt nem használ az app, így az sincs,
hogy esetleg az iránytű, vagy a GPS jelek alapján korrigálná a mért
értéket bármilyen szinten... (Annyit tud, hogy álló helyzetben kiírja,
mennyi az annyi, mást nem. Szerintem nem érdemes felrakni.
Le is szedtem, mert tényleg tök értelmetlen, és "gagyi" a cucc...)[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
hat ez a Pirellis tracker app egy f*s
kiprobaltam egy oras setaval
szerinte a max. dolesszogem 32 fok, a max. sebessegem (ismetlem, gyalog) 43 km/h
raadasul a vilagon semmit nem lehet benne beallitani (na jo, a sebesseg mertekegyseget, aztan ennyi)ugy tunik ha akarok egy hasznalhato motoros dolesszogmerot, meg kell irni magamnak
-
alvaro
senior tag
Én valami egyéb appot próbáltam a fonomon (nem android, csak alap symbian), egyszerűen csak távolságot akartam vele mérni, de még arra is fos volt, pár percenként így random levont egy-két kilométert a távból, csak mert ahhoz volt kedve A végén meg néztem, hogy de nagyon közel költöztem a munkahelyemhez
-
vendingo
veterán
Én inkább viszek több cuccot, minthogy bármiből is hiányt szenvedjek.
Találtam pár lehetőséget:
Tanktáska
Hengertáska
Oldal+henger
Ezekhez az oldaltáskákhoz kell még valami kiegészítő?
Az SV-n elvileg alul gyárilag van 2 vas, de szerintem az csak a gumipókos rögzítéshez való.Szerintem ez a tanktáska+az a hengertáska elég kell hogy legyen 6 napra.
A hengertáskát le lehet normálisan rögzíteni az üléshez, hogy ne mocorogjon?[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Djuree
félisten
részben igaza van. ezeket a mocikat viszont könnyű szerelni, meg lehet rajtuk tanulni a szerelést, alkatrész is van fillérekért, sőt ami ezekben van te magad is meg tudod csinálni, kb. olyan szintű elemek vannak benne simán szét lehet szedni a motort is darabokra, könnyű összerakni.
egy újabb motorhoz már szerelő kell.
meg ha karbantartja az ember az mz is kimegy a világból. fater bejárta a ts-el európát és soha nem hagyta cserben[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
-
Topiccsendőr
addikt
Nem kell, tokozott lánca van
Neked is van ak hidegindítási problémáid tudtommal, arra költeni kell nemsokára hiába japán, kopik az is.
Azt nem mondanám, hogy semmi baja, inkább, hogy neked nem tűnik fel. Simán rá lehet borogatni egy százast bármikor egy ilyen idős motorra, és nem lesz gyári még mindig. Karbitól a futóműig.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Varoz
őstag
raadasul lancot szoci motoron is kell fujni, az nem tipusfuggo...
Pedig típus függő, ugyanis az MZ, Jawa tokozott, így nem kell láncspray.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
csabyka666
addikt
Ha már a kilométereknél tartunk. A Simson-t is agyonfikázzák sokan, ugyanazokra hivatkozva, mint az MZ-nél: nincs hozzá alkatrész.
Mondod, hogy 13.000-et tettél a motorodba. Az enyém (mármint az S51B) kb 10.000km-t ment eddig alattam, és tankoláson kívül nem kellett rá semmit költenem. Jó, hazudok, volt egy első defektem, és akkor már kicseréltem a külső gumit is egyúttal - ez vagy 3500 forintomba került.Tudod, hányan vannak, akik megveszik a drága motort / autót (mindegy, hogy japán, vagy német...), és utána nem tudják fenntartani? Na, én nem akarok ilyen lenni.
Inkább beismerem magamnak, hogy nincs annyi pénzem, mintsem utána szívjam a fogam.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Köszi a korrekt választ. Én is ilyen értékekkel találkoztam a netet bújva.
Nekem ez nagyon sok. Lehet, hogy azért, mert hozzászoktam, hogy a Simo-nak az összes költsége a 3000 forintos biztosítás...Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
shiNIN
tag
Azért is nehéz megmondani, mert a pontosabb számításokhoz az kell, hogy az ember eleget használja a motort ahhoz, hogy elhasználja a kopóalkatrészeket (ha alig használja, akkor pedig a vételár mellett eltörpül a többi, illetve ha aprópénzbe került a motor, akkor a karbantartási költség járul hozzá a vételárhoz, az igaz).
Nálam jelenleg úgy 12-13 ft/km fenntartási költség van (keveset ment még a motor, most jár 32ezernél és az esés nincs is beleszámítva ), 13 ft/km benzin és a vételár is ott van valahol, egyelőre igen magas, de folyamatosan csökkenő értékkel. De a fenntartási költség is csak azért ennyi, mert még bőven kitart a nem olcsó gumipár és a lánc is, a fékbetétben is benne van még sokezer... De 10 ezer km-nél egyszerűen nem lehet párezres karbantartási költséget kihozni akár egy kisebb motorra, főleg ha az ember max. olajat cserél sk, ez a műfaj nem olyan. -
csabyka666
addikt
Nyilván az összehasonlítás nem szerencsés a Simo és a 750-es motor között.
Én ahhoz szoktam, hogy a gépet (legyen az autó, vagy motor), arra használom, amire tervezték: A-ból B-be eljutni vele. Nem érdekel az "állatkodás", nem széthajtani akarom.
100-as utazó, oszt' csókolom.Az ETZ-re visszatérve. A vélemények 90%-a arról szól, hogy a megszakító miatt szívnak a motorral. Nos, a 251-est pont azért néztem ki, mert elektronikus a gyújtás, szóval ez pipa.
Fel kell újítani a motort? Egy fúrással elmegy 40.000km-t, szal' 4 évente ráköltök 20-30.000 forintot, és megint van motorom.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
shiNIN
tag
Igen, én is egy kisebb motort tudok tanácsolni, ha nem muszáj a sok lóerő... A gumi is többet bír, a biztosítás is kevesebb... Ha annyira fontos a pénz, akkor talán az sem mellékes, hogy mennyit fogyaszt, ez azt leszámítva, hogy a nyelezés vagy közel nyelezés és a dugó nem tesz neki jót, elsősorban a motor típusán (másodsorban pedig az időjáráson) múlik
-
shiNIN
tag
Igen, ez így van. Gumicsere volt, nem olcsó, nem valami tipikus méretekben. Még alig koptak, úgyhogy elég nagy számmal képviseltetik magukat. Az új plexi is bejátszik, s az is sokáig rajta lesz. Kellett új láncvédő, az elején doboztartó... A következő közel 8ezer km-en lesz egy olajcsere összvissz, de eddig ennyi jött ki egy km-re, ez van.
-
shiNIN
tag
125-öse válogatja. Nagyobb végsebességűeket kell megcélozni, max. gyorsulni nem tud jól, s akkor már csak szembeszél ne legyen... Kompromisszumokkal használható országúton, az én szemszögemből. Viszont bámulatosan alacsony fenntartási költségekről beszélnek a tulajok. Azt nem is értem, miért olcsó rá a gumi. Az enyémre annyi volt, mint egy nagymotorra (ugyanakkor alvaróéra sokkal kevesebb volt, de az nem is olyan tartós).
-
Topiccsendőr
addikt
Ha bármilyen generállal kapcsolatos dolog felmerül, akármilyen 4 ütemű drágábbra jön ki, mint egy etz. Még akkor is ha alegjobb alkatrészeket veszed az mzbe. Szögegyszerű kétütemű blokk.
Nem egyszerű kérdés, hogy mi éri meg. Melyik a jobb. Talán a kezdőtőke a legnagyobb különbség ezeknél[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
De éppen ez a baj, hogy utcai használatnál, szakszerűen elmegy a tézé is 40-60 e km ert, bánástól függően. Azt se mondhatjuk, hogy 5*el kell játszani ezt, mire a 4T nél egyszer.
Alább írtam mennyi a dugó, fúrás, csapágy is skf ből 6000 összesen. Nem egyszerű kérdés. olyan nagyonnagy különbségek nincsenek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- LEGO klub
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- Politika
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nyaralás topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs