- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- BOINC: compute for science
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8198 üzenetére
[link] (nem az en velemenyem, de ideillik)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #8198 üzenetére
millió pro és kontrát tudnék mondani, a legszembeötlőbb az utángyárott alkatrészek silány minősége. normális alkatrészekből összerakott MZ nem szokott maga alá hányni.
De ahhoz nem a berta dugattyút kell venni, hanem a lengyelt 6000 ért, sorolhatnám. Rengeteg 20 filléres alkatrész van a piacon, és egy fabatkát sem ér egyik sem.Tranzisztoros gyújtással jött ki, annyi, hogy a megszakító van lecserélve, ugyanúgy van trafója, és akkuról megy.
Nyugatra gyártott típusokban volt különolajozás, angliából vehetsz ilyen deklit a sima 251 eshez, esetleg Kanuni márkanéven is kaphatsz, és vehetsz bele olajpumpát. Ezeket Nem BVF hanem Bing karbival szerelték, ami takarékosabb volt, és pontosabb működésű.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vendingo
veterán
válasz csabyka666 #8207 üzenetére
Az ER5-t nem kell 200 kilométerenként sprézni(kivéve, ha elkap az eső), se 2500-nál olajat cserélni (5000-nél bőven elég). Igazából ez használattól is függ, de az er5 nem az a tipikus gyilkolni való motor, hogy indokolja a rövidebb csereperiódust.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8207 üzenetére
ez a 200km spray, 2500 olajcsere hatalmas baromsag, nem tudom ki mondott neked ilyet...
a lanc siman elmegy 6-800 km-t egy fujassal (S100 rulez ), olajcserere az en motorom kezikonyve 12000-t ir, altalaban felenel (6k korul) szoktam cserelni
raadasul lancot szoci motoron is kell fujni, az nem tipusfuggo..."ha valami elromlik rajta, akkor nem tudom kifizetni " - na ezt a szoci-mentalitast kell elfelejteni... miert romlana el? az en 16 eves motoromba raktam eddig 13 ezer km-t, es SEMMI baja nem volt ezalatt. abban igazad van, hogy a fenntartasa nincs ingyen (egy lancszett-csere egy 100+ LE-t gepnel siman 35-40 ezer, kisebb motornal azert kevesebb), de egy megbizhato 250-500 kobcis motor fenntartasa szerintem hosszu tavon nem dragabb mint egy MZ
-
.mf
veterán
válasz csabyka666 #8207 üzenetére
Ha ER5 nem fér bele a keretbe, akkor valami kisebb, mint pl. YBR125? Nagyon megbízható, jó értelemben igénytelen, takarékos motor hírében áll, nem hiába használja a Posta is ezt, ott már akadnak gond nélkül 100k km-t futott darabok is. Persu majd kijavít, ha nem, de szerintem futóműben és fékben is jobb, gyári mz-etz-ts.
A költségekkel el vagy tájolva, mint a többiek is mondták, nálam 800-1000 km a lánc fújása száraz időben, s megvan pár perc alatt; valamint gyári előírt 12000 az olajcsere, de még 6-8000-nél cserélem is, az a 10k Ft, az se sok, két tankolás.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8220 üzenetére
jo, mondhatod azt is hogy a nagymotor osszes koltsege a biztositas. a simsonon is cserelni kell idonkent dolgokat (kezdjuk ott, hogy olaj abba is kell), gondolom lancot azon is kell cserelni neha (az mas kerdes, hogy amennyit a Szimokkal altalaban mennek, elobb rohad szet mint hogy elerjen annyi km-t ahol mar csereerett)
meg a ketutemu technika amennyire tudom, azert rendesen magaban foglalja az idonkenti komoly atbuheralast (dugocsere, stb)meg azert azt vegyuk mar eszre, hogy egy 50 kobcentis Simsont hasonlitunk egy 750 kobcis sporttura motorhoz
igaz hogy en sik hulye vagyok a szereleshez, de meg ha nem igy lenne, akkor sem mernek egy Simsonnal elindulni pl. a horvat tengerpartra. sot, meg egy MZ-vel sem, legalabbis nem egyedul, tobbfos turakat mar szivesen bevallalnek vele, ott csak van valakinel az ami eppen kell ha valami megdoglik utkozbenamugy teljesen jo es szimpatikus a jozan hozzaallasod, hogy nem akarod anyagilag tulvallalni magad, grat
azert a helyedben en komolyan fontolora vennek egy kisebb, MZ-nel joval fiatalabb, mondjuk 250-es negyutemu motort. ott egyreszt minden alkatresz olcsobb, mint ami egy joval nagyobb gephez kell, masreszt nem is tepi annyira a lancot/gumit/feket -
shiNIN
tag
válasz csabyka666 #8228 üzenetére
Hasznos infó, ha az ember szereti a számokat. Én ugyan nem számolnám, de Alvaro megteszi mindkét motorhoz, engem csak érdekel az eredmény
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8227 üzenetére
allatkodni en is ritkan szoktam tobbnyire kozlekedek a mocival (havi 3-4-5 alkalommal Budapest es haza, ez oda-vissza 350-400km/alkalom) meg turazok
allatkodni a palyan kell100-as utazot egy 125-os negyutemuvel is el lehet erni, a fenntartasi koltsege minimalis, benzint alig eszik
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #8227 üzenetére
Megszakító sarkallatos pont tud lenni, lehetőleg ne tajvanit vegyél, hanem németet. Én rábukkantam DDR eredeti bontatlan csomagoltra vettem belőle 4 et. 300 forint/stück. Néha beég, de a túl nagy megszakítóhézag miatt. Csiszolás után megintcsak használható, szóval nem nagyon cseréltem még. Ellenőrzéssel ez is kivédhető. A hall jeladós gyújtás ugyanilyen megbízhatatlan. Nem ez a legnagyobb gáz. Utángyártott hajtókar alsó tűgörgője valamiért meg tud szorulni. Vagy nekem most a szívócsonk repedt meg amitől annyira befalsolt, hogy főtengely, dugó, henger generál. Nem nagy pénz, 4000 egy fúrás, 5-6000 egy normális dugó, kb ennyi a főtengely felújítás, csak idegesítő, hogy nekem kell kifejlesztenem egy normálisan működő motort. Az első teló szimeringje nincs zégerrel biztosítva. Ez is egy vicc sztm. Nagy igénybevételnél alap, higy irány az esztergályos, és megcsinálni a csúszószárat biztosítva.
Szakszerűen összerakva elmegy ez sokáig, de tudni kell a bajait, és mindent lebiztosítani.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz csabyka666 #9301 üzenetére
Úgy tudom hivatalosan 2010 óta motorkerékpárra is kell parkolójegy. Olcsóbb, mint autóra, de hidd el, h egyetlen egy motoros nem vesz, legalábbis én soha nem vettem még, és meg sem bírságoltak ezért.
Rendszám alapján h veszel parkolójegyet? Az max. ótópályamatricánál megy telóról... , de motorra hivatalosan ugyanúgy "jól látható helyen" kellene rögzíteni parkolójegyet, ami kiad az automata.
De, eleve én még egy táskát sem hagynék rajta, mert azt is lenyúlnák, pláne a parkolójegyet (vagy elfújja a szél), meg eleve, egy naked bike-on hova rakod? Szigszalaggal biggyeszted fel?Összegezve; hivatalosan kell, de nincs olyan madár, aki venne.
(Ráadásul általában én széles járdán állok meg, parkolóban ritkán)"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
yodamastah
őstag
válasz csabyka666 #14875 üzenetére
Erre a kerdesre nehez lesz valaszt talalni Nagygeneral arakra persze ra lehet kerdezni barmikor egy szervizben.
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
válasz csabyka666 #16304 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de véleményem szerint 300 ezer forintért nem lehet normális motort venni. Csak költeni, költeni és költeni kell majd rá.
A fórumon olvasottak alapján normális GS500-as motorok 500 ezer forinttól vannak, a helyedben én gyűjteném a pénzem még és ez alá nem adnám. Ez a te érdeked is szerintem.
Ha mindenképpen 300 a vége, akkor ezért egy normálisabb robogót lehetne kapni, de motort nem.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
.mf
veterán
válasz csabyka666 #16304 üzenetére
Sokszor került már a GS500 szóba (ajánlom a keresőt), közlekedni és tanulni jó motor, jóértelemben igénytelen, megbízható, sokat kibír. De megvannak a maga korlátai, nem túl erős, futóműve és fékei sem túl szofisztikáltak, fényezése sem, néhol rozsdásodik.
300k-ért amit kapsz, arra még elég sokat rá kell költeni, hogy használható legyen. Nem mai darab, régóta gyártják, elég sok lelakott darab kering a piacon.Andris: mekkoramár (a fa)
Lujó: ez ám pech...
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
zsolt19900
őstag
válasz csabyka666 #16304 üzenetére
hello, gsem van, szeretem, jó, takarékos, azért kezdő motornak elég, 300.ért nem kapsz jót, mást nem tudok mondani róla
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
KubanitoS
veterán
válasz csabyka666 #16312 üzenetére
Vagy mivel most amúgy is tél van, esetleg elkezdhetnél gyűjteni nyárra és venni egy jobb állapotú GS500-ast. Persze nem ismerem a jelenlegi helyzeted, de ha csak szórakozásra kell a motor és ráér, akkor mindenképpen érdemes lenne várni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #16312 üzenetére
En eddig egy gs 500 ast szedtem atomjaira, egyet vizsgaltunk meg egy vevonek aki kb 400 e kornyeken vette es nagyonjo allapotban volt, illetve most fogok megegyet - egy regebbit -osszerakni.
Lancfeszito gyenge pont. Vezerles at tud ugrani, ha nincs feltarva a feszitohiba. Hengerfej fura dolgokat muvel az egyiknel, mintha nem kapnanak olajat a veztengely csapagyazasai, es egyre nagyobb a szelephezag, ahogy vandorol feljebb a veztengely a cspagyazasban. Senki nem tudja az okat.Manapsag nem tartom kizartnak egy olcso es jo motor kofogasat. Dobbenet milyen uzletek vannak.
Ha tanacsolhatom, etz t ne vegyel. Abbol is osszeraktam nehanyat. Volt h zsinorban 3 szar dugattyut vasaroltam, es hazavagta a hengeremet, hengerfejemet, stb, nem beszelve arrol h a dugattyu volt 5 papir. Kuplungharangot vettem kettot. Egy gyarit, egy utangyartottat. Egyiknek sem stimmelt a kupja a gyari fotengelyhez, miutan becsiszoltam szelepcsiszolo pasztaval nagy nehezen jo lett. Ezek mind boltbol vasarolt vadonat uj alkatreszek amik szarok. Ezert nem ajanlanam, mert a vegere lehet locsolni ra a lovet.
Ha egy etz t akarsz tip top allapotra hozni az is belekerul 3 kiloba.Csak azt tanacsolhatom, h szerelovel nezd a gs t meg, abbol baj nem lehet. Annyira nem nagy technika, h ne lehessen mindenet felujitani. Acelperselyes a henger, nem bevonatos a hengerfal, furni lehet, fotengely lehet nagy koltseg, esetleg a ganyolasok. Ezeket mind ki lehet szurni.
Nem kell azonnal temetni a projektet ugy h meg se nezi az ember.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #16322 üzenetére
Nem szeretnem ujra leirni, srry, de etz hez nincs sehol gyari alkatresz.
Csak utangyartott. Masbol nem lehet felujitani, es hidd el nem keveset nyomoztam, h milyen alkatreszeket vegyek, amik valoban jok.
Latatlanban csak egy ar alapjan en nem mernek velemenyt mondani egy motorrol, ez biztosNem menekülsz a csendőrség elől.
-
ujskodas
tag
válasz csabyka666 #16324 üzenetére
Én ugyan nem vagyok szakember, de 450-ért már olyanokat lehet kapni amire nem kell költeni még jó ideig.
Ráadásul jóval fiatalabb, mint a 300 ezres darabok. - szerintem.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
TayRol
veterán
válasz csabyka666 #16326 üzenetére
nem ördögi kör: kicsit még gyűjtsél hozzá.
-
TayRol
veterán
válasz csabyka666 #16328 üzenetére
értem. akkor nincs ötletem.
-
zsolt19900
őstag
válasz csabyka666 #16328 üzenetére
akkor vegyél valami kisebbet 400ccm-est, én is gst birtoklom mint mondtam, de 300 ért tényleg nem lehet akkora százalékkal nyerő vételt kapni, mint ha hozzávágsz még 200at, persze akkor már jön a kérdés: há de van 500am akkor má ne egy sornégyest vegyek, akkor meg abból nem kapsz annyiért jót, na ez az ördögi kör hehe
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
yodamastah
őstag
válasz csabyka666 #16328 üzenetére
Jo alacsonyra lotted be a koltsegvetest A jelen piaci helyzetben tenyleg vannak hihetelen vetelek. Joval valodi ertek alatt lehet teljesen jo motorokat venni, de a 300e kicsit alacsony limit. A kifogastalan jo vetelek inkabb ugy nez ki, hogy 1.2 helyett 8-900k-ert el tudsz kapni egy kivalo allapotu es egesz fiatal vasat. 300k-ert viszont nem nagyon adjak oda a jo allapotu motorokat, amire kolteni nem kell. 300k-ert meg egy 250es robogot se kapsz ami kifogastalan. Tudom mert tavaly probaltam egy csomot, es 300k korul volt baj mindegyikkel.
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
válasz csabyka666 #16334 üzenetére
Csak aztán nehogy az jöjjön ki a dologból, hogy egy ETZ jobb a japán motoroknál, üzembiztos, keveset fogyaszt stb. Arra főleg költened kell majd, ha nem azt akarod lesni, hogy mikor hagy ott az út mellett.
Húsz éves motor az húsz éves, lehet az japán, vagy sem, ezek leöregedett gépek, amelyek külföldön már rég nem lennének forgalomban. Az összesre költeni kell, lehet nem is keveset, ahhoz, hogy megbízható motorod legyen.
Persze az alkatrész árakban az ETZ jóval jobban áll és ennyi pénzért valóban ez tűnik a legjobb megoldásnak, viszont ez "szerelős" motor lesz a későbbiekben is, feltehetőleg mindig lesz rajta mit csinálni.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #16334 üzenetére
Nezd. A japan gepek alkatreszei nem hianygazdasagban keszultek es nem IS szabvany alapjan (IS szabvany = Igy Sikerult)
Ilyen szempontbol bizony sokkal jobb minoseguek a japan motorok.
Minden hasznalt motorra lehet kolteni. Ezt szogezzuk le. Allapotot kell vasarolni.
De ha csak megerositest varsz, h neket etz kell, nem tanacs, akkor en mint etz tulajdonos, nem tamogatom
Ha etz t veszel olcson, akkor veszel munkat is, ezt tudnod kell.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#25954560
törölt tag
válasz csabyka666 #16339 üzenetére
igy latatlanba azt kell mondjam, 300k-val ne vagj bele, hacsak nem tettel felre rendes osszeget felszerelesre. vagy az mar megvan? nagysagrendileg osszemerheto lesz a motorod araval (fele/harmada minimum) a buko, kesztyu, dzseki, csizma (,nadrag). raadasul ha most kezdenel, akkor kell(het) teli es nyari szerko.
-
lujo10
aktív tag
válasz csabyka666 #16339 üzenetére
Hát nem tudom, osztva persuader kolléga véleményét én azért óvatos lennék az ETZ-vel. Mondom mindezt úgy, hogy nekem soha nem volt ilyen vasam, sok haveromnak viszont igen, én akkoriban egy TS 125-öt, majd egy 250/1-est hajtottam (valami tizenvalahány ezerrel vettem), mindezek mellet valamiért sokkal tartósabbnak és megbízhatóbbnak bizonyult az ETZ-hez képest (jóval kevesebbet szívtam vele mint a haverok a ETZ-vel, pedig azok közt volt pár 0 Km-es darab is). Az alkatrészekről meg csupán annyit, hogy azért akkoriban még gyári alkatrészeket is lehetett hozzá kapni bőven, de még azok sem voltak mindig tökéletesek (méret, minőség), mi AHS szabványnak hívtuk (ahogy sikerül), az utángyártott alkatrészekről nem is beszélve. Előfordult nem is egy alkalommal, hogy az egész éjszakát szereléssel töltöttük, majd a beszerelt alkatrész jóformán még a próbautat sem bírta ki. Nyilván való, hogy ez már akkor sem volt olcsó mulatság, és ha több darabot is meg kellet vásárolni mire tökéletes lett az igen húzós volt. Ahogy persuader kollégát olvasom ma sem jobb a helyzet alkatrész ügyben, tehát nem feltétlenül olcsóbb egy ETZ-t fenntartani, mint egy japán gépet.
Persze mindenki arra költi a pénzét amire akarja, szerintem utald el nekemA felszerelést még ki is felejtettem, hiszen még arra sem árt költeni egy keveset.
Anno ez a következő volt: farmernadrág + dzseki (menő csávóknak műbőrgyatya+dzseki), valamilyen bőrkesztyű, Tisza cipő, Kiskőrösi bukó (igény szerint fúrva-faragva), ma már félnék ezekben felülni még akár a biciklire is.[ Szerkesztve ]
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz csabyka666 #16345 üzenetére
A 250/1-es váza sokkalta stabilabb, mint az ETZ váz. Nekem személy szerint szimpatikusabb a 250/1, és fater is isteníti, neki is csak az volt. (később volt ETZ 250-ese, de visszasírta a peregyest.
Gipsz Jakab
-
Archer
őstag
válasz csabyka666 #16334 üzenetére
"90-100 km/h-s utazó, 4-5 literes fogyasztás, üzembiztos működés, olcsó fenntarthatóság ennyi a lényeg" - ezt egy 125-ös japán 4T bőven teljesíti. A fogyasztás meg inkább 3 liter körül. Jó, azzal nem nagyon fogsz BMW-ket előzgetni meg úgy általában semmilyen autót de ha annyi a megadott keret, amennyi, akkor szerintem megfontolandó. Pl. egy 125 CBR vagy valami hasonló. Mondjuk annál is inkább 350 az a 300 de annyiért már kap(hat)sz egy olyan példányt, amire csak a szokásos olajcsere stb. kell költeni.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz csabyka666 #16352 üzenetére
Én sem sértés képen mondom de túl sokat akarsz. Nagyon olcsón akarsz olyan motort, ami jó állapotú, olcsó fenntartani, keveset eszik, megbízható meg még úgy is megy mint a nagyok. Szerintem ilyet nem fogsz találni vagy csak nagyon nagyon nagy szerencsével. Esetleg megnézheted a régi japán sor 4 250-eseket de nem hiszem, hogy ott is túl rózsás lenne a helyzet állapot, alkatrész, fenntartás szempontból. Azért mondtam a 125 4T-t (vonatkoztassunk el a CBR-től) mert azokból a viszonylag fiatalokat már megkapod kb. a Te elképzelésedért és ha "csak" a 90 körüli tempó a cél, egy újabb 125 tényleg megy annyit erőlködés nélkül.
Melyik a jobb, egy csak 125-össel menni, menni, menni gond nélkül amikor kedved szottyan, vagy egy nagyobb vassal menni gyorsabban, nagyobb hanggal amikor épen megy meg utánfutózgatni stb.?Nem mondom, hogy a 125 4T a legcsúcsabb technika amit vehetsz de 300e-ért túl nagy mozgástér nincs. Persze ez csak az én véleményem. Havernak csak Simsonja volt de ő is folyamatosan szopott a retek minőségű utángyártott alkatrészektől, nem kevés pénzt ráköltött és tökéletes soha sem lett (aztán vett egy 600RR-t ). Ennek már jó pár éve, nem hiszem, hogy azóta bármit is javult a helyzet az NDK-s gépek alkatrészellátását illetően, sőt.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #16352 üzenetére
En ketutem fun vagyok, de az a cbr 125 kirohogi az etz t.
Technikailag fenyevekre van tole, futomu, blokk, es ezt konkretan erzed a borodon.
Nem nyomatekosabb alul meg veletlenul sem, ha megnezed az abrat, az etz joval magyobb nyomatekot produkal, viszont alog porog. A cbr meg rendesen forog hozza kepest.
Loeroben 15 a 21 ellen. Ketszer akkora kobcenti, ketszer annyi munkautemmel, es 6 loero a kulonbseg?
Hat eleg oreg technika, meg hatekonytalan.Nagyjabol megertem, en is RS 125 nel nem adnam alabb. De az is egy eleg koltseges kategoria ilyen arsavban.
Javaslom a cbrtNem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolt19900
őstag
válasz csabyka666 #16356 üzenetére
fogadd meg a tanácsaikat, jó beszélnek én kb 3-4 hónapja bújom a fórumot, és iszom a szavaikat
húúha ez most úgy látszik mintha csontig..... na mindegy
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
#25954560
törölt tag
válasz csabyka666 #16358 üzenetére
inkabb azt mondjuk h nem kene nekiallni ennyi penzbol motorozni. meg akkor is, ha durvan hangzik.
-
#25954560
törölt tag
válasz csabyka666 #16360 üzenetére
nem feladni. gyujtogetni meg egy picit hozza.
-
#25954560
törölt tag
válasz csabyka666 #16362 üzenetére
200-bol mar nagyon jo orszaguti bringakat lehet kapni hasznaltan, es akkor marad is penzed.
de most komolyan: ha olcso motort veszel, szinte tutira szamitani kell komoly szervizkoltsegekre. ha ki is tudod fizetni a motort, nevedre iratod, levizsgaztatod, kell benyara, olajra, gumira, lancra, fekbetetekre is koltened. es nagy valoszinuseggel kiesik majd valami csontvaz a szekrenybol...
ha 300k-d van, 200-220 korul kene nezni valami ketkerekut. felteve ha rendszeresen akarod hasznalni. -
zsolt19900
őstag
válasz csabyka666 #16358 üzenetére
én is így kezdtem, csak nekem az első példányom egy 180as 4t runner volt, tudod nem szégyenkeztem maitta, sőt tettszett 120kg voltam akkortájt és vitte alattam a 120-130at néha néha, szóval ja, de amit ők javasolnak kis pörgős 125 megértem én hogy miért nem tettszik neked, amiért nekem sem tettszett: meglátom az utcán hűűűűűűha milyen geciszép sportomci közeledik, de várjunk csak valahogy virsli a kerék, valahogy zümmög és nem duruzsol, áhháá ez "csak" egy 125 ös kicsigólya és nem egy 600as vagy egy 1000es gépezet
hát iigen, de megnéztem most a képesmotoron van egész sok 300-400ccm es darab, azok között is nézelődhetsz vannak japánok is, be be linkelsz ide 1-2öt és a szakik -nem nem én hanem a többiek- majd megmondják a véleményüket, segítenek ha szépen megkéred őket, ha közel vannak hozzá ránéznek
de ami igaz az igaz szó szerinti nagymotorozásnak, főleg felszerelést is hozzávetve, nem szabad nekiállni 300ból, gondolj bele valakinek annyiba kerül csak a cucca tudom nagyon lehangoló ez is, de attól meg az életed függ
én is 500ból álltam neki, úgy hogy nagyon sok cuccom már megvolt hozzá
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Daywalker
addikt
válasz csabyka666 #16373 üzenetére
Nem értem miért gondolják egyesek, hogy a japán motorokra nem kell költeni. Mindenre kell költeni, még az új motorokra is.
Azt nem értem, miért szopsz az EZT-vel, amikor abba simán bele fogod locsolni azt a pénzt, amit a GS500-ra kéne. Sőt, idővel még sokkal többet is akár. Kicsit olyan ez, mint amikor a szomszéd azt bizonygatta, hogy milyen fasza a 2T Wartburg...aztán csak vett egy Mitsubishi Lancert...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
válasz csabyka666 #16377 üzenetére
Abban igazad van, hogy az alkatrészek hozzáférhetősége és költsége nem mindegy... Ahogy a gyakorisága sem. GS500-ból elég sok van, az jól áll ebből a szempontból.
Olcsó motorvásárláshoz nem értek, még az én 250-esem is 750 ezer volt s majdnem vadiúj... Nem is bántam meg, pedig szétvertem kissé szegénykét. De ez mindegy most.
Viszont ha nem tudsz kicsit várni és jelentősen hozzátenni az összeghez, akkor nem tudom, miből akarsz majd motorozni. Nálunk mindkét motor keveset fogyaszt (átlagosan 3 litert), nem szoktak elromlani a nem szokásos kopó alkatrészek, a szerelőnk se túl drága, én úgy érzem, alig motorozunk, ami igaz is, főleg az én esetemben, ahhoz képest idén is jópár százezer forint elment rájuk (jó, hát a bmw munkába járó motor, abba azért megy havi ezer km mindenképp, ha nem túl télies az idő). S most jön Teresára az új gumiszett, au... Az enyémnél tavasszal szervíz, ugye néha műszaki vagy ruhakopás, ezek azért a km költséget. Nem jó egy motorral nagyon keveset menni, nekem legalábbis hiányérzetem támad tőle. Persze bizonyára más, ha valaki sokkal izgalmasabban motorozik, sőt biztos van, aki örül, ha van egy motorja, amivel keveset, de megy, de azért a motor arra való, hogy használjákMi Alvaróval már kaparjuk a falat kissé, jópár hete nem motoroztunk. Ma végre remek az idő, de a hegyről lemenni ebben a frissen képződött sárban, amit egy nagyobb vaddisznó is lelkesen fogadna... Azt talán mégsem. Autóval sem tudnak ilyenkor feljönni. Ez egy ilyen hely. Ha nincs tél, akkor okés, lehet gyakorolni az enyhe terepet, sőt, elkerülhetetlen.
-
Daywalker
addikt
válasz csabyka666 #16377 üzenetére
Erre a megoldás, hogy veszel normális áron egy normális motort, és engedsz abból az elvedből, hogy csak 300-ért vagy hajlandó motort venni. Vegyél 500-ért egy olyat, amire nem kell költeni egy ideig. De az nem megoldás, hogy veszel valami szart, majd locsolod rá a pénzt és azért nem tudsz majd motorozni, mert már a harmadik hengert veszed hozzá, ami nem jó, vagy fos a gyújtás stb, menet közben megragad mittomén. GS500-ból annyi van mint a szemét, minden van hozzá bontottan, de nem arról híres, hogy tönkremegy - de meg merem kockáztatni, hogy az utángyártott cuccok is fényévekkel jobbak, mint ami EZT/MZ vonalon van.
Én jó pár tanuló GS500-zal mentem, régi japóval, újabb spanyollal...előbbi jobb gép, ütik vágják a fakezű-falábú tanulók és még mindig tip-top. A szerkezeti hiba meg olyan dolog, hogy egyes motorok elmennek 100+ ezer km-eket, másik 25-nél széthullanak. Ez állapottól függ. Bele lehet nyúlni, de ha okosan vásárolsz, és normálisan tartod fenn, elkerülheted az ilyeneket.
Szóval azt döntsd el, motorozni akarsz, vagy szopni. Ha az előbbit, akkor javaslom, áldozz rá picit többet. Nem véletlenül mondja mindenki ezt (főleg Persu, akinek van MZ-je és tényleg tudja mit beszél).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
ALI_G
veterán
válasz csabyka666 #16385 üzenetére
Ez a persuader MZ-je:
Csabi, hidd el, nem levegőbe beszél, pár MZ kupán már túl van és egy pár MZ-nyi alkatrészt is kicserélt benne.
Szerintem senki nem akar lehurrogni, hogy mekkora lúzer vagy ha MZ-t veszel, csak félő, hogy végeredményben ugyanott kötsz ki árban, mintha egy GS-t vennél. A különbség pedig a szopás mértéke
Számításba vehetjük, hogy persuader versenyzésre használta, te pedig közúton ami nem ugyanaz az igénybevétel, de én a megbízhatóra szavazok a szerelés és fejfájás helyett (na meg amíg megjön kínából az alkatrész, addig nem motorozol). A drágább végeredményben olcsóbb szokott lenni.
Az tuti, hogy a GS-ből egy jó példány kell és azt karbantartani.Azért valljuk be, MZClub-on elég valúszínű, hogy az átlagnak MZ-je van
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz csabyka666 #16387 üzenetére
én sem hazabeszélek, mert gs-em van, de tényleg szeretem, ránézek a garázsba és azt gondolom: erre ráülök és megy, és mivel jó állapotút vettem, ezért tudom, hogy egy jó ideig nem kell költenem rá, ha akarsz picit lendületesebben menni megy, ha szépen gurgulázva megy, de tényleg most van 300k-d abból minimum 30-40k egy bukó, 20-30 egy kabát, kesztyű 10-15 és még a lehető legalapvetőbb dolgokról írtam, és tényleg gyűjtsél és gyűjtsél, ne indulj neki -főleg a tél közepén- motort venni 300ból, mert nem fog menni
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsoltee10
addikt
válasz csabyka666 #16385 üzenetére
Bár feleslegesnek érzem, mégis megosztom veled én is a gondolataimat.
Nekem is voltak szoci motorjaim, a barátaimnak is. Szereltük őket 2 napig, 1 napig motoroztunk. A legmesszebbi túra célpont 100km-re volt a lakhelyünktől. Súber tűt vettem 10db-ot, mire egy jó lett, többször hullott szét alattunk, 2-3 ezer km-nél nem ment el többet hiba nélkül. Szétment a főfékhenger, ez mindannyiunknál előjött, felújítókészlet, buherálás, végül Brembo vétel... Dugattyúból egyik magasabb volt, mint a másik, törtek a gyűrűk. Az egyetlen megbízható alkatrész az SKF csapágy volt a vasban...
Lényeg a lényeg:
ETZ-t akkor vegyél, ha:
-szeretsz szerelni és időd van rengeteg
-nem mész vele messzire
-nem zavar, hogy állandóan kell valamit venni hozzá (rá lehet költeni 200eFt-ot 2-3 év alatt)
-nem zavar, hogy ezzel közlekedve állandóan benzin és füst szagod leszNem leszek népszerű nálad, de én is azt mondom, hogy 125 4t. A cbr nekem se jön be, virsli gumik, stb. Én megtaláltam a 125-ök között, ami robusztus, nem pálcika villája van és virsli gumik...
zsolt19900: Azt írta, felszerelése van....
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz csabyka666 #16394 üzenetére
akkor jó, de most szeretnél télen? mert ha nem gondolom télen még tudsz gyűjteni hozzá
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Gaboman
nagyúr
válasz csabyka666 #16396 üzenetére
Azért 300 ezres motortól csodákat nem lehet várni, meg hogy költeni ne keljen rá.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zsoltee10
addikt
válasz csabyka666 #16398 üzenetére
Nekem romlott el 35 éves 124000km-t futott Hondám...
Amúgy nem. A 125 4t Yamahámat 340k-ért vettem, de ez gyári állapotú, gumik, lánc, fékbetét, minden. 10ekm van benne. 200-250k között lehet kapni belőle 40-50ekm-t futottat. 100ekm körül elmennek nagy felújítás nélkül, ha gondozva vannak. 1L olaj kell bele, évente kicserélni nem nagy költség.Akinek volt ETZ-je hossszabb távon, tudja mivel jár. Nem arról van szó, hogy minden ETZ szar, és minden japó hibátlan. Arról van szó, hogy 100-ból 99 ETZ szopóroller, míg japánból nagyobb eséllyel fogsz ki jót.
-
#25954560
törölt tag
válasz csabyka666 #16398 üzenetére
perszehogy.
de sokkal inkabb olyan problemak szoktak lenni, mint beverodott kormanycsapagy, ereszto teloszimmering, megfaradt feszszabalyzo ( ), stb. pont ugyanerre a kerdesre sztem mar persu egyszer(-ketszer) osszeszedte h milyen hibak szoktak elofordulni a japan gepeknel. csak lenyegesen kisebb a gyakorisaguk egy _jol_karbantartott_ vas eseten. sot, egyik-masik meg az utest-vagast is kifejezetten jol birja. -
Archer
őstag
válasz csabyka666 #16398 üzenetére
A japán is ugyanúgy elromolhat de a "modern" motorok közül vagy nem tudom minek nevezzem őket, szóval nem a keleti masinák, még mindig a japánok az olcsóbbak mondjuk egy európai márkához képest. De akkor ott van a 125-ös vagy 250-es Aprilia RS, nem is japán, meg 2T, meg azért az már megy, csak győzd kifizetni meg fenntartani.
Te már eldöntötted, hogy mit akarsz venni csak megerősítést vársz viszont jó szívvel itt azt senki nem tudja ajánlani, úgyhogy szerintem kár tovább ragozni.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Daywalker
addikt
válasz csabyka666 #16398 üzenetére
Archer: Azt hiszem jól összefoglaltad..
Mi az elromlani? Ez mit takar konkrétan? Állt meg alattam? Nem. Pedig az enyém egy 14 éves sportmotor, kb 65 ezer km-rel a gyomrában. Volt vele nagyobb probléma? Volt beverődött szelepem, aminek cseréje nem volt olcsó, (mivel hf tömítés is kellett) de ennél nagyobb baja ne legyen. Ja és volt komplett fék felújítás, ami szintén nem olcsó, de erre minden öreg motornál kell számítani.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
KubanitoS
veterán
válasz csabyka666 #16402 üzenetére
Dehogy úszol. Ha eldöntötted, mit szeretnél, akkor tedd azt és vegyél ETZ-t, de ne várd, hogy itt mindenki teljes vállszélességgel támogasson. Többen, nagyon részletesen leírták már a véleményüket, szóval ezt a témát felesleges tovább nyújtani.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Daywalker
addikt
válasz csabyka666 #16405 üzenetére
Mire, konkrétan? A beverődés meg az én hibám volt, elmaradt karbantartás...(sajnos elkövettem a hibát, hogy vásárlás után nem állíttattam be a szelepeket, pedig időszerű lett volna).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
válasz csabyka666 #16398 üzenetére
Mindenféle motor el tud romlani. Vannak szériahibák nagy márkáknál is. Az ugyan nem japán, de a BMW-nek voltak híres villatörései... Aztán vannak az egyéni jellegzetességek, egy teljesen jó szériából pár darab elszántan ragaszkodik valami hibához... Ez sajna ilyen. Persze ha nagyon olcsón vesz az ember motort, akkor a helyzet nyilván sokkal rosszabb. Bizonyos fajta motorokat (pici sportos motor) nem is vennék használtan, mert úgyis széthajtotta valami lelkes ifjoncz. Lehet, hogy nincs igazam, de nekem logikusnak tűnik ez.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs